Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wat eten we vandaag?

Hoewel ik met onze nieuwe keuken een ware inspirationquelle ben de laatste tijd, kan ik toch wel eens nieuwe inzichten gebruiken in het dagelijkse dilemma: wat eten we vandaag?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lys Lionne

Lys Lionne

08-03-2010 om 11:41

Broccolistelen

Nooit geweten dat je daar ook nog wat mee kunt?!?! Tjé, gisteravond iets heerlijks gemaakt met broccoli en de stelen zijn in het konijnenhok belandt....

Het menu van gisteren: kip-groenten wraps met honing-mosterd. Wraps dus, met kipblokjes, broccoli, champignons, ui, demi creme fraiche, geraspte kaas, honingmosterd, beetje peper, zout en dragon en wat sla op de wrap. Geserveerd met een lekkere salade. Hmmmmm, was érg lekker!

Menu voor vanavond, nog geen idee Ik heb nog kipfilet over van gisteren, maar echter weinig inspiratie ermee. Wie weet doe ik hier nog een idee op.

margje van dijk

margje van dijk

08-03-2010 om 11:52

Broccolistelen

Ja, dat die goddelijk lekker zijn weet ik al jaren. Maar ik peuzel ze altijd zelf op, tijdens het koken. Of heel soms, als ik in een barmhartige bui, gooi ik ze bij de roosjes. Ik snij dan wel altijd echt alles wat hard is van de steeltjes af, zodat je alleen het echte zachte midden overhoudt.

Maar amk, hoe kan je nou een hele stamppot maken met die paar steeltjes? Ik neem aan dat jij en je dochter samen hooguit 2 stronkjes eten. Ga je dan stamppot broccolistelen maken van 2 stronkjes? Dat is toch veel te weinig...?

Margje

amk

amk

08-03-2010 om 12:22

Foute inschatting

om een beetje brocoli te eten haal ik al snel 750 g voor ons 2. Ik snijd de roosjes dan vrij kort af zonder al te veel steel.

Een kilo wortels zijn krap aan 2 porties voor ons 2.
Prei is vaak ook al wel 500g schoongemaakt. Spercibonen ook een pond.
Had ik al gezegd dat wij zeer grote groenten eters zijn.

Ik maak er ook wel eens heel snelle soep van de brocoli stelen. per pesoon 250ml (liefst volle) melk. naar smaak bouillionpoeder er in. brocoli in kleine stukjes even zachtjes 5 a 10 minuten koken. In de blender/staafmixer, geraspte kaas erbij klaar.

Polly Shearman

Polly Shearman

08-03-2010 om 15:21

Voor het eerst van mijn leven

ga ik vanavond figuurtjes pasta maken brrrrr
jongste zoon wil nl geen pasta eten. Terwijl wij ( de andere 4) daar dol op zijn. Dus nu heb ik over mijn hart gestreken en heb piratenpasta gekocht, gewoon om te testen of hij DAT wel eet!!!
maar ik maak liever gewone zelf verse pasta

liora

liora

08-03-2010 om 15:49

Stelen

Hoi,

Ik snijd de roosjes nooit van de stelen af, maar heb dus stelen met de roosjes eraan. HEERLIJK!!!!

Liora

Roerbak met kebab

spercieboontjes ,aardappelblokjes,uien ,paprika en kebab ,even roerbakken,ze zijn er allemaal dol op en het is snel klaar.

Massi Nissa

Massi Nissa

08-03-2010 om 17:02

Anneque (ot)

Ga even naar Kleutertijd en zet de berichtjes op iets van 10 dagen, toen liep er een draadje over klassieke muziek voor jonge kinderen. Lidwientje gaf in twee verschillende postings een aantal geweldige filmpjes op. Groot succes hier.
Groetjes
Massi

Lou

Lou

08-03-2010 om 19:17

Gnocchi, boerenkool

Gisteren een supermaaltje: gnocchi met gorgonzolasaus, kip uit de oven en groene sla. Vandaag (vanwege de sneeuw, nog één keertje dit seizoen) boerenkool.

