Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jacoline29

Jacoline29

15-11-2009 om 09:25

Vervolg zoon nav vaccinatie mex griep = geen griep Buikgriep of blindendarmontsteking?

Vanochtend kwam zoon naar me toe.Mamma,het doet zeerder dan gisteren,temp gemeten 38C,koorts dus.Weer HAP gebeld en weer komen,deze arts zei geen blindedarm,maar buikgriep,als het in de loop van de dag weer erger wordt weer bellen en net weer naar huis gestuurd.
Moet het in de gaten houden,ze zei wel(ja weer een vrouw)dat het op dit moment nog niet aan BD dacht,maar dat de pijn langzaam aan erger kon worden en dat het dan toch BD kan zijn.Ze stuurde me nu naar huis met de diagnose buikgriep.Het beroerde is dat ik zoon zieker zie worden en er niet op ingegaan wordt als ik dat zeg.Ik denk dat ik pas terug moet komen,als zoon nog meer ligt te creperen en krom ligt v/d pijn
Jacoline


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Starry Night

Starry Night

15-11-2009 om 09:35

Huh?

Gaan we vanaf nu van iedere individuele casus een apart draadje starten?

Asa Torell

Asa Torell

15-11-2009 om 09:57

Starry

Dat komt toch heel vaak voor bij Gezondheid? Het standaardantwoord 'wat zei de huisarts' van Tinus_p is er zelfs voor uitgevonden.

Asa Torell

Asa Torell

15-11-2009 om 09:59

Jacoline

Als je je zorgen blijft maken zou ik gewoon weer bellen. Volgens mij is dat een van hun indicaties, hoeveel zorgen je je als ouder maakt. En dat klopt dan ook precies met wat ze gezegd hebben: weer bellen als het erger wordt.

Jacoline29

Jacoline29

15-11-2009 om 10:01

Starry

Ik dacht dat zoon een reactie had op vaccinatie.Dat heb ik ook gezet in desbetreffende draadje.Echter bleek dat niet het geval te zijn en aangezien het dan niet over de vaccinatie gaat,ben ik een nieuw draadje gestart.De titel zou misschien beter buikgriep of blindendarmontsteking? kunnen heten,ook omdat 2 dokters gekeken hebben en alle twee een andere diagnose stellen en ook omdat petra zei,als je het niet vertrouwd huisarts bellen.
Ik maak me ook gewoon zorgen,ook omdat ik mijn zoon zieker zie worden.Hij verschijnselen heeft van blinde darm,maar deze huisarts weer zegt van niet,en het op een virusje gooit,terwijl moeders gevoel zegt het in BD en zoonlief gisteren zelf zei ik denk dat mijn BD eruit moet.Hij is wat hooggevoelig en kijkt al heel erg vooruit voor zijn leeftijd

Jacoline29

Jacoline29

15-11-2009 om 10:15

Asa

Het beroerde is dat ik het ook gewoon niet meer weet.De een zegt dit de ander zegt dat.Ik heb ook een hekel aan de HAP,gewoon omdat er verschillende artsen zijn,je luistert naar ze,de een zegt BD,de ander zegt nee is een virusje.Hij heeft symptomen van BD:koorts,buikpijn rechts onderin,bij indrukken extra pijnlijk,hobbels zijn niet fijn,misselijk,niet willen eten,pijn komt in aanvallen,messteken pijn zeg maar,pijn wordt langzaam erger en het is inmiddels 5 dagen aan de gang.Sinds gisteren koorts erbij en nu dus verergering en hij zit ook krommer ed.Als hij helemaal ligt te creperen,bel ik maar weer,anders krijg je gewoon weer,ach mevr geen zorgen,is een buikgriep.Morgen ga ik in ieder geval naar eigen huisarts en wil ik dat er bloed afgenomen gaat worden en er ev een echo wordt gemaakt,doet de huisarts dat niet,dan mag ik de kinderarts ook bellen,die heeft eens tegen mij gezegd,de huisartsen weten van buikklachten niet veel af,als het weer eens zo is,bel mij dan maar en ga niet meer naar de huisarts toe.Dus heb ik de kinderarts achter de hand.Toch ga ik eerst weer naar de huisarts toe,omdat je als je naar het ziekenhuis moet dan sneller aan de beurt bent,maar dan moet je wel je huisarts mee hebben en mijn huisarts en de HAP artsen heb ik al meerdere malen moeten overtuigen dat er verder onderzoek gedaan moest worden.de vrouwelijke huisarts is er alleen di en do,met haar heb ik een goede band.
Iedere keer door door te zetten voor elkaar gekregen en iedere keer heb ik het bij het rechte eind gehad en de huisarts niet.Wordt er gewoon moe van.

