Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tips en ervaringen gevraagd, tijdelijk zonder tanden


Poezekat

Poezekat

26-08-2022 om 12:48 Topicstarter

Nu heb ik wel een mindere week, heb ook wat andere klachten en op het werk flink wat frustraties. De emmer die al wat vol zat, begint toch zo'n beetje over te lopen. Heb dan ook wat maatregelen genomen en voor volgende week een momentje van ontspanning gereserveerd voor een voetenmassage. 

Doe er ook meteen een nekmassage bij!
Dat doet een mens ook goed.

Poezekat

Poezekat

26-08-2022 om 16:48 Topicstarter

Flanagan schreef op 26-08-2022 om 15:52:

Doe er ook meteen een nekmassage bij!
Dat doet een mens ook goed.

Wie weet de volgende keer, er zijn in elk geval heel veel soorten massages mogelijk.

Poezekat

Poezekat

27-08-2022 om 13:05 Topicstarter

MamaE schreef op 26-08-2022 om 12:44:

Wat ik bij mijn dochter zie/zag; alles wat er verandert was en is even wennen en mindere momenten blijven. Geef jezelf daar vooral de ruimte voor.
Nu loopt dochter niet helemaal zonder tanden, maar wel al bijna anderhalf jaar met heel weinig kiezen. En soms kan ze er nog steeds even boos om worden of verdrietig om zijn. En waarom ook niet? Het is ook gewoon allemaal niet fijn.

Bij mij is vanochtend een verstandskies getrokken en mijn dochter is nu zo vreselijk lief voor me. Ze wisselt coldpacks, brengt me drinken, geeft kusjes en knuffels. Allemaal uit zichzelf. Ze is liever voor mij dan ik voor haar destijds geweest ben voor mijn gevoel.


Ook niet fijn, een verstandskies laten trekken, hopelijk niet te veel last gehad erna? En lief dat je zo in de watten bent gelegd door je dochter. 

Het is nog wat wennen met het poetsen van de implantaten maar dat gaat zeker goed komen. Op mijn werk draag ik een mondkapje, voel me niet fijn zonder, soms doe ik het wel eens even naar beneden als ik denk dat ik alleen ben (momenteel veel collega's met vakantie) maar dan zul je net zien dat er weer iemand door de gang loopt te kachelen, pffff. 

Poezekat schreef op 27-08-2022 om 13:05:

[..]

Ook niet fijn, een verstandskies laten trekken, hopelijk niet te veel last gehad erna? En lief dat je zo in de watten bent gelegd door je dochter.

Het is nog wat wennen met het poetsen van de implantaten maar dat gaat zeker goed komen.

Het is me ontzettend meegevallen en het is goed te doen qua pijn. En het beste medicijn zijn toch wel de knuffels van mijn dochter. Ik voel me haast schuldig omdat ze zo lief is. 

MamaE schreef op 27-08-2022 om 13:11:

[..]

Het is me ontzettend meegevallen en het is goed te doen qua pijn. En het beste medicijn zijn toch wel de knuffels van mijn dochter. Ik voel me haast schuldig omdat ze zo lief is.

Niet schuldig voelen MamaE want je dochter heeft nu een uitgelezen kans om goed te oefenen! Voor haar alleen maar heel waardevol om te leren zorgen en ook goed voor haar zelfvertrouwen. 
Zolang je het maar niet al te zeer op jezelf betrekt en haar de ruimte geeft om straks, als ze gaat puberen, weer wat meer op zichzelf gericht te zijn. Het nu geleerde empatisch vermogen kan dan zomaar ineens ‘verdwijnen’. Geen nood dan want het komt allemaal weer terug. Kan wel een paar jaar duren. 

Pinokkio schreef op 28-08-2022 om 01:08:

[..]

Niet schuldig voelen MamaE want je dochter heeft nu een uitgelezen kans om goed te oefenen! Voor haar alleen maar heel waardevol om te leren zorgen en ook goed voor haar zelfvertrouwen.
Zolang je het maar niet al te zeer op jezelf betrekt en haar de ruimte geeft om straks, als ze gaat puberen, weer wat meer op zichzelf gericht te zijn. Het nu geleerde empatisch vermogen kan dan zomaar ineens ‘verdwijnen’. Geen nood dan want het komt allemaal weer terug. Kan wel een paar jaar duren.

