Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Warkin

Warkin

21-10-2016 om 12:31

hekel aan labradors


Warkin

Warkin

07-11-2016 om 10:12

lablover

"Mensen beginnen gewoon veel te makkelijk aan een hond en dan mogen we inderdaad nog blij zijn dat zoveel mensen een labrador nemen in plaats van een gevaarlijke vechthond".

Klopt, dat veel mensen te makkelijk aan een hond beginnen. Maar of we nou blij moeten zijn dat er zoveel mensen een labrador nemen in plaats van een gevaarlijke vechthond, ben ik het niet met je eens.

Ik ken genoeg zgn. 'vechthonden' die beter zijn opgevoed en veel beter onder appel staan dan menig labrador hoor. En een valse labrador wil je echt niet meemaken…!

Er zijn gewoon veel mensen die zo'n leuke labrador aanschaffen zonder te beseffen dat zo'n beest ontzettend goed opgevoed moet worden. Ze laten de pup maar los want hij dartelt zo leuk en kijk hem/haar eens schattig zijn. Ze beseffen echter niet dat het stuiterballen zijn die zich heel snel ontwikkelen tot een soort van kanonskogels die gewoon heel goed en strak getraind moeten worden.

Marie

Marie

07-11-2016 om 11:10

herder in kinderwagen

Over honden die peuters omverlopen. Ik heb meegemaakt dat er zo'n "loeder" van een herdershond aan kwam rennen en blaffend bijna in de kinderwagen sprong. Onze dochter was toen dacht ik bijna 1,5 jaar oud en zat in stoeltje. Dus niet in buggy, maar vrij hoog eigenlijk.
En eigenaresse uit de verte maar roepen "hij doet niks hoor".
Hond ging uiteindelijk uit zichzelf weg.

Resultaat - kind dat jaaaren als de dood voor honden is geweest. Rende zo de straat op of bijna in het water als er weer eens zo'n "hij doet niks hoor hond" aan kwam rennen.
Het is uiteindelijk toen ze een jaar of 11 was goed gekomen en heeft opleiding dierverzorging gedaan.

Jaina

Jaina

07-11-2016 om 11:24

Warkin

Opvoeden is altijd belangrijk. Maar je kan gemiddeld beter een onopgevoede labrador tegenkomen dan een onopgevoede vechthond. De kans is groter op agressie bij de laatste categorie. Zeker als je met andere honden loopt want deze honden zijn vaak hondagressief. Wat in het karakter zit en wat je er ook door opvoeding niet uit krijgt. Echter een zorgvuldige baas neemt maatregelen die voorkomen dat deze hond met andere honden op een verkeerde manier in contact komt. Overigens worden deze honden ook vaak door onverantwoorde eigenaren aangeschaft.

Ik heb zelf overigens helemaal geen bijzondere ervaringen met labradors. De meeste labradors die ik ken zijn vriendelijke honden, soms inderdaad druk en over enthousiast en schooien enorm (inderdaad niet goed opgevoed) maar niet speciaal er uit springend verder. Prima beesten. Al heb ik zelf nooit een labrador gehad.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-11-2016 om 11:40

Fransien

maar dat ze elders loslopen en totaal niet onder appel staan.===

Als ze buiten losloopgebied niet aan de riem lopen zijn de baasjes strafbaar en kunnen ze een boete verwachten als ze betrapt worden. Officieel dan. De praktijk is dat er zo weinig gepatrouilleerd wordt dat het onopgemerkt blijft.

Als je geen hekel hebt aan honden, waarom sluit je dan af met 'onopgevoede rotbeesten'? De beesten zijn niet rot, ze weten niet beter. Mijn buren zijn aardige mensen, maar ze zijn niet dol op honden. Ik vind het daarom niet vreemd dat hun kinderen er zelfs bang voor zijn. Door hoe jij honden thuis bespreekt, worden kinderen beïnvloedt in hoe ze over honden 'moeten' denken. Ze zijn dan gewoon eerder stom en eng dan bij mensen die honden leuk vinden. Maar wat het buurmeisje betreft, vonden we het extra stoer dat een van de kinderen ons wel wilde helpen om kinderen leuk te leren vinden. Hij vindt haar nu inderdaad erg leuk, maar andere kinderen helaas nog niet. Dat is voor kinderen niet erg, maar wel voor de hond.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-11-2016 om 11:47

