Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Persconferentie Lockdown

Stelletje randfiguren staan buiten een fluitconcert te geven.

Recht op demonstratie allright en ik ben blij dat Rutte dapper doorploegt maar ik kan me niet goed concentreren op de inhoud met dat xxxxxxxx geluid.

Dat wordt weer een oefening op mijn tong bijten bij geliefde viruswappies.


Mistral

Mistral

15-12-2020 om 01:15

Aha

En ik mn moeder bellen dat haar gehoorapparaat hier onzichtbaar lag te piepen.

Ja, ik had er last van en ja die roeptoeters heb ik er ook een paar van op facebook. Die zijn zo dominant aanwezig met onliners dat ik ze eraf geknikkerd heb.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-12-2020 om 01:25

Hè gelukkig!

OO blijkt toch echt een afspiegeling van de maatschappij te zijn.

Dendy "Op dit forum hangt een bepaald soort volk rond, dat is altijd al zo geweest." Mijn ervaring is dat hier ook genoeg van "jouw soort" "rondhangt".

Ik weet dat jij aan de andere kant van de lijn staat wat corona betreft, maar dat je door je frustraties van je afslaat met de aangehaalde zin, vind ik meer over jou zeggen wat dit onderwerp betreft. Jammer hoor.

"Ik vind het kortzichtig om geen oog te hebben voor deze mensen en hun ideeën. Beetje beperkt denken noem ik dat."

Oh ik hoor en zie ze echt wel. Ik ga de discussie ook weleens aan en het valt mij standaard op dat het vaak mensen zijn die op de een of andere manier het contact met de realiteit ergens onderweg zijn kwijtgeraakt en er daarom maar zelf een verzinnen of dat voor ze hebben laten doen.

Als jij naar de praatjes van Trump kijkt, zie je daar dan een man die alles keurig op een rijtje heeft, óf iemand die alles bij elkaar fantaseert en liegt uit eigenbelang? Ik vind het bizar dat er evengoed miljoenen mensen zijn die hem geloven. Zo kijk ik ook naar de mensen die onder het torentje stonden te klepperen. Hoe kan het dat ze liever de onzin van nepperds voor waar aannemen, dan te aanvaarden, dat informatie van wetenschappers en andere deskundigen betrouwbaarder is? Is de werkelijkheid te moeilijk voor ze??

Vicky

Vicky

15-12-2020 om 07:27

Kraakmoeder

'Ik snap trouwens niet waarom die Rutte niet even in een andere ruimte was gaan zitten.'

Ik zie meteen die reclame van Ziggo voor me, met die moeder die met haar laptop het hele huis door sjouwt om een rustig plekje te vinden. Rutte met de cameraploeg én zijn stapeltje papier (?) het gebouw door op zoek naar een plekje om rustig een toespraak te kunnen houden ☺.

Toch enigszins teleurgesteld

De sluiting van de niet-essentiële winkels is te begrijpen, al is het op een vervelend moment. Dat scholen en kinderopvang dicht gaan om ouders thuis te houden, nou ja.
Het lijkt alsof Rutte graag het gevoel vooral van de eerste lockdown terug wil krijgen, maar dat is na 9 maanden onvergelijkbaar.
Wat ik jammer vind is dat er niet meer gezegd of opgeroepen wordt om te laten testen. Is het niet mogelijk geweest om deze periode in te zetten op zo'n maximaal mogelijk testprogramma, waardoor je ook niet-gedachte brandhaarden kunt opsporen?
Wat ik ook jammer vond in een van de analyseprogramma's is dat gesteld wordt dat andere landen dan wel sneller zijn met het opzetten van een vaccinatieprocedure, maar dat wij al een betere structuur hebben liggen, die we gaan gebruiken (bedrijfsarts, huisarts en GGD). Als die structuur die er al ligt zoveel beter is, dan zouden we toch nog sneller kunnen zijn? Ik vermoed/vrees dat die bestaande structuur juist een obstakel zal blijken te zijn, omdat het allemaal uit verschillende potjes wordt gefinancierd en dat daar eerst helderheid over moet komen, wat erg lastig is. Wie betaalt de bedrijfsarts, de huisarts en de GGD?
Dus ja, het wordt weer binnen zitten en wachten en kijken naar de cijfertjes. Maar nu, 9 maanden later wel in de wetenschap dat dat hooguit tijdelijk enige verlichting zal geven, terwijl er structureel nog geen degelijke aanpak lijkt te liggen.
Ik ben teleurgesteld. En ik haat online lesgeven.

Tsjor

Vicky

Vicky

15-12-2020 om 08:16

Tsjor

'Wat ik jammer vind is dat er niet meer gezegd of opgeroepen wordt om te laten testen.'

In het vragenuurtje na de persconferentie gisteravond werd bevestigd dat PCR ook dode virusresten aantoont. Alleen als je klachten hebt (én een positieve testuitslag) weet je zeker dat je besmettelijk bent. Testen zonder klachten heeft dus geen zin.

Ad Hombre

Ad Hombre

15-12-2020 om 08:25

Vicky

"In het vragenuurtje na de persconferentie gisteravond werd bevestigd dat PCR ook dode virusresten aantoont. Alleen als je klachten hebt (én een positieve testuitslag) weet je zeker dat je besmettelijk bent. Testen zonder klachten heeft dus geen zin."

Amateurgeklets.

Als je je laat testen omdat iemand in je omgeving positief is en je blijkt positief ben je zeer waarschijnlijk net besmet en dus zeer besmettelijk. (ZEER ZINVOL OM TE WETEN)

Als je je laat testen omdat je verschijnselen hebt ben je net iets langer besmet maar waarschijnlijk ook besmettelijk.

Als je al een tijd ziek bent en je laat testen om te zien of je al niet meer besmettelijk bent is er inderdaad een kans dat de test positief uitvalt terwijl je eigenlijk al niet meer besmettelijk bent. Nou, nou, big deal zeg! Dat noemen we het zekere voor het onzekere nemen.

Deze desinformatie komt rechtstreeks uit het wappiekamp.

Om je nog wat verder in verwarring te brengen is het best mogelijk om klachten te hebben *en* positief te testen en *toch* niet besmettelijk te zijn. De klachten kunnen nl. veel langer aanhouden dan de infectie. Je zou denken dat iedereen dat inmiddels wel wist.

Vals negatieve uitslagen komen veel meer voor dan vals positieve. Vraag maar aan Elon Musk.

Maatregelen

Ik vond het nogal een extreme opschaling van maatregelen. We gaan in één stap van een vrijblijvend (!) verzoek om thuis te blijven maar alleen als het mag van je baas (!), naar "hier zijn je kinderen, veel plezier ermee, je hebt trouwens nog steeds geen RECHT om thuis te werken maar je hebt recht op ONbetaald verlof, en o ja, je baas heeft nog steeds het recht om je contract niet te verlengen".

Viel er nou echt niets te bedenken tussen die twee uitersten in? Ik vind het allemaal behoorlijk oncreatief en neoliberaal. 8 maanden lang een "roken, we komen er samen wel uit" strategie gevolgd die merkbaar en meetbaar steeds minder goed werktte.

Dus ja, ik ben het echt grondig oneens met deze maatregelen. "We've tried nothing and we're all out of ideas..."

Ad Hombre

Ad Hombre

15-12-2020 om 08:39

Strategie

Dat is toch de strategie van het kabinet.

Eerst maandenlang zeggen dat de scholen echt niet dichtgaan en dan ineens bijna van de ene op de andere dag, alles dicht.

Het beleid is klote, maar de burgers zijn ook klote. Mensen als ik die vast besloten zijn niet besmet te worden zitten mooi klem, zeker als ze kinderen of essentiële beroepen hebben.

Pirata

Pirata

15-12-2020 om 08:46

Het is niet zo dat ik het oneens ben met alle maatregelen. Maar een deel had al veel eerder kunnen komen en dat had mogelijk de hoge cijfers van nu kunnen voorkomen.
Zoals: verbieden black friday, geen shoptoerisme over de grens toestaan, een week online lessen na de herfstvakantie. Misschien was deze lockdown dan nu niet nodig.

Vicky

Vicky

15-12-2020 om 09:59

'Amateurgeklets'

Patricia Bruijning is geen amateur, ze is hoofddocent Infectieziekten en epidemiologie. Ik geloof haar eerder dan jou.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-12-2020 om 10:11

Shoptoerisme

Juist dat shoptoerisme zie ik als een van de meerdere argumenten die het begrijpelijk maken dat de boel dicht gegooid is. Als in België en Duitsland alles dicht is komen ze hier. Kappers bij de Belgische grens maakten overuren. En dát gedrag vind ik asociaal. Ikke ikke ikke. (Net als bij vuurwerk wat over de grens wel over de toonbank blijft gaan, maar dit terzijde.) Veel mensen kunnen kennelijk niet omgaan met de opdracht "eigen verantwoordelijkheid nemen". Dat reken ik die protestwappies ook aan. Ze gokken op de verantwoordelijkheid van anderen, ook al zullen ze dat nooit erkennen, maar hoe piepen ze als ze zelf op de IC belanden? Wat dat betreft had het handiger geweest als Trump, als opperwappie, een paar weken in coma had moeten liggen, dat had het wappiïsme misschien wat getemperd.

Pennestreek

Pennestreek

15-12-2020 om 10:26

Er is maar één complottheorie

waarvan ik denk dat er misschien wat inzit: Trump was helemaal niet besmet, maar wilde op deze manier 'bewijzen' dat het echt 'maar een griepje' is. Ik zie hem er wel voor aan...

Kraakmoeder

Kraakmoeder

15-12-2020 om 10:34

Kaaskopje

Zo denkt iedereen toch een beetje in zijn eigen voordeel, toch? Als de kappers in België dichtgaan kom je toch naar Nederland? Wie zegt dat dat niet mag?
Ik ook: voor mij persoonlijk is het onbegrijpelijk dat kerkdiensten mogen doorgaan en theaters niet. Maar ik ben toch wel heel erg blij dat rechtszaken wel doorgaan. En als dat alleen maar in België had gekund was ik natuurlijk naar België gegaan. Gewoon omdat het kan (bij wijze van spreken) niet omdat ik een rechtszaak belangrijker vind dan de kapper, want voor iemand die gewoon naar de kapper wil speelt mijn rechtszaak helemaal geen rol (die zaak gaat trouwens niet over mijn nickname, haha)
Ik vind het aanmatigend om bij alles wat jij niet zou doen te roepen dat niemand zijn verantwoordelijkheid neemt.
En ik ben geen wappie.

Ben ik de enige...

... Die denkt dat met oudjaar de pleuris lisbreekt? Nu al vuurwerkbomaanslagen op ambtswoningen en gemeentehuizen. Dat wordt nog gezellig...

Hangkous

Hangkous

15-12-2020 om 11:24

Nee hoor Rosie

Hier al vanaf september flink geknal met af en toe heel zware dreunende knallen. Opgeblazen prullenbakken en meer van dat soort dingen.
Dat de pleuris uitbreekt met oud en nieuw zie ik hier ook wel gebeuren inderdaad.

Kraakmoeder

Kraakmoeder

15-12-2020 om 12:10

Hema

Maar dit geeft de burger weer moed

HEMA blijft open voor rookworst en taart - https://nos.nl/l/2360752

Wilgenkatje

Wilgenkatje

15-12-2020 om 13:38

@Alkes

het ging me niet zozeer om de inhoud, maar om het beeld. Iemand doet van overheidswege iets serieus, en op de achtergrond is er hoorbare onrust van mensen die er totaal anders instaan.

Ad Hombre

Ad Hombre

15-12-2020 om 14:01

Vicky

"Patricia Bruijning is geen amateur, ze is hoofddocent Infectieziekten en epidemiologie."

Ja, ze was ook erg voor groepsimmuniteit op natuurlijke wijze, volgens mij is ze wat dat betreft van gedachte veranderd.

"Ik geloof haar eerder dan jou."

Ik geloof haar eerder dan jouw vaardigheid om haar correct te citeren en daaruit de juiste conclusies te trekken met name omdat je verder totaal niet ingaat op de in mijn postje rijkelijk aanwezige argumenten.

V@@s

V@@s

15-12-2020 om 14:06

we testen toch ook mensen zonder klachten?

Iedereen die in aanraking gekomen is met iemand die een positieve test had kan zich toch op dag vijf laten testen?

Vicky

Vicky

15-12-2020 om 14:16

'Ik geloof haar eerder dan jouw vaardigheid om haar correct te citeren en daaruit de juiste conclusies te trekken met name omdat je verder totaal niet ingaat op de in mijn postje rijkelijk aanwezige argumenten.'

Kijk gewoon de uitzending even terug.

Ad Hombre

Ad Hombre

15-12-2020 om 14:17

Vicky

Heb je een linkje en de timestamp? (beetje druk vandaag)

Laetitia

Laetitia

15-12-2020 om 15:47

V@@s

‘Iedereen die in aanraking gekomen is met iemand die een positieve test had kan zich toch op dag vijf laten testen?’

Dat is mijn jongvolwassene niet online gelukt hoor. Gaf aan geen klachten te hebben en werd direct van de site gegooid. Moest dus verkoudheid fingeren of bellen. Dat laatste is ook gedoe. Dom.

Tango

Tango

15-12-2020 om 19:45

Hema

Heel bijzonder van die Hema, rookworst en taart is toch geen eerste levensbehoefte? En dat hebben ze bij de supermarkt ook. Ik begreep dat drankzaken ook open blijven i.v.m. mensen met alcoholverslaving, net als de coffeeshops. Maar kan het verkeerd begrepen hebben.
Had een bestelling bij C&A gedaan met bezorging in de winkel. Kreeg ik een mail dat levering aan de winkel niet door kan gaan omdat de winkel gesloten is. Wordt ook niet omgezet naar thuisbezorging. Kreeg alleen een kortingscode voor een nieuwe bestelling maar die is ook niet binnen voor de Kerst. Wat moet zoon nu aantrekken met Kerst? Geen idee.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-12-2020 om 19:52

Tango

Lang leve Zalando

Tango

Tango

15-12-2020 om 22:44

Ginny

Nee, Wehkamp! Daar nog even snel iets besteld. Hopelijk op tijd binnen.

Koud

Koud

16-12-2020 om 10:24

Adamskostuum

Kleding is blijkbaar geen eerste levensbehoefte, kunnen we eindelijk weer ongeneerd in ons blootje lopen! Joehee.

Tango

Tango

16-12-2020 om 17:16

Hema

Gaat vanaf morgen weer sluiten. Action zou open gaan maar nu toch niet. Volkomen begrijpelijk vind ik. Zo kan je alle winkels wel open houden waar een chocoladereepje of een blikje drinken te koop is. Dat schiet niet op natuurlijk.

Meer problemen

Als je van de komende 7 dagen afhankelijk bent om ook maar enig kledingstuk te kunnen kopen, dan is er wel meer aan de hand.

Tsjor

Vicky

Vicky

18-12-2020 om 10:24

7 dagen?

Bij mij duurt de lockdown 5 wéken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.