Grootouders
Decembermamma
08-12-2025 om 20:47
Hoe lang op verjaardagen
Hoe lang vinden jullie het normaal om de grootouders op verjaardagsvisite te hebben. Hier gaat het om een grootouder die niet helpt met het feest maar puur op verjaardagsvisite komt. Het is ongeveer een uur reizen.
Decembermamma
13-12-2025 om 17:18
Ze had me eerder verteld dat ze tijdens het bezoek dan wel een stukje zou gaan wandelen en daar had ik haar donderdag nog aan herinnerd zo van "maar je gaat toch tussendoor wandelen" toen kwam het met dat kan niet want heb mijn rollator niet mee (loopt ze al 35 jaar mee en die Hijst ze overal op en af en als ze zich onbespied acht loopt ze zonder dus waarom ze hem gebruikt Joost mag het weten). Ik heb haar gezegd dat dat niet handig was want het leek erop dat iedereen vroeg weg zou zijn en dat ik dan niet binnen zou blijven. Ze heeft dus opnieuw de taxi gebeld en was ontsteld dat die 40 minuten later zou komen maar gevolg was wel dat ze om 10:10 aanwezig was. Uiteraard werd ze pas om 16:15 gehaald want dat had ik zo in kunnen vullen. Daar heb ik wel heel kwaad op gereageerd en ze deed alsof het haar schuld niet was en dat de taxi wat fout had gedaan, en heel toevallig was de bevestigingsmail ook plotsklaps verdwenen.
Iedereen was om 12:30 weg, behalve zij. We hebben haar uiteindelijk mee wandelen genomen Maar konden niet ver want 15:00 zou de taxi komen (beweerde ze, maar de weigerde ook te bellen toen ze om 15:30 nog niet naar haar gebeld hadden) dus gingen we nog 5 kwartier zonder dat we wat te bespreken hadden.
Gelijk met zoon bespreekbaar gemaakt dat ik het zo niet meer wil hebben, en hij ook niet hij was helemaal niet blij dat alles op 1 moment kwam (maar dat heb je niet in de hand) maar vooral dat zijn oma bleef hangen en bleef zeuren over allerlei vervelende zaken. (herinneren aan huiswerk enzo en dat op zijn verjaardag). Volgend jaar in de avond op zijn echte verjaardag schoonfamilie, en dan een uitnodiging van een tijdsblok van 3 uur in het weekend voor mijn kant van de familie.
Anoniemvoornu
13-12-2025 om 17:45
Decembermamma schreef op 13-12-2025 om 17:18:
Ze had me eerder verteld dat ze tijdens het bezoek dan wel een stukje zou gaan wandelen en daar had ik haar donderdag nog aan herinnerd zo van "maar je gaat toch tussendoor wandelen" toen kwam het met dat kan niet want heb mijn rollator niet mee (loopt ze al 35 jaar mee en die Hijst ze overal op en af en als ze zich onbespied acht loopt ze zonder dus waarom ze hem gebruikt Joost mag het weten). Ik heb haar gezegd dat dat niet handig was want het leek erop dat iedereen vroeg weg zou zijn en dat ik dan niet binnen zou blijven. Ze heeft dus opnieuw de taxi gebeld en was ontsteld dat die 40 minuten later zou komen maar gevolg was wel dat ze om 10:10 aanwezig was. Uiteraard werd ze pas om 16:15 gehaald want dat had ik zo in kunnen vullen. Daar heb ik wel heel kwaad op gereageerd en ze deed alsof het haar schuld niet was en dat de taxi wat fout had gedaan, en heel toevallig was de bevestigingsmail ook plotsklaps verdwenen.
Iedereen was om 12:30 weg, behalve zij. We hebben haar uiteindelijk mee wandelen genomen Maar konden niet ver want 15:00 zou de taxi komen (beweerde ze, maar de weigerde ook te bellen toen ze om 15:30 nog niet naar haar gebeld hadden) dus gingen we nog 5 kwartier zonder dat we wat te bespreken hadden.
