Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


Schitterend huis, maar jemig, wat hebben jullie veel bezwaren, niet alleen over wat er nu is maar ook over wat er in de toekomst mogelijk zou kunnen zijn.
Tsjor

fusion

fusion

28-09-2022 om 20:12 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 27-09-2022 om 20:46:

had ik deze al laten zien?
https://www.funda.nl/koop/arkel/huis-88235631-molendijk-1-a/

Ja, komt me wel bekend voor maar moest ‘m weer even openen. Heel luxe afgewerkt met mooie materialen.Gek genoeg toch geen ‘wow’ maar de prijs is wel de grootste dealbreaker. 895.000 (en waarschijnlijk -ruim?- meer want in deze categorie wordt nog steeds vrij fors overboden). Plus kosten koper, en dan toch nog wat budget voor eigen aanpassingen… dat wordt te veel. Met de veranderingen in de markt lijkt het ons veiliger om toch iets ruimer onder die 9 ton te blijven.

fusion

fusion

28-09-2022 om 20:21 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 27-09-2022 om 20:51:

[..]

Maar hoeveel last denk je te hebben van die arbeidsmigranten? We hebben ze hier ook in een oude woonboerderij. Je ziet en hoort die mensen niet.

We hoorden al van de buren die we spraken dat met de uitbreiding het aantal arbeidsmigranten de reguliere bewoners zou overtreffen. Het ligt sterk aan de verhouding en hoeveelheid. Ook is er, nu al, overlast van. Er is daar niks te doen, Schagen kunnen ze niet bereiken (geen vervoer) dus wordt er ‘s avonds buiten en in de omgeving gerecreëerd. Ook is er overlast omdat ze op privé-grond komen. Niet prettig als je zo afgelegen woont, en dit huis zit daar echt best dicht op. 
Er is veel bezwaar gemaakt ook omdat de gemeente niet handhaaft. Hadden dat al van buren gehoord maar het document van Flanagan bevestigt dat, en dan nig het bericht dat er nig meer uitbreiding komt, recht tegenover ‘ons’ perceel. Grote ‘nee’ dus. 

Enfin. Gezien de huidige situatie waar we uitkomen zouden we wel gek zijn om, met deze kennis, zo’n situatie in te stappen.

En ja, dat was best even slikken. We zagen ons daar wel zitten, ondanks forse reistijden. 

fusion

fusion

28-09-2022 om 20:31 Topicstarter

Flanagan schreef op 28-09-2022 om 17:21:

https://www.funda.nl/koop/hoenzadriel/huis-42961706-hoenzadrielsedijk-36/#kaart

Het huis trok mij aan, van binnen en van buiten. Ideaal voor lange wandelingen langs de Maas.
Maar toen een aanblik op de grote aantal zonnepanelen op de dak van een groetenkweker van speciale groenten die ze oa aan AH leveren.
Mijn man was bang voor transport van de producten van die kweker en ik dacht bij zien van de panelen aan de brand bij de kweker aan de Moerbeek. Maar het is wel een bijzonder huis. Wederom tussen beide dochters in.

Zeker een prachtig huis! Dook eerst de foto’s in en zag daarna pas de vraagprijs van 895.000. Dat durven we eigenlijk niet (meer) aan… aar anders: geweldig! 

Vast al eerder aangekaart maar: boven de 57 jaar kijkt de bank naar je inkomen ná pensioendatum. Dus ook al heb je nu (bijvoorbeeld) een gezinsinkomen van bruto 9.000/maand, als dat na pensioen 5.000/maand is wordt daar mee gerekend voor de hoogte van je hypotheek.

