Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Fianna

Fianna

05-11-2010 om 10:02

Schouder pijn, krachtverlies, tintelende handen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Weerstand

De keelpijn en koorts kan natuurlijk ook een virusje zijn dat je er nu nog bovenop hebt gekregen doordat je weerstand niet geweldig is.
Verhoogde leverenzymen wijzen overigens niet perse op leverfunctiestoornissen, maar op dat er iets aan de hand is, waarbij je lever meespeelt. Bijv bij een flinke maagdarmstoornis kunnen ze ook wat verhoogd zijn.
Toch naar een internist dus, hopelijk werkt je huisarts mee.

Fianna

Fianna

07-01-2011 om 11:33

Karin*

Aha, dank je. Dat wist ik niet. Ik ga sowieso naar een internist, want de bedrijfsarts wil me doorverwijzen.

Fianna

Jeetje meid, dat had ik niet verwacht...
poe he, wat dan inderdaad...?

Ik wens je heel veeel sterkte en blijf je volgen!
gr Nora

Fianna

Fianna

07-01-2011 om 12:19

Nor@

Ik snap het ook niet. Vooral omdat ik nu best wel nekpijn heb dat uitstraalt naar mijn arm en hoofd en mijn nekwervel gevoelig is met aanraken en natuurlijk al die andere klachten.
Tja, het kan allemaal ook heel goed bij een B12 tekort horen.Ik geloof eigenlijk niet dat het tussen mijn oren zit of psychosomatisch is. Ik blijf steeds denken aan een verband met de bekkenbodemoperatie, 2 ruggenprikken en 1 bloedtransfusie. Daarna zijn al deze klachten begonnen.

Ik hoop alleen wel dat die mri's goed zijn bekeken

Tinus_p

Tinus_p

07-01-2011 om 13:01

B12

Is die b12 nou al eens _gemeten_??

*Raakt draad kwijt*

Fianna

Fianna

07-01-2011 om 13:28

Tinus

Ja, B12 is gemeten, dat was 199. Ik heb toen aangedrongen op mma en homocysteine. De ha in opleiding besloot dat het beter was om mijn actief B12 (Holo-TC) te meten. Dat is gedaan, duurde 3 weken voordat ik de uitslag had: 37.
Volgens lab hier binnen de norm. Maar in Duitsland zou het op een tekort wijzen geloof ik en het schijnt niet doorslaggevend te zijn. Ik heb bij de ha aangedrongen op een bloedonderzoek naar mma en homocysteine. Hij wilde eerst niet, tot ik dreigde met een second opinion. Dat is dus geprikt, 2 weken geleden, en ik wacht nog op de uitslag.

Mariska

Mariska

09-01-2011 om 18:39

Starten met injecties!

Ivm je b12 tekort... Ik snap niet dat ze daar niet allang mee gestart zijn!!!!!!!!!

Sascha2

Sascha2

09-01-2011 om 23:06

Inderdaad

Bij mij bleek mijn b12-gehalte ergens rond de 325 te liggen. eigen huisarts vond dat een prima uitslag en stuurde me naar huis met al mijn klachten. Tweede arts vond het ronduit te weinig en is gestart met het geven van een flink aantal injecties. Eerst drie per week en dat afbouwend naar nu een per anderhalve week. Ik ben nu driekwart jaar verder en merk zeer duidelijk verbetering. Ga je sterk maken voor die injecties, want zoals ik me heb laten vertellen is jouw gehalte echt te laag

Rembrand

Rembrand

10-01-2011 om 09:26

Sascha

Wat waren jouw klachten ?
Mijn schoonmoeder ( ik schreef al eerder over haar in deze draad ) heeft haar huisarts zonder al te veel moeite kunnen overtuigen (met mijn uitgeprinte info) om te beginnen met spuiten. Ik ben benieuwd hoe snel ze verbetering zal merken. Haar klachten waren minimaal maar wel neurologisch en dat in combinatie met haar waardes leek me reden genoeg om op spuiten aan te dringen.
M.

Fianna

Fianna

10-01-2011 om 09:49

Ik wil wel!

ik snap het ook niet, maar ik ben bij mijn vorige huisarts weg omdat hij niks wilde horen van het hele b12 gebeuren en mijn waarden prima vond. Ik heb gevraagd om injecties die zijn keihard geweigerd. Ik zit nog in de overgangsfase naar nieuwe ha (uit- en inschrijven) en hopelijk werkt de nieuwe ha wel mee. Anders ga ik naar een internist. Ik word nu met de dag zwakker en kan soms bijna niet meer lopen zonder opzij te vallen en functioneer gewoon niet meer. Maar die vermoeidheid komt omdat ik 4 kinderen heb, aldus mijn oude ha...

