Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Moeder zoveel pijn, nood.


Kikki39 schreef op 03-07-2022 om 19:48:

ze komt over een week naar huis

En dan? Geen verdere behandeling meer? Jullie mogen het zelf oplossen? Ik zou daar niet mee akkoord gaan als ik jullie was. Ik weet het, ik heb makkelijk praten vanachter mijn toetsenbord, maar ik meen het echt. Ze is nu, even cru gesteld, het probleem van de instelling. Ze is niet beter. En jullie kunnen haar niet de zorg bieden die ze nodig heeft. Het kan best zijn dat die zorg niet bestaat, maar in haar conditie kan ze niet naar huis, want dan gaat jouw vader, en zeer waarschijnlijk jijzelf ook, daaraan onderdoor. Echt, hou je poot stijf en blijf herhalen dat dat geen optie is.

Heb je haar zorgverzekering al (weer) gebeld? De gemeente, voor ondersteuning van je vader als ze toch weer thuis komt?

En hoe is het intussen met haar? Is er nog meer vooruitgang geboekt?

Waarom? Is er nergens anders plek? Hoe schatten ze de kans in op terugval? Tsjor

en als ze haar uiteindelijk toch naar huis sturen zou ik heel snel weer aan de bel trekken. Echt bij het minste of geringste de arts bellen dat het zo niet kan.

Fourtyfour schreef op 04-07-2022 om 07:55:

en als ze haar uiteindelijk toch naar huis sturen zou ik heel snel weer aan de bel trekken. Echt bij het minste of geringste de arts bellen dat het zo niet kan.

Ze kan alleen naar huis als ze heel veel beter is en geen zorg meer nodig heeft.

Want als ze thuis is en je belt, bots je weer op wachtlijsten. 

Daarom: alleen naar huis als ze zichzelf weer kan redden. Kan ze dat, Kikki?

Kikki39

Kikki39

04-07-2022 om 22:24 Topicstarter

nee, zo werkt het echt niet. De crisis is voorbij en dan ga je echt naar huis. Ik heb vanalles gebeld. Ook vanuit het WMO moet ze hulp krijgen en dat gaan minimaal 6- 8 weken duren. 

Kikki39

Kikki39

04-07-2022 om 22:27 Topicstarter

ik heb gebeld dat ze met spoed meteen hulp thuis moet krijgen. Dan krijg je als antwoord, er zijn zoveel mensen die wachten, jullie zijn geen uitzondering, daarbij komt nu ook de vakantie eraan. Ze krijgt een uurtje hulp per week om een activiteit te doen, dat had ze voor de opname ook al.

Kikki39

Kikki39

04-07-2022 om 22:36 Topicstarter

daarbij heb ik heel veel zorgen door iets wat er gebeurd is met haar, wat ik totaal niet vertrouw, maar dat durf ik hier niet te plaatsen.

De crisis is voorbij zeg je? Vertel eens, hoe gaat het nu met haar?

Kikki39 schreef op 04-07-2022 om 22:27:

ik heb gebeld dat ze met spoed meteen hulp thuis moet krijgen. Dan krijg je als antwoord, er zijn zoveel mensen die wachten, jullie zijn geen uitzondering, daarbij komt nu ook de vakantie eraan. Ze krijgt een uurtje hulp per week om een activiteit te doen, dat had ze voor de opname ook al.

Dan lijkt het mij logisch dat ze in de instelling blijft totdat de noodzakelijke hulp er wel is. Niet eerder naar huis.

de huisarts kan een spoedaanvraag bij de wmo doen, dat maakt soms net iets meer indruk, zelfs wie er de telefoon aanneemt bij de gemeente. Bij 1 bepaald persoon hing ik altijd direct op en belde later terug. Dus nogmaals: niet accepteren tot er ( ander onderdak) is gevonden,  maar ze gaat niet naar huis. 

Kikki39

Kikki39

04-07-2022 om 22:54 Topicstarter

bij de wmo zeggen ze dat spoedaanvraag niet kan. Niet eerder naar huis, zo werkt dat niet, ze moet.


Kikki39 schreef op 04-07-2022 om 22:54:

bij de wmo zeggen ze dat spoedaanvraag niet kan. Niet eerder naar huis, zo werkt dat niet, ze moet.

Dat zeiden ze vorige keer ook, weet je nog? 

Als ze zorg nodig heeft, zal die er eerst moeten zijn. Jullie zijn geen verpleegkundigen en jullie kunnen de zorg niet zelf aan.

hoe gaat ze naar huis? Regelen ze een taxi? Zo nee, dan halen jullie haar niet op. Of zetten ze haar dan op straat? 

kan je moeder wel voor zichzelf zorgen?
Toen mijn schoonmoeder van haar fiets viel en haar beide armen brak zei ze gelijk in het ziekenhuis dat haar kinderen allebei moesten werken, zelf kinderen hebben, te ver weg woonden en niet bij haar in huis konden komen om haar te verzorgen. Dat wou ze ook niet. 

Ze is toen wat langer in het ziekenhuis gebleven en daarna naar een verzorgingstehuis gegaan en daar is ze gebleven tot ze weer zelfredzaam was. 

Kikki39

Kikki39

05-07-2022 om 07:35 Topicstarter

ja voor zichzelf zorgen kan ze wel., Het wassen. Maar er zijn andere dingen waarin er dan niemand meer om haar heen is om haar te begeleiden en dat klopt van geen kanten. Er was gisteren zelfs een mevrouw boos aan de lijn, mijn vader moest dat maar doen, ik heb aangegeven dat mijn vader dat niet kon, daar hebben ze geen boodschap aan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.