Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tips en ervaringen gevraagd, tijdelijk zonder tanden


Poezekat

Poezekat

25-06-2022 om 07:39 Topicstarter

Ja, dat gezegde ken ik en gebruik ik zelf regelmatig. Een vriendin heeft sinds kort ook haar gebit laten trekken en kwam wel in aanmerking voor een noodgebit. Maar het is toch erg pijnlijk, zo op die wonden die nog moeten herstellen en ik weet dat ze een hoge pijngrens heeft. Dat lijkt me zeker geen pretje, dat is wat iemand anders hier in dit topic ook al aangegeven heeft uit eigen ervaring. 
Dat meer van me afbijten dateert echter al van voor de tanden perikelen, is vooral de afgelopen paar jaar dat ik dit vaker ben gaan doen. Daarnaast kan ik erg sarcastisch reageren en mijn gezicht en houding spreken echt boekdelen (soms handig, soms niet).

Poezekat

Poezekat

06-07-2022 om 14:44 Topicstarter

Ik hoop dat het me deze week nog lukt een afspraak in te plannen voor september, ik mag toch aannemen dat ze inmiddels al zo ver kunnen plannen in de agenda, het is inmiddels al juli. 

Poezekat schreef op 25-06-2022 om 07:39:

Ja, dat gezegde ken ik en gebruik ik zelf regelmatig. Een vriendin heeft sinds kort ook haar gebit laten trekken en kwam wel in aanmerking voor een noodgebit. Maar het is toch erg pijnlijk, zo op die wonden die nog moeten herstellen en ik weet dat ze een hoge pijngrens heeft. Dat lijkt me zeker geen pretje, dat is wat iemand anders hier in dit topic ook al aangegeven heeft uit eigen ervaring.
Dat meer van me afbijten dateert echter al van voor de tanden perikelen, is vooral de afgelopen paar jaar dat ik dit vaker ben gaan doen. Daarnaast kan ik erg sarcastisch reageren en mijn gezicht en houding spreken echt boekdelen (soms handig, soms niet).

Oh, ik hoorde juist van mijn vriendin dat het reuze meeviel, haar noodgebit en dat terwijl zij absoluut geen hoge pijngrens heeft. Zelfs met een paar hechtingen na het trekken meteen het noodgebit erin gekregen. De volgende dag moest zij het eruit halen en kwam ze naar mij, omdat ze het vreselijk eng vond en bang was dat ze de wonden weer zou openhalen, maar daarvan was totaal geen sprake gelukkig. Het enige waaraan zij moest wennen was het eten en praten, maar ook dat wende heel snel.


succes, hoop dat je heel snel aan de beurt bent!

Poezekat

Poezekat

06-07-2022 om 15:51 Topicstarter

Kersje schreef op 06-07-2022 om 15:45:

[..]

Oh, ik hoorde juist van mijn vriendin dat het reuze meeviel, haar noodgebit en dat terwijl zij absoluut geen hoge pijngrens heeft. Zelfs met een paar hechtingen na het trekken meteen het noodgebit erin gekregen. De volgende dag moest zij het eruit halen en kwam ze naar mij, omdat ze het vreselijk eng vond en bang was dat ze de wonden weer zou openhalen, maar daarvan was totaal geen sprake gelukkig. Het enige waaraan zij moest wennen was het eten en praten, maar ook dat wende heel snel.


succes, hoop dat je heel snel aan de beurt bent!

Dan gaat het overal dus anders. Zij kreeg ook gelijk haar noodgebit erin, moest het laten zitten tot de afspraak bij de tandarts, dat was 4 dagen later (weekend zat er tussen). Eten is nog geen succes bij haar, het praten gaat op zich wel. 

Zelf moet ik nog zo'n 6 weken wachten op het plaatsen van de implantaten bovenkaak en een maand later dan de onderkaak maar die afspraak heb ik dus nog niet kunnen maken. 

Poezekat

Poezekat

09-07-2022 om 10:37 Topicstarter

En nog steeds geen afspraak voor september, heb het eind deze week nog gevraagd maar nog steeds niet mogelijk om die in te plannen, hopelijk lukt het volgende week wel. 

Poezekat

Poezekat

16-08-2022 om 14:01 Topicstarter

Poezekat schreef op 09-07-2022 om 10:37:

En nog steeds geen afspraak voor september, heb het eind deze week nog gevraagd maar nog steeds niet mogelijk om die in te plannen, hopelijk lukt het volgende week wel.

