Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Marelien

Marelien

20-10-2017 om 11:40

Willen sporten maar drempel te hoog


Kaaskopje

Kaaskopje

24-10-2017 om 19:04

Oh.. ja

Als ze een toestel bezet houden dan is het wat anders.

Kaori

Kaori

25-10-2017 om 17:38

Bewegen op het werk

Niet in de kantine gaan lunchen maar wandelen, niet zittend vergaderen, maar naar buiten.
Wij hebben de luxe van een sportschool/fysio op het werk, maar er worden veel dingen georganiseerd om iedereen in beweging te krijgen.
We hebben inmiddels een jeudeboules baan, tafeltennis tafels en een schaakspel buiten.
Ons hoogste management team organiseert walk&talks, waar je bij aan kunt sluiten. Een informele manier om op de hoogte te blijven en jouw punten te kunnen bespreken.

Door dat alles is het blokje om in de lunch tijd heel gewoon en zie je velen 2 - 2,5 km wandelen in die tijd.

Ook is er een groepje ontstaan dat gaat lunchzwemmen. Heb ik ook jaren gedaan. Net als hardlopen in de lunchtijd.

Woef

Woef

25-10-2017 om 18:39

Dat is idd een luxe

Ik ben werkzaam in " het medische" en ben blij als ik pauze zou hebben Vergaderen in pauzes of na werktijd en fysio bezoek je maar in je eigen tijd, zelfs al is deze inpandig.

Blaf

Blaf

26-10-2017 om 07:44

Lunchtijd?

Hier ook Woef. Boterhammetje achter het bureau omdat je de dan administratie een beetje op orde kunt houden, als je geluk hebt kun je gaan plassen. Ik klaag niet want ik heb erg leuk werk verder. Maar een paar km lopen overdag zit er niet in.

Raffie

Raffie

26-10-2017 om 08:35

aquasporten?

Hier in het zwembad heb je verschillende vormen van aquasporten (aquarobics zeg maar). Het is erg anoniem (je valt niet op als je als nieuweling verschijnt) en het is goed vol te houden ook met een wat slechtere gezondheid/conditie, terwijl je toch al je spieren gebruikt. Je kunt het vaak zelf zo zwaar maken als je wilt

Wat mij betreft echt een aanrader!

Pirata

Pirata

26-10-2017 om 08:55

Woef en blaf

De kwaliteit van je werk gaat toch echt vooruit als je van tijd tot tijd een korte pauze neemt.
En ik fiets áchter mijn bureau. Bureaufiets. Maar je kunt ook gaan staan als je bureau zich daarvoor leent. Of voer overleggen staand. Is heel normaal bij ons.

Kaori

Kaori

26-10-2017 om 08:55

boterhammetje achter het buro

Dat was bij ons ook de norm, maar door voortschrijdend inzicht is daar een kentering in gekomen.
Als je het nu te vaak doet wordt dat als iets negatiefs gezien en komt het terug in je beoordeling want met een pauze op zijn tijd ben je productiever en maak je minder fouten. En je kunt met anderen overleggen over dingen waar je even met zit.

Maar wat let je om in een 1 op 1 overleg naar buiten te gaan, of in de gangen te wandelen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

26-10-2017 om 09:20

Nieuwe trend

Mijn lichaamsbeweging bestaat uit (niet lachen) elke avond 30-45 minuten Pokemon Go spelen. Ik heb een paar vaste rondjes door het dorp en kom er regelmatig dezelfde mensen tegen die hetzelfde doen (sommige op de fiets).
Wie ik ook tegenkom zijn groepen vrouwen die met een instructeur door het dorp rennen en bij grasveldjes of muurtjes fitnessoefeningen doen op een matje of met elastiek. Volgens mij is dat echt de laatste trend want het worden er steeds meer.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-10-2017 om 14:56

Phryne

Mijn man doet dat ook . Afgekeken van de kinderen.

Ik wandel elke zaterdag 5 km. Geen wereldafstand, maar goed, ik vind dit leuk genoeg zo. Eerst waren deze wandelingen onderdeel van een evenement, nu zijn we voor de lol verdergegaan onder begeleiding van een fysiotherapeute. Sommigen als onderdeel van fysiotherapie, ik vrijwillig tegen een kleine vergoeding. Bij deze versie doet de fysiotherapeute ook oefeningen,tussen een stel heggen, maar in het openbaar. Ik moet dan toch even over een drempel heen hoor . Niet op matjes, gewoon rek en strek en buig en zwaai-oefeningen.

Woef

Woef

26-10-2017 om 20:47

Blaf/Kaori

Herkenbaar, arts visite, wij administratie zodat je smiddags met een bijna schone lei kunt starten. Nou ja schoon...voor het oog dan

Kaori ik weet het, ik vind het ook, we hebben inmiddels 2 langdurig zieken. Helaas te maken met allerlei regels waardoor verandering intern slechts op micro niveau kan. Slechte zaak, maar het werkt anders dan op kantoor. Er moeten eerst koppen rollen blijkbaar. Onze invallers rennen bijna gillend weg zo druk; en wij weten niet beter. En dan het financiële plaatje.
Gelukkig vindt ik mijn werk leuk, maar er moet iets veranderen.