Caesar

Je kunt een verbond tussen mens en dier wat al duizenden jaren bestaat niet verbieden. Dan krijg je een volksopstand .Dat is dan ook meteen het verschil tussen hond en Piet. Piet is niet een wezen dat door de eeuwen heen tot huisgenoot is gedomesticeerd, het is een mannetje die door een verhalenverteller bedacht is. Dat kun je dus veranderen, de band tussen mens en hond is een ander verhaal.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-11-2016 om 11:54

Warkin

Ik vrees dat ik tot jouw vijanden behoor op dit gebied. Een pup moet ook af en toe kunnen rennen. Brand is erger dan modderpoten op je broek. De wasmachine is er goed voor. Ik zeg niet dat ik daar nonchalant mee om ga. Ik vind het vervelend als mijn hond dat zou doen en ik put mij in zo'n situatie uit in allerlei verontschuldigingen. Negen van de tien keer reageren mensen daar positief op. Zeker als het om een pup gaat, snappen de meesten dat die nog in het leerproces zit en toch af en toe de pootjes moet kunnen strekken. Ze lopen daar zelf ook met een hond tenslotte en zijn ingesteld op dat modderpoten tot de mogelijkheden behoren. Gelukkig komt het zelden voor dat onze honden wildvreemde mensen besmeuren.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-11-2016 om 12:04

Jaina

Ik ben het helemaal met je laatste reactie eens. Wat een puntje is bij labradors is dat ze altijd honger hebben. Ze hebben geen rem en eten door. Dus als ze een koekje zien is het hap slik weg. Daarom hebben ze de neiging om te dik te worden. Dat zie je ook bij Engelse Cockerspaniëls. Andere honden zullen ook eten proberen te stelen, maar er zijn rassen die je wat strakker moet houden op het gebied van eten. Zo hadden wij een boxer waar we een bak vol brokken voor neer konden zetten, maar die at niet meer dan nodig. Dat was meer geluk dan wijsheid. Als ik dat met onze latere cocker had gedaan, was de bak leeggegaan.

Lablover

Lablover

07-11-2016 om 12:05

Warkin

Je begrijpt mij verkeerd. Als de mensen die het nu al niet lukken om een labrador keurig op te voeden een vechthond zouden nemen zou het hek van de dam zijn. Een labrador is prima op te voeden dus als je dat niet lukt ben je gewoon niet geschikt voor een hond.

40er

40er

07-11-2016 om 12:34

Nee Caesar

Er is idd geen wettelijke verplichting voor, maar dat is er ook niet voor het "hebben" van kinderen....
En wat zijn dan de wettelijke verplichtingen voor een katten eigenaar? Want helaas geven ie beesten ook overlast hè.

Caesar

Caesar

07-11-2016 om 13:17

40er

Ik vroeg me al af wanneer iemand met kinderen als tegenargument zou komen.
Een hele interessante discussie, de vraag of iedereen kinderen mag krijgen. Maar daar gaat het nu niet over. Het gaat over honden.
Overigens legt de wetgever wel degelijk randvoorwaarden op aan de opvoeding van kinderen. Ze moeten bijvoorbeeld naar school vanaf de leeftijd van 5 jaar.
Tevens zijn er diverse voorzieningen, betaald uit algemene middelen, die ervoor zorgen dat veel kinderen onder de invloedssfeer van de overheid zijn.

Triva

Triva

07-11-2016 om 13:21

Caesar

Toch kun je het wel doortrekken: er zijn genoeg mensen die niet kunnen opvoeden en de hele samenleving zit vervolgens met een probleem.

Daarbij zeg ik niet dat je geen kinderen of honden zou mogen nemen maar het is wel een beetje vreemd dat jij vindt dat mensen een cursus moeten doen voor een hond (wat aantoonbaar niet altijd veel zin heeft) terwijl dat voor een kind niet hoeft. Oja: wel als je wil adopteren...

Caesar

Caesar

07-11-2016 om 13:34

Triva

Het is een heel interessante discussie, over kinderen. Maar wel een heel andere discussie.
als zo'n hondenoovoed cursus niet effectief is, dan noeten we dat niet doen. Feit blijft dat honden relatief beel overlast veroorzaken. En ik neem aan dat dat voornamelijk de schuld is van de hondeneigenaren. Maar die overlast moet fors ingeperkt worden. Maakt mij echt niet uit hoe.
Overigens heb ik geen hekel aan honden, in tegendeel. Ik heb er wel moeite mee dat veel hondeigenaren, hun hond niet goed opvoeden, hun hond niet de baas zijn, en vinden dat anderen niet moeten zeuren over overlast, want hij doet niks en hij wil alleen maar spelen.

lieverdje

lieverdje

07-11-2016 om 14:18

overbevolking?