Jacoline29

Jacoline29

15-11-2009 om 10:20

ik stauw hem maar vol met paracetamol,hij mag maar 240 hebben,heb hem al meerdere keren 500 gegeven en daar komt de pijn ook doorheen.Schiet mij maar lek nu.moederinstinct zegt het is foute boel,heb ook een koffertje ingepakt en achterin de auto liggen.Hopelijk kan er snel een juiste diagnose worden gesteld,desnoods door bloedonderzoek en echo,als daar echt niks op te zien is ben ik meer gerustgesteld.

Jacoline

Ik zou echt weer bellen, als hij zoveel pijn heeft én je bent ongerust (wat ik niet gek vind). Ik denk ook dat Asa gelijk heeft: de mate van bezorgdheid van de ouder is vaak een indicatie waar artsen op afgaan (zelf meegemaakt, arts wilde zieke baby mee naar huis geven "of bent u dan erg bezorgd"? Ik: Ja!, "Oké, dan mag ze blijven", en wat bleek: RS-virus, flink ziek geworden. Ik wil maar zeggen: moederinstinct is, hoewel niet onfeilbaar, een serieus instrument.
Sterkte en beterschap voor je zoon!

Jacoline29

Jacoline29

15-11-2009 om 12:20

Afwachtend hier

Lijkt ietsjes beter te gaan(logisch met 500mg paracetamol in je mik).Wacht het maar af,hopelijk gaat het nu minder worden ipv meer.Trek pas weer aan de bel bij HAP als hij echt krom ligt,anders wordt ik niet serieus genomen daar.

Rafelkap

Rafelkap

15-11-2009 om 13:43

Jacoline

Een blindedarmonsteking is vaak moeilijk te herkennen door artsen, bij mij dacht de huisarts vroeger ook aan wat anders. Op een gegeven moment heeft m'n moeder me naar de 1e hulp gebracht en kon ik meteen worden geopereerd. Ik had dezelfde symptomen als je zoon en was er nog maar net op tijd bij.
Als hij niet reageert op paracetamol, laat naar hem kijken in het ziekenhuis!

heel veel sterkte

Adem in en uit..

Jacoline, als ik jouw postings zo naga van de afgelopen dagen/week, dan moet ik zeggen dat ik al een paar keer wilde reageren omdat jouw postings zoveel paniek en (over) bezorgdheid uitstralen. Ik vraag me dan af wat jijzelf uitstraalt naar je kinderen toe?

Wat zegt je man ervan, van de klachten van zoonlief?

Natuurlijk beweer ik niet dat je altijd klakkeloos moet vertrouwen op de mening van dokters, maar van alles wantrouwen is ook weer het andere uiterste..(met ook nog het effect wat dat weer op jouw kinderen heeft)

Misschien kun je proberen wat rustiger er onder te zijn?

´t Scheelt je vast veel energie!

Caillic

Caillic

15-11-2009 om 14:08

Lijkt verdacht veel op

wat mijn kinderen afgelopen week doormaakten. Alleen zonder paracetamol, want daarvan werden de pijnscheuten alleen maar erger. Weekje op de bank en uitzieken maar.
Beterschap!

Jacoline29

Jacoline29

15-11-2009 om 14:26

Mien

Ik heb juist met man overlegd,zullen we advies vragen of niet?Hij zei zelf doe maar wel,want dit klopt niet.Ik probeer rustig te blijven,manlief heeft gezegd tegen zoon dat hij met een weekje weer beter is(we zitten op dag 4 en het is verergerd ipv beter,maar op dit moment stabiel en niet nog erger,afkloppen maar)
Het rare is dat zoon zelf zei nav wat de dokter gisteren had uitgelegd wat zij dacht zelf zei ik denk dat mijn bd eruit moet.
Ook herken ik deze klachten van toen hij een zeer heftige parasiet had en alle huisdokters maar zeggen,is een virusje,alleen dat duurde 3 dagen en bleef stabiel.Totdat ik de KA had gebeld,die wilde hem zien en een week later wisten ze wat er aan de hand was,zeer zware AB kuur heeft hij toen gehad met een test en hij bleek ook lactose intolerant te zijn en heeft een dieet.

