Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

jettie

jettie

01-09-2009 om 13:30

Wat was\is er met mijn buufje?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Saskia

Was niet vervelend bedoeld hoor mijn opmerking, natuurlijk ga je uit van hetgeen je verteld wordt op zo'n cursus. In mijn geval hadden zelfs de ambulancebroeders in eerste instantie niet door wat er aan de hand was. We zijn rustig met de ambulance richting ziekenhuis gegaan (ik hoorde de broeder aan het ziekenhuis doorgeven dat hij een patient bracht met a-typische klachten) en na een scan ben ik met spoed overgebracht naar een ander ziekenhuis. Daar ben ik na 2 weken plat liggen alsnog geopereerd om het (toen pas door een angiografie gelocaliseerde) aneurysma te clippen.
Natuurlijk zijn dergelijke eerste testjes goed om te doen, maar ga vooral af op de patient en op je eigen gevoel/waarneming.

bertje1

bertje1

06-09-2009 om 08:58

Tia

klinkt mij in de oren als een tia. Wel erg jong die buuv. Zou aandringen op nader onderzoek!

jettie

jettie

08-09-2009 om 11:07

Het gaat goed met buuf

ze heeft geen aanval meer gehad gelukkig. Wel is ze het een beetje aan het verwerken. Voornamelijk de schrik van het "opeens iets hebben".

Ze accepteert voor nu de diagnose van de huisarts. Nader onderzoek door een neuroloog zou toch niets uitwijzen, al was het een TIA geweest. Voor de zekerheid blijft ze voorlopig Ascal slikken. Baat het niet, dan schaadt het niet.

Op internet staan een aantal artikeltjes over migraine met aura, wat dus idd met en zonder hoofdpijn gepaard kan gaan. En ook met uitvalsverschijnselen. Tijdelijke neurologische afwijkingen dus. Ze herkende veel van de beschrijving, dus maar hopen dat dat het inderdaad was. Hoewel vervelend valt er goed mee te leven...

Dank jullie wel allemaal voor jullie reacties en voor het meedenken!

groet,

Jettie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.