Is het niet gewoon een kwestie van overbevolking? Hier hadden we een tijdje behoorlijke kattenoverlast. Ze scheten en sproeiden overal, je kon niet in de tuin zitten vanwege de stank, de kinderen liepen wormpjes op in de zandbak en 's nachts gingen die beesten hun territorium bevechten met bijbehorend geluid. Voor hebben we een plantsoen met speelveld waar het vol lag met kattendrollen. Even voor de aantallen: bij ons in het blok woonde gemiddeld 0,7 kat per huis, op het hoogtepunt. Ongeveer 30 huishoudens met ruim 20 katten.

De afgelopen tijd zijn er een hoop katten doodgegaan -oud, overreden, ziek- dus we kunnen de tuinset weer buiten zetten en er kan weer getuinierd worden. Momenteel zijn er veel gezinnen die een hond nemen: in ons blok zijn er onlangs 2 bijgekomen en er komen waarschijnlijk nog 2 bij. Daar hadden we nooi last van en nog steeds niet, gelukkig (op 1 buldog van een blok verderop die voetballen kwam kapotbijten van de kinderen. Maar goed, een paar deuren verderop woont een gezin met 2 hondjes die gaan blaffen bij elke scheet die voorbijkomt, vooral bij het zien van andere honden slaan ze aan. Je ziet het al aankomen: als de plannen van buur X en Y doorgaan om een hond te nemen, gaan die hondjes veel meer blaffen. En dan is er langzaam sprake van overlast, omdat er teveel honden in de wijk zijn.

Hetzelfde geldt een beetje voor kippen. Dat is een beetje een trendbeest, iedereen een rennetje in de achtertuin met een paar kipjes erin. Zelf ervaar ik geen overlast, maar ik weet weer van anderen (de mensen met de blaffende hondjes, ironisch genoeg dat ze het kakelen op vaste tijdstippen van de kippen van hun buren zeer storend vinden. Er zit geen haan bij, want dat kan niet in een woonwijk, is de algemene opinie...

Waarom kan een blaffende hond bij de buren wel, maar een kraaiende haan niet? Voor de duidelijkheid, ik ben niet voor of tegen het een of andere beest, maar ik vraag me het gewoon af.

Morgaine

Morgaine

07-11-2016 om 14:22

Eens met Caesar

Veel hondeneigenaren hebben totaal niet door dat lang niet iedereen hun hond lief vindt en daarom ook maar graag besprongen wil worden of in hun gezicht gelikt worden.

Zoon werd door zulke enthousiaste honden doodsbenauwd voor honden. Zó erg, dat we speciaal natuurgebieden uitzochten om te wandelen waar geen honden mogen komen of waar honden niet los mogen lopen. Nou, je wil niet weten hoeveel honden er toch loslopen want de baasjes vinden dat de hond daar recht op heeft en als ik dan aangaf dat de hond vast moet en dat mijn zoon benauwd is, kreeg ik de sneer dat ik mijn kind moest opvoeden.

Of een boze mevrouw gewoon in de wijk die mij toebeet dat ik niet zo bang moest zijn voor haar twee enorme honden die naar mij blaften en tegen me opsprongen. Ze was echt niet van plan ze aan te lijnen, want dat is zielig...

Gelukkig komen we ook af en toe hondeneigenaren tegen die gewoon begrijpen dat niet iedereen gediend is van honden, die de hond aan een korte lijn houden of de hond bij zich halen als er iemand aan komt. En die niet van anderen eisen dat zij zich maar moeten aanpassen aan hun hond.

Zo, ik ben ook even mijn ei kwijt!

Kaaskopje

Kaaskopje

07-11-2016 om 15:43

Kinderen en aaien

Wij hebben altijd publiek voor de deur die wil hondje aaien. Ik vind het bijna nooit goed. Waarom niet? Omdat ik daar niet altijd zin in heb en ik de hond ook een beetje moet beschermen tegen graaierige handjes. Achter het hek voelen kinderen zich veilig, maar zonder hek mag de hond ze niet enthousiast begroeten, dus dan maar zo goed als niet. Ik ben ook altijd erg blij als ik ouders tegen hun kinderen hoor zeggen, dat ze eerst moeten vragen of ze mogen aaien. Die snappen het.

