Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Zwemmen met oogontsteking

Dochter werd vanochtend wakker met een dichtgeplakt oog met gele troep en het was ook wat rood en leek wat kleiner dan normaal. Waarschijnlijk een oogontsteking. Geen ramp, gaat wel weer over, maar ze mag zaterdag afzwemmen voor B. Nu vind ik op internet geen hele eenduidige informatie over zwemmen met een oogontsteking. Wel dat chloor nog extra kan irriteren en dat oogontsteking besmettelijk is (waarschijnlijk volgt het andere oog spoedig ook), maar niet of dat ook via water gaat. Iemand hier ervaring mee? 

Ik weet 100% zeker dat de huisarts je antwoord kan geven.

MamaE

MamaE

16-03-2022 om 16:13 Topicstarter

De assistente aan de telefoon zei dat ze het niet wist en dat ze er geen afspraken voor maakten bij de huisarts omdat het vanzelf over gaat.
Het zwembad zei dat ze het afraadden, maar dat het ook afhankelijk was van hoe erg het zaterdag nog is. 
Het is inmiddels nog erger dan vanochtend en traant ook een beetje.

Schoonmaken met afgekoeld gekookt water zou ik als ik jou was proberen, maar dat deed je misschien al? En dat ook doen vlak voor- en na het afzwemmen.
Ik heb zelf ook weleens een oogontsteking en dat is een heel naar gevoel (alsof er continu zandkorrels in mijn oog zitten). Ik krijg via de huisarts dan antibiotica-oogdruppels, waarna het na een dag al een stuk minder is. Wil jullie huisarts niet zoiets voorschrijven?

MamaE schreef op 16-03-2022 om 16:13:

De assistente aan de telefoon zei dat ze het niet wist en dat ze er geen afspraken voor maakten bij de huisarts omdat het vanzelf over gaat.
Het zwembad zei dat ze het afraadden, maar dat het ook afhankelijk was van hoe erg het zaterdag nog is.
Het is inmiddels nog erger dan vanochtend en traant ook een beetje.

Dit kan echt niet. Ze weet het niet dus moet ze het aan de huisarts vragen! Het gaat er niet om of het vanzelf over gaat!

navragen bij de huisarts en wellicht kan het zwembad kind op een ander moment aten afzwemmen dat gebeurd veel vaker. Mijn zoon is laatst ook in de les afgezwommen omdat hij dat weekend ineens met corona thuis zat 

MamaE

MamaE

17-03-2022 om 09:53 Topicstarter

We maken het inderdaad schoon met afgekookt water. Vanochtend zat het nog meer dicht en ook beide ogen. Ze ziet er de hele dag uit alsof ze heel verdrietig is.
Die assistente bij de huisarts is wel vaker van het afwimpelen, de huisarts zelf ben ik wel tevreden over, hoewel we er niet vaak komen. De assistente kwam niet verder dan dat contactlenzen en oogmake-up niet mochten, alsof dat voor een kind van zes normaal gesproken wel gebruikelijk is.
Ik heb uiteindelijk de poli oogheelkunde van het ziekenhuis gebeld waar dochter onder behandeling is en daar raadden ze het ook af. 
In de les afzwemmen kan hier niet, maar ze kan dan een maand later afzwemmen en met de lessen wel al mee gaan doen voor C. Dat heeft ze voor A ook zo gedaan, want toen kon ze ook al niet afzwemmen op het geplande moment. 

MamaE schreef op 17-03-2022 om 09:53:

We maken het inderdaad schoon met afgekookt water. Vanochtend zat het nog meer dicht en ook beide ogen. Ze ziet er de hele dag uit alsof ze heel verdrietig is.
Die assistente bij de huisarts is wel vaker van het afwimpelen, de huisarts zelf ben ik wel tevreden over, hoewel we er niet vaak komen. De assistente kwam niet verder dan dat contactlenzen en oogmake-up niet mochten, alsof dat voor een kind van zes normaal gesproken wel gebruikelijk is.
Ik heb uiteindelijk de poli oogheelkunde van het ziekenhuis gebeld waar dochter onder behandeling is en daar raadden ze het ook af.
In de les afzwemmen kan hier niet, maar ze kan dan een maand later afzwemmen en met de lessen wel al mee gaan doen voor C. Dat heeft ze voor A ook zo gedaan, want toen kon ze ook al niet afzwemmen op het geplande moment.