Wij moeten dus rekening houden met de verwachte opbrengst huidige huis (want daar zit de max hypotheek op). Man is daar positiever over dan ik. Huis komt nu wel te koop, dan weten we snel meer…

fusion

fusion

28-09-2022 om 20:45 Topicstarter

tsjor schreef op 28-09-2022 om 17:37:

Schitterend huis, maar jemig, wat hebben jullie veel bezwaren, niet alleen over wat er nu is maar ook over wat er in de toekomst mogelijk zou kunnen zijn.
Tsjor

Weet niet of je dit draadje helemaal hebt gevolgd Tsjor, maar we zijn niet zomaar op zoek naar een nog mooier huis. Er zit een verdrietige reden achter dat snelle vertrek uit ons nieuw gebouwde droomhuis. Dat heeft veel verdriet en stress opgeleverd. We zouden wel helemaal stapelgek zijn om willens en wetens weer zo’n situatie in te stappen. Want ja, heel mooi huis, maar minder mooi dan huidige huis dat nieuw is, energieneutraal, nieuwe keuken en apparatuur, ruime badkamer etc.

We gaan er bij vertrek hoe dan ook op achteruit. En dat alleen maar om ergens te wonen waar we wél rustig kunnen wonen. 

fusion schreef op 28-09-2022 om 20:12:

[..]

Ja, komt me wel bekend voor maar moest ‘m weer even openen. Heel luxe afgewerkt met mooie materialen.Gek genoeg toch geen ‘wow’ maar de prijs is wel de grootste dealbreaker. 895.000 (en waarschijnlijk -ruim?- meer want in deze categorie wordt nog steeds vrij fors overboden). Plus kosten koper, en dan toch nog wat budget voor eigen aanpassingen… dat wordt te veel. Met de veranderingen in de markt lijkt het ons veiliger om toch iets ruimer onder die 9 ton te blijven.

Huis staat al 2 mnd te koop; mogelijk dat je zelfs iets van de prijs kan halen.

fusion schreef op 28-09-2022 om 20:31:

[..]

Zeker een prachtig huis! Dook eerst de foto’s in en zag daarna pas de vraagprijs van 895.000. Dat durven we eigenlijk niet (meer) aan… aar anders: geweldig!

Vast al eerder aangekaart maar: boven de 57 jaar kijkt de bank naar je inkomen ná pensioendatum. Dus ook al heb je nu (bijvoorbeeld) een gezinsinkomen van bruto 9.000/maand, als dat na pensioen 5.000/maand is wordt daar mee gerekend voor de hoogte van je hypotheek.

Wij moeten dus rekening houden met de verwachte opbrengst huidige huis (want daar zit de max hypotheek op). Man is daar positiever over dan ik. Huis komt nu wel te koop, dan weten we snel meer…

Hebben jullie je huis al eens laten taxeren? Vanwege landelijke open huis dag, bieden sommige makelaars een gratis taxatie aan. 

fusion schreef op 28-09-2022 om 20:45:

[..]

Weet niet of je dit draadje helemaal hebt gevolgd Tsjor, maar we zijn niet zomaar op zoek naar een nog mooier huis. Er zit een verdrietige reden achter dat snelle vertrek uit ons nieuw gebouwde droomhuis. Dat heeft veel verdriet en stress opgeleverd. We zouden wel helemaal stapelgek zijn om willens en wetens weer zo’n situatie in te stappen. Want ja, heel mooi huis, maar minder mooi dan huidige huis dat nieuw is, energieneutraal, nieuwe keuken en apparatuur, ruime badkamer etc.

We gaan er bij vertrek hoe dan ook op achteruit. En dat alleen maar om ergens te wonen waar we wél rustig kunnen wonen.

Maar is dat niet een beetje een illusie? Ik wil je niet ontmoedigen maar Nederland is feitelijk een stad met drukkere en minder drukke buurten maar druk blijft het. 

Leene

Leene

29-09-2022 om 12:31

Bolmieke schreef op 29-09-2022 om 09:03:

[..]

Maar is dat niet een beetje een illusie? Ik wil je niet ontmoedigen maar Nederland is feitelijk een stad met drukkere en minder drukke buurten maar druk blijft het.