Mensen die het normaal vinden dat hun hond anderen in het gezicht likken, dat is inderdaad niet netjes en een mevrouw die haar honden los in de wijk meeneemt, kan een boete krijgen. Ik zie ook wel eens loslopende honden in onze wijk, maar het is absoluut niet de meerderheid. De meesten zijn aangelijnd en zo hoort het. Daar is niets zieligs aan. Ja, tenzij je ze een slipketting om doet, dat is achterhaald. Die hebben wij ook gehad, maar nu niet meer. Gewoon een normale halsband of een tuig is prima.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-11-2016 om 15:52

Overbevolking

Wij wonen in een erg groene wijk en dat bevordert misschien het gevoel dat je best een hond kunt nemen. Er zijn er aardig wat in de wijk. In alle soorten en maten. Het schept een band. Je groet elkaar, maakt eens een babbeltje, dat is een van de (vele) leuke kanten van een hond hebben.

Katten zitten hier ook enorm veel. Vooral 's nachts is dat goed te merken als het mooi weer is. Dan is de straat van hun. Op elektriciteitskastjes (of wat er ook in zit), voor een bosje, in een bosje, op het gras, overal. Een van onze nog levende katten zit daar meestal ook tussen. De andere zit 's nachts liever binnen.

Dukkie

Dukkie

08-11-2016 om 13:03

Voor kaaskopje even o.t.

Ja, dat je eenden geen brood moet voeren weet ik en ik zou het nu ook niet meer doen. Maar dit voorbeeld speelde al een dikke 25 jaar geleden en toen mocht het nog. Het gaat niet om de eenden hier het gaat om het gedrag van de hond, of liever gezegd het gedrag van de baas.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-11-2016 om 20:29

Dukkie

Aha Ja 20 jaar geleden wist ik het ook nog niet. Je mag bijvoorbeeld wel sla voeren. Ik was het ook met je eens hoor. Die man was wel erg fout.

Fransien

Fransien

09-11-2016 om 07:53

Zucht

De bazin van de labrador die mijn schoonmoeder een gebroken arm heeft bezorgd is gistermiddag met hond een bloemetje komen brengen.
Hond kwam binnen en begon direct tegen mijn schoonvader op te springen, liep langs schoonvader de kamer in en zette zijn poten op de bank en begon mijn schoonmoeder in het gezicht te likken.
Bazin vond het zo schattig, hond had zo'n spijt...
Mijn schoonouders vonden het minder schattig en verzochten haar om de hond naast zich te houden, wat ze niet wilde doen. Gelukkig kwam mijn schoonzusje net uit haar werk binnenlopen, zij heeft wat meer overwicht en heeft de hond bij zijn halsband vastgehouden.

Mijn schoonvader heeft twee maanden geleden een bypass operatie gehad en mijn zeer kwieke schoonmoeder deed de mantelzorg met plezier. Nu zij ook uitgeschakeld is, komt het vooral op mijn schoonzusjes aan die redelijk dichtbij wonen (wij wonen op 2 uur rijden enkele reis).
Mijn schoonzusje bracht dit ter sprake als 'we moeten via de verzekering hulp regelen' want zij kan niet de hele mantelzorg overnemen. De bazin heeft haar voor harteloze geldwolf van een dochter uitgemaakt en gezegd dat haar hond moest kunnen lopen waar hij wou en dat mensen die slecht ter been zijn (mijn schoonouders zijn dat niet, maar ach) niets in een bos te zoeken hadden en het aan zichzelf te danken hadden, en reken maar niet dat zij er ook maar een cent voor ging betalen.

Morgaine

Morgaine

09-11-2016 om 08:28

Jee

Die vrouw heeft echt een bord voor haar kop...

Fransien,

Heel vervelende situatie met je ouders. Daarom hebben mijn ouders gekoezen voor een verzekering voor geval een fietser ongelukkig ten val kwam als de kat onverwachts de weg over stak.
Als de eigenaar van die hond wel verzekerd was, waren je ouders minder afhankelijk van je schoonzus. Dus wie is hier eigenlijk de geldwolf.

http://www.aansprakelijkheidsverzekering.net/huisdieren-meeverzekerd/

Aagje Helderder

Aagje Helderder

09-11-2016 om 11:13

Wat een raar mens

die mevrouw die vindt dat haar hond zo schattig spijt heeft en vindt dat 'ie daarom tegeb je schoonmoeder op mag springen. Heb je echt een rare gedachtenkronkel.

Maar dan nog wat. Als je schoonouders kosten moeten maken voor extra zorg, is er dan geen mogelijkheid om de mevrouw als hondenbezitster aansprakelijk te stellen voor de schade die haar huisdier veroorzaakt heeft?
Nog even los van de vraag of dat huisdier onder de aansprakelijkheidsverzekering valt? Dat ze verplicht kan worden de extra kosten die jouw schoonouders moeten maken zelf moet ophoesten. Ook al zegt ze nu dat ze dat niet zal doen, kan ze daartoe niet verplicht worden omdat zij nu eenmaal de eigenaar is van een beest dat schade en gevolgschade veroorzaakt.
Of werkt het zo dat je mensen niet aansprakelijk kunt stellen voor iets dat niet onder de aansprakelijkheidsverzekering valt?