Kip

gisteren hadden we kip uit de oven met aardappeltjes,en witlof salade. aardappelsin een braadslee kieperen een rode paprika in grove stukken erbij,wat uien in partjes een stuk of 15 teentjes knoflook er erbij, italiaanse kruiden,peper en zout erover, kippenbouten er boven op leggen ook peper en zout er op, nog wat citroensap eroverheen en ongeveer een en een kwartier in de oven, hmmmm heerlijk.Een honingmeloen na. Vandaag ook weer simpel, koteletjes met gebakken aardappeltjes, worteltjes en erwtjes(uit een potje) en een salade met paprika, feta, tomaat, komkommer en pijnboompitten... ook lekker

Thnx massi

Ik ga op zoek.
Vandaag aten we aardappels uit de oven, vissticks (idem) en witlof. Nou ja, _ik_ at witlof, de kinderen uiteráárd niet.

Restjes

zoals gemeld, aten wij restjes vandaag, aangevuld met satésaus (daarmee vinden de kinderen bijna alles lekker), kroepoek waar ik nog een zakje van had liggen en nog een spaanse tortilla. We hadden iets weinig eieren, maar oudste zoon vond het zo lekker, dat ik heb moeten beloven het nog een keer te maken, maar dan goed...
Vanavond waren de opmerkingen: lekker gemaakt, mama! haha, en dat voor restjes!

Guinevere

Guinevere

08-03-2010 om 21:28

Cakey, 15!

15!!!! teentjes knof, Cakey? Ik hoop dat je geen afspraakjes hebt?
By the way, kun je die stelen ook van de broccoli afhalen? Huh, dat is maf, daar heb ik nog nooit aan gedacht. Dat is toch ook gewoon eten?

Jammmmiee....

Mie met kip en allerlei groente. Met echte rotterdams-surinaamse sambal. Lekker!!

Ingrid

Yta Chalne

Yta Chalne

08-03-2010 om 22:01

Anneque

Da's niet uiteraard hoor, hier eten de kinderen liefst drie keer per week witlof. Er wordt gevochten om de laatste beetjes (en ik reken toch drie ons pp.) Zelfs kleuter is een echte witlof addict Alleen rauw wordt het niet bijzonder gewaardeerd.
Hier overigens op verzoek van man chili con carne (wat we echt hooguit twee keer per jaar eten en dan toch heel lekker is).

Polly

En hoe maak je dan zelf die verse pasta? Van een bepaald soort meel en met zo'n apparaatje?
Ben benieuwd.

Ik ben trouwens van plan om deze draad eens helemaal door te spitten op leuke ideeen - ik kom nl. altijd terug op dezelfde plm. 15 gerechten (ben benieuwd hoe op dit aantal wordt gereageerd, ik heb ze maar eens opgeschreven en het zijn er echt 'maar' 15 - het scheelt overigens dat ik per week maar 4 x hoef te koken) en ik wil dus eens wat nieuws aan het repertoire toevoegen.

Vonda

Silone

Silone

09-03-2010 om 07:48 Topicstarter

Gisteren

hutspot met gehaktbal, yoghurt toe. Vandaag bietjes met...gekookte aardappelen? (doe ik niemand een plezier mee eigenlijk) en speklapje. Griesmeelpudding toe denk ik.

Yta

Nee, tuurlijk is dat niet "uiteraard" in het algemeen Dat was een vermoeide uiting jegens mijn eigen kinderen, van wie m.n. de oudste 2 erg moeilijke eters zijn.