Vandaag zijn er 4 implantaten geplaatst in mijn bovenkaak, het zouden er 5 worden maar dat was niet haalbaar. Op zich was de behandeling wel te doen, de verdovingsnaalden waren het meest onaangenaam. 

Over een maand, afspraak is ingepland (jippie!) de implantaten in mijn onderkaak, dat zijn er 2 dus die behandeling zal sowieso een stuk korter duren. 

Naast die warme dagen nog, goede reden om ijs te eten.😉
Beterschap met die gevoelige kaak.

Poezekat

Poezekat

16-08-2022 om 15:10 Topicstarter

Flanagan schreef op 16-08-2022 om 14:36:

Naast die warme dagen nog, goede reden om ijs te eten.😉
Beterschap met die gevoelige kaak.

Het is goed te doen, het trekt wel wat en heb lichte hoofdpijn maar dat kan ook door de warmte komen en een wat minder goede nachtrust. Ik heb inmiddels kwark op. 

Fijn dat er eindelijk schot in de zaak zit. Hoop dat je weinig last houdt en spoedig herstelt van de ingreep. Ik heb echt grote bewondering voor hoe je je door deze periode heen gesleept hebt. 

Poezekat schreef op 16-08-2022 om 14:01:

[..]

Vandaag zijn er 4 implantaten geplaatst in mijn bovenkaak, het zouden er 5 worden maar dat was niet haalbaar. Op zich was de behandeling wel te doen, de verdovingsnaalden waren het meest onaangenaam.

Over een maand, afspraak is ingepland (jippie!) de implantaten in mijn onderkaak, dat zijn er 2 dus die behandeling zal sowieso een stuk korter duren.

Jippie. Het is geen september nog maar dit zit erin. Nog even tot over een maand dus. Hou nog even vol 😅

Poezekat

Poezekat

17-08-2022 om 08:24 Topicstarter

Eppos schreef op 16-08-2022 om 20:43:

[..]

Jippie. Het is geen september nog maar dit zit erin. Nog even tot over een maand dus. Hou nog even vol 😅

Alles moet dan nog herstellen, bovenkaak ongeveer 4 maanden, onderkaak 3 maanden. Als het meezit, ga ik het nieuwe jaar in met tanden en anders toch zeker in januari. 

Poezekat schreef op 17-08-2022 om 08:24:

[..]

Alles moet dan nog herstellen, bovenkaak ongeveer 4 maanden, onderkaak 3 maanden. Als het meezit, ga ik het nieuwe jaar in met tanden en anders toch zeker in januari.

Das echt nog lang hoor. Dikke knuffel voor jou voor hoe je alles doorstaat en toch dingen blijft doen, ondanks dat je een hele tijd geen tanden hebt. 

Poezekat

Poezekat

17-08-2022 om 08:30 Topicstarter

MamaE schreef op 17-08-2022 om 08:27:

[..]

Das echt nog lang hoor. Dikke knuffel voor jou voor hoe je alles doorstaat en toch dingen blijft doen, ondanks dat je een hele tijd geen tanden hebt.

Ja, ik moet toch die tijd door zien te komen dus als ik zin heb, ga ik bijvoorbeeld een pannenkoek eten samen met iemand anders. We zijn onlangs een weekendje weg geweest en daarbij ook uit eten. Hierbij dan wel per restaurant van tevoren online de menukaart ingezien zodat ik zeker wist dat ik iets van mijn gading kon vinden. Kortom, ik maak er het beste van, al heb ik natuurlijk ook nog steeds wat minder goede dagen. 

Poezekat

Poezekat

26-08-2022 om 12:27 Topicstarter

Vanaf nu mag ik mijn implantaten poetsen, zal ook weer ff wennen zijn. Vanochtend weinig gegeten dus toen nog gewoon gespoeld. 

Wat ik bij mijn dochter zie/zag; alles wat er verandert was en is even wennen en mindere momenten blijven. Geef jezelf daar vooral de ruimte voor.
Nu loopt dochter niet helemaal zonder tanden, maar wel al bijna anderhalf jaar met heel weinig kiezen. En soms kan ze er nog steeds even boos om worden of verdrietig om zijn. En waarom ook niet? Het is ook gewoon allemaal niet fijn.

Bij mij is vanochtend een verstandskies getrokken en mijn dochter is nu zo vreselijk lief voor me. Ze wisselt coldpacks, brengt me drinken, geeft kusjes en knuffels. Allemaal uit zichzelf. Ze is liever voor mij dan ik voor haar destijds geweest ben voor mijn gevoel. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.