Ik ben een beetje bang dat Bolmieke gelijk heeft. Wat ook het probleem is in ons drukke landje is dat als je dan een rustige plek vindt dit ook geen garantie is dat het rustig blijft, zeker niet als je in de randstad woont. Zo zag ik gisteren op het journaal een item over padel tennis banen, waar de omringende bewoners helemaal gek worden van het plok, plok geluid tot 11 uur in de avond. En die tennisbanen schieten als paddenstoelen uit de grond, In de buurt van tuinderijen/kassen/etc heb je dan weer kans dat je huizen in de buurt worden omgebouwd tot huizen voor arbeidsmigranten. En als je redelijke buren hebt wil dat niet zeggen dat ze er nog jaren blijven. 
Tsja... er zullen vast plekken zijn in Nederland waar je zeker bent dat er niet veel buren komen, Zeeuws Vlaanderen bijvoorbeeld. Maar ja beetje lange reistijd naar Amsterdam.

En als je nu een hele grote tuin hebt met veel bomen rondom, dan kun je toch dichter bij andere mensen wonen? zou je dan geen plekje in de tuin kunnen vinden waar je minder last hebt van de buren( als die al lawaai maken). Ik snap je hoor.. je hebt nu echt hele rumoerige buren maar er zit nog wel iets tussen hele rumoerige buren en absolute stilte.. ik gun het jullie maar je maakt het aantal geschikte huizen zo klein.

Succes maar weer fusion

Ik volg deze draad sinds de start met veel belangstelling. Wij hebben ons ook sinds kort in de huizenmarkt gestort en inmiddels zijn we erachter dat er helemaal niet meer overboden wordt. Volgens de makelaar wordt er inmiddels fors onder de vraagprijs geboden weer. We merken dat zelf ook van de verkoop van het huis van een familielid van ons. Een huis in de randstad voor onder de vraagprijs verkocht. Je moet dus niet bij voorbaat een huis niet bezichtigen omdat je denkt dat er toch op overboden zal worden!

Leene

Leene

29-09-2022 om 16:47

Zussie schreef op 29-09-2022 om 16:24:

Ik volg deze draad sinds de start met veel belangstelling. Wij hebben ons ook sinds kort in de huizenmarkt gestort en inmiddels zijn we erachter dat er helemaal niet meer overboden wordt. Volgens de makelaar wordt er inmiddels fors onder de vraagprijs geboden weer. We merken dat zelf ook van de verkoop van het huis van een familielid van ons. Een huis in de randstad voor onder de vraagprijs verkocht. Je moet dus niet bij voorbaat een huis niet bezichtigen omdat je denkt dat er toch op overboden zal worden!

Dat betekent dus ook dat je minder voor je eigen huis gaat krijgen!
En TO heeft net een huis laten bouwen, dus dat is vast niet helemaal afbetaald. ( helemaal niet denk ik)
Ik denk dat het feit dat de huizenprijs weer naar beneden gaat gunstig is voor starters of voor diegene met geen of een kleine hypotheek.

Leene schreef op 29-09-2022 om 16:47:

[..]

Dat betekent dus ook dat je minder voor je eigen huis gaat krijgen!
En TO heeft net een huis laten bouwen, dus dat is vast niet helemaal afbetaald. ( helemaal niet denk ik)
Ik denk dat het feit dat de huizenprijs weer naar beneden gaat gunstig is voor starters of voor diegene met geen of een kleine hypotheek.

Zeker! Maar het ging er bij mij om dat TO uitgaat van standaard moeten overbieden terwijl dat inmiddels niet meer aan de orde is.

fusion

fusion

01-10-2022 om 08:14 Topicstarter

Flanagan schreef op 28-09-2022 om 22:07:

[..]

Hebben jullie je huis al eens laten taxeren? Vanwege landelijke open huis dag, bieden sommige makelaars een gratis taxatie aan.

We hebben totaal 4 makelaars over de vloer gehad, die allemaal wel zo ongeveer uitkwamen op rond de 850.000. Maar: een gasloze bungalow dus zou ook zomaar kunnen dat er iemand nog wél overbiedt omdat die er niet veel zijn. Ik zelf ben bang voor wat er al een poosje gaande is op de huizenmarkt.

