Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hachee makkelijk maken?

ik ben nu hachee aan het maken, maar eigenlijk geen idee hoe het nu precies moet. Ik was op internet aan het zoeken, maar kom er niet uit. Ik heb nu kruiden over het vlees gedaan en nu moet het 1,5 uur aan staan en dan uien erbij. Maar dan? Want dan heb ik alleen het vlees en geen saus zeg maar. Graag makkelijk...


Bijtje82 schreef op 16-10-2022 om 17:03:

[..]

Stoofperen ♥️

Heerlijk, ik durfde ze niet te noemen, eerst de goede afloop van Kikki's eerste stoofvlees😁

Bijtje82

Bijtje82

16-10-2022 om 17:29

wil40 schreef op 16-10-2022 om 17:11:

[..]

Heerlijk, ik durfde ze niet te noemen, eerst de goede afloop van Kikki's eerste stoofvlees😁

Ik heb ze al liggen hoor, die vaan binnenkort de pan in.

Speciaal voor Kiki het meest simpele recept.

Peren schillen. Klokhuis eruit. In de pan half onder water en een halve fles port, eetlepel kaneel en een eetlepel cacao. Aan de kook brengen, daarna vuur zacht en laten inkoken. Heerlijk met stoofvlees, rodekool en puree. Of gewoon warm met een bolletje vanilleijs. 

En bedankt, nu wil ik ook stoofperen

Maar, zowel voor stoofperen als -vlees geldt; anderhalf uur is veul te kort. Je vlees is dan nog lang niet gaar, maar hard en taai. Dan kan je nog de lekkerste kruiden of mixen of wat dan ook erbij gooien, stoofvlees heeft gewoon tijd, vocht en zuur nodig om mals te worden. 

Kikki39

Kikki39

16-10-2022 om 17:47 Topicstarter

IMI-x2 schreef op 16-10-2022 om 16:06:

[..]

En dat is veel te weinig, hoe vaak moet je het nog horen?

Het vlees moet net onder staan. De stukken vlees die niet onder het vocht staan, worden droog en taai. Dat wil je toch niet? Het vocht is een mengsel van bouillon, kruiden, groenten en wat rode wijn of anders een scheutje azijn, daar wordt het vlees malser van.

Dan 3,5 tot 4,5 uur heel zacht laten sudderen (beetje afhankelijk van hoe groot de stukken vlees zijn), tot het vlees uit elkaar begint te vallen. Het is niet moeilijk, het kost gewoon tijd.

Ik geef reactie op Kersje, zij vraagt hoe kom je bij 100 ml?

Bijtje82

Bijtje82

16-10-2022 om 17:54

Biebel schreef op 16-10-2022 om 17:42:

En bedankt, nu wil ik ook stoofperen

Maar, zowel voor stoofperen als -vlees geldt; anderhalf uur is veul te kort. Je vlees is dan nog lang niet gaar, maar hard en taai. Dan kan je nog de lekkerste kruiden of mixen of wat dan ook erbij gooien, stoofvlees heeft gewoon tijd, vocht en zuur nodig om mals te worden.

Graag gedaan!

😜 

Kikki39

Kikki39

16-10-2022 om 19:27 Topicstarter

volgende keer maak ik het recept zoals jullie hier schrijven, bedankt allenaal. Nu heb ik doordat ik al zo ver was toch een pakje van Honig gekocht😅. En ik had eters, en iedereen vond het heerlijk.

Toevallig nog een Honigpakje in de kast: 250 ml water toevoegen aan 500 gram vlees en stoven (2 uur) en water toevoegen om droogkoken te voorkomen. Daarna 500 ml water plus het pakje. 

Bijtje82

Bijtje82

17-10-2022 om 10:44

Aiden schreef op 17-10-2022 om 09:15:

Toevallig nog een Honigpakje in de kast: 250 ml water toevoegen aan 500 gram vlees en stoven (2 uur) en water toevoegen om droogkoken te voorkomen. Daarna 500 ml water plus het pakje.

En dat pakje is niet over de datum toevallig 😜 

Bijtje82 schreef op 17-10-2022 om 10:44:

[..]

En dat pakje is niet over de datum toevallig 😜

Dat zou best kunnen maar daarmee wijzigt de hoeveelheid vocht toch niet

Je kunt de suddertijd trouwens drastisch gelegen verlagen door een hogedrukpan te gebruiken. Doet aan de smaak niets af.

Och hachee... Dat is wel net zo'n gerecht waarbij ik het jammer vind dat ik besloten heb geen vlees meer te eten

Bijtje82

Bijtje82

18-10-2022 om 21:30

Aiden schreef op 17-10-2022 om 21:52:

[..]

Dat zou best kunnen maar daarmee wijzigt de hoeveelheid vocht toch niet

Nee, maar misschien is de gebruiksaanwijzing intussen herzien 😁 

Bijtje82

Bijtje82

18-10-2022 om 21:33

vandaag ook stoof gemaakt, of nee gisteren avond en vandaag gegeten. 
Niet met rundvlees, maar gewoon met schouderkarbonade. Zoon wilde dat graag eten. Heerlijk met ui, sperziebonen en paprika. Voordeel is dat de stooftijd iets korter is.

Bijtje82 schreef op 18-10-2022 om 21:30:

[..]

Nee, maar misschien is de gebruiksaanwijzing intussen herzien 😁

Naar 100 ml? Lijkt mij heel vreemd. 

Bijtje82

Bijtje82

18-10-2022 om 21:51

Aiden schreef op 18-10-2022 om 21:49:

[..]

Naar 100 ml? Lijkt mij heel vreemd.

Nee joh, wasnook niet serieus. 

Maar ze doen wel vaker rare dingen. En dan een nieuwe verpakking, nu nog beterderder!

Even duur, voor minder inhoud 😁 

Tip: kook een slowcooker. Gooi alles erin (vlees, kruiden, uien) zonder aan te braden. Zet slowcooker op low. Doe je ding overdag en de hachee is klaar voor het avondeten.
Super makkelijk, geen gasverbruik (mocht je op gas koken).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.