Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Zo beroerd, zelf kno arts proberen te bellen?

ik ben vorige week dinsdag ziek naar huis gegaan, dacht dat ik griep had. Afgelopen vrijdag had ik zoveel pijn dat ik toch naar de ha ben gegaan die constateerde dat mijn keelamadel ontstoken was, het zou een virus zijn en geen bacteriele infectie dus geen anitbiotica nodig, ik heb zware ibuprofen geslikt maar de pijn is alleen maar erger geworden. Mijn tong doet nu ook pijn en mijn gezicht is plaatselijk dikker geworden, vannacht niet geslapen vanwege de pijn. Ik heb heel veel slijm, kan nauwelijks slikken en afgelopen dagen nauwelijks gegeten, drinken gaat ook erg moeilijk.

Dus net weer terug naar de huisarts die nu wel antibiotica gaf en nog zwaardere pijnstilling. Ik heb nu 1 x die pijnstilling geslikt en 1 x antibiotica maar ik heb nauwelijks verschil qua pijn en mijn hals blijft dikker worden.

kan het zijn dat die huisarts er gewoon helemaal naast zit en ik iets heel anders heb. Als ik op internet lees (en ook wat de ha zelf vrijdag aan gaf) dan had het nu echt een stuk beter moeten zijn met mij. Wat is nu wijs om te doen, mijn man vindt dat we morgen anders naar het ziekenhuis moeten rijden en daar aan de bel moeten trekken of vandaag zelf proberen een kno arts te spreken.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Manda

Had het ook _nu_ al beter moeten zijn, dwz na die antibiotica van vadaag? Zo ja, dan zou ik onmiddellijk met ha bellen en aandringen op verwijzing. Zo nee, zou ik denk ik nog een dag aankijken of die ab nog aanslaan. Alles afhankelijk van hoeveel pijn je hebt en hoe bezorgd je bent. Als dat laatste steeds erger wordt, zou ik idd vandaag nog ad bel trekken.
Balen zeg!

Manda Rijn

Manda Rijn

21-03-2011 om 15:56 Topicstarter

Nou wel gedeeltelijk

ik heb nu echt heavy pijnstilling en die doet nauwelijks wat, dat is een teleurstelling. Ik denk dat het voor de antibiotica nog te vroeg is, ik mag vanavond van beide nog 1 keer.

De huisarts gaf aan dat ik na 2 dagen me echt een stuk beter moet voelen. Maar dat zei ze vrijdag ook ;-(

Fianna

Fianna

21-03-2011 om 15:56

Manda

Als het een virale infectie was geweest had het nu beter moeten zijn. Dat was het niet, het blijkt een bacteriele infectie te zijn, die kan dan inderdaad nog niet beter zijn, ik denk ook niet na 1 dosering van je kuur. Dat moet even aanslaan.
Kan vanavond of morgen komen die verbetering.
Mijn jongste had laatst zware bronchitus en kreeg een kuur, na 1 dosering werd hij zieker en ineens knapte hij toch op.
Kun je niet je ha bereiken en het vragen of anders de hap bellen?

Fianna

Fianna

21-03-2011 om 16:01

Pijnstilling

welke pijnstilling heb je? Bij mij werkt pijnstilling ook niet of nauwelijks, dat is idd balen.
Maar je zegt het zelf al, de ha zegt dat het na 2 dagen beter zal gaan, mss toch even afwachten. En dat ze dat vrijdag ook al zei, zegt niet veel, want je ontsteking blijkt bacterieel.
Nou beterschap

Fiorucci

Fiorucci

21-03-2011 om 16:03

Even geduld

Die ab moet echt even aanslaan en juist dergelijke pijn is lastig te onderdrukken met pijnstilling. Enne...kuur afmaken!
Sterkte.

Ja welke pijnstilling?

Toen ik een keer verging vd pijn (gebroken ribben), was het enige wat werkte paracetamol met codeïne. Misschien is dat nog een idee, dat je wat experimenteert met de pijnstilling (al moet je daarvoor ook weer de ha bellen).

Manda Rijn

Manda Rijn

21-03-2011 om 16:08 Topicstarter

De pijnstilling

heet diclofenactrium 50 mg, ik mag er ibu of paracetamol bij slikken, ik neem straks nog een ibu. De antibiotica heet broxil 500 mg.

Fio, goed om te weten dat bij dit soort aandoeningen die pijnstilling dus niet heel effectief werkt.

