Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Petra-

Petra-

06-02-2009 om 23:10

Starten met prodimed

Maandag heb ik dan eindelijk de eerste afspraak met de diëtiste. En ik wil zó graag dat het me nu gaat lukken, slank de zomer in!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

07-02-2009 om 16:00

Suc6!

En het gaat je lukken!!!
Er is bij gezellig een afvaldraadje, schrijf je mee?

gr.
Petr@

Petra

Hoi petra,
super, eindelijk ga je beginnen! ik wens je veel succes.
op viva praten we met een stel over prodimed. hier op het forum komen niet veel reakties helaas..

Petra-

Petra-

09-02-2009 om 14:51

Annemir

hoe ziet jouw dagmenu eruit? Ben erg benieuwd!

johanneke

johanneke

10-02-2009 om 09:44

Ziek

Hoi meiden,
Sorry ik was even afgehaakt. Ben ziek geworden en moet nu bepaalde medicijnen en mag niet te veel afvallen;-(
In overleg met de dietiste ben ik ingestapt in fase 3, zodat het wat geleidelijker gaat. Ik doe het nu 2 weken en vind het moeilijk! Blijf snakken naar zoet/brood/koolhydraten (zelfs nu ik 's ochtends een boterham mag). Ik zwicht dan ook zo af en toe. Vandaag ga ik weer naar de dietiste. Wil toch stug door gaan. Maar die honger....vaak tril ik gewoon van de honger. Ik vraag me toch af of m'n bloedsuiker wel stabiel is. Misschien kan de dietiste daar iets mee.
Hou vol en succes!
Johanneke

Eindelijk

Hoi johanneke,
eindelijk een metgezel! ook ik hou mega honger tot trillens aan toe.
ik neem 5-6 zakjes per dag en nog snak ik naar normaal eten. als ik erge honger heb, helpt zo'n zakje helemaal niets meer.

zucht. ik ben nu 5 weken bezig en -9,3 kilo afgevallen.

Lynna

Lynna

11-02-2009 om 07:20

Annemir

Ben je dan niet bang dat als je weer gewoon mag eten dat je helemaal losgaat? En die geweldige 9,3 kilo's die je nu bent afgevallen er zo weer bij hebt? Ik vind trillen van de honger geen goed signaal.

johanneke

johanneke

11-02-2009 om 10:29

Annemir

Hoi Annemir,
Wauw wat ben jij al veel afgevallen! Ik nu in fase 3 2 kilo in 2 weken, dat is mooi want ik mag niet te snel gaan. Toch wil ik het ietsje sneller dus we hebben besloten dat ik nu naar fase 2 ga. Omgekeerde weg dus
Ik heb het met de dietiste over dat trillen gehad. Volgens haar moet ik gewoon nog afkicken van de koolhydraten/suiker. Ik was/ben dan ook echt verslaafd hoor aan zoete dingen. Ik at altijd wel gezond in de basis maar daaromheen veel zoetigheid. Vandaar al die extra kilo's natuurlijk;-(
Was jij ook zo'n koolhydraten eter? Dat zou het kunnen verklaren. Zeker als je dat toch blijft doen kick je niet echt af/hou je het in stand.
Dit dieet helpt me wel afkicken en op een andere manier met eten om gaan. Ik heb er wel vertrouwen in dat ik dit vast kan houden als ik weer normaal moet gaan eten. Ook dan ben ik vast van plan de zoetigheid er uit te laten, behalve af en toe. Zoals slanke mensen dat doen Daar kijk ik altijd met veel bewondering naar. En dan vraag ik me af hoe DOEN ze dat toch, niet door slaan.
Dat ga ik nu ook leren. Hou je ons op de hoogte?
Zet m op he!
Johanneke

Absoluut

hoi,
daar ben ik absoluut bang voor. toch schijnt het systeem van de eiwitten zo te werken dat je niet meteen weer aankomt, je moet het dieet ook afbouwen.

het feit dat ik honger blijf houden verontrust mij ook.
het is ook niet alleen honger heb ik gemerkt, maar ik ben gewoon de hele dag met eten bezig, wordt er moe van

Johanneke

hoi,
de eerste anderhalve week at ik er niets bij. toch blijf ik zoveel honger houden. ik probeer niets erbij te eten,sommige dagen gaat het goed, anderen weer niet.
vanmorgen werd ik al met honger wakker. om kwart over 7 een chocomelk(speciaal dus) om 9 uur had ik alweer honger. om half 10 het tussendoortje(speciaal toetje) en het was alsof het in een gat viel. ik blijf nu honger houden en dat is heel naar als je bezig bent met de kids en andere zaken.

dat is juist zo raar, sommige meiden hebben genoeg na zo'n tussendoortje..

