Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Petra-

Petra-

23-02-2009 om 21:30

Ontsteking in borst

Anderhalve week geleden ontdekte ik in mijn borst een ontstoken plekje. HEt leek in eerste instantie op een puistje. Dit ging niet over en vorige week maandag naar de huisarts. Antibioticazalf meegekregen en woensdag moest ik terug komen. Geen verbetering, andere zalf. Daarnaast slik ik al enkele weken antibiotica i.v.m. bijholte ontstekingen. Vandaag moest ik terugkomen en weer was er geen verbetering. Nu heeft de huisarts het opengesneden en er een stukje uitgehaald. Woensdag moet ik me wer melden.
Ik merk dat ik hier super onrustig van word en eigenlijk een beetje de bibbers krijg....


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

23-02-2009 om 22:45

Petra-

Ik kan het mij helemaal voorstellen dat je daar de bibbers van krijgt! Ik wou dat ik iets kon zeggen waardoor je rustiger zou worden, maar helaas ((
Kan alleen maar zeggen dat ik aan je denk, voor je bid en je heel veel sterkte wens tijdens het wachten op de uitslag.

liefs,
Petr@

Angie

Angie

24-02-2009 om 16:42

Hetzelfde

Ik heb ook een soortgelijk plekje in mijn borst. Ik kreeg dit eerst een paar weken geleden in 1 borst, zag er uit als een puistje, maar dit was het niet. Plekje was na een paar dagen verdwenen.
Sinds vorige week heb ik zo'n plekje in mijn andere borst en is er nog een plekje bijgekomen. Het is een klein bobbeltje met een flinke rode plek erom heen. Het is wat warm dus het zal inderdaad een kleine ontsteking zijn.
Ik voel wel duidelijk dat het oppervlakkig zit.
Ik ben nog niet naar de dokter geweest, maar als het donderdag nog niet weg is dan zal ik even langs gaan.

Persoonlijk denk ik niet dat het iets ernstigs is, maar ik kan me voorstellen dat je ontzettend onrustig hiervan wordt. Ik doe hier misschien wel nuchter maar ik kijk ook een paar keer per dag hoe het eruit ziet en ik denk ook aan eventuele ernstige dingen .
Sterkte !

Tirza G.

Tirza G.

24-02-2009 om 23:08

Wat zou kunnen

een steenpuist of een puist door hidradenitis.

Tirza

Angie

Angie

25-02-2009 om 12:42

Tirza

Hidradenitis ????? Volgens mij komt dat meer voor op plekken waar talgklieren zijn en meestal haargroei is, zoals onder je oksels.
Het lijkt mij niet de meest logische verklaring voor een ontsteking in je borst.

Angie

Tirza G.

Tirza G.

25-02-2009 om 12:48

Volgens de h?-club wel

Ik kan even niet op het woord áchter hidradenitis komen, hidradenitis huppeldepup, maar volgens hun info kan dat dus wel, vooral aan de onderkant van de borst (smetten).
En nee, het is geen verklaring voor een ontsteking ín je borst, maar ik lees hier meer een ontsteking óp je borst, een puist-achtig verhaal.

Tirza

Minet

Minet

25-02-2009 om 14:11

Hidradenitis suppurativa

Dat is waar Tirza op doelt. Het zou het kunnen zijn, maar je hebt het dan of al vaker gehad, of dit is het begin ervan.
Ik heb het zelf helaas al jaren, gelukkig niet in een heel ernstige vorm, maar mijn billen/liezen vertonen de nodige littekens. Gelukkig blijft het bij mij beperkt tot dat gebied, maar oksels en borstplooien zijn ook kenmerkende plaatsen.
Ik hoop voor je dat het gewoon een 'simpele' vervelende ontsteking is geweest en dat je er snel vanaf bent!
Minet

Petr@

Petr@

25-02-2009 om 17:00

En?

hoe was de uitslag?

gr.
Petr@

Petra-

Petra-

25-02-2009 om 21:16

De huisarts

heeft het biopt naar het lab laten gaan, daar is nog geen uitslag van. De plek is nog steeds niet minder, vrijdag weer terug. Zucht....

Petr@

Petr@

27-02-2009 om 22:39

En?