Puck

Puck

21-03-2011 om 16:08

Keelpijn lastig te bestrijden met pijnstilling

Mijn ervaring is dat keelpijn gewoon niet zo goed te bestrijden is met pijnstillers. Het enige dat een beetje verlicht is veel waterijsjes sabbelen.
Voor de antibiotica is het nu nog net te vroeg om daar effect van te merken.
Ik zou denk ik ook nog even op het advies van de huisarts afgaan en een paar dagen uit zien te zingen.
Ik weet niet wat voor pijnstillers je hebt en wat je normaal voor simpele kwaaltjes gebruikt, mar alle NSAID's zoals diclofenac, naproxen, ibuprofen doen bij mij gewoon helemaal niets nada noppes. Misschien ook gewoon eens een goede dosis paracetamol proberen?

Manda Rijn

Manda Rijn

21-03-2011 om 16:10 Topicstarter

Paracetamol

gebruikte ik de eerste dagen maar die waren volgens de ha niet onstekingsremmend genoeg en toen ben ik overgestapt op ibuprofen.

Fianna

Fianna

21-03-2011 om 16:15

Manda

dan gebruik je beide, dat kan.
overigens heb je dat ontstekingsremmende effect nu niet nodig met een kuur, lijkt me
dit soort pijnstillers doen bij mij ook niks

Manda Rijn

Manda Rijn

21-03-2011 om 16:16 Topicstarter

Ja dat ga ik proberen

gewoon weer paracetamol ipv ibu, dat mag toch in combi met die nieuwe pijnstiller.

Ibu is een

ontstekingsremmer. Je kan ook ipv ibu kiezen voor een andere pijnstillende ontstekingsremmer. Ik zou wel de kno bellen, als je daar toch al bekend bent. Is het niet vandaag, anders meteen morgenochtend.

Valkyre

Valkyre

21-03-2011 om 17:05

Manda

Alles is al gezegd, geloof ik. Wilde je alleen even beterschap wensen! Probeer zoveel mogelijk te slapen, zodat je lijf zich kan herstellen. Sterkte.

Manda Rijn

Manda Rijn

21-03-2011 om 17:32 Topicstarter

Dank

ik geloof dat de paracetamol van net werkt, heb zelfs wat kunnen eten, zalig

Bedankt voor jullie reacties !

Sascha2

Sascha2

21-03-2011 om 19:38

Manda

Ik kreeg onlangs van de hap het advies om ibuprofen samen met paracetamol in te nemen, omdat beide pillen elkaars werking zouden versterken. Misschien een idee? In ieder geval veel beterschap

Polly Shearman

Polly Shearman

21-03-2011 om 21:56

Manda

ik had het ook, exact het zelfde, omdat het na een dag of 5 erger werd toch een ab kuur gekregen aan het einde van dag 2 ging het iets beter, en sindsdien met sprongen vooruit, geef de ab kuur de kans is het na 3 dagen niet beter is het toch een virus....
waterijs!! bevroren jelly!! en trachitol, en natuurlijk codeine! morgen de arts bellen voor een recept codeine, want een goede nachtrust doet wonderen.

Combinatie

Als de pijn heel erg is , kan het wel een halve dag duren voordat de diclofenac z'n werk doet. Ik zou gaan voor de combi paracetamol en diclofenac. Na 2 dagen Broxil en goede pijnstilling moet je je echt wel beter gaan voelen, zoniet donderdag weer naar de huisarts gaan.

beterschap

Puck

Puck

22-03-2011 om 08:45

Akka

Diclofenac kan ook helemaal niet werken, ook niet na een halve dag. Er is een groep mensen waarbij NSAID's gewoon niet goed aanslaan. Je kan mij volstoppen met diclofenac tot mijn maag een gatenkaas is, maar echt, het werkt niet ontstekingsremmend en ook niet pijnstillend. Met 1 paracetamolletje bereik ik meer effect dan met een heftig zware diclofenac. Ook Fianna geeft al aan dat NSAID's bij haar niet zo veel doen.
Gelukkig heeft Manda wel baat bij een paracetamol erbij, fijn! Ik hoop dat je nu de opwaartse lijn snel weer te pakken krijgt.

Fianna

Fianna

22-03-2011 om 09:52

Klopt puck

ik heb zelfs 100 mg diclofenac voorgeschreven gekregen, deed niks, helaas... paracetamol werkt wel bij mij, maar niet bij hele hevige pijn, dat is bij dan gewoon tanden op mekaar.

Manda Rijn

Manda Rijn

22-03-2011 om 09:56 Topicstarter

Rot nacht

kon vannacht niet in slaap komen van dit rotpijn. Heb een extra paracetamol genomen en daarna een paar uurtjes geslapen. Gelukkig is mijn man weer terug uit het buitenland, het was een erg zware week pfff.