Ze was dus voor het avondeten weg en jullie hadden de avond voor jezelf. Heeft je kind een leuke verjaardag gehad met zijn neefjes/nichtjes? Ik begrijp je niet waar wringt nu de schoen?
Max88
13-12-2025 om 18:33
Anoniemvoornu schreef op 13-12-2025 om 17:45:
[..]
Ze was dus voor het avondeten weg en jullie hadden de avond voor jezelf. Heeft je kind een leuke verjaardag gehad met zijn neefjes/nichtjes? Ik begrijp je niet waar wringt nu de schoen?
Ik denk, en dat bedoel ik niet gemeen, dat de schoen sowieso wringt, ook als het meevalt. Te stuk zeg maar.
Gingergirl
13-12-2025 om 18:57
Decembermamma schreef op 13-12-2025 om 17:18:
Iedereen was om 12:30 weg, behalve zij. We hebben haar uiteindelijk mee wandelen genomen Maar konden niet ver want 15:00 zou de taxi komen (beweerde ze, maar de weigerde ook te bellen toen ze om 15:30 nog niet naar haar gebeld hadden) dus gingen we nog 5 kwartier zonder dat we wat te bespreken hadden.Gelijk met zoon bespreekbaar gemaakt dat ik het zo niet meer wil hebben, en hij ook niet hij was helemaal niet blij dat alles op 1 moment kwam (maar dat heb je niet in de hand) maar vooral dat zijn oma bleef hangen en bleef zeuren over allerlei vervelende zaken. (herinneren aan huiswerk enzo en dat op zijn verjaardag). Volgend jaar in de avond op zijn echte verjaardag schoonfamilie, en dan een uitnodiging van een tijdsblok van 3 uur in het weekend voor mijn kant van de familie.
Deze snap ik even niet. Je viert deze verjaardag van 10- 16 uur. Overige visite was er dus ook vroeg als ik het goed interpreteer. Overige visite ging om 12.30 uur weg. Verwacht jij dan dat andere visite ook verplicht weg gaat omdat anderen dat doen?
Decembermamma
13-12-2025 om 19:06
Max88 schreef op 13-12-2025 om 18:33:
[..]
Ik denk, en dat bedoel ik niet gemeen, dat de schoen sowieso wringt, ook als het meevalt. Te stuk zeg maar.
Voor het avondeten was niet het uitgangspunt wij hadden een grens van 15:30
Decembermamma
13-12-2025 om 19:21
Gingergirl schreef op 13-12-2025 om 18:57:
[..]
Deze snap ik even niet. Je viert deze verjaardag van 10- 16 uur. Overige visite was er dus ook vroeg als ik het goed interpreteer. Overige visite ging om 12.30 uur weg. Verwacht jij dan dat andere visite ook verplicht weg gaat omdat anderen dat doen?
Ik vier de verjaardag van 10:15:30 zij maakte daar 16:00 van. Ik heb altijd geprobeerd voor elkaar te krijgen dat ze een dagdeel komt, of de ochtend of de middag maar dat weigert ze sowieso daarom maak ik de totale tijd kort, en daar stapt ze dus ook weer overheen
Decembermamma
13-12-2025 om 19:24
Anoniemvoornu schreef op 13-12-2025 om 17:45:
[..]
Mijn kind vond het overigens tot 12:30 gezellig en na 14:30 was hij wel klaar met oma vermaken en om 16:15 was hij doodmoe en opgelucht.
Temet
13-12-2025 om 19:46
Ik zou oma gewoon niet meer uitnodigen geloof ik, en dan af en toe bij haar op bezoek gaan, dan heb je de tijd helemaal zelf in de hand. Kan je met goed fatsoen verkopen als 'oma niet belasten met al dat gedoe met de deeltaxi'
Valeria
13-12-2025 om 19:47
Kikki39 schreef op 13-12-2025 om 19:43:
maar is dat half uur langer dan echt zo erg?
