Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hachee makkelijk maken?

ik ben nu hachee aan het maken, maar eigenlijk geen idee hoe het nu precies moet. Ik was op internet aan het zoeken, maar kom er niet uit. Ik heb nu kruiden over het vlees gedaan en nu moet het 1,5 uur aan staan en dan uien erbij. Maar dan? Want dan heb ik alleen het vlees en geen saus zeg maar. Graag makkelijk...


Heb je bouillonblokjes? Het vlees goed onder het vocht en lang stoven tot het uit elkaar valt. Niet koken dus, maar stoven. De saus is straks de heerlijke jus. 

en de volgende keer na het aanbakken van het vlees er een paar eetlepels bloem over, en dat nog even meebakken voor je het water toevoegt. Dan krijgt de saus nog wat meer structuur.
Hier een simpel recept: https://www.leukerecepten.nl/recepten/traditioneel-basisrecept-hachee/

Kikki39

Kikki39

16-10-2022 om 12:49 Topicstarter

ja ik heb bouillonblokjes, maar hoe krijg ik de saus? Ik kan ook nog naar de winkel hoor, zag wel dat ze van Honig zo'n saus hebben of kan ik beter wat anders doen?

Kikki39 schreef op 16-10-2022 om 12:49:

ja ik heb bouillonblokjes, maar hoe krijg ik de saus? Ik kan ook nog naar de winkel hoor, zag wel dat ze van Honig zo'n saus hebben of kan ik beter wat anders doen?

Je gooit er toch ook water/bouillon bij tijdens het uren stoven, dat wordt de jus. En af en toe even checken of er nog genoeg vocht inzit, anders bouillon toevoegen.

Ik maak hem ongeveer via dit recept , dus met appelstroop. Wel gewoon in de pan. Vergeet 1 rode wijn niet.

https://www.smulweb.nl/recepten/1474439/hachee-ook-voor-de-slowcooker

misschien gewoon stap voor stap een basisrecept volgen.
gr Angela

Kikki39

Kikki39

16-10-2022 om 12:58 Topicstarter

sorry, heb het nog nooit gemaakt. Ik heb nu 100ml water erbij gedaan. En dan gewoon bouillonblokje erbij?

het vlees moet ruim onder water staan dat lukt niet met 100 cc, dan is het verdampt voor de 1.5 uur om is.
Volg je het recept wat je hebt wel?
Het water wordt de saus. Door de uien, de kruiden, vleessap en evt wat bindmiddel/aardappel

Kikki39

Kikki39

16-10-2022 om 13:14 Topicstarter

ik heb geen recept, dat was ik dus aan het zoeken. Ik denk dat ik maar hachee pakje van Honig erbij ga halen.

Kikki39

Kikki39

16-10-2022 om 13:15 Topicstarter

ik had alleen kruiden gehaald en dacht dat ik daarmee klaar was.

recept lezen dat hier in draadje wordt genoemd?
gr Angela

Maar als je op Google hachee intypt dan komen er veel hits naar boven, waar kwam je precies niet uit?
https://www.lekkerensimpel.com/hachee/

Pakjes zijn echt niet nodig, als je goed vlees hebt, alles net onder heet water, wat kruiden/bouillonblokje en je stoofpot de tijd geeft komt het helemaal goed. Die anderhalf uur zou ik qua tijd maar verdubbelen, ik vind het lekker als het vlees helemaal in draadjes uit elkaar valt. 
Hachee is niet moeilijk, het heeft wel tijd nodig.

Kikki39

Kikki39

16-10-2022 om 13:24 Topicstarter

ik heb in de winkel kruiden gehaald en heb op die verpakking gelezen wat ik moest doen. En dat was kruiden op het vlees. Vlees bakken, 100 ml water en 1,5 uur stoven en daarna de uien. Maar nu dacht ik dus er zit geen saus bij, daar kwam ik dus niet uit. En snap het nog eerlijk gezegd niet helemaal, want als ik nu een bouillonblokje erbij doe, zie ik nog geen saus.

Kikki39

Kikki39

16-10-2022 om 13:26 Topicstarter

bij dat recept van hierboven van lekker en simpel zie je toch dat dikke rode saus dus, dat bedoel ik

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.