Das waar. Mijn man zei al 'jij deed het niet fout, zij laat alleen zien hoe het nog beter kan'. En als haar zelfvertrouwen ervan groeit vind ik alles prima. 
Ik wil haar alle ruimte geven die ze nodig heeft, nu en straks. 

Poezekat

Poezekat

29-08-2022 om 13:48 Topicstarter

Poezekat schreef op 26-08-2022 om 12:48:

Nu heb ik wel een mindere week, heb ook wat andere klachten en op het werk flink wat frustraties. De emmer die al wat vol zat, begint toch zo'n beetje over te lopen. Heb dan ook wat maatregelen genomen en voor volgende week een momentje van ontspanning gereserveerd voor een voetenmassage.

Een van de maatregelen houdt in dat ik weer terug wil gaan naar mijn vroegere contracturen van 4 jaar geleden. Natuurlijk heeft dat financiële gevolgen maar constant met frustraties rondlopen is erg slecht voor mijn welzijn. Er komen bij ons wel wat kosten te vervallen volgend jaar dus dan zullen we er in het dagelijks leven niet zoveel van merken. 

Poezekat

Poezekat

01-09-2022 om 15:50 Topicstarter

Poezekat schreef op 29-08-2022 om 13:48:

[..]

Een van de maatregelen houdt in dat ik weer terug wil gaan naar mijn vroegere contracturen van 4 jaar geleden. Natuurlijk heeft dat financiële gevolgen maar constant met frustraties rondlopen is erg slecht voor mijn welzijn. Er komen bij ons wel wat kosten te vervallen volgend jaar dus dan zullen we er in het dagelijks leven niet zoveel van merken.

Het is inmiddels geregeld en er is ook al iemand die deze uren binnenkort over wil nemen dus iedereen weer happy. 

Poezekat

Poezekat

14-09-2022 om 11:50 Topicstarter

De implantaten in mijn onderkaak zijn inmiddels ook geplaatst. Is goed gegaan, nog wel raar gevoel in mijn mond van de verdoving maar dat zal wel weg trekken. Over een maand terug op controle en foto's laten maken en half december kan de tandarts beginnen met het maken van een klikgebit. Ik verwacht dat ik de jaarwisseling nog wel zonder tanden door zal moeten maar het eind zal zeker in zicht zijn. Het moet natuurlijk wel goed genoeg vast gegroeid zijn. 

Een goed herstel gewenst. Ik hoop echt dat het einde wel in zicht is nu. Het duurt al zo lang. Zorg goed voor jezelf.

Poezekat

Poezekat

14-09-2022 om 12:48 Topicstarter

MamaE schreef op 14-09-2022 om 12:11:

Een goed herstel gewenst. Ik hoop echt dat het einde wel in zicht is nu. Het duurt al zo lang. Zorg goed voor jezelf.

Dat doe ik zeker. Ben de rest van de week lekker vrij en zal zeker wel lekkere dingen eten. 

Bijtje82

Bijtje82

14-09-2022 om 13:10

heb je nu dan een soort van uitstekende palletjes?  Of juist een gaatje? Vraag me af hoe zoiets zit. Ik denk even in een mannetje vrouwtje constructie.  

Ah zie het denk ik al. Het mannetje zit meestal in de kaak.

Poezekat

Poezekat

14-09-2022 om 14:15 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 14-09-2022 om 13:10:

heb je nu dan een soort van uitstekende palletjes? Of juist een gaatje? Vraag me af hoe zoiets zit. Ik denk even in een mannetje vrouwtje constructie.

Ah zie het denk ik al. Het mannetje zit meestal in de kaak.


Het zijn uitstekende palletjes.

Poezekat schreef op 14-09-2022 om 12:48:

[..]

Dat doe ik zeker. Ben de rest van de week lekker vrij en zal zeker wel lekkere dingen eten.

Nog dit jaar uitzitten dus. Dan mag het ook wel echt na de jaarwisseling snel gaan, hoop ik voor je!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.