Ik kan me wel voorstellen dat dat erg is als verder iedereen om 12.30 weg is! Dan zit je de hele tijd alleen met zo'n vervelend mens zonder dat ze zich eventueel op anderen kan richten.
Valeria
13-12-2025 om 19:48
Temet schreef op 13-12-2025 om 19:46:
Ik zou oma gewoon niet meer uitnodigen geloof ik,
Dat sowieso!!
Decembermamma
13-12-2025 om 19:58
Valeria schreef op 13-12-2025 om 19:47:
[..]
Ik kan me wel voorstellen dat dat erg is als verder iedereen om 12.30 weg is! Dan zit je de hele tijd alleen met zo'n vervelend mens zonder dat ze zich eventueel op anderen kan richten.
Het gaat om de grens die we aangaven, het gaat er ook om dat ze 2 keer voordat ze de taxi gebeld had al aangaf tot 16:00 te willen blijven en ik haar toen al aangaf dat dat voor ons dus te laat was en dat het 15:30 echt over is. Dus 10-15:30 was puur voor haar de rest begrijpt wel dat als je op verjaardag bent dat het na 2 en misschien. 3 uur wel klaar is, het was dus echt het maximale. We hebben al een jaar geprobeerd met dat bezoek kon kiezen of de ochtend of de middag, maar daar wilde zij al niet aan. Volgend jaar in de avond voor schoonfamilie en in de middag de dag erna voor mijn familie.
Gingergirl
Decembermamma schreef op 13-12-2025 om 19:21:
[..]
Ik vier de verjaardag van 10:15:30 zij maakte daar 16:00 van. Ik heb altijd geprobeerd voor elkaar te krijgen dat ze een dagdeel komt, of de ochtend of de middag maar dat weigert ze sowieso daarom maak ik de totale tijd kort, en daar stapt ze dus ook weer overheen
Oke de verjaardag was van 10 uur tot 15.30 uur.
Zij was er om 10.15 uur dus dat is prima.
De taxi zou om 15 uur komen, dat werd 16.15 uur. Los van of oma dit expres heeft gedaan of dat de taxi daadwerkelijk te laat was; 16.15 uur is maar 3 kwartier later dan de officiele eindtijd.
Voor je moeder al een hele verbetering want meestal bleef ze tot een uur of 20 uur.
Maar dan nog snap ik niet wat het er dan toe doet dat de rest van de visite om 12.30 uur weg was. Dat was mijn vraag; wat is jouw verwachting? De rest is al weg, dan moet zij ook naar huis ondanks dat het feestje tot 15.30 uur zou duren?
Als je van 10 tot 15.30 uur een feestje geeft maar dan ook nog verwacht dat iedereen max een dagdeel blijft, of meteen weggaat als anderen weggaan wordt wel wat ingewikkeld. En dan kan ik me wel voorstellen dat iemand dat wel erg kort vindt voor een lange reistijd en taxikosten. Los van of je moeder een vervelend mens is of niet; het komt wel wat vreemd over dat als andere visite weg gaat jij perse wil ook meteen wat anders wil gaan doen. Wandelen kan ook na het feestje of 'savonds of een dag later lijkt mij.
Decembermamma
Valeria schreef op 13-12-2025 om 19:48:
[..]
Dat sowieso!!
Daar denk ik ook over maar dat wordt niet geaccepteerd. Oma is daar ook veel te fit voor. En oma ziet op visite gaan niet als last maar als dagje uit.
Valeria
13-12-2025 om 20:06
Decembermamma schreef op 13-12-2025 om 19:58:
[..]
Oma is daar ook veel te fit voor.
Maar ze loopt al 35 jaar met een rollator? Hoe oud is ze dan? Welk fit persoon wil nou al 35 jaar aangezien worden voor een niet-fit persoon?