Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tips en ervaringen gevraagd, tijdelijk zonder tanden

De titel geeft het al aan, ik zal een tijd zonder tanden rond moeten lopen, in elk geval toch zeker een maand maar kan ook langer zijn. 
De tandarts heeft onlangs het advies gegeven om over te gaan op implantaten en een klikgebit. Door wat tegenslag kan er niet gelijk een noodgebit geplaatst worden zodra mijn tanden eruit zijn dus vandaar tijdelijk tandloos.

Wie heeft dit ook meegemaakt en heeft nog tips voor me? Wat is makkelijk om te eten in de eerste week na het trekken van mijn tanden? Ik kan wel een paar dingen bedenken die makkelijk naar binnen glijden zoals vla, yoghurt, brinta, soep, omelet. Maar wellicht heeft iemand nog wel wat goede tips. Ook om mee te nemen voor de pauze op het werk want ik kan uiteraard niet al die tijd thuis blijven. Toevallig staat de afspraak voor het trekken gepland in een week waarin ik toch al vrij had dus dat komt mooi uit. Gelukkig heb ik nog voldoende mondkapjes liggen want ik vind het niet fijn als anderen me buitenshuis zien zonder tanden maar misschien is een sjaaltje ook wel een optie? 

Poezekat

Poezekat

16-09-2022 om 15:24 Topicstarter

Eppos schreef op 16-09-2022 om 14:55:

[..]

Nog dit jaar uitzitten dus. Dan mag het ook wel echt na de jaarwisseling snel gaan, hoop ik voor je!

Als er half december aan begonnen wordt, dan reken ik op ongeveer half januari. Kan natuurlijk ook nog meevallen. 

Poezekat schreef op 14-09-2022 om 14:15:

[..]

Het zijn uitstekende palletjes.

Dat had ik gezien idd. Heb je daar geen last van nu het gebit er nog niet in zit? 

Poezekat

Poezekat

18-09-2022 om 15:54 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 16-09-2022 om 18:50:

[..]

Dat had ik gezien idd. Heb je daar geen last van nu het gebit er nog niet in zit?

Valt wel mee eigenlijk, het is ook niet zo dat ze er een heel eind bovenuit steken, het zijn geen Eiffeltorens, haha. 

Poezekat schreef op 18-09-2022 om 15:54:

[..]

Valt wel mee eigenlijk, het is ook niet zo dat ze er een heel eind bovenuit steken, het zijn geen Eiffeltorens, haha.

Nog heel even volhouden iig. Daarna weer een prachtige lach 😁 

Poezekat

Poezekat

19-10-2022 om 15:12 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 18-09-2022 om 17:45:

[..]

Nog heel even volhouden iig. Daarna weer een prachtige lach 😁

Vanaf januari heb ik een aantal afspraken staan voor het gebit dus wel iets om naar uit te kijken. Op mijn verjaardag zal ik taart kunnen eten mét tanden.

Nog even volhouden. Ik moest nog aan je denken toen ik afgelopen week weer mocht. Krijg over paar weken de kroon. Nu weer even een noodkroon en dan is het geld weer op voor dit jaar. De planning voor volgend jaar zijn de voortanden.
ik kan me zo goed voorstellen dat je er al zo klaar mee bent. Ik blijf het toch altijd spannend vinden. Ik heb wel eigen tanden op een kies na. Maar soms denk ik hup alles weg en doe mij eens een goed stel tanden. 
Maar jouw verhaal is toch lang alweer en met tussendoor het gedoe van het een en ander. Dus ik vind je een topper, het komt goed. Denk maar aan je verjaardag 🎂 

Eppos schreef op 20-10-2022 om 13:11:

Nog even volhouden. Ik moest nog aan je denken toen ik afgelopen week weer mocht. Krijg over paar weken de kroon. Nu weer even een noodkroon en dan is het geld weer op voor dit jaar. De planning voor volgend jaar zijn de voortanden.
ik kan me zo goed voorstellen dat je er al zo klaar mee bent. Ik blijf het toch altijd spannend vinden. Ik heb wel eigen tanden op een kies na. Maar soms denk ik hup alles weg en doe mij eens een goed stel tanden.
Maar jouw verhaal is toch lang alweer en met tussendoor het gedoe van het een en ander. Dus ik vind je een topper, het komt goed. Denk maar aan je verjaardag 🎂

Helemaal mee eens. Zoek op je verjaardag maar de allerlekkerste taart uit die er is en geniet er van! Het heeft lang genoeg geduurd en je geduld is behoorlijk op de proef gesteld. 

Poezekat

Poezekat

20-10-2022 om 17:46 Topicstarter

Over het algemeen kan ik er wel goed mee omgaan. Het is nu eenmaal zo dus ik probeer er het beste van te maken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.