We hebben daarom dus besloten ons huis te koop te zetten en dan merken we of en hoeveel belangstelling er is en voor welke prijs. Heel spannend want nog niks anders maar we willen niet nu kopen aan top van budget (en in dit segment wordt er nog steeds wel overboden, en kun je er nauwelijks tussen omdat bezichtiginsmomenten propvol zitten). En als we daarna ons huis verkopen merken dat daar toch een gat is ontstaan waardoor we niet wakker liggen vd herrie maar van geldzorgen. Spannende weken dus….

fusion

fusion

01-10-2022 om 08:37 Topicstarter

Bolmieke schreef op 29-09-2022 om 09:03:

[..]

Maar is dat niet een beetje een illusie? Ik wil je niet ontmoedigen maar Nederland is feitelijk een stad met drukkere en minder drukke buurten maar druk blijft het.

Valid point Bolmieke.

We zijn de laatste 2 maanden of zo meer gaan bezichtigen, ook om beter beeld te krijgen van buurten, omgevingen etc. En dat is toch best wel hoopvol, regelmatig verzuchten we dat het zo fijn is te merken dat er nog wel buurten, plaatsjes, zijn waar het niet zo vol en op elkaar gebouwd. En als we daar een fijn huis zouden zien met genoeg ruimte ook óm het huis dan kan er nig steeds wel geluid zijn maar is het meer een soort achtergrondgeluid bij het leven of zo (traktor, spelende kinderen, iemand die zaagt) terwijl het nu doordat we zo dicht op elkaar zitten het echt ín je huis, óp je eigen terras voelt. En dat voelt zo invasief, dat is haast niet uit te leggen. 
En dan hebben we nu een tuin van 720m2, dat is toch best fors. 

We blijven hopen Bolmieke!

fusion

fusion

01-10-2022 om 08:44 Topicstarter


Leene schreef op 29-09-2022 om 12:31:

[..]

Ik ben een beetje bang dat Bolmieke gelijk heeft. Wat ook het probleem is in ons drukke landje is dat als je dan een rustige plek vindt dit ook geen garantie is dat het rustig blijft, zeker niet als je in de randstad woont. Zo zag ik gisteren op het journaal een item over padel tennis banen, waar de omringende bewoners helemaal gek worden van het plok, plok geluid tot 11 uur in de avond. En die tennisbanen schieten als paddenstoelen uit de grond, In de buurt van tuinderijen/kassen/etc heb je dan weer kans dat je huizen in de buurt worden omgebouwd tot huizen voor arbeidsmigranten. En als je redelijke buren hebt wil dat niet zeggen dat ze er nog jaren blijven.
Tsja... er zullen vast plekken zijn in Nederland waar je zeker bent dat er niet veel buren komen, Zeeuws Vlaanderen bijvoorbeeld. Maar ja beetje lange reistijd naar Amsterdam.

En als je nu een hele grote tuin hebt met veel bomen rondom, dan kun je toch dichter bij andere mensen wonen? zou je dan geen plekje in de tuin kunnen vinden waar je minder last hebt van de buren( als die al lawaai maken). Ik snap je hoor.. je hebt nu echt hele rumoerige buren maar er zit nog wel iets tussen hele rumoerige buren en absolute stilte.. ik gun het jullie maar je maakt het aantal geschikte huizen zo klein.

Succes maar weer fusion

Eens Leene! Wat jij omschrijft lijkt ons ook echt fijn, een echt ruime tuin met bomen/heggen die geluid dempen en die rondom het huis ligt. De grotere tuinen liggen vaak in een langgerekt stuk achter het huis, zodat je nog tuin-aan-tuin met je buren aan de koffie zit. En nogmaals, dat kan prima zijn. Vorige huis tussen 2 gezinnen in, met links wel echt druktemakers er bij. Maar, en wat scheelt dat, goed contact, aardige mensen. Die zelf ook rekening hielden met de buren en na een half uurtje gegil en gevoetbal de kinderen naar speeltuintje stuurden ‘want er zitten nog meer mensen buiten’. 
Maar na deze ervaring gaan we het risico van weer zo’n ‘wij moeten genieten en de rest maakt niet uit’ gezin niet meer lopen. Dus idd: genoeg ruimte om het huis. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.