Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kaaskopje

Kaaskopje

18-09-2014 om 12:26

Zorgen om kosten zorg

De kosten van de zorgpremie gaan volgend jaar waarschijnlijk omhoog, het eigen risico gaat waarschijnlijk omhoog... Voor mij is het nú al zo dat ik maar afzie van bepaalde controles vanwege het eigen risico. 9 van de 10 keer krijg ik toch te horen "het is zoals het is, kom over een jaar maar weer".
Hoe is dat bij jullie?


Kaaskopje

Kaaskopje

20-09-2014 om 10:59

Barvaux

Laat ik je er eerst aan herinneren dat ik heb gezegd dat 300 tot 500 tot de normale kosten behoren.

Maar hier vind je dot-codes en hun prijzen van 1 ziekenhuis.

http://www.vumc.nl/afdelingen-themas/292142/27797/20140624_Passantenprijslijs1.pdf

Barvaux

Barvaux

20-09-2014 om 11:22

Kaaskopje

Maar kom nu eens met 1 controle van iets zonder onderzoek wat 500 kost (ja sorry daar ging het hier om, niet om 300) en ben je het niet met me eens dat die 500 een deel van het pakket kan zijn geweest zoals ik hierboven citeerde?

Als ik eens in de twee jaar op controle ga, dan komt daar een onderzoek bij en in totaal heb ik mijn eigen risico dan nog niet op. Hier ging het om een nacontrole na iets anders en ik vermoed dat dat 'iets anders' in de prijs zit.

guera

guera

20-09-2014 om 11:44

sorry lennest

Ik wilde op jouw reageren maar vulde het in het verkeerde vakje. Excuses!

Kaaskopje

Kaaskopje

20-09-2014 om 11:47

Barvaux

Ik heb mijn grenzen. Ik hoef je niet in alles te bedienen. Als iemand zegt dat dat de kosten waren, dan trek ik dat niet in twijfel omdat mijn situatie anders is. Dat is een gebruikelijk trekje van jou, maar niet van mij.

Ik heb bijna dagelijks mensen aan de telefoon die zich een rolberoerte schrikken vanwege de kosten en dan uitroepen "ik ben hooguit 5 minuten binnen geweest!" Tarieven kunnen zelfs per half jaar verschillen. Fijn dat jouw controles weinig kosten. Ik zie in de lijst ook absoluut voorbeelden van dat soort lage tarieven. Ik heb gezegd dat 300 tot 500 euro niet ongewoon is en daar blijf ik bij.

guera

guera

20-09-2014 om 11:50

Maar hanne

Als je 1,5 jaar fysio nodig hebt. Zeg 1 x p.wij dan komt het na de 20 e uit de basis. Van de 52 x betaal je er dus 20 zelf circa 600 euro. Das een hoop geld maar je aanvullende kost ook 400 p.j. Het is altijd zuur als zoiets gebeurt. Maar ik denk toch dat het zin heeft om het over meer tijd te berekenen en niet per jaar.

Barvaux

Barvaux

20-09-2014 om 12:10

Kaaskopje

Nou nou, jij komt met een 'bewijs' van meer dan 100 pagina's en ik snap niet waarom je niet ingaat op wat ik zeg, het kan een pakket zijn. Jij kunt van alles zien maar wat zie je dan? Kopieer het eens want ik ga geen 100 pagina's doorzoeken op iets waarvan ik niet weet waar ik naar moet zoeken.

Wie is waarvoor 5 minuten binnen zonder dat er iets voor of na komt en zonder onderzoek maar waar het wel 500 euro kost? Jij stelt toch dat het kan, ik niet, ik heb mijn eigen bewijs al dat het minder kan dus jij moet laten zien wat er nu wel 500 kost en niet mij verwijten dat ik niet aanneem wat jij zegt.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-09-2014 om 12:43

Daar heb ik dus ook geen zin in Barvaux

Ik heb net een link van een dot-tarieflijst gegeven, maar door loop ik in rondjes en kan ik niet echt veel vinden. Er is ook een DBC-zoekfunctie, maar die kan ik vanuit huis niet gebruiken, omdat ik de dbc's niet allemaal uit mijn hoofd ken. Op mijn werk kan ik aan de hand van wat er bij een klant staat zoeken wat de bijbehorende kosten zijn. Voor thuisgebruik misschien ook handig om ziekenhuisnota's te kunnen begrijpen.

http://dbc-zorgproducten-tarieven.nza.nl/nzaZpTarief/ZoekfunctieDbc.aspx

Barvaux

Barvaux

20-09-2014 om 15:21

maar

Maar waarom ga je niet in op posting 31?

Kaaskopje

Kaaskopje

20-09-2014 om 17:39

Oh Barvaux

Ik wist niet dat ik daarop in moest gaan. Ik kan ook verder niets over die 500 euro zeggen, omdat ik de code niet weet en dat dus niet kan opzoeken. Een dbc-code kan heel goed over 1 afspraak gaan, dat is wat ik er uit mijn hoofd over kan zeggen.

medisch toerisme??

misschien is het een idee om een vakantiereis te combineren met bepaalde eenmalige controles of behandelingen. Wij wonen in Polen en de (m.n. particuliere)medische zorg is over het algemeen snel, kwalitatief goed, en soms zelfs state of the art. ik heb even wat prijzen gegoogled: Een mri van de rug bijvoorbeeld, kost hier tussen de 100 en 125 euro. een contrastmri van het hoofd: 125 euro. de prijs van een kroon kan je hier bijvoorbeeld een vakantiereisje gratis opleveren. 4 tandheelkundige implantaten met alles er op en er aan 2650 euro. De simpelste vulling: 15 euro. de duurste vulling(Tooth reconstruction with fiberglass root post) 90 euro. Ook de dierenarts in Polen is prima en betaalbaar. laatst hebben we bijvoorbeeld onze pup laten inenten, 20 euro. castratie van een teefje: tussen de 35 en 200 euro.

Eigen risico gespreid betalen

Je kunt vaak ook je eigen risico gespreid betalen, althans, bij de zorgverzekeraar waar mijn man bij aangesloten is:
http://www.salland.nl/service-contact/betalen/gespreid-betalen-eigen-risico
Zij hebben ook geen winstoogmerk. Ik weet niet of het veel scheelt...
maar alle beetjes helpen, nietwaar?
Ik zou zeker verzekeringen vergelijken met elkaar. Niet alleen qua premie maar vooral op vergoedingen en helderheid.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.