Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hachee makkelijk maken?

ik ben nu hachee aan het maken, maar eigenlijk geen idee hoe het nu precies moet. Ik was op internet aan het zoeken, maar kom er niet uit. Ik heb nu kruiden over het vlees gedaan en nu moet het 1,5 uur aan staan en dan uien erbij. Maar dan? Want dan heb ik alleen het vlees en geen saus zeg maar. Graag makkelijk...


Door dit topic al een week zin in draadjesvlees, dus staat nu heerlijk te stoven op het fornuis 😋

De riblappen in wat grotere stukken gesneden en gekruid met ‘Zwolsche stoof’ van Jonnie Boer. 4 grote uien, 2 laurierblaadjes, liter bouillon.

Bijtje82

Bijtje82

23-10-2022 om 18:11

Kersje schreef op 23-10-2022 om 14:46:

Door dit topic al een week zin in draadjesvlees, dus staat nu heerlijk te stoven op het fornuis 😋

De riblappen in wat grotere stukken gesneden en gekruid met ‘Zwolsche stoof’ van Jonnie Boer. 4 grote uien, 2 laurierblaadjes, liter bouillon.

Ik heb ook weer een kilo riblappen gehaald. Heb nu vakantie, dus lekker tijd voor. 

Vind die kruiden van jonnie ook lekker, maar zo duur..  

Maar goed, alles is duur op het moment..

Fourtyfour schreef op 20-10-2022 om 08:11:

Hier ook een crockpotexpress (cpe) en ik gebruik mijn "gewone" slowcooker bijna niet meer. De cpe kan mijn aardappels "koken" groente en vlees in een keer (en je hebt dan geen gekookt vlees hoor, het is hoge druk). Ik braaf bv de karbonades aan in die pan, rekje aardappel erop en een mandje groente. Op manual en 5 minuten en het is klaar. Maar ik gebruik hem ook voor rijst koken, altijd perfecte rijst en dat was eerst niet altijd zo. Risotto, zonder heel lang te roeren. En het kan in 1 pan, 1 binnenpan en deksel afwassen. Oké, soms een rekje of mandje erbij 😉.
Ik ben dus heel blij met mijn cpe. Afgelopen week was ik vergeten vlees uit de vriezer te halen. Ik had een kiprollade, even aanbraden, water erbij en op meat in 35 minuten gaar.
En de cpe kun je dus ook op slowcook zetten.

Hier idem. Ik had een slowcooker, maar ben niet zo de persoon die ‘s ochtend met avondeten in de weer gaat, dus ik gebruikte ‘m erg weinig. Ik heb nu dus ook een Crockpot Express en gebruik deze meerdere keren per week. Ik ben vooral in herfst en winter van team stoven/soepen/stamppot en daar is ie perfect voor. Bovendien ben ik een impulsieve kok: ineens zin in stoofvlees! En dat kan, want met de ingrediënten in huis is de boeuf Bourguignon in 45 minuten klaar. Erwtensoep: 30 minuten. En echt heerlijk. Wie het niet gelooft mag bij mij komen eten 😀

Er zit trouwens een slow-functie op, maar die gebruik ik (dus) niet. Een andere functie die ik wel gebruik is de joghurt-maker, een liter houdbare Jerseymelk, paar lepels joghurt met levende cultuur maakt dikke lobbige Griekse joghurt, erg lekker. Dat kost trouwens wél tijd, 12 uur.

Hier iets over het verbruik, van slowcooker vs multicooker.

https://www.flyingfoodie.nl/recept/gebruikt-een-slowcooker-minder-stroom-dan-een-multicooker/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.