Ik heb wel het idee dat mijn hals niet meer dikker wordt, stabiel zeg maar, die harde bobbels zitten er nog wel in. Heb ook iets kunnen eten, appelmoes en gisteren wat soep.

Wel goed voor de lijn dit, ik ben zo even 1,5 kilo kwijt geraakt, haha, oh nee niet lachen dat doet pijn.

Kijk uit voor abces

Manda,
Als je te laat met ab begint kan een ontsteking ingekapseld zijn. De ab komt er dan niet meer bij en er ontstaat een holte gevuld met pus. Die groeit en groeit en je kan een kaakklem krijgen.

Wees daar alert op, vanaf het begin van de kuur moet je echt maximaal 24 tot 36 uur rekenen. Als het dan niet opknapt moet je terug en moeten ze gaan aansnijden of openprikken.

Manda Rijn

Manda Rijn

22-03-2011 om 10:34 Topicstarter

Ben ik ook bang voor

de ha opperde dat ook, dan moeten ze iets opensnijden, vreselijk idee natuurlijk.

Nee ik hoop echt dat die antibiotica nu snel iets gaat doen en dat het hierbij blijft.

Nu ik erover nadenk

Bij mij dacht de huisarts een keer aan Pfeiffer en heb ik daardoor pas vijf dagen later de goede diagnose gekregen (hij wilde eerst het bloedonderzoek afwachten). Toen (na vijf dagen met steeds meer pijn) konden ab niets meer uitrichten en is mijn moeder idd direkt met me naar de kno-arts gereden. Ik weet niet of dat met een verwijzing was, ze was een collega dus het kan zijn dat dat ff tussendoor was. Die mannen zien dit dagelijks.

Dus ja, het kan zover komen.

Ik zou vanmiddag de knoop doorhakken. Dan moet er verbetering zijn. Laat het ff weten!

Hè jakkes

Hoe gaat het nu?

Manda Rijn

Manda Rijn

22-03-2011 om 12:30 Topicstarter

Brr jakkes inderdaad

ik heb net mijn 2e antibiotica van de dag gehad en de paracetamol combi met die nieuwe pijnstilling doet wel iets, maar geweldig voel ik mij helemaal niet. Zodra de pijnstilling wegtrekt voel ik weer vreselijk beroerd.

Ik moet morgen even afwachten, 2 dagen zei de ha. God, begin toch wel een beetje erg nerveus te worden, ik ben zeer zelden zo ziek.

Puck

Puck

22-03-2011 om 12:55

Pijnstilling blijven gebruiken

Manda, hoevaak neem je paracetamol per dag? Het beste is om een volgende dosis te nemen voordat de vorige uitgewerkt raakt. Zo bouw je een constante spiegel op en is het effect groter. Paracetamol mag je toch 4 keer 1000 mg per dag? Dan dat ook gewoon doen, niet nemen als je weer de pijn voelt opkomen omdat de paracetamol uitgewerkt raakt. En ik hoop dat het toch vandaag wel begint te verbeteren. Sterkte.

Manda

Ik vind dat je vandaag de ha moet bellen om te overleggen.
Kan dat nog of is het 's middags niet mogelijk om de praktijk te bellen? Heel erge pijn wijst op een afknelling door zo'n abces. Volgens mij zijn ze te laat met de kuur - althans dat is mijn vrees.

Na 2 dagen moet je verbetering zien, maar eigenlijk zie je nu na 24 uur eerder een verslechtering, en daarmee moet je Echt naar de ha!

Volgens mij moet het met deze aandoening niet meer dan 1 nacht duren dat je niet kan slapen van de pijn.

liora

liora

22-03-2011 om 13:27

Manda

Nu gaan bellen inderdaad, dit duurt te lang. Als je de praktijk niet kunt bereiken kun je ook overdag de huisartsenpost bellen en die bellen dan jouw eigen huisarts. Ik zou maar meteen dat gaan doen nu, dat zou jij een ander ook adviseren in jouw situatie.

Sterkte!!

Manda

Kan me alleen maar aansluiten bij de rest. Behalve dat die ontsteking smerig is en ook niet ongevaarlijk, kan de druk ook zorgen voor beknelde zenuwen. Met als gevolg ontstoken gezichtszenuw. En daar is geen pijnstilling voor (ja, morfine maar dat krijg je niet snel voor thuis). Neem dit soort dingen serieus. Sterkte en succes!

Klopt judith

als het eenmaal goed bekneld is kan je als een soort hand de zenuwen over je hele gezicht voelen lopen vanuit je oorregio.
Alsof je een wandelende anatomische atlas bent geworden.

Manda, bellen!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.