Woef

Woef

26-10-2017 om 20:53

PS Kaori 1 op 1 overleg

Helaas kan dat niet, we plannen patiëntenoverleg zo in dat we er beiden/meerderen zijn. Je moet dossiers kunnen openen, na kunnen zoeken, printen, terugbellen, recepten/machtigingen uitschrijven enz.; Dat lukt niet onderweg. Daarbij moet de spoedtelefoon altijd bereikbaar zijn en als de arts wordt weggeroepen kan ik al niet naar buiten. Er moeten dingen veranderen, maar makkelijk en ideaal wordt het niet denk ik.

Marga

Marga

27-10-2017 om 23:07

heel simpel hoor

Heel youtube staat vol met de leukste workout video's op allerlei niveau's Ik train vier tot vijf uur per week. Lekker thuis, wanneer ik wil, kost niets, geen lastige kijkers, meteen in de eigen douche, keuze in wat ik leuk vind. Ideaal. Ja je moet er discipline voor opbrengen. Maar ja kan heel simpel beginnen en dan opbouwen

maar goed ik heb niet het hele draadje doorgelezen dus misschien heeft iemand het al gezegd. Als je wilt zoek ik een paar leuke dingen om te beginnen op en zet hier een link voor je

40er

40er

28-10-2017 om 00:06

Marga

Ik ben wel benieuwd wat jij volgt! Ik had YouTube ook al genoemd, optimavita volg ik. Maar ik ben benieuwd welke jij doet, misschien een keer wat nieuws proberen.

Marga

Marga

28-10-2017 om 17:21

40er

Hi, ik heb even gekeken bij optimavita, ja ziet er leuk uit. De cardio zijn allemaal oefeningen die ik ook doe. Ik ben wel al bijna tegen de zestig dus best trots op dat ik het volhoud. Het meeste wat ik doe, doe ik ook nog met enkelgewichten om en gewichten in mijn handen. Hier wat links:


https://www.youtube.com/watch?v=QtYgmDEddug

https://www.youtube.com/watch?v=Nd84kanUEIY

https://www.youtube.com/watch?v=PWEdJRRndkQ&t=210s

https://www.youtube.com/watch?v=7f3OXG2UEb8

https://www.youtube.com/watch?v=GMQ1063xrVQ&t=902s

https://www.youtube.com/watch?v=lobRcgo1FUc&t=1086s

Nou ja als je een video openklikt, staan er daarnaast natuurlijk soortgelijke filmpjes waar die misschien ook leuk zijn. Voor ik ga trainen stel ik elke keer een programmaatje van een uur samen. Elke keer anders, zondat het afwisselend blijft. Ik houd niet van saai. Ben benieuwd wat je ervan vindt

Tine Winkel

Tine Winkel

28-10-2017 om 21:23

wow marga

ik, net 50er, word al moe van het kijken...
maar wel leuke dingen, dus misschien dat ik het toch ook eens ga proberen. Alleen pilates is toch een beetje suf en vooral ontspannend

40er

40er

29-10-2017 om 09:02

Marga

Oef, wat mega Amerikaans, vooral die eerste. Zo vrolijk kijkend als die dames, dat gaat me niet lukken hoor

Jo

Jo

29-10-2017 om 09:33

@ 40 er

Als ze bij zo'n promo filmpje chagrijnig zouden kijken dan zou ik zeker afhaken.

On topic:

O.a. oefeningen zoals in # 75, kun je ook in het water doen. Minder kans op blessures.
Aquarobic, aquapilates, aquabootcamp, aquajoggen, aquasteps, aquazumba en aquacycling.

Helaas is het aanbod in Leiden niet zo groot als in het zwembad in mijn gemeente. Maar voldoende om te kijken of het je wat lijkt.

Marga

Marga

29-10-2017 om 10:50

haha Wil40

ja daar had ik inderdaad in het begin ook moeite mee. Nu kijk ik er niet eens meer naar want ik ken de programma's zo goed dat ik lekker voor de open raam train en ze alleen op heb staan voor het geluid.
Ik had daarentegen bij Optimavita weer dat ik dacht 'getver Nederlands, wat klinkt dat amateuristisch'. Nou ja, alles is relatief

Fitnessblender

Ik gebruik fitnessblender en popsugar. Fitnessblender heeft veel korte workouts die je kunt combineren. Ideaal voor weinig tijd en veel afwisseling. Allemaal gratis.

Guppie

Guppie

31-12-2017 om 21:15

Googlen

Wat googlen wil weleens helpen. Bij een buurthuis - tegenwoordig heten ze vaak huizen van de buurt/wijk - is het allemaal wat laagdrempeliger. Ik kom hier wat tegen, Libertas Leiden, waar diverse activiteiten, ook op gebied van bewegen, worden georganiseerd, onder andere ook wandelen.
https://www.libertasleiden.nl/c/activiteiten-in-uw-wijk
Verder kan je ook redenen maken om te bewegen. Naar de supermarkt lopen. Lopend naar een cafetje en dan alleen een koffie of thee drinken. Of je spreekt er af met iemand. En de trap in plaats van de roltrap of lift nemen.
Wat je conditie betreft ook zorgen voor goede voeding en misschien wat voedingssupplementen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.