Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tips en ervaringen gevraagd, tijdelijk zonder tanden


Poezekat

Poezekat

16-09-2022 om 15:24 Topicstarter

Eppos schreef op 16-09-2022 om 14:55:

[..]

Nog dit jaar uitzitten dus. Dan mag het ook wel echt na de jaarwisseling snel gaan, hoop ik voor je!

Als er half december aan begonnen wordt, dan reken ik op ongeveer half januari. Kan natuurlijk ook nog meevallen. 

Bijtje82

Bijtje82

16-09-2022 om 18:50

Poezekat schreef op 14-09-2022 om 14:15:

[..]

Het zijn uitstekende palletjes.

Dat had ik gezien idd. Heb je daar geen last van nu het gebit er nog niet in zit? 

Poezekat

Poezekat

18-09-2022 om 15:54 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 16-09-2022 om 18:50:

[..]

Dat had ik gezien idd. Heb je daar geen last van nu het gebit er nog niet in zit?

Valt wel mee eigenlijk, het is ook niet zo dat ze er een heel eind bovenuit steken, het zijn geen Eiffeltorens, haha. 

Bijtje82

Bijtje82

18-09-2022 om 17:45

Poezekat schreef op 18-09-2022 om 15:54:

[..]

Valt wel mee eigenlijk, het is ook niet zo dat ze er een heel eind bovenuit steken, het zijn geen Eiffeltorens, haha.

Nog heel even volhouden iig. Daarna weer een prachtige lach 😁 

Poezekat

Poezekat

19-10-2022 om 15:12 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 18-09-2022 om 17:45:

[..]

Nog heel even volhouden iig. Daarna weer een prachtige lach 😁

Vanaf januari heb ik een aantal afspraken staan voor het gebit dus wel iets om naar uit te kijken. Op mijn verjaardag zal ik taart kunnen eten mét tanden.

Nog even volhouden. Ik moest nog aan je denken toen ik afgelopen week weer mocht. Krijg over paar weken de kroon. Nu weer even een noodkroon en dan is het geld weer op voor dit jaar. De planning voor volgend jaar zijn de voortanden.
ik kan me zo goed voorstellen dat je er al zo klaar mee bent. Ik blijf het toch altijd spannend vinden. Ik heb wel eigen tanden op een kies na. Maar soms denk ik hup alles weg en doe mij eens een goed stel tanden. 
Maar jouw verhaal is toch lang alweer en met tussendoor het gedoe van het een en ander. Dus ik vind je een topper, het komt goed. Denk maar aan je verjaardag 🎂 

Eppos schreef op 20-10-2022 om 13:11:

Nog even volhouden. Ik moest nog aan je denken toen ik afgelopen week weer mocht. Krijg over paar weken de kroon. Nu weer even een noodkroon en dan is het geld weer op voor dit jaar. De planning voor volgend jaar zijn de voortanden.
ik kan me zo goed voorstellen dat je er al zo klaar mee bent. Ik blijf het toch altijd spannend vinden. Ik heb wel eigen tanden op een kies na. Maar soms denk ik hup alles weg en doe mij eens een goed stel tanden.
Maar jouw verhaal is toch lang alweer en met tussendoor het gedoe van het een en ander. Dus ik vind je een topper, het komt goed. Denk maar aan je verjaardag 🎂

Helemaal mee eens. Zoek op je verjaardag maar de allerlekkerste taart uit die er is en geniet er van! Het heeft lang genoeg geduurd en je geduld is behoorlijk op de proef gesteld. 

Poezekat

Poezekat

20-10-2022 om 17:46 Topicstarter

Over het algemeen kan ik er wel goed mee omgaan. Het is nu eenmaal zo dus ik probeer er het beste van te maken. 

Poezekat

Poezekat

14-01-2023 om 08:42 Topicstarter

Even een update, inmiddels ben ik onder behandeling bij de tandarts voor het klikgebit. Ik ben nu 2 keer geweest en er staan nog een aantal afspraken ingepland.
Zodra ik mijn klikgebit heb, laat ik het jullie zeker even weten. 