Nogmaals johanneke

hoi,
johanneke hoe denk jij dat het je gaat lukken om de zoetigheid te laten staan? vraag ik uit interesse hoor..
toen ik hiermee begon,was ik ervan overtuigd dat 30 kilo me zou lukken en daarna uiteraard net als jij goed opletten.
toch..na 5 weken besef ik dat het helaas niet zo simpel zit. je bent nou eenmaal verslaafd aan zoet,hahahaha.
ik ben echt bang dat ik daar niet vanaf kom hoor.

johanneke

johanneke

11-02-2009 om 12:48

Annemir

Hoi Annemir,
Misschien moet je toch eens je suiker na laten kijken? In elk geval eve me dokter overleggen over die honger/trillen?
Tja, ik vrees ook dat het uiteindelijk helemaal niet simpel zal zijn maar ik zie geen andere oplossing dan het zoet te laten staan.... Door zoet ben ik dik geworden en wil ik slank worden en blijven is dat de enige oplossing. Het is ook wel mijn laatste hoop want ik heb al zo veel geprobeerd..... Stoppen met roken is me ook gelukt dus dit moet dan ook lukken denk ik dan maar....Maar ik geef toe dat ik best bang ben dat het niet gaat lukken.
Ik herken het ook dat de hele dag met eten bezig zijn. Het is ook wennen denk ik. Je zal op een hele andere manier met eten bezig moeten zijn dan je gewend was. En dan is het logisch dat je er nu nog veel mee bezig bent.
Succes,
Johanneke

Rolypoly panda

Rolypoly panda

11-02-2009 om 13:42

Hier ook eiwitdieet (sanaslank)

HOi medelijnsters,

Ik gebruik sanaslank. Ik ben net 4 weken en 3 dagen bezig. Het gaat hier goed. Ik heb 3 hoofdmaaltijden per dag en 3 tussendoortjes. Bij trek/honger neem ik een extra gekookt ei, zonder eigeel, samen met een zakje rucola. Morgen ga ik weer wegen maar na 3 week was ik bijna 7 kg afgevallen. Ik pas in broeken die werkeloos in de kast hingen, sterker nog, ik kan ze gewoon met knoop en rits dicht van mijn billen aftrekken. Ik krijg weer een taille. En ik was zeer aan de suiker. Mijn 4 koppen wiener melange mistte ik dan eerst ook zeer. Ook altijd aan de bounties etc. Ik vind het zeer goed te doen. Mijn zus, mijn zwager en zijn zus doen dit ook. We zijn dus met een lekker clubje. (geeft ook een hoop korting zo)

Succes, RPP

Hallo

hoi rolypoly panda,
leuk dat je meedoet! wat goed dat je al zoveel bent afgevallen.
Ik heb wel veel honger,dat is jammer. ik mag 5 keer eten.
ik ben de drive een beetje kwijt. ik moet morgen gesteriliseerd worden en ben reuze zenuwachtig, dat helpt ook al niet.
ik denk dat ik na de operatie weer verder ga en het nu even laat varen...

succes

Ik kan het niet laten

Ik kan het niet laten, maar hier is mijn favoriet:Google eens op het southbeach"dieet" Dat is hetzelfde principe: afkicken van snelle suikers en meer eiwitten eten. Ook 3 fasen, de strenge zonder koolhydraten wat je maar 2 weken hoeft te doen ( en dan inderdaad bijna geen behoefte hebt aan zoetigheid, zelf een snoeper als ik niet) en daarna 2 fasen waarin je steeds meer koolhydraten toevoegt. Maar dan wel de volkorenprodukten.
Afvallen gaat er goed mee, geleidelijk, en geen jojoeffect. En belangrijker: geen honger, want je moet eten tot je verzadigd bent. En de derde fase is gewoon verantwoord eten.
En het is wel wat duurder dan gewoon eten, maar zeker niet echt kostbaar. En geen dure zakjes en poedertjes.

johanneke

johanneke

11-02-2009 om 21:49

Karin

Wel een idee om op over te gaan als ik hiermee klaar ben. Sowieso zal ik de rest van m'n leven niet te veel koolhydraten moeten eten i.v.m. verslaving/honger. Ik ga me erin verdiepen, dankje.
Johanneke

johanneke

johanneke

11-02-2009 om 21:51

Rpp

Goede zeg al die kilo's. Lekker dat je geen honger hebt, kan ik me weinig bij voorstellen;-(
Groetjes,
Johanneke

johanneke

johanneke

11-02-2009 om 21:57

Annemir

Wat eens stress, kan me voorstellen dat je het even laat varen. Maar niet te lang hoor! En probeer in de tussenijd ook zoveel mogelijk eiwitten te eten en niet te veel zoetigheid.
Heel veel sterkte morgen!!!
Johanneke

johanneke

johanneke

11-02-2009 om 21:59

Adem

Merken jullie trouwens iets van een andere adem. Ik heb het idee dat het niet zo fris is momenteel.
Groetjes,
Johanneke

Adem

hoi,
klopt! het stinken uit je mond hoort erbij,hahaha. kauwgompje wil helpen. ik poets ook na elke maaltijd mijn tanden...