Aagje

Fransien

Fransien

09-11-2016 om 11:15

Stappen

Mijn schoonzusje is echt kwaad nu. Het is haar niet in de koude kleren gaan zitten dat de hond haar moeder opnieuw pijn deed (probeer maar eens een opdringerige labrador af te weren met een gebroken arm), bazin dat beest niet bij zich wilde houden waardoor zij in moest grijpen en haar vervolgens voor harteloze geldwolf uitmaakte ook nog.
Schoondochter gaat stappen ondernemen, ze wil graag hulp bij de zorg voor haar ouders en belt met het ziekenfonds om te kijken wat er mogelijk is en zal alle gegevens (naam, adres en telefoonnummer van de bazin zijn bekend) doorgeven. Als het ziekenfonds wil verhalen, mogen ze.

Caesar

Caesar

09-11-2016 om 11:20

Aansprakelijkheid

Je kan altijd iemand aanspakelijk stellen voor schade of noodzakelijk gemaakte kosten. Dat staat verder los van welke verzekering dan ook. De moeilijkheid in dit geval is dat de aansprakelijkheid niet geaccepteerd wordt. Met civiele procedure kan de rechter om een oordeel gevraagd worden. Maar dat is niet gratis.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

09-11-2016 om 11:25

Caesar

bedoel je dat het zo werkt dat je de hondeneigenaar aansprakelijk kunt stellen, maar als die deze aansprakelijkheid niet accepteert, dan je dan alleen via een civiele procedure kunt hopen dat de rechter die aansprakelijkheid wel 'toewijst' aan de eigenaar?

Aagje

Caesar

Caesar

09-11-2016 om 11:26

Fransien

De ziektekostenverzekeraar zal zeker geïnteresseerd zijn in het verhaal en de gegeven van de hondeigenaar. Voorstak voor zichzelf. Er is best een kans dat ze de reeds gemaakte ziektekosten gaan verhalen bij de hondeigenaar.

Fransien

Fransien

09-11-2016 om 12:01

Ziektenkostenverzekeraar

Die was zeker geinteresseerd, op zondagmiddag naar de eerste hulp is niet gratis, en een breuk laten zetten ook niet, en mocht er later fysiotherapie nodig zijn is dat zeker niet gratis.
Als de hondeneigenaar de aansprakelijkheid afwijst, zullen mijn schoonouders niet zo snel naar de rechter stappen, maar ik denk dat een verzekeraar daar minder terughoudend in is.
Schoonzus heeft gebeld, ze willen graag een verklaring van schoonouders en of schoonzus een foto wil maken van het sorry-kaartje wat bij de bloemen zat.

Caesar

Caesar

09-11-2016 om 13:54

Fransien

Ja, dat sorry kaartje is toch een beetje een schuldbekentenis.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-11-2016 om 15:31

Rechtsbijstand

De vrouw van de labrador kan aansprakelijk gesteld worden, dus ik zou haar vragen de gegevens van haar verzekering te geven, zodat de zorgverzekering daar werk van kan maken. Mocht de vrouw dat niet willen, dan zou het prettig zijn als je schoonouders rechtsbijstand hebben. Als ze dat bij hun autoverzekering in hebben bijvoorbeeld is de kans groot dat ze ook hulp kunnen krijgen. Juist voor dit soort situaties is zo'n verzekering handig.

Als het echt zo is gegaan als jij vertelt, is het natuurlijk een hork van een vrouw. Wat ik dan weer niet zo goed begrijp is dat je schoonouders haar binnen uitgenodigd hebben mét hond. Ze wisten toch hoe onbesuisd de hond en hoe makkelijk de baas is?

Aagje Helderder

Aagje Helderder

09-11-2016 om 15:38

Grappig Kaaskopje

Dat nu nu toch via de achterdeur de schoonouders weer de zwartepiet toeschuift.

Het zou maar zo kunnen dat de komst van mevrouw en hond hen zomaar overviel. En het heeft iets aardigs, dat zo'n mevrouw met bloemen op de stoep staat. Beslis dan maar eens in een split second 'u mag wel binnenkomen, maar alleen zonder hond'. En zeker na zo'n incident verwacht je dat mensen misschien iets leren van wat eerder gebeurd is.

Aagje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.