Jacoline29

Jacoline29

15-11-2009 om 14:31

Rafelkap/maryb

Ik heb instructies gekregen van de HAP en moet nu pas terugbellen als hij de trap op en neer rent en daarna krom staat v/d pijn,als het weer erger gaat worden.Ze twijfelen en gooien het nu op een buikgriep,maar nemen ook niet het zekere voor het onzekere helaas.Aan het ZH heb ik nu ook niks,je wordt teruggestuurd.

Jacoline29

Jacoline29

15-11-2009 om 16:49

Weer hap

gebeld,weer is de pijn toegenomen.
Ze zeiden 2 dingen,1 je komt weer,2 de arts belt.
Ik heb gezegd dat ik blijf heen en weer rijden naar jullie toe,steeds weer 30km een retour.Dus zou ik worden teruggebeld.
Deze arts zegt dat het wel een reactie is op de vaccinatie en dat we nu maar coldpack erop moeten doen en als hij begint over te geven terug bellen.Dat is dan een teken dat er iets goed fout zit.Ik wordt hier gillend gek.Zit er over te denken toch naar de EHBO te rijden,maar dan wordt je in de meeste gevallen dus teruggestuurd(heb ik al meerdere keren meegemaakt)of moet je duizende euro's zelf betalen.Die ervaring heeft mijn vader dus gehad.
Heb net effe goed zitten janken.Kind geeft schaal 10 van pijn aan,zegt dat hij het geen leuk griepje vindt.Blijft 38c houden.< zucht>
Ik kan niks anders doen dan pijnstillers en coldpacks

Jacoline29

Jacoline29

15-11-2009 om 16:52

Nog wat

meer kunnen we niet doen,of hele hoge pijnstilling en dat vond hij ook geen goed plan.
HAP,krijg er steeds meer een hekel aan.

Caillic

Caillic

15-11-2009 om 17:13

Kalm maar

Wat wil je dan dat de HAP doet, Jacoline? Je mocht komen, maar dat wil je niet.
Beter worden kost tijd, heb geduld, blijf rustig, dat is voor iedereen beter. En zolang kind nog zégt dat hij het geen leuk griepje vindt, hoef je je niet héél ongerust te maken.

Mariska

Mariska

15-11-2009 om 17:24

Lekker tegenstrijdig

De 1 zegt: ga op je moederlijke instinct af en de ander: blijf rustig... Ws word je heen en weer geslingerd tussen beiden, afhankelijk van hoe het met je kind gaat. Hij voelde zich wat beter, jij wat rustiger, maar als ie dan ineens weer zoveel pijn heeft... ja, dan ben je er meteen weer niet gerust op... Dat is het lastige aan zo'n forum denk ik... Wij krijgen vooral jouw onrust mee... En kunnen niet precies inschatten hoe het met je kind gaat, dat kan alleen de arts... Als je het niet vertrouwt toch alsnog naar de HAP. Suk6!

Petr@

Petr@

15-11-2009 om 18:17

Je kan wel iets anders doen...

dan pijnstillers en coldpacks door toch naar de HAP te rijden. Jammer dan die 30 km, maar het gaat wel om je kind die pijn heeft!
Wij hebben hetzelfde gehad met onze jongste zoon vlak voordat we op zomervakantie gingen. Hij liep krom van de pijn in z'n buik en gaf "8" aan op de pijnschaal.
Via de HAP die geen blindedarmontsteking kon uitsluiten zijn we doorgestuurd naar de SEH. Daar is bloed afgenomen, zijn er foto's gemaakt en heeft jongste een rectaal onderzoek gehad.
Blindedarm kon toen wel uitgesloten worden en vermoedelijk waren het zijn darmen. Drankje voor gekregen en ik heb jongste veel water laten drinken en regelmatig z'n buik gemasseerd. Het bleek inderdaad z'n darmen te zijn en toen dat goed los kwam was hij van de pijn af.

