Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Algemene mededeling [post sturen]

Lieve mensen van OOL, 1 december staan wij voor de rechter voor het begin van het WNSP-traject (gaan we weer voor 3 jaar , bah) en dat betekent dat we ergens daarna een post-stop gaan krijgen. Dan gaat alle post naar de curator en beslist hij/zij wanneer en of wij iets doorkrijgen. Nu zijn er af en toe lieverds die ons een envelop of een pakketje sturen en ook die blijven dan natuurlijk hangen. Dus.... NIET MEER DOEN!
Mijn overbuurvrouw heeft aangeboden dat soort post te ontvangen, dus neem contact met me op als je iets wilt opsturen, dan geef ik je het andere adres!

Ik heb natuurlijk geen idee wat voor curator het wordt, hopelijk niet iemand die moeilijk gaat doen over een pakketje tweedehands kleding of wat voedingsmiddelen, maar je weet maar nooit! Ik neem vooralsnog liever geen risico.

Ik heb het ook op hyves gemeld, maar ik weet dat niet iedereen hyves heeft/doet, dus vandaar ook hier een algemeen berichtje.

groetjes,
Jons


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Primavera

Primavera

22-11-2010 om 11:23

Sterkte jons

Hallo Jons,
Ik wilde je gewoon even heel veel sterkte wensen. Jullie zijn al zo lang aan het knokken om het financieel te kunnen redden, terwijl het steeds niet mee zit. Nog 3 jaar hard doorbijten dus en hopelijk zijn jullie dan voorgoed van de financiële ellende af.
((Hug)) Primavera

Jons

ik dacht dat je er inmiddels bijna uit was,maar je moet nog 3 jaar?ik wil je heel veel sterkte wensen!

Fiorucci

Fiorucci

22-11-2010 om 11:34

Sterkte meis

Heel veel sterkte, ik hoop dat jullie hier sterk uit komen!

Hemeltje

Tjeetje, Jons, hoe kan het dat je nog drie jaar moet? Nou ja, dat hoef je hier ook niet uit de doeken te doen, ik wil je (en je gezin) alleen maar heel veel sterkte wensen.

Die postblokkade duurt trouwens niet de volle drie jaar geloof ik, maar het is evengoed vervelend genoeg.

Nogmaals: heel veel sterkte, en ik duim dat je een adequate en sympathieke bewindvoerder krijgt.

Groeten,

Temet

mirreke

mirreke

22-11-2010 om 11:56

Och jons

Ik dacht ook dat je al toch minstens een kleine twee jaar bezig was. Ik vind het ook zo ontmoedigend... bah zeg, wat een ellende. Ik hoop voor jullie op een goede bewindvoerder.

Niny

Niny

22-11-2010 om 12:38

Sterkte jons

Verdorie, wat een tegenvaller! Heel veel sterkte gewenst.
Niny

Yura

Yura

22-11-2010 om 13:14

Alle post?

Betekent dat dat alle post eerst naar de curator gaat? ook bijvoorbeeld rouwbrieven ofzo? Dat vind ik best wel ver gaan, neem aan dat die man in het weekend niet werkt en TNT is ook niet snel wat dat betreft. Kreeg vandaag een rouwbrief van een condoleance die gister was (wisten we wel gelukkig).Heftig hoor, zo'n inbreuk op je privacy. Sterkte gewenst.

Ooievaar

Ooievaar

22-11-2010 om 14:35

Tjonge

Ik dacht dat zo'n traject per definitie nooit langer dan drie jaar duurde? Valt dat even tegen! Ach, wat weet ik er ook van.
Maar: sterkte Jons!! Las een interview met Marco Borsato. Quote: "ze kunnen je alles afpakken maar niet je waardigheid." Zo is het.

knevel

knevel

22-11-2010 om 21:15

Getver jons!

Sterkte de komende tijd. Dit zal allemaal weer flink tegenvallen; post gecontroleerd, strakkere controle,... Ik ga je even mailen.

liefs knevel

Nasha 1st

Nasha 1st

22-11-2010 om 22:05

Jeetje jons

ik heb je niet meer op Hyves, nog paar maal uitgenodigd...Wil je sterkte wensen, ik dacht ook dat het einde in zicht kwam....

jons

jons

22-11-2010 om 23:20 Topicstarter

Nasha?

Ik weet van niets, joh! Ik heb je er niet 'uitgeknikkerd' ofzo, hoor! heb ook geen uitnodigingen gezien. zit je wel goed?

Ik zal eerdaags wel een uitleg geven, want inderdaad, we zijn al 2,5 jaar bezig en kunnen nu bijna opnieuw beginnen en dat is flink slikken! Dus ja, het kan...

Eerst bijna 3 jaar in de 'minnelijke' variant en nu dan de wettelijke binnenkort. We hadden gehoopt Mans 50e verjaardag 'vrij' te kunnen vieren, volgend jaar, maar dat zit er dus duidelijk niet in!

bedankt allemaal voor de goede wensen en het meeleven, dat doet goed!

liefs,
Jons

Kaaskopje

Kaaskopje

23-11-2010 om 01:03

Hè?

Ik dacht dat je er allang en breed inzat! Nog 3 jaar krap zitten dus. Heel veel succes.
Geen post krijgen is vervelend en voelt ook een beetje als aantasting van je zelfstandigheid, maar ik hoop dat jij net als wij de WSNP als opluchting ervaart. Dan is zoiets als de post een vervelend bijverschijnsel, maar niet veel meer dan dat. En net wat je zegt is er altijd wel een mouw aan te passen met de post.
Mijn advies is om giften zoveel mogelijk persoonlijk aan te nemen. Zowel contant geld als andere steun. 'Ze' hoeven niet álles van je te weten. Tientje van die, kerstpakketje van een ander.... niet over de post en ábsoluut niet op een bankrekening.

soepstengel

soepstengel

23-11-2010 om 10:27

Lieve jons

ik moest gisterenavond nog aan je denken, omdat het weer sinterklaastijd wordt. Ik heb nog wel je adres maar niet meer je email. Wil je me mailen op [email protected]?

jons

jons

23-11-2010 om 10:36 Topicstarter

Soepstengel

je hebt mail!

soepstengel

soepstengel

23-11-2010 om 10:52

Mag je per nu al geen post meer ontvagen?

of is dat na 1 december pas?

jons

jons

23-11-2010 om 11:27 Topicstarter

Na 1 dec.

dat wordt in de loop van december, maar om geen risico te nemen, hou ik 1 december aan, dat zal wel wat later worden, waarschijnlijk. Er moet nog een tweede rechtszitting komen voordat dat ook gebeurt. En daar hebben we nog geen bericht van ontvangen.

Jons

mirreke

mirreke

23-11-2010 om 15:15

Als ik het goed begrijp

hebben jullie nu dus al 2,5 jaar minnelijk traject gehad, en wordt het nu alsnog drie jaar wettelijk traject. Klopt dat? Wat een rotstreek zeg! Meestal gebeurt dat toch omdat er ergens een schuldeiser dwars blijft liggen, klopt dat? Ik begrijp gewoon niet dat het zo mag. Dit betekent dat je al 2,5 jaar hebt afgelost. En nu komt er nog eens 3 jaar bij. Dus sommige schuldeisers krijgen dan 5,5 jaar geld? Of er komen nu weer andere bij? En ