Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Warkin

Warkin

21-10-2016 om 12:31

hekel aan labradors


Fransien

Fransien

21-10-2016 om 16:16

Met peuters en kleuters in het park of in het bos...

Ja, die heerlijk enthousiaste vrolijk rondrennende springende blaffende honden...
Als je zo'n beest hebt met een baasje die of niet te zien is of van verre roept 'hij doet niets hoor' en je hebt een peuter of kleuter die door zo'n beest omver gelopen/gesprongen is, of achterna gezeten wordt als zo'n kind de volgende keer angstig wegrent. En de baas maar lachen...
Overigens heb ik diverse keren te horen gekregen op mijn verzoek om zo'n blaffende, springende, alles-omver-lopend rotbeest aan de lijn te houden dat ik zelf mijn kinderen in het park maar aan de lijn moest houden, of er anders gewoon niet komen!
En ja, zo'n kleddernat beest wat daarna een peuter omver loopt en met z'n modderige poten bovenop het kind gaat staan, wordt er door mij afgetrokken. En dan ben ik de gemene dierenbeul en moet de hond z'n gang kunnen gaan.
Dit type bazen ben ik nog zatter dan hun honden.

Wij hebben geen honden (ik vind dat we er te weinig tijd voor hebben) en mijn kinderen zijn bang voor die beesten geworden. Zonde!

mieke

mieke

21-10-2016 om 16:48

steeds meer honden

Ik denk ook dat er steeds meer honden zijn. En ze moeten ook overal mee naar toe. Vroeger kwam je honden tegen in het park en in het bos maar nu ook in de dierentuin. In de trein. Op de camping in Spanje. In bungalowparken. Honden horen helemaal bij het gezin en worden ook zo behandeld. En ik zie ook vaak mensen met wel drie of vier honden. En dan zijn ze nog verontwaardigd ook als die niet allemaal in een landal huisje mogen want kinderen mogen toch ook mee.

Ik hou niet van tegen mij opspringende honden. Of gekef naast mij in een bungalowhuisje. Of hondenpoep op een campingpad.

ik vind honden best leuk. Maar wij hebben er geen tijd voor. Een hond is meer dan alleen uitlaten. Je moet zo'n beest ook opvoeden.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

21-10-2016 om 16:55

dat drammerige ge-aai

Mijn vriendin heeft een labradoodle als hulphond en die vriendin wordt af en toe schijtziek, pardon my French, van al dat geaai. Het dier heeft een hesje met duidelijk "NIET AAIEN" er op, maar velen vinden dat dat voor hem/haar niet geldt. Sommigen nemen nog wel de moeite om te vragen of de hond geaaid mag worden (gek genoeg altijd aan mij als ik met haar op pad ben, nooit aan haar, terwijl ze niets aan haar verstandelijke vermogens mankeert).

Sally MacLennane

Sally MacLennane

21-10-2016 om 16:56

moet niet gekker worden!

"Haar honden letten op haar en spelen amper met andere honden en dat vinden die baasjes dan weer zielig en bemoeien zich er mee en dan komt er dus weer een niet goed opgevoede hond op die van haar af."

Nou breekt mijn klomp! Het kan dus nog erger!

Lablover

Lablover

21-10-2016 om 16:57

serieus fransien

Heb jij serieus meegemaakt dat een hond met modderpoten jouw kind omgooit en op jouw kind gaat staan en dat als jij die hond wegtrekt je te horen krijgt dat je een gemene dierenbeul bent dat de hond zijn gang moet gaan?

Dan ben je uitgepraat natuurlijk.

Het is wel zo dat ik weer niet begrijp dat er mensen met de fiets over de stoep rijden hier midden over het kleine stukje in de wijk waar de hond los mag. Het is een stukje van nog geen 200 meter aan het water met 20 meter verder een fietspad maar nee ze willen over het voetpad fietsen door het losloopgebied heen. Ook zaten precies bij het steigertje waar de honden in het water kunnen springen een keer een stel vissers. Zij hebben potdorie 5x2km water midden in de wijk waar ze overal mogen vissen en de honden mogen maar op 2 plaatsen zo'n klein stukje los. Die labrador waar ik het eerder over had was rustig maar ze wil daar zwemmen en zat meteen tussen de draden. De vissers vonden dat zij daar moeten kunnen vissen omdat ze voor een visvergunning betalen maar waarom niet een steiger verderop, voor die hond is hondenbelasting betaald.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

21-10-2016 om 16:58

Mieke en Fransien

Erg, maar inderdaad, kleine kinderen kunnen lelijk schrikken van zo'n ongeleid projectiel.

En jullie hebben gelijk: niet aan honden beginnen als je er geen tijd in kunt of wilt steken. Een hond is leuk, gezellig maar ook erg bindend.

Warkin

Warkin

21-10-2016 om 17:00

???

Hond mee in een dierentuin? Dat heb ik nog nooit gezien, maar idioot als mensen dat doen zeg.
Ja, die mensen die ken ik die vinden dat hun hond alles moet mogen. Ik leer mijn hond van pup af aan dat ze niet tegen mensen op mag staan, niet tegen mensen op mag springen etc…dan wil ik dat ook niet van een andere hond. Zeker niet van een zeiknatte dolle labrador.

Het vervelende wilde dat mijn man de hond uit ging laten met mijn dochtertje fietsend naast hem. Ja,…..totdat hij een dolenthousiaste labrador tegenkwam die tegen het fietsje van mijn dochtertje opknalde.
Dochtertje lag languit met een rondspringende, dolenthousiaste labrador om haar heen. Mn hielp dochtertje weer op haar fietste. Net toen ze weer wilde fietsen deed de hond het weer. Man werd boos en greep de labrador bij zij halsband en hield hem vast totdat zijn baasje van ver aan kwam lopen.

"Ja, hij is jong he en vind het leuk om te spelen" gaf deze als excuus….."Ja, en mijn dochtertje ligt tot twee keer toe op de grond met haar fietste door jouw hond", zei mijn man boos. De man reageerde niet eens en liep gewoon door.
Echt, als ik het was had ik dat beest toch een rottrap verkocht…….zo boos was ik toen mijn man dat voorval vertelde.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

21-10-2016 om 17:02

Lablover

Helaas is dit wel de werkelijkheid, ja. Ik heb het eens zien gebeuren, een vrouw die enorm tekeer ging toen een man een hond van zijn peuter wilde weghouden, en zelf ook heel wat rottigheid naar mijn hoofd gekregen omdat mijn hond (na veel waarschuwen) zich verdedigt tegen een losgeslagen "doet niks hoor" hond. Of dat ik hem maar vast moest houden, terwijl hij juist weg wil rennen van de opdringerigheid.

Sorry dat ik zo doorzeur, maar ik heb zojuist wéér zo'n huppeltut met hond (geen lab overigens) moeten vertellen dat niet elke hond van al die vrolijkheid gediend is, en mogen incasseren dat ik asociaal ben en mijn hond onopgevoed. Yeah right.

Lablover

Lablover

21-10-2016 om 17:03

aantal honden

Het aantal honden in Nederland is al sinds 2010 ongeveer stabiel.

Nederland telt maar liefst 33,4 miljoen huisdieren: een stijging van 12,5 procent ten opzichte van 2010. Deze stijging is vooral te danken aan konijnen, zang- en siervogels, en reptielen die de laatste jaren razend populair zijn. Helaas worden er jaarlijks ongeveer 70.000 meldingen gedaan van vermiste en gevonden dieren, maar 52 procent van deze gevallen worden gelukkig weer opgelost.

Honden
Ze worden wel de beste vriend van de mens genoemd en deze loyaliteit is wederzijds: het aantal honden is de afgelopen vier jaar gelijk gebleven (1,5 miljoen) en de meeste eigenaren hebben een hond als enige huisdier. De trouwe viervoeter maakt deel uit van achttien procent van de huishoudens, die vaak vaak ook kinderen hebben. Wel neemt het aantal honden met een stamboom af en de zogenaamde look-a-likes nemen toe. In 2014 waren er 480.000 honden met een stamboom vergeleken met 552.000 vier jaar eerder. De vijf populairste rashonden zijn: de Labrador Retriever, de Duitse Herder, de Golden Retriever, de Berner Sennerhond en de Franse bulldog.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

21-10-2016 om 17:08

Oh ja

De bulldogjes! Die zie je hier ook vaak. Best lieve honden, nooit problemen mee gehad.

Ik vind ze wel zielig wegens doorfokken. Maar ze zijn daardoor ook niet in staat om als een doorgedraaide ADHD-er tegen jou, je kind en je hond op te rauschen. Eigenlijk heb ik nog nooit een bulldogje zien rennen...

Lablover

Lablover

21-10-2016 om 17:11

bulldogjes

Al die dieren met platte neuzen zijn zielig, men zou echt moeten stoppen met fokken. Ze kunnen niet normaal ademen en hebben dus altijd ademnood. Ook de dieren met de bolle ogen zouden niet meer gefokt mogen worden, die ogen kunnen er zo uit vallen en dan heb ik het nog niet eens over de chihuahua's waarvan de fontanel niet eens dicht kan zodat de hersentjes uitpuilen.

mieke

mieke

21-10-2016 om 17:38

warkin

In dierenpark amersfoort mag je je hond meenemen. Gebeurt dus ook heel veel.

nu moet ik er wel eerlijk bijzeggen dat dat over het algemeen brave honden zijn. Ze blijven aangelijnd en ik nog nooit een hond als een malle naar een dier horen blaffen.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

21-10-2016 om 17:57

Lablover, bulldogjes en zo

Dat klopt. Is de laatste tijd uitgebreid in het nieuws geweest.

Zo hond zo baas

Hee veel mensen nemen een hond zonder bereid te zijn het werk erin te stoppen wat nodig is. Het ligt niet aan de honden maar aan de bazen. Een hond is geen bewegende knuffel maar een roedeldier die een baas moet hebben. En labradors worden inderdaad gezien als ideale gezinshonden. Tja.
Er zijn ook heel veel mensen die hun kinderen niet kunnen opvoeden --
Sini

maan.

maan.

21-10-2016 om 20:06

geen hondenvriend

Ik ben geen hondenvriend, nooit geweest. Sommige honden (die ik ken) vind ik aardig, honden die ik niet ken vertrouw ik bij voorbaat niet.
Destijds met de kinderwagen sprong er ineens een hond op mn kind.. bizar! Ik schelden en wegjagen, eigenaar stond een heel eind verder.. hij doet niks hoor, hij houdt van kinderen. Ja ammehoela, dus dan moet mijn kind daar dan ook masr van houden? Hond was verdorie groter dan kind!
Mijn vader, nergens bang voor, is ooit door een hond gebeten. Eigenaar stond kilometertje verder ofzo, hij doet niks hoor! Na de bijt was eigenaar ineens verdwenen.
Opvoeden die honden!
(Beetje erg OT maar eigenlijk zou dit ook voor opvoeden van kinderen gelden, daar lopen ook erge exemplaren van rond, met dank aan de ouders)

MargaM

MargaM

21-10-2016 om 20:25

Tja

Het ligt niet aan de hond. Ik ben groot liefhebber van retrievers (lab en Golden) en moet juist niet zoveel hebben van die kleine zenuwenlijertjes met het felle kefje, of de schichtige en daarmee onvoorspelbare herders hier in de buurt(4stks)
De fout die mensen maken is dat ze lui zijn of worden en niet op hondencursus gaan of van die mensen die hun kinderen niet opvoeden en kleine monstertjes creëren en ze als afgodjes vereren.
Kwestie van opvoeden en trainen. Ook al is het je tweede hond of kind en niet denken dat je het allemaal wel weeg of het allemaal wel goed zal komen. Dat dus.

Plop

Plop

21-10-2016 om 22:07

Volgens mij

Als ik het goed lees heb je toch een beetje last van cognitieve labrador dissonantie Warkin. Je kent zo te lezen 1 vreselijke bruine lab en nu valt elke lab die t ff niet lekker doet je extra op. Maar en passant blijkt ook wel uit jouw verhalen en die van anderen dat er onder veel hondensoorten misbaksels zitten, bijna altijd niet goed opgevoed. En ik snap ook wel hoe t werkt, je hebt dat vreselijke beest op je netvlies, je houdt sowieso niet van drukke honden, dan is t al gauw: O jee een lab.

Zo ken ik iemand die bijna is aangereden door een Volkswagen Golf, je raadt het al, in degene zijn beleving is er bij elk misstand in het verkeer een Golf betrokken.

Wij hebben een onbetrouwbare herder in de buurt. Loopt gespannen als een snaar rond en haalt geregeld uit naar andere honden en soms ook naar kinderen. Nog niet doorgebeten gelukkig maar ik vind het een doodeng beest. Laatst is hij een huis binnengerend om daar een hond die in de deuropening lag aan te vallen, zonder aanleiding. Is toch raar?

Ik merk dus ook dat ik wantrouwender ben naar herders maar dat is gelukkig lang niet altijd terecht. Kleine keffertjes vind ik irritant, horen de baasjes dat zelf nou niet meer? Misvormde honden vind ik vooral zielig.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-10-2016 om 02:25

Kennen geen hondentaal?

Ik heb inmiddels zo'n ongelofelijke hekel aan labradors. Ze meesten die ik tegenkom, kennen geen hondentaal. zijn begrensd en onbesuisd. Luisteren niet naar hun baasje (opvoedprobleem) nog naar duidelijke signalen van andere honden.===

Ik vermoed dat de honden de hondentaal uitstekend beheersen, maar de eigenaren en/of omstanders niet. Als honden de kans krijgen om te reageren zoals ze eigenlijk zouden willen, zouden ook onbesuisde labradors de boodschap van andere honden op den duur begrijpen.

Wat mij trouwen opvalt, nu we het er toch over hebben, is dat mensen met een herdershond contact op straat een beetje mijden. Niet omdat hun eigen hond lelijk zou kunnen doen (althans dat hoop ik), maar omdat al dat sociale gedoe maar afleidt. Wandelen is een serieuze zaak!

Maar Warkin, omdat jij over hondentaal begint, lijk je verstand te hebben van hoe we tegenwoordig naar honden en hun gedrag kijken. Daar past naar mijn idee nou niet bepaald bij dat je een hónd een rottrap wilt geven vanwege zijn gedrag. De hond kan er niets aan doen dat hij zo onbesuisd is. Voor de hond is dat normaal gedrag. Maar belangrijker is dat hij blijkbaar niet aan de riem zit, terwijl dat wel zou moeten. Ik neem tenminste niet aan dat je man jullie (blijkbaar nog kleine) dochtertje op haar fietsje meeneemt naar een gebied waar honden los mogen lopen, want daar kun je verwachten dat er wel eens een hond uit de bocht vliegt in zijn enthousiasme.

Warkin

Warkin

22-10-2016 om 08:48

Kaaskopje

"Ik vermoed dat de honden de hondentaal uitstekend beheersen, maar de eigenaren en/of omstanders niet. Als honden de kans krijgen om te reageren zoals ze eigenlijk zouden willen, zouden ook onbesuisde labradors de boodschap van andere honden op den duur begrijpen."

Nou, als mijn hond zit te poepen en zo'n lab klapt als een stormram tegen haar zijflank aan dan begrijp je het niet helemaal als hond hoor. Dat heb ik overigens bij andere rassen echt nog nooit gezien.
Als die lab als een bezetene tegen mijn herder blijft opspringen en mijn herder geeft heel duidelijk signalen af dit niet te willen door eerst weg te lopen, daarna zachtjes te grommen en dan de tanden te laten zien, blijft zo'n ADHD hondje doorgaan en doorgaan. Totdat mijn hond echt pissed wordt en de lab wil wegjagen of op de rug gooit...als dat al lukt. Hoe vaak je dan ziet dat zo'n beest onophoudelijk doorgaat...

Ik ben trouwens erg sociaal hoor. Vind het ook leuk om met anderen mee te lopen met honden. Ik ken er inderdaad ook wel twee in de buurt die liever alleen zijn. Denk niet dat dat typisch baasjes van herders zijn hoor.
Zie ook vaak baasjes met kleine keffertjes die alles en iedereen mijden. Ach, ieder zijn ding.

Klopt Kaaskopje. Ik weet veel van hondentaal en weet inmiddels ook dat zo'n doorgedraaide ADHD lab zo doet vanwege niet opgevoed zijn en inderdaad loslopen.
Maar als ik hoor dat mijn kind tot twee keer toe tegen de vlakte gebeukt wordt omdat zo'n beest blijft doorgaan, ja dan gebruik ik mijn benen en als ik daar als moeder had gestaan was ik boos geworden en had de lab inderdaad een rottrap van mij gehad. Ik ben dan ook een mens en in dat geval een boze die haar kind beschermd.

Ik gebruik sowieso mijn stem (zoals je op tv Cesar Milan ook ziet doen), maar ook mijn benen als de hond blijft aanhouden en in dit gebal tegen mij op blijft springen en wegdraaien en weglopen niet helpt. Doe ik ook als mijn hond aangelijnd is aangevallen wordt door een loslopende hond

MargaM

MargaM

22-10-2016 om 10:29

welnee

--Ik gebruik sowieso mijn stem (zoals je op tv Cesar Milan ook ziet doen), --

Welnee, het enige dat die met zijn mond doet is: tshhh. Verder zwijgt hij en voedt bazen op. Het is je houding, wat je uitstraalt en wat je leest in de hond.
Nou dat is in dit verhaal allemaal niet zo denderend gegaan van alle kanten. En als je dan een beet wilt, moet je nog even doorschoppen; zit straks je enkel ertussen en krijgt de hond nog een keer de schuld.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-10-2016 om 12:07

Warkin

Je hebt blijkbaar pech. Ik herken het gedrag wat je van 'jouw' labradors totaal niet. Jonge honden gedragen zich als jonge honden, maar eenmaal volwassen valt het allemaal nogal mee.

Ik heb bij elkaar al zo'n 21 jaar honden. In het begin waren we 'baas' zoals dat in die tijd normaal was. Je moest je hond stevig aanpakken! In die tijd dacht ik ook altijd dat bazen die andere honden ontweken, bang waren voor andere honden. Stel je voor dat hun schatje aangevallen zou worden door een andere hond. Inmiddels weet ik beter. Een hond opvoeden doe je niet met harde hand (ik sta aan de anti-Cesar Milan kant, hij gebruikt niet alleen zijn stem) en als je je hond uit een ongemakkelijke situatie kunt houden, dan doe je dat door over te steken, of even een andere kant op te lopen.

Wat je moederinstinct betreft... natuurlijk bescherm je je kind. Maar als je merkt dat een hond niet anders doet dan enthousiast zijn, zo te lezen herken je het onderscheid tussen agressie en enthousiasme, dan geef je een hond geen rottrap. Het zou niet in mij opkomen. Als honden vechten, dan doe ik alles om dat te stoppen, dus als ik daarvoor een trap moet uitdelen, moet dat. Je kunt dan wel allerlei verstandige mogelijkheden willen toepassen, maar dat moet ook maar kunnen.

Uiteraard zou ik ook boos worden. Maar je moet wel kijken waar je die boosheid op richt. In jouw geval is dat de eigenaar en niet de hond. Die is alleen maar enthousiast. Als jij zo'n hond op zo'n moment een rottrap verkoopt doe je meer kwaad dan goed.

Als je echt geïnteresseerd bent in hondentaal/lichaamstaal, zou je eens kunnen lezen over BAT-training. Gewoon om te zien wat dat is. Daar zul je zien dat het prima is als een tegenligger een confrontatie met jou en je hond voorkomt. Jouw hond heeft dat zo te lezen niet nodig, maar niet elke hond kan een rots in de branding zijn. En verder kan ik je aanraden (gewoon zoals je iemand kunt aanraden een bepaald boek te lezen) om over "Kalmerende signalen" te lezen.

Cesar gaat voor een groot deel nog steeds uit van de oude opvattingen over honden. Inmiddels is achterhaalt dat je hondengedrag kunt vergelijken met roedelgedrag van wolven uit de observaties die vroeger gedaan zijn. Wolvengedrag van een familie is minder 'Follow the leader", dan men vroeger dacht. Vroegere conclusies zijn gebaseerd op onnatuurlijk samengebrachte wolvenroedels. Niet op wolven die familie van elkaar zijn. Cesar wordt ook regelmatig gebeten door de honden die hij moet trainen. Dat natuurlijk overwicht en zijn kennis hoe hij dat moet voorkomen, valt dus nogal tegen.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-10-2016 om 12:11

Tussen 2 haakjes...

Ik zou zo graag willen dat je je tekst nog kunt bewerken na plaatsing. Uiteraard zie ik nu pas de fouten in mijn tekst.

Fiorucci

Fiorucci

24-10-2016 om 10:11

Kaaskopje

Het feit dat hij gebeten wordt zegt niks, het zijn probleemhonden en dat gaat niet na een seconde gelijk goed natuurlijk. Ik heb hier een gedragsdeskundige gehad die opgeleid is door Milan, die er na een consult voor heeft gezorgd dat een van mijn honden niet meer uitvalt naar alles en iedereen en rustig mee kan naar buiten.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-10-2016 om 10:20

Fiorucci

Man en ik hebben besloten dat we de Milan kant niet moeten volgen . Het lijkt niet anders te kunnen, of je bent voor of tegen. Gemiddeld genomen volgen de adoptiestichtingen die ik ken Cesar Milan liever ook niet, maar de Kalmerende Signalen e.d..

Het uitvallen naar tegemoetkomende mensen of fietsen is al beduidend minder geworden bij onze hond. Door op de houding van de hond te letten weet ik of ik op mijn hoede moet zijn. Soms is dat zo en dan ga ik even een stukje verder van de weg lopen of ga ik rustig een zijpaadje in.

Fiorucci

Fiorucci

24-10-2016 om 10:34

Kaaskopje

De oplossing is hier een deel van zijn halsbandje over de neus plaatsen, dat kalmeert. Ik hoef dus niemand meer te ontwijken of om te lopen.

Fiorucci

Fiorucci

24-10-2016 om 10:36

En verder

Ik denk dat er meer wegen naar Rome leiden. Ik vind Gaus niet zo sympathiek en de cursussen op zijn naam ontzettend duur.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-10-2016 om 11:03

Gaus

Oh Gaus is ook niet mijn persoonlijke vriend. Maar iemand die bereid is oude principes opzij te zetten voor nieuwe inzichten, juist ook in dat wereldje, krijgt er van mij weer bonuspunten bij ).

Wat het bandje betreft... dat ken ik niet. Heb je daar een voorbeeld van via een link? Wij gebruiken geen halsbandjes overigens. Alleen tuigen.

Tango

Tango

25-10-2016 om 23:00

Heb er ook niets mee

Ik heb ook niets met honden. Sommige kan ik nog wel dulden, als ze opgevoed zijn en niet stinken.
Ik begeleid voor mijn werk verschillende gezinnen met veelal foute honden. 1 gezin met 2 Labradors die altijd eerst 5 minuten tegen je op springen en daar pas mee stoppen als ze uit elkaar gehaald worden.
Een ander gezin met 2 kleine keffers waarvan ik het ras niet weet, want dat interesseert me niet, die tegen alles keihard blaffen wat binnen 10 meter van het huis loopt of rijdt.
Gelukkig ook gezinnen met keurig opgevoede honden waar je geen last van hebt.
Wat ik werkelijk vervelende honden vind zijn boxers. Ik vind ze lelijk en hier in de straat woont een gezin met een boxer die gewoon je tuin in schiet als hij een kat ziet. Hiervoor hadden ze een andere boxer die bijna een keer hier binnen stond. Zoon speelde weleens met zoon van het gezin maar wilde er nooit alleen binnen spelen, ik moest altijd mee. Die hond stond namelijk altijd aan je te snuffelen e.d. zoon was daar niet van gediend, maar dat begreep de moeder van vriendje niet zo. Die riep inderdaad alleen maar: hij doet niets.

Triva

Triva

26-10-2016 om 08:03

Tango

'Wat ik werkelijk vervelende honden vind zijn boxers. Ik vind ze lelijk en hier in de straat woont een gezin met een boxer die gewoon je tuin in schiet als hij een kat ziet.'

Het zou fijn zijn als je niet elke hond van een ras over één kam scheert maar daar doet de TS ook flink aan mee.

Ik ben postbezorger en de allerliefste hond in al mijn wijken is toch echt een boxer.

Je kent twee boxers en toevallig uit hetzelfde gezin, denk je echt dat als dat gezin een dalmatiër neemt dat die dan wel keurig wordt opgevoed? Nee natuurlijk niet. Ligt allemaal aan de opvoeding en dat je een dier lelijk vindt heeft al helemaal weinig te maken met het karakter.

Triva

Triva

26-10-2016 om 08:08

Kaaskopje

Gaus was begin jaren 80 (weet het niet precies, heb dat laatst van hem gelezen, kan ook nog eerder zijn geweest) op de hoogte dat de slipketting weg moest en men moest belonen ipv straffen en dat dat hele leidersgedoe niet werkte. Hij was daar toen op een conferentie over maar het was lastig om dat in Nederland te implementeren omdat veel mensen het verkeerd aanpakten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.