Jacoline29

Jacoline29

15-11-2009 om 18:47

Petr@

Dan moet ik ze eerst weer bellen dat het nog steeds niet gaat,daarna mag je van de assistente wel/niet komen.Vanochtend heeft de arts dus gezegd dat het weten geen blindedarm is,maar dat als het meer pijnlijk werd,toch weer moest bellen,omdat het geleidelijk ook kon oplopen,zo gezegd zo gedaan en ik had echt zoiets van mijn kind heeft al zoveel pijn,elk hobbeltje doet 10x meer pijn,kom ik bij de arts en wordt ik weer naar huis gestuurd,weer kind 10x zoveel pijn geven bij hobbels,dat wil ik mijn kind echt niet een 3e keer aan doen.
Ik wacht de nacht af,stouw hem vol met 500mg paracetamol ipv 250 en bel morgen mijn eigen huisarts,zal ook wel tegen die assistente zeggen dat ik een bloedonderzoek wil en wel met spoed dat morgen dezelfde middag de uitslag er is,kom weer naar de huisarts toe indien nodig en als de huisarts dat vertikt,bel ik mijn eigen kinderarts of kijk ik of ik ergens een 2nd opinion kan krijgen en wel dezelfde dag.
Zodra hij begint te spugen,bel ik gelijk de HAP en stap ik direct in de auto en rij heen en anders door naar de EHBO van een ander ziekenhuis dan mijn eigen ziekenhuis.
Ben het echt zat om van kastje naar de muur te moeten gaan en ieder weer een andere diagnose heeft.

Rafelkap

Rafelkap

15-11-2009 om 19:30

Jacoline

Ik zou toch proberen te vertrouwen op de heren doktoren, hoe moeilijk ook. Als zij geen aanleiding vinden om 'gezien' te worden moet je je daarbij neerleggen OF actie ondernemen, je hebt nu 'richtlijnen' gekregen wanneer je weer aan de bel moet trekken. Als het een nachtje kan wachten is dat des te beter, dan is de huisartsenpraktijk etc. weer open.
Ik snap wel dat je in paniek bent als je je kind ziet creperen, maar voor je zoon is het beter als jij en je partner rustig reageren. Als je zoon zegt dat het z'n blindedarm is, is dat geen hooggevoeligheid maar heeft hij jullie dit ws horen zeggen. Verwen hem maar lekker met veel voorlezen en dvd-tjes, voor een beetje afleiding. Hopelijk komen jullie de nacht goed door en is hij morgen weer iets beter.

Jakiro

Jakiro

15-11-2009 om 20:11

Eigen testjes

Kenmerk van een BD-ontsteking bij kinderen is het fluctuerende verloop. Dagje lage koorts, dagje niet, weer een dagje lage koorts, weer even niet, totdat de koorts een paar dagen aanblijft en dan is het écht zover. Ook diarree én overgeven is een indicatie.
Tevens is buikpijn zelf niet altijd een indicatie. Wel loslaatpijn. Dus op de plek waar het een beetje pijn doet de buik indrukken en dan plotseling loslaten.
Doet het dan pijn bij het indrukken of juist bij het loslaten ?
Het extra pijn doen bij indrukken (zoals je in een eerdere posting schreef is niet kenmerkend voor BD-ontsteking).
Het al 5 (of 4, ik begreep je niet helemaal) dagen buikpijn hebben en daarna pas koorts is ook niet kenmerkend voor BD-ontsteking.
Je zegt zelf dat je het erg op die keer vind lijken dat hij een parasiet had.
Alles bij elkaar optellend denk ik dat je het inderdaad af moet wachten.

Jakiro

Eerste hulp

Ik zou gewoon naar de eerste hulp gaan.
Rare reactie als je huisarts zegt is geen blindedarm onsteking maar het zou toch een blinde darmontsteking kunnen zijn.

Ik heb pas zelf een blindedarm onsteking gehad, mijn huisarts wist ook niet zeker of ik een blindedarm onsteking had maar vermoede het wel omdat ik ook koorts had.
Hij stuurde mij toch maar meteen door naar het ziekenhuis en hij heeft zelfs meteen het ziekenhuis gebeld om te zeggen dat ik er aan kwam en of ze wilde kijken of ik een blindedarm omsteking had.
En wat bleek ik had dus een blindedarm onsteking enlag 1 uur later op de snijplank.