Heb je naast nieuwe tanden ook een nieuwe garderobe nodig?
Zoals een bekende voetballer eens zei: ieder nadeel heeft ook zijn voordeel.
Nog even doorbijten en dan heb je dit ook achter de rug.

Poezekat

Poezekat

14-01-2023 om 12:33 Topicstarter

Flanagan schreef op 14-01-2023 om 09:58:

Heb je naast nieuwe tanden ook een nieuwe garderobe nodig?
Zoals een bekende voetballer eens zei: ieder nadeel heeft ook zijn voordeel.
Nog even doorbijten en dan heb je dit ook achter de rug.

Nee, dat is nog niet nodig. Al ben ik nu wel weer meer aan het wandelen gegaan. 

Wat heeft het alles bij elkaar dan toch enorm lang geduurd zeg. Ik heb echt bewondering voor hoe je door deze periode heen gekomen bent. Ik heb regelmatig aan je gedacht afgelopen jaar. 

Poezekat

Poezekat

14-01-2023 om 13:28 Topicstarter

MamaE schreef op 14-01-2023 om 12:48:

Wat heeft het alles bij elkaar dan toch enorm lang geduurd zeg. Ik heb echt bewondering voor hoe je door deze periode heen gekomen bent. Ik heb regelmatig aan je gedacht afgelopen jaar.

Het was/is inderdaad een lange periode maar ik begrijp ook heel goed dat het zijn tijd nodig heeft. Eerst moest alles genezen na het trekken van mijn gebit en vervolgens ook weer een aantal maanden na het plaatsen van de implantaten. Ik ben het volledig eens met wat de tandarts tegen me zei: het is voor een goed doel en als jezelf dat goede doel bent, is het zeker de moeite waard. 

Gelukkig ben ik van nature een optimistisch type, dat scheelt enorm. Kan ik iets niet eten, dan kijk ik voor een alternatief en in de meeste gevallen lukt dat prima. 

Poezekat schreef op 14-01-2023 om 13:28:

[..]

Het was/is inderdaad een lange periode maar ik begrijp ook heel goed dat het zijn tijd nodig heeft. Eerst moest alles genezen na het trekken van mijn gebit en vervolgens ook weer een aantal maanden na het plaatsen van de implantaten. Ik ben het volledig eens met wat de tandarts tegen me zei: het is voor een goed doel en als jezelf dat goede doel bent, is het zeker de moeite waard.

Gelukkig ben ik van nature een optimistisch type, dat scheelt enorm. Kan ik iets niet eten, dan kijk ik voor een alternatief en in de meeste gevallen lukt dat prima.

Ik ben het met je tandarts eens. En je geduld heb ik ook bewondering voor. 
Ik krijg waarschijnlijk een paar voortanden maar dan zonder trekken, dit jaar. Mijn tandarts denkt het uit en ik bereid me beetje voor, ik ben kronen aan het sparen en hoe dit zit gaan we zien. 
Jee wat is het toch een vak en wat belangrijk als je gewoon kunt lachen en smakelijk zonder pijn en angst kunt eten.

Nog even en dan kan dat straks gewoon weer Poezekat

Poezekat

Poezekat

14-01-2023 om 17:59 Topicstarter

Eppos schreef op 14-01-2023 om 15:18:

[..]

Ik ben het met je tandarts eens. En je geduld heb ik ook bewondering voor.
Ik krijg waarschijnlijk een paar voortanden maar dan zonder trekken, dit jaar. Mijn tandarts denkt het uit en ik bereid me beetje voor, ik ben kronen aan het sparen en hoe dit zit gaan we zien.
Jee wat is het toch een vak en wat belangrijk als je gewoon kunt lachen en smakelijk zonder pijn en angst kunt eten.

Nog even en dan kan dat straks gewoon weer Poezekat

Dat heb ik vroeger ook nog wel gehad. Eerst nog noodkronen zeker? 

Je realiseert je vaak inderdaad pas hoe vanzelfsprekend je het vindt om gewoon te kunnen eten en lachen als je een behandeling moet ondergaan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.