Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Mare

Mare

23-02-2020 om 20:15

Wanneer katten naar buiten na verhuizing?


Woef

Woef

01-05-2020 om 07:55

Maar Kaaskopje

Naast dank voor de tips is het toch de omgekeerde wereld als ik in actie moet komen omdat een ander (katteneigenaar) dat weigert te doen?

Voor mijn katten was een stuk tuin aan huis afgezet gewoon met netlijn en een paar balken. Tweedehands deur op marktplaats en een ren van 3 x 3 x 2.5 mtr was geboren. Paar oude houten groentenkratten tegen de schutting om op te klimmen of in te liggen en dat was het.

Bedankt voor de tips

Ik zal allemaal spul in de tuin strooien waarvan de geur de katten verjaagt (alleen jammer dat het ook voor mensen stinkt en je zelf ook niet meer van je tuin wil zitten) en naar het tuincentrum gaan om mijn hortensia's Annabelle en maagdenpalm te vervangen door kattenschrik en een doornige meidoornhaag. Aan de slag!

skik

Tessa

Tessa

01-05-2020 om 13:35

Waar ik vaker over heb gedacht

In mijn vorige woonplaats liep ik vaak met de hond langs weien met koeien of paarden. Sommige waren degelijk afgezet met gaas zodat er niks door kon, andere weien hadden een afrastering van twee prikkeldraden.
Al lopend heb ik vaker gefilosofeerd over de bescherming van die koeien en paarden. Uiteraard ben ik als hondeneigenaar verantwoordelijk er voor dat mijn dier geen schade aangericht. Daarom moet ze aan de lijn en hou ik haar goed in de gaten. Maar hebben de eigenaren van die koeien en paarden niet ook een verantwoordelijkheid? Moeten zij niet hun wei zo afzetten dat er niks naar binnen kan?
Want het zijn niet alleen de langswandelende honden, er zijn ook ontsnapte honden die eens lekker op jacht gaan, in sommige gevallen wolven, mensen die kwaad willen.
Juist omdat je daar als weide eigenaar geen controle over hebt maar wel je vee wil beschermen moet je zelf maatregelen nemen en kun je niet volstaan met te zeggen dat wandelaars hun honden aan de lijn moeten houden.
Vervang honden door katten en wei door tuin en je hebt hetzelfde dilemma.
Natuurlijk moeten katteneigenaren er voor zorgen dat hun dieren geen overlast veroorzaken maar moet ik als tuinbezitter niet zelf voor mijn bescherming zorgen?
Ik kom daar niet echt uit, er zit in allebei iets.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.