Petra-

Petra-

12-02-2009 om 10:03

Dag 3

En vandaag 'goedkeuring'gehad voor 4 maaltijden per dag. Ik kom hier goed weg mee met het volgende schema:
07.30 - 11.00 - 14.30 - 17.30 en het valt me niet tegen. Maar ja, alles voor het goede doel !

Salie

Salie

12-02-2009 om 13:52

Wil ook, maar...

twijfel nog heel erg. Met een kilootje of 5 zou ik al tevreden zijn, maar het lukt me zelf niet. Ben suikerverslaafd denk ik.)
Mijn man heeft de website gezien en vindt het allemaal commercieel.
WIe heeft er een goed argument en haalt me over. Denk er al eenhele tijd over.

Gr. Salie

Rolypoly panda

Rolypoly panda

12-02-2009 om 14:36

Ik heb gewoon veel geluk gehad met de prijs

Via MP heb ik van iemand die wegens emigratie stopte met haar bedrijf de hele voorraad overgenomen. Ik heb daar minder dan de inkoopprijs voor betaald. Dat scheelt dus ruim 60 % met de winkelprijs. En dat voor een week of 15!

Verder ruik ik onfris. Maar ook aan de urine is te ruiken dat ik in ketose ben. Vanavond gaan we weer collectief wegen.

De recepten met veel verse groenten en kruiden zijn heerlijk en vullen goed. De rest van het gezin eet mee qua groenten.

Mijn in december niet passende rokje zit te ruim. 'k Heb hem met een veiligheidsspeld ingenomen.

Groeten, RPP. En doorzetten! De eerste 2 weken was ik af en toe wat hongerig. NU echt niet meer!

johanneke

johanneke

12-02-2009 om 14:41

Petra

Weinig zeg 4 pakjes, daar zou ik het niet op redden. wat ga jij afvallen!
Succes.
Johanneke

johanneke

johanneke

12-02-2009 om 14:44

Salie

Voor die paar kilo zou ik de suggestie van Karin proberen: South Beach. Is ook gebaseerd op weining koolhydraten.
Aan de andere kant zal jij met 2 weken prodimed, is 200 euro, van je 5 kilo af zijn. Of dat voor jou te overzien is weet ik niet. Dan nog wel afbouwen dus er komt nog een beetje bij, maar veel meer geld zal het niet worden. Je kan ook met de dietist overleggen.
Groetjes,
Johanneke

Petra-

Petra-

12-02-2009 om 16:55

Vraag

hoe doen jullie dat met een etentje buiten de deur? Ik weet niet wat ik moet doen...

Rolypoly panda

Rolypoly panda

12-02-2009 om 17:29

Antwoord

Hoi Petra,

Om in ketose te blijven neem ik salade die alleen is aangemaakt met olijfolie/azijn. En vlees, gebakken in olijfolie. Gisteren in wokrestaurant een hoop zalm en tournedos gehad. Krijg dus wel op die dag de calorieen binnen, maar door weinig koolhydraten blijf ik in ketose. Straks ga ik wegen, ik ben benieuwd.

Gr, RPP

Uit eten en 4 kee

Hoi,
mijn dietiste zei dat 4 zakjes niet genoeg is om goed af te vallen. je krijgt dan te weinig eiwitten binnen waardoor het langzaam gaat...

uit eten? ik ga bijna nooit uit eten. in deze periode toevallig wel twee keer en ik heb echt gewoon genoten! gewoon normaal gegeten dus. dat is een keuze die je zelf moet maken.

Petra-

Petra-

13-02-2009 om 12:19

Annemir

gek dan dat de ene diëtiste wat anders zegt als de ander. Ik gahet volgende week nog een keer vragen.

Petra

hoi,
ja idd vreemd. ik was er van de week nog en een vrouw viel al een week niet af. haar werd dus ook geadviseerd om van 4 naar 5 zakjes te gaan.

Petra-

Petra-

13-02-2009 om 22:36

Annemir

Laat ik maandag eerst maar eens kijken hoeveel eraf is. Kan me op dit moment niet voorstellen dat er mensen zijn die last hebben van verstopping, bij mij is het andersom. Mijn man zei gisteravond wel dat hij vond dat ik 'vreemd' rook.

Hoop dat het resultaat maandag goed is!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.