Vanavond crème paradis

En op verzoek van Biene het recept:
nodig:
60 g boter
50 g bloem
1/2 liter melk
mespunt zout
100 g suiker
2 zakjes vanillesuiker
2 eieren
Smelt de boter en roer bloem erdoor tot slappe massa. Roer bij gedeelten de melk erdoor, pas volgende melk toevoegen als de vorige scheut gehele is opgenomen en tot een egale vla-achtige crème. Zout erbij en even laten doorkoken. Van het vuur af suiker en vanillesuiker erin oplossen. Splits de eieren en klop de dooiers snel door de crème. Klop de eiwitten stijf en roer deze door de afkoelende crème.
Lekker om warm te eten, maar ook koud of in combinatie met vruchten. Het is wel erg machtig, dus niet na een zwaar hoofdgerecht eten

Hmmm

vanavond tagliatelle met gehakt, spinazie, paprika en roomsaus. Heb er nu al zin in. Helaas moet de supermarkt de boodschappen nog bezorgen, dus ik kan nog niet aan de slag
Op de fiets kreeg ik niet alles mee en gelukkig willen ze hier dan gratis bezorgen. Je moet dan alleen wachten tot ze eraan toe komen...

Silone

Silone

09-03-2010 om 18:48 Topicstarter

Unaniem

zijn gekookte aardappelen afgekeurd bij de bieten, dus het is toch aardappelgratin geworden. Tja, democratisch besluit, he?
Morgen laat ik me verrassen door echtgenoot. Hij werkt thuis, ik ben op cursus. Aangezien het dan onze trouwdag is (15 jaar) verwacht ik niet dat hij zelf zal koken

Ja hoor 15 teentjes..

doordat ze langzaam garen is de smaak heerlijk zacht en mijn vriend vind dat ook lekker dus we stinken tegen elkaar op hihihi
Wij zijn echt dol op knoflook...
Vandaag weer simpel: zalmslaatje,tomatensoep, broodje hamburger(van tartaar) en turkse yoghurt met honingsinaappelsiroop en en walnoten....
Pff zit nog vol...
Cakey

Biene M.

Biene M.

09-03-2010 om 19:37

Vielen dank genista

Ha! Hij staat in mijn mapje OO-recepten, ik ben benieuwd!

O ja, wij eten vanavond curry met broccoli en vis, mjammie, mijn man staat in de keuken en ik zit al te watertanden van de geur.

reina

reina

09-03-2010 om 20:44

Hier

Vandaag kookte man, dan is het simpel : aardappels, sperciebonen en tartaartjes. Morgen zelfgemaakte pizza. En overmorgen, op verzoek van zoon die dan thuiskomt (yes!) en het hele jaar zijn lievelingskostje niet gegeten heeft: lasagna, daar maak ik ook nog pasta met bolognesesaus bij voor een disgenoot die geen kaas lust, grote bak salade en over het toetje denk ik nog even na

Massi Nissa

Massi Nissa

09-03-2010 om 22:33

Reina (ot)

Ik wens je alvast superveel moedervreugde toe.
Groetjes
Massi

Puck

Puck

09-03-2010 om 23:24

Genista

Klinkt heel simpel maar paradijselijk.....

Guinevere

Guinevere

10-03-2010 om 10:59

Snik

Snik, voor mij geen lekkere culinaire kwesties voorlopig. Elke dag kant en klaar, dat wordt het. Ik kan mijn goede arm de komende dagen niet gebruiken vrees ik. En dat terwijl ik net hét perfecte italiaanse kookboek van de buurman kado heb gekregen. Ik zit me eraan te verlekkeren, maar helaas..... diepvriespizza's etc.

En vandaag...

eten we spaghetti met vis en gestoomde broccolli, zieke kleine snoezepoes hier dus druk druk...

Yta Chalne

Yta Chalne

10-03-2010 om 14:29

Nog net stamppot-weer

Hier een zieke en slapende kleuter. Dus maar afwachten wanneer er een groter kind thuis komt, dan kan ik even boodschappen halen. Ik heb zin in hutspot, zo op het randje van het voorjaar, dus dat gaat het worden vandaag.

Gratin

Aardappel-knolselderijgratin met koolsla. Denk ik.

Bastet

Bastet

10-03-2010 om 16:04

En hier......

kip,kerriesaus,rijst,erwtjes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.