Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Manon Bleijenberg.

Manon Bleijenberg.

07-02-2010 om 18:35

Motivatie dieet

Aansluitend op het hoe-af-te-vallen-draadje hierboven een vraag over de motivatie. Ik moet afvallen vanwege mijn gezondheid maar het lukt me niet. Hoe krijg ik die knop om? Alle voorspellingen van beroertes, rolstoel, amputaties of wat dan ook doen het niet. Op de een of andere manier weet ik wel dat ik een verhoogd risico heb op allerlei rottige dingen maar dat duw ik hard weg als ik iets wil eten. Ik snap ook dat ik niet zo door kan gaan maar waar haal ik de motivatie vandaan om weer aan het zoveelste dieet te beginnen en het eens vol te houden?
Iemand ideeën?
Groetjes,
Manon

Sportschool begeleiding

Ik ben gaan dieeten bij de sportschool. Dieet, plus begeleiding in de sportschool.
De begeleiding vond en vind ik top, en ontmoet ook andere mensen, vond ik ook een leuke bijkomstigheid. Ik ga overigens wel naar een leuke sportschool, niet eentje zomaar, met veel spiegels en flink machogedrag. Dat de-motiveert bij mij alleen maar.

Maarre... mijn motivatie was dat ik die tweede tractorband om mijn middel kwijt wilde, hij zat me overal in de weg. Ik heb een knop omgezet. Maar door erbij flink te sporten ging ik als een tierelier. DAT motiveert, je ziet dat het goed gaat en dat je in een maat kleiner past. Heerlijk.

Maar over de motivatie: die komt soms ook bij mij uit mijn tenen. Maar ik wil gewoon niet meer dik zijn. Dus ben ik al 4 maanden 3 x per week in de sportschool te vinden. En ik vind het nog leuk ook.

Je hebt reden genoeg om te beginnen, maar die motivatie zal echt van jou moeten komen, iemand kan je inspireren, maar het doen en volhouden (vooral dat ook) moet van jou komen.

Je kunt best nog steeds lekkere dingen eten zo nu en dan. Maar met mate. Dat is het toverwoord.

Pak jezelf bij elkaar. Dat je dit oproepje neerzet geeft genoeg aan dat je wel wilt, maar een zet nodig hebt. Wees baas over je eigen lijf en doe het zelf.
Doe het niet alleen, maar volg een plan bij de sportschool of elders. Dan heb je steun, advies enz. Anders verval je sneller in je oude patroon of stop je als het even tegenzit.

Gaan met die banaan!

Minka

Minka

07-02-2010 om 19:31

Waarom?

Hoi,
Waarom kun je de knop niet omzetten als het voor je gezondheid echt essentieel is? Ik denk dat je eens moet gaan praten met een psycholoog, die kan misschien de dieper liggende oorzaak samen met je achterhalen. Als je weet wat je echt tot eten drijft, kun je die knop pas echt ook omzetten lijkt me.
Sterkte!
Minka

Hillary

Hillary

08-02-2010 om 11:44

Herkenbaar

Ik herken het wel. Heb zelf nog niet zo direct gezondheidsproblemen, maar mijn moeder en oma wel. Ook altijd veel te zwaar geweest (wel zwaarder dan ik gelukkig). Oma al zolang ik me kan herinneren last van de knieen, moeder al jong een nieuwe heup gekregen. In de zomervakantie kreeg ik last van mijn voet, volgens mij hielspoor. Ben niet naar de huisarts gegaan, afvallen leek me het enige dat echt zou helpen. Toch heeft het tot november geduurd voor die knop eindelijk om ging. Ben ca. 7 kg kwijt en die knop is weer even terug geschoten helaas. De pijn in mijn voet is wel weg gelukkig. Ik doe zelf weightwatchers online en dat helpt heel goed omdat je alles noteert wat je eet. Ik heb nog goede hoop dat de knop weer omgaat, dus vandaag weer vol goede moed begonnen.

Lynna

Lynna

09-02-2010 om 06:26

Mijn motivatie

Wat mij erg hielp is dat mijn bloeddruk op een gegeven moment veel te hoog was en ik dus wel echt moest afvallen. Ik doe het wel onder begeleiding. Misschien is dat ook wel wat voor jou, zij/hij motiveert je namelijk wel. Of samen met een vriendin?

Wat nu voor mij erg helpt is dat ik aan het daten ben Want dan moet ik me toch prettig met mezelf voelen, voor ik met een ander in bed duik

maman

maman

14-02-2010 om 00:49

Hillary en ww

Ik denk er ook over om het online programma van WW te gaan volgen. Is dat een beetje te doen?. Ik bedoel eigenlijk of het ook motiverend werkt en of het goed vol te houden is.
Twee jaar geleden had ik 10 kg af door middel van minder eten en meer bewegen. Inmiddels is er weer 6 kg bij en nu moet ik toch echt eens serieus aan de gang. Want ook mijn overgewicht is echt niet goed voor mijn gezondheid. Maar dat is schijnbaar niet genoeg om af te vallen. In tegendeel. Door de stress dat ik moet afvallen, kom ik juist aan, omdat ik teveel snoep. Grrrr.

groeten, karla

van de laar

van de laar

04-05-2014 om 23:27

helpen.

Hallo manon,
Ik vind het knap van je dat je wilt gaan afvallen. Maar ik heb een vraag ik ben pas begonnen met het maken van mijn eigen dieet programma om mensen te helpen. Wil je eraan meedoen?
Zou leuk zijn!

Groetjes ingrid.

Jessica O

Jessica O

05-05-2014 om 07:32

Ww online helpt wel, als je netjes en eerlijk alles invult. Maar als je de snoepjes/koekjes van tussendoor niet invult helpt dat niet hè.
Op dit moment helpt het bij mij dus niet maar ik ben al een kilo of 7 kwijt
Je leert bewustere keuzes maken en als dat eenmaal in je systeem zit word het echt makkelijker.

Jessica O

Jessica O

05-05-2014 om 07:35

oh ja

En jezelf belonen na zoveel kilo. Bij de ww zie je dat leuk op je app, maar zet voor jezelf ook iets. Bij 5 kilo een lekkere bodylotion ofzo.
Ik mag bij 10 kilo een afspraak maken voor een tattoo (en dat werkt heel motiverend voor mij)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.