Ik zou wel een officiële klacht indienen bij je huisarts. Dit kan echt niet wat zij zei. Je stelt een normale vraag en daarvoor moet ze bij de huisarts zijn, niet zelf iets gaan verzinnen. Je hoeft niet meteen een afspraak te maken maar hier wordt je gewoon teruggebeld en dan is het gevraagd. Zo werkt de HAP ook, als je echt een vraag hebt in de avond, nacht of weekend waar je niet mee kunt wachten dan krijg je daar antwoord op. Zo hoort het. Dit was geen spoedvraag dus hoort zij daar binnen 24 uur antwoord op te geven. Juist omdat je tevreden bent over je huisarts kun je dát er bij zeggen. Als nooit iemand laat weten dat zijn of haar assistente niet functioneert weet hij/zij dat niet. 

MamaE

MamaE

17-03-2022 om 12:08 Topicstarter

Aiden schreef op 17-03-2022 om 11:26:

[..]

Ik zou wel een officiële klacht indienen bij je huisarts. Dit kan echt niet wat zij zei. Je stelt een normale vraag en daarvoor moet ze bij de huisarts zijn, niet zelf iets gaan verzinnen. Je hoeft niet meteen een afspraak te maken maar hier wordt je gewoon teruggebeld en dan is het gevraagd. Zo werkt de HAP ook, als je echt een vraag hebt in de avond, nacht of weekend waar je niet mee kunt wachten dan krijg je daar antwoord op. Zo hoort het. Dit was geen spoedvraag dus hoort zij daar binnen 24 uur antwoord op te geven. Juist omdat je tevreden bent over je huisarts kun je dát er bij zeggen. Als nooit iemand laat weten dat zijn of haar assistente niet functioneert weet hij/zij dat niet.

Heb ik inmiddels ook gedaan. Er is namelijk wel een 'consult huisarts' gedeclareerd bij de zorgverzekering. Dat vind ik echt niet oké. Ik heb geen arts gezien of gesproken, maar er moet wel betaald worden. En ook al betaal ik het niet zelf, op deze manier wil ik niet bijdragen aan de zorgkosten. 

MamaE schreef op 17-03-2022 om 12:08:

[..]

Heb ik inmiddels ook gedaan. Er is namelijk wel een 'consult huisarts' gedeclareerd bij de zorgverzekering. Dat vind ik echt niet oké. Ik heb geen arts gezien of gesproken, maar er moet wel betaald worden. En ook al betaal ik het niet zelf, op deze manier wil ik niet bijdragen aan de zorgkosten.

Dat is wel bizar dan als je dit advies kreeg. 

https://www.huisarts.nl/veelgestelde-vragen/


Moet ik betalen voor een telefonisch consult?

U moet voor een telefonisch consult bij de huisarts betalen als dit consult een regulier consult tijdens het spreekuur vervangt. Dit wil zeggen dat er tijdens het telefonisch consult een medische beoordeling moet plaatsvinden. Voor overige zaken die telefonisch worden afgehandeld, zoals het maken van een afspraak of het aanvragen van een herhalingsrecept, worden geen kosten in rekening gebracht.



MamaE

MamaE

17-03-2022 om 13:59 Topicstarter

Ik weet dat het niet mag. En ik overweeg om ook bij de zorgverzekering een klacht in te dienen hierover. Maar het kost zoveel negatieve energie. Ik wacht eerst af wat ze hier mee doen. 
Voor nu ben ik vooral blij dat mijn dochter er niet heel veel last van lijkt te hebben. Ze ziet niet wazig, alleen op de momenten dat haar ogen wat gaan tranen een klein beetje, maar het hindert haar niet op school en in haar spel. Alleen dat ze niet kan afzwemmen, daar baalt ze wel van. 'Het is ook altijd wat he mama', gevolgd door een diepe zucht.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.