Ik hoop dat er nu eindelijk duidelijkheid is en dat het goed nieuws is!

gr.
Petr@

Petra-

Petra-

27-02-2009 om 22:59

Petr@

het blijft vaag, ze hebben vandaag weer dieper gesneden, moet nu smeren en steriel afdekken tot maandag en weer terugkome, als het dan niet beter is door naar het ziekenhuis voor verder onderzoek.

Petr@

Petr@

28-02-2009 om 13:50

Verdorie

Dat schiet niet op!
Ik hoop dat het smeren helpt en dat verder onderzoek niet nodig is.
Sterkte!

Petr@

Petra-

Petra-

01-03-2009 om 22:20

Ben bang

het ziet er niet goed uit.., het blijft een rare plek en heb besloten dat ik morgen verder onderzoke wil. Kan zelf nietverder met deze onzekerheid. Heb te vaak ellende gezien en gehoord.
K-zooi!

Ach petra-

Pfff... inderdaad k-zooi! Goed dat je vandaag door gaat zetten en verder onderzoek wil. Doorpakken hoor!

Een dikke kaars en een virtual hug!
Sterkte!!
Heli

Petra-

desnoods een second opinion, wat een geklooi!

Zeg ook tegen de dokter dat je er bang van bent, wordt. Dat je zo geen vertrouwen hebt (niet in je lijf en niet in de behandeling, tot nu toe) Dan kan de dokter je motiveren (of niet), je moet wel vertrouwen hebben in wat er met je gebeurt, toch?

Sterkte!

Angie

Angie

03-03-2009 om 01:17

Eeehm.....ot

Angie schreef:
************************
Ik heb ook een soortgelijk plekje in mijn borst. Ik kreeg dit eerst een paar weken geleden in 1 borst, zag er uit als een puistje, maar dit was het niet. Plekje was na een paar dagen verdwenen.

Sinds vorige week heb ik zo'n plekje in mijn andere borst en is er nog een plekje bijgekomen. Het is een klein bobbeltje met een flinke rode plek erom heen. Het is wat warm dus het zal inderdaad een kleine ontsteking zijn.

Ik voel wel duidelijk dat het oppervlakkig zit.

Ik ben nog niet naar de dokter geweest, maar als het donderdag nog niet weg is dan zal ik even langs gaan.

Persoonlijk denk ik niet dat het iets ernstigs is, maar ik kan me voorstellen dat je ontzettend onrustig hiervan wordt. Ik doe hier misschien wel nuchter maar ik kijk ook een paar keer per dag hoe het eruit ziet en ik denk ook aan eventuele ernstige dingen .

Sterkte !
********************************

Dit ben ik niet hoor, ik weet van niets!

Angie, al jaren deze nick gebruikend

Angie

Angie

03-03-2009 om 01:22

Tirza....

.....niet alle berichten die van Angie komen zijn van mij, je weet wel, de Angie die je via andere bronnen ook kent. Verwarrend.......

Angie

Kaaskopje

Kaaskopje

03-03-2009 om 02:07

Zus

Mijn zus heeft ook ontstekingen in haar borsten. Eerst in de ene en nu is de andere ook mee gaan doen. Ik weet van haar dat het een akelig 'kwaaltje' is dus ik hoop voor je dat het allemaal meevalt en het weer snel geneest.

Petra-

Hoe gaat het nu met je? Heb je gisteren een doorverwijzing gekregen?

heli

Tirza G.

Tirza G.

03-03-2009 om 14:23

Oooooooooooo (angie, ot)

Nou snap ik het! Ik vond het al zo maf

Tirza

Petra-

Petra-

03-03-2009 om 20:25

Update

alles heeft een vreemde wending genomen, we hebben te maken met sarcoïdose. Dit hebben ze een aantal jaren gelden bij mij geconstateerd, dit wordt ook wel Besnier Boeck genoemd.

Gezien alle vage klachten die ik op dit moment heb en nu deze plek op mijn borst werd het vermoeden van de huisarts bevestigd door de dermatoloog. Nu zal ik compleet doorgelicht worden om te kijken of het verder nog ergens actief is. Het verklaart wel een hele hoop!

