Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Toch zwanger na vasectomie (sterilisatie man)

Hallo,
Zijn er mensen die ervaring hebben, of weet hebben in hoe ver het mogelijk is om toch zwanger te zijn na een vasectomie?

Leene

Leene

16-09-2021 om 16:55

Niet na sterilisatie van de man, heb ik nog nooit gehoord. Mijn collega vertelde mij onlangs dat een kennis zwanger is geraakt nadat vrouw zelf 2 jaar daarvoor was gesteriliseerd.  Dat verbaasde mij zeer, ik heb een flink aantal jaren in de verloskunde gewerkt maar toen heb ik nooit iemand meegemaakt die na een sterilisatie zwanger is geraakt.
Bij sterilisatie man is het wel belangrijk dat je nog minimaal 2 maanden aanvullende anticonceptie gebruikt, totdat alle zaadcellen uit prostaat en zaadleiders zijn verdwenen maar je zult daar vast wel goed over geïnformeerd worden.
Vanwaar je vraag eigenlijk?

Hi,

Mijn oude buurman heeft na de geboorte van het vierde kind een vasectomie gehad. Toch raakte de buurvrouw zwanger van de vijfde. Na de bevalling heeft de buurvrouw zich laten steriliseren. Toch is er nog een zesde kind geboren.

De kans is zeer klein maar het is niet onmogelijk. 

Mel.

Leene

Leene

16-09-2021 om 17:07

MelaS schreef op 16-09-2021 om 17:03:

Hi,

Mijn oude buurman heeft na de geboorte van het vierde kind een vasectomie gehad. Toch raakte de buurvrouw zwanger van de vijfde. Na de bevalling heeft de buurvrouw zich laten steriliseren. Toch is er nog een zesde kind geboren.

De kans is zeer klein maar het is niet onmogelijk.

Mel.

Tjonge het klopt dat de kans zeer klein is. Maar dan heb je toch echt wel pech, en ben je super super vruchtbaar

MelaS schreef op 16-09-2021 om 17:03:

Hi,

Mijn oude buurman heeft na de geboorte van het vierde kind een vasectomie gehad. Toch raakte de buurvrouw zwanger van de vijfde. Na de bevalling heeft de buurvrouw zich laten steriliseren. Toch is er nog een zesde kind geboren.

De kans is zeer klein maar het is niet onmogelijk.

Mel.

wie zegt dat die kinderen van de gesteriliseerde buurman zijn?

Imi

Imi

16-09-2021 om 19:00

Dat was ook mijn gedachte 😉

Leene

Leene

16-09-2021 om 19:28

Ha ha. Maar goed ook zij is na sterilisatie zwanger geworden

Rhonda schreef op 16-09-2021 om 18:25:

[..]

wie zegt dat die kinderen van de gesteriliseerde buurman zijn?

Haha, dat heeft de buurman natuurlijk vaker gehoord en ik weet niet of ze toen ook een vaderschapstest hebben laten doen maar hij heeft toen wel laten onderzoeken of de vasectomie wel goed was ( nee dus).

Bij nummer zes hebben we de buurvrouw gevraagd of ze wel zeker wist of zij de moeder was

Mel.

Het kan, ik heb in mijn directe omgeving een voorbeeld. Na 10 jaar spontaan herstel van de sterilisatie bij de man en als gevolg zwangerschap van de vrouw. Uiteindelijk is de sterilisatie bij de man nog een tweede keer gedaan.

Maar de kans hierop is volgens mij minder dan 1 %.

X41

X41

10-03-2022 om 09:02

mijn man is 9 jaar geleden gesteriliseerd en ik ben nu 3 weken overtijd. Nog nooit voorgehad. Ik hoop dat het een neveneffect is van covid want op mijn 41ste zie ik echt geen kindje meer zitten.

X41

X41

10-03-2022 om 09:03

Daglichtlamp schreef op 17-09-2021 om 09:12:

Het kan, ik heb in mijn directe omgeving een voorbeeld. Na 10 jaar spontaan herstel van de sterilisatie bij de man en als gevolg zwangerschap van de vrouw. Uiteindelijk is de sterilisatie bij de man nog een tweede keer gedaan.

Maar de kans hierop is volgens mij minder dan 1 %.

Hier word ik dus bang van. Misschien toch maar een test doen....

X41 schreef op 10-03-2022 om 09:03:

[..]

Hier word ik dus bang van. Misschien toch maar een test doen....

Ik begrijp werkelijk waar niet dat je nog geen test hebt gedaan, je bent drie weken over tijd? Wat bezielt je om je daar drie weken druk om te maken? Daarbij heb je de eerste periode om er iets eenvoudigs aan te doen ook al gemist. Hup naar de winkel. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.