Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Emmawee

Emmawee

15-09-2019 om 12:06

Achter elke succesvolle vrouw...


Bennikki

Bennikki

18-09-2019 om 13:17

Link

Naar de brief, zodat mensen niet meer kunnen beweren dat mevrouw Halsema het over een “klappertjespistool” had en heeft beweerd dat ze de zaak zelf direct heeft overgedragen aan de Haarlemse politie.

https://www.amsterdam.nl/bestuur-organisatie/college/burgemeester/artikelen/brief-burgemeester-halsema/

Ad, je lijkt een soort complot te suggereren waarbij Halsema precies wist waar het wapen lag en wat het was. Denk je dat ze het wilde gebruiken om zichzelf te verdedigen?

Ad Hombre

Ad Hombre

18-09-2019 om 14:04

Bennikki

"Ad, je lijkt een soort complot te suggereren waarbij Halsema precies wist waar het wapen lag en wat het was."

Ik suggereer zelden complotten. Haar man is een artiest en artiesten vinden van zichzelf dat ze meer mogen dan andere mensen. Ook rommelen met rekwisieten-pistolen. Daar is ze gewoon in meegegaan, het ding is tenslotte ongevaarlijk.

"Denk je dat ze het wilde gebruiken om zichzelf te verdedigen?"

Doe niet zo belachelijk. Voor haar was het een ongevaarlijk rekwisiet, maar ze wist er vast wel degelijk van en als ze even had nagedacht had ze moeten begrijpen dat het een verboden wapen is dat je als highly visible politicus ver uit je buurt moet houden.

Jargon

Klopt, in de brief maakt mevr. Halsema geen gebruik van het woord klappertjespistool. Ze maakt trouwens ook geen melding van het feit dat het wapen eigendom is van haar partner. Iets waarvan ze op de hoogte is op het moment dat ze in de pen kruipt, tijdens haar vakantie met het gezin.

Ik begrijp dat het woord klappertjespistool in de journalistiek een jargon is voor een verzwakking van middelen. Zo gebruikte Lex Hoogduin het woord in de SNS-affaire om aan te geven dat de geboden hulp aan SNS mager was. Goed mogelijk dat dit de aanleiding is geweest voor de beschrijving van het wapen.

https://www.nrc.nl/nieuws/2013/02/02/interventiewet-was-in-geval-van-sns-slechts-een-klappertjespistool-a1437604

Nu maar afwachten hoe de politiek met dit lastige probleem om gaat. Van mij mag ze blijven; ik ben geen trouwe Telegraafaanhanger. Maar de smet op haar blazoen zal niet 1-2-3 weggewassen zijn.

Ophef

Voor mij is het geen 'smet op het blazoen'. Dat is een constructie om haar positie te ondermijnen.

rode krullenbol

rode krullenbol

18-09-2019 om 16:37

“What doesn’t kill you, makes you stronger”

Over het Nederlandse politieke landschap giert een gure wind. Hoge bomen van het vrouwelijke geslacht hebben het extra zwaar te verduren. Het allerslechtste huwelijk dat op Nederlandse bodem te bekennen valt, bestaat immers uit de combinatie van (voortschrijdende) gelijkberechtiging van de vrouw en (opgelaaid) georganiseerde verzet ertegen!

Nu zijn hoge bomen (m/v) erop toegerust om wind te trotseren. Sterker nog; als het goed is winnen zij door de loop van de jaren – al mee- en terugverend – alleen maar aan kracht.

Sommige bomen zijn van elkaar afhankelijk. Valt de één om, dan volgen er meer. Andere soorten allerminst. Die groeien rustig in hun eentje.

Als de suggestie waar is dat de partner van Femke Halsema een al even narcistische schoft is als de “bloedhonden” die hij een kluif heeft toegeworpen – ik citeer hier topic starter Emmawee – , dan behoort zij ongetwijfeld tot de laatste soort. Met haar succesvolle politieke carrière als onomstotelijk bewijs.

Rest de vraag waarom wij het zouden toestaan dat zo’n boom op vandalistische wijze wordt omgehakt. Of steken we daar een stokje voor teneinde politieke kaalslag te voorkomen?

Rode krullenbol

Ad Hombre

Ad Hombre

18-09-2019 om 17:05

Ik stel me voor dat het een mannelijke burgemeester betrof en dat een of andere vage forumbezoeker ging betogen dat wij als mannen elkaar niet moeten afvallen. Dat is gelukkig (nog) ondenkbaar.

Ik geloof dat dat identitaire politiek heet. Wat iemand doet of vindt doet er niet meer toe als hij/zij maar het juiste geslacht/kleurtje/seksuele voorkeur heeft.

Voordat je de oorlog tussen mannen en vrouwen heter opstookt is het misschien verstandig om je te realiseren dat mannen biologisch gezien aanzienlijk beter zijn toegerust voor het slagveld.

rode krullenbol

rode krullenbol

18-09-2019 om 17:40

Maar Ad ...

Ik heb de tegenstrevers van vrouwenemancipatie helemaal geen geslacht gegeven. Jij lanceert hier de woorden "de oorlog tussen mannen en vrouwen". Ik zou zeggen: verklaar je eens nader.

Een tijdje geleden begon je over mogelijke deportatie van mijn persoon van de universiteitscampus, gisteren suggereerde je dat er bij mij thuis eens een huiszoeking gedaan diende te worden en vandaag impliceer je dat ik als vrouw om biologische redenen het onderspit zou delven op een slagveld?

Waar ben jij mee bezig?

Rode krullenbol

Wendie

Wendie

18-09-2019 om 21:36

Blonde vraag

Maar hoe komen jullie bij al die artikelen uit?
Hebben jullie abbo's bij al die kranten?

Ad Hombre

Ad Hombre

18-09-2019 om 21:52

Deportatie van de campus? Werkelijk?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

18-09-2019 om 23:33

Soort van terecht punt misschien Ad

Ik heb in heel mijn leven nog nooit op Femke gestemd. Maar ik heb wel iets met haar. Ik sluit niet uit dat de gunfactor dan hoger is dan bij Thierry of Trump.

Maar verder hee, ik woon niet in Amsterdam en geloof oprecht in haar goede bedoelingen dus van mij mag ze blijven.

Angela67

Angela67

21-09-2019 om 18:23

Nrc

De ombudsman van NRC reageert op publicatie van interview met R. Oey
Is leesbaar zonder in te loggen op NRC.nl
Gr Angela

Emmawee

Emmawee

21-09-2019 om 21:29

Nope

Niet leesbaar als je al 3 artikelen van t NRC hebt gelezen.

Adelaide

Adelaide

21-09-2019 om 21:32

Emmawee

Cookies verwijderen en je kunt weer lezen.

Emmawee

Emmawee

21-09-2019 om 21:43

Aha

Thanks!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

21-09-2019 om 22:44

Op telefoon

Op mijn iphone lees ik de artikelen gewoon op prive-tabladen😁

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.