Fianna

Fianna

10-01-2011 om 09:53

Oja

en die neurologische klachten en evenwichtsstoornissen zitten natuurlijk gewoon tussen mijn oren. Zaak opgelost, volgende patient.

Sascha2

Sascha2

10-01-2011 om 11:36

Fianna

Heel herkenbaar, bij mij werd ook alles gehangen aan het feit dat ik drie en later vier kinderen had. In welke regio woon je, als ik et vragen mag? Zou je bij mij in de regio wonen dan kan ik je het adres wel geven van de praktijk waar ik goed geholpen ben

Sascha2

Sascha2

10-01-2011 om 11:43

Rembrand

Ik had last van een onverklaarbare vermoeidheid, ik kan het niet precies duiden, maar het voelde niet als een gewone erge moeheid. Duizelingen, sterren en vlekken, veel hoofdpijn, vergeetachtigheid en zoals je weet veel last van depressies.
Op zich snap ik wel dat mijn huisarts het volledig baseerde op het feit dat ik net een derde, en later een vierde had gekregen. Het zijn immers klachten die daar ook mee te maken kunnen hebben. Maar het is zo makkelijk om even bloed te prikken. En daaruit kwam het tekort dus naar voren. Nu gaat het stukken beter, gelukkig. Ik begrijp niet dat mijn eerste huisarts er zo makkelijk over heem stapte. Heeft je schoonmoeder baat bij de injecties?

Fianna

Fianna

10-01-2011 om 11:52

Sascha

Ja naar is dat als je niet serieus genomen wordt. Die vermoeidheid die ik nu voel is zo overheersend en misselijkmakend. Ik kan gewoon niet eens meer even op de fiets naar het winkelcentrum voor een boodschapje, dat is niet normaal.
Ik woon in Zoetermeer.

Rembrand

Rembrand

10-01-2011 om 14:38

Fianna!

Via het forum van de stichting vitamine B12 tekort had ik een oproepje geplaatst voor een goede internist voor mijn schoonmoeder. Ik kreeg vorige week een reactie daarop die ik zeker aan jou door wil spelen nu ik lees dat je in Zoetermeer woont. Hieronder geknipt en geplakt vanuit de reactie die ik kreeg:
"Mijn internist (dr Ogilvie, in het langelandziekenhuis in Zoetermeer) is niet slecht.
Hij zegt duidelijk dat die tekorten ergens vandaan moeten komen en gaat ook op zoek naar de oorzaak. (ipv "ik kan niks vinden dus je hebt niks of het zit tussen je oren'' wat ik 3 jaar geleden van een andere internist te horen kreeg)
Ik heb niet de indruk dat hij een b12 tekort heel ernstig vindt, maar als je vraagt om een behandeling staat hij er wel voor open. Verder vind ik het gewoon een hele vriendelijke en toegankelijke man wat al heel wat is in de internistenwereld"
Ik zou met klem om een doorverwijzing vragen bij je huisarts !!
M.

Fianna

Fianna

10-01-2011 om 15:09

Rembrand

ha dank je! Ik had zelf ook een oproep geplaatst op het forum en dezelfde reactie gekregen. Echt fijn een internist zo dichbij.

Fiorucci

Fiorucci

10-01-2011 om 16:32

Fianna

Ogilvie is een fijne vent!

Fianna

Fianna

10-01-2011 om 17:07

Fio

Ik zit me al heel lang af te vragen wat jouw vorige nick was, wie je bent dus. Ergens is me iets ontgaan op OO. En nou weet ik het helemaal niet meer maar Z'meer is je ook niet onbekend. Nou ik pieker wel fijn verder

Blij te horen dat hij een fijne vent is. Ik heb echt even de behoefte aan iemand die eens echt goed luistert en me onderzocht en niet dat halve gedoe. Ik kost die samenleving zo handen vol met geld met al die dure en kennelijk onnodige onderzoeken, ziektewet enz terwijl het misschien allang verholpen had kunnen worden door wat simpele en goedkope B12 injecties.

Hoe kunnen we een patient zo lang mogelijk ziek houden...

Fiorucci

Fiorucci

10-01-2011 om 18:07

Fianna

Ik heb je toen je net in Z woonde een bepaalde praktijk voor je kinders aangeraden..

Fianna

Fianna

10-01-2011 om 19:16

Aha!