Jacoline29

Jacoline29

16-11-2009 om 10:41

Vervolg

Huisarts gebeld,mijn eigen deze keer.Vanmiddag komen.Gisterenavond heeft hij liggen ijlen vermoed ik.Hij werd leek wakker,huilde,riep auw auw,was klam en zweterig liep naar de overloop,ik roepen,kon hem vast kunnen pakken en naast me neer kunnen zetten,zijn naam geroepen,toen kwam hij bij zijn positieve.Hij weet zelf niks meer.
Ook heb ik info ingewonnen bij de kinderarts,zijn eigen kinderarts.Dat was de bedoeling,maar die is met vakantie.Situatie uitgelegd aan de assistente wat de kinderarts toen gezegd heeft,bij buikproblemen,niet meer via de huisarts,maar gelijk mij bellen.Echter ben ik braaf en heb 3 verschillende diagnoses gehad,dat ook uitgelegd en wat die artsen hadden gezegd,de assistente zei dat het geen reactie op het vaccin is,toen ik haar vertelde wat de dokters gezegd hadden ,zei ze gelijk Dat lijkt mij niet van die vaccinatie.We kunnen op dit moment alleen maar de weg via huisarts lopen en hopen dat deze ons doorstuurt,anders toch naar de EHBO denk ik.
Alle 3 de artsen waren zeker van hun zaak,zeiden wel meer pijn,bellen.gedaan maar evengoed geen verder onderzoek,hopen dat mijn eigen huisarts wel actie onderneemt nu.Helaas kan ik zelf niet mee,maar heb duidelijk tegen mijn man gezegd dat we het zat zijn en onderzoek willen,beter het zekere voor het onzekere en je kan niet voorzichtig genoeg zijn.Hopelijk laat mijn man niet over zich heen lopen,manlief is vaak te makkelijk en legt zich neer bij diagnoses,terwijl ik door vecht totdat ik mijn zin krijg en wat dus al eerder geleid heeft dat ik het moederinstinct goed gehoord heb.
hou jullie op de hoogte.
Dank jullie wel voor de steun,zo kan ik mijn verhaal ook kwijt en adviezen bekijken ed.
jacoline

Jacoline29

Jacoline29

16-11-2009 om 11:54

Rafelkap

Wij als ouders hebben niks gezegd,arts nr 1 heeft uitgelegd wat er waarschijnlijk aan de hand is aan zoonlief en dat hij echt mamma en pappa moet waarschuwen als het weer meer pijn wordt.Wij vragen er zelf niet naar,ik zie aan hem hoe het gaat en hij komt gelukkig zelf.Manlief heeft gewoon gezegd is een griepje.maar inmiddels op dag 5 van buikpijn wat sinds zaterdag dus verergerd langzaam aan,terwijl een buikgriep toch meestal met een dag of 7 weer weg is of minder pijnlijk,hier het tegenovergestelde juist.wachten de huisarts vanmiddag wel weer af.

Starry Night

Starry Night

16-11-2009 om 14:35

Sorry jacoline

Ik dacht inderdaad dat dit het zoveelste wel-of-niet-mexicaanse-groep-geval was, maar begrijp nu (ook na.v. je bericht bij de kaarsjes) dat er meer aan de hand is. Voor mijn beurt gesproken dus.
Ik hoop dat jullie snel ontdekken wat er nou precies aan de hand is...

Jacoline29

Jacoline29

16-11-2009 om 16:55

Starry

het is je vergeven

Jacoline29

Jacoline29

16-11-2009 om 17:01

Huisarts kon niet uitsluiten geen bd

Eigen huisarts kon niet uitsluiten dat het de blinde darm is of een buikgriep.Ook nav dat de HAP het niet goed wist en verder geen onderzoek hebben laten doen,heeft hij de knoop doorgehakt.
Zoon moest gelijk bloed laten prikken,ook uit onderzoek v/d buik nu,blijkt zijn buik erg gevoelig en geirriteerd is.Morgen terug bellen betreft bloed uitslag.Ik neem aan dat als het toch de BD is,dat het ZH of de HAP gelijk belt,zeker weten doe ik het niet.Anders weten we het morgen dus.
Ben in ieder geval opgelucht dat er nu verder naar gekeken wordt en dat mijn huisarts het toch niet vertrouwd.

Petra-

Petra-

16-11-2009 om 17:18

Jacoline

Sterkte en ik hoop dat je zoon snel weer buikpijnvrij is!

Rafelkap

Rafelkap

16-11-2009 om 17:22

Jacoline

Gelukkig morgen al een uitslag. Hopelijk weten ze dan meer en kunnen ze je kind helpen, wat het ook is. Wat vreselijk om hem te zien ijlen en pijn hebben!

heel veel sterkte en hopelijk een goede nacht!

Jacoline29

Jacoline29

16-11-2009 om 18:45

Thanx

Ik geef hem maar wel paracetamol,ook al werkt het niet echt 100% meer,als het de scherpe kantjes maar van de pijn afneemt.Verder hou ik hem in het oog en slaapt hij op onze slaapkamer,mocht het ineens heel fout gaan dat ik direct kan ingrijpen.Hopelijk slaapt hij lekker door en heeft hij niet weer dat rare van gisteren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.