Petr@

Petr@

04-03-2009 om 20:04

Fijn

dat er nu duidelijkheid is! Jij slikte momenteel geen medicijnen voor BB?

gr.
Petr@

Petra-

Petra-

04-03-2009 om 20:53

Petr@

Ik slik "alleen" diclofenac om degewrichtsproblemen onder controle te houden. Verder zijn de holte problemen aangepakt door neussprays en vele operaties. Een aantal jaar terug heb ik een stootkuur prednison geslikt. Nu heb ik net weer een kuur van 6 weken antibiotica achter de rug, moet morgen bij de KNO arts terug komen en verwacht eigenlijk dat er weer een stootkuur prednison zal worden gegeven.

Wordt vervolgd...

Petra-

Petra-

05-03-2009 om 15:44

Update

er gebeurt opeens heel veel. Vandaag bij de KNO arts geweest, die gaat toch weer opereren en het weefsel controleren. Morgen naar de huidarts en maandag naar de longarts en orthopeed. Dus in een korte tijd heel veel, maar hopelijk dan ook snel duidelijkheid.

Petra-

Tjonge even niet hier geweest en meteen twee updates. Ben blij te lezen dat er gehandeld wordt en dat je binnenkort wat meer duidelijkheid krijgt. Ik blijf duimen!
Sterkte,
Heli

Petra-

Petra-

06-03-2009 om 17:32

Vandaag

heeft de huidarts een groot biopt genomen, diep in de wond en daarna gehecht. Moet over twee weken terugkomen voor die uitslag bij hem, de longarts zal maandag het voortouw nemen in alle onderzoeken omtrent sarcoïdose.

Ben wel een beetje huiverig, maar aan de andere kant is dan ook een hoop verklaard.

Spannend

Petra-, spannend zeg. Het gaat wel snel ineens; dat lijkt e wel prettig, dan hoef je ook niet zo lang in spanning te zitten. Maar ik kan me ook voorstelling dat het je huiverig maakt.

Weet je ook wat de consequenties zijn als het wel sarcoidose is? Komt er dan een ander behandelplan? Andere medicatie oid?

Vorig voorjaar heb ik (oa) een longfoto gehad omdat de internist zeker wilde weten of mijn vele klachten niet vooroorzaakt werden door sarcoidose. Nou heb ik vele klachten, maar niet aan mijn longen, dus ik had van te voren al bedacht dat dat het vast niet zou zijn. De arts legde me uit dat je dan vaak een benauwdheidshoestje hebt en dat heb ik niet. Ik was alle onderzoeken, operaties en alles eromheen (ook met de kids) zo zat dat ik niet eens opgezocht heb wat sarcoidose inhoudt.
Nu, naar aanleiding van jouw berichtje heb ik er nog even naar gegoogled. (Er is veel herkenbaar, maar dat van die longen dus niet.)
Ik hoop voor je dat er snel wat duidelijkheid komt en dat er gericht gehandeld kan worden.
Nogmaals sterkte!
heli

Petra

Dat klinkt wel grondig, maar ook wel ernstig, in de zin dat het geen kleinigheidje is

Sterkte en beterschap!

Petra-

Petra-

09-03-2009 om 20:50

Vandaag

Bij de orthopeed en longarts geweest. De orthopeed is voor injectie's in de aangedane gewrichten en alleen in uiterste nood opereren.
De longarts heeft zich suf geschreven aan formulieren, bloed, foto's en diverse long en hart onderzoeken om te controleren of de sarcoïdose weer actief is. al die testen en uitslagen zullen pas half april bekend zijn. Volgende week donderdag terug bij de huidarts voor de uitsalg van het biopt.

Petr@

Petr@

09-03-2009 om 21:36

Poeh

Jij zit wel in de medische mallemolen! En dan nog zo lang moeten wachten op uitslagen. Gelukkig volgende week dan wel uitsluitsel over het biopt.
Sterkte deze week!

gr.
Petr@

Petra-

Petra-

17-03-2009 om 21:10

Donderdag

gaan de hechtingen eruit en krijg ik de uitslag...toch wel spannend. Pas half april zijn alle andere onderzoeken gedaan en de uitslagen daarvan bekend.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.