Zo hé, waar zit ik met mijn hoofd de laatste tijd!! En ik me tegelijkertijd afvragen waar de ene forummer gebleven is die ook in Z woont. Om een of ander manier klink je anders nu.
Nou, puzzel opgelost, ik kan weer slapen vannacht

Rembrand

Rembrand

10-01-2011 om 19:37

Fianna

Toch even een kritische vraag.
Als je zijn gegevens al hebt waarom dan niet als de sodemieter een doorverwijzing regelen ?
Enne, ik denk dat ik jou ook ken van je vorige nick.
Onze haarkleuren zijn niet zo heel verschillend, maar die van mij komt niet uit een potje. Klopt dat ?
( of is dat Fiorucci soms ?).
M.

Fianna

Fianna

10-01-2011 om 19:56

Rembrand

heel simpel: mijn oude ha wil geen doorverwijzing geven, hij vindt dat hele b12 gedoe gel*l. (Het enige wat ik gedaan kon krijgen is een bloedonderzoek op homocysteine en mma, voor doorslaggevend bewijs, na dreiging met second opionion. Dat onderzoek loopt, duurt minstens 3 weken voor uitslag er is.) Ik sta nog niet bij mijn nieuwe ha ingeschreven omdat de assistenten van oude ha de administratie nog niet op orde hebben. Dat kan nog wel een paar dagen duren.
Ik ben geloof ik al anderhalve maand bezig met dat hele b12 gebeuren en geloof me, het zit me tot hier.

Hmm, nou heb ik geen idee waar jij het over hebt. ik denk dat je Fio moet hebben, haha

Fianna

Fianna

10-01-2011 om 20:02

Oja

in mijn wanhoop had ik me tot mijn bedrijfsarts gericht en die zie ik morgen en hij heeft me vorige week toegezegd een doorverwijzing te geven, dus als het goed is kan ik morgen een afspraak regelen.

Rembrand

Rembrand

10-01-2011 om 23:51

Mooi zo fianna!

Dat zet tenminste zoden aan de dijk.
Enne, ( excusez le mot) maar ik vind dat je huisarts zich gedraagt als een h*fter !
( wellicht is mijn mening erg gekleurd omdat ik vanwege mijn beroep een overwegend negatief beeld heb van huisartsen, maar hij past zo in mijn plaatje.......).
Succes met de doorverwijzing !
M.

Rembrand

Rembrand

10-01-2011 om 23:54

Sascha

Volgens mij heeft mijn moeder er nog maar twee of drie gehad. Hoe snel werkte het bij jou ?
Overigens heb ik een collega die zwanger is ( en een maagband heeft, en vegetariër is) die ook alle tekenen van B12 tekort vertoond. Deze klachten zijn naar boven gekomen toen ze extreem ging braken in haar zwangerschap. Nu ze weer eten binnen kan houden heeft ze de klachten nog steeds. Haar gynaecoloog zegt dat ze niet moet gaan spuiten want je lichaam zou er aan wennen en dan kan je niet meer zonder........
Ik verbaas me over zoveel domheid en ik heb aangeraden om een second opinion aan een internist te vragen.
M.

Fiorucci

Fiorucci

11-01-2011 om 07:08

Rembrand (ot)

Die rooie, dat ben ik..

Fianna

Fianna

11-01-2011 om 07:08

Rembrand

Mijn huisarts is een hufter, in hoofdletters. Hij zit tegen zijn pensioen aan en geeft gewoon de indruk dat hij zijn laatste dagen aan het uitzitten is en zich totaal niet meer interesseert in zijn patienten. Hier in de buurt is hij berucht, dat zegt genoeg. Hij wil totaal geen verklaring zoeken voor al mijn klachten. ik denk dat hij denkt dat het tussen mijn oren zit of een soort huisvrouwen syndroom is oid (wat kent hij me dan slecht). Als hij zo doorgaat, gaat er nog een patient dood door hem.
En het lijkt onmogelijk, maar de huisarts in opleiding die daar rondloopt is nog erger, die weet bijna niks, is echt schokkend.

Rembrand

Rembrand

11-01-2011 om 14:16

Fiorucci!

Heb ik je eindelijk terug gevonden !
Ik dacht al dat je van de aardbodem verdwenen was.
Ik die een nickwisseling zelf uit kan knobbelen ( met een beetje hulp o.k !!).
Liefs,
M.

Fiorucci

Fiorucci

11-01-2011 om 14:46

Nee hoor rembrand

Ik ben er nog, had alleen je mail niet dus kon je niet inlichten..

Blue

Blue

13-01-2011 om 14:11

Wat zei de bedrijfsarts?

He Fianna,

Je moest toch 2 dagen geleden naar de bedrijfsarts ?
Heb je nu je doorverwijzing die je graag wilde naar een internist ?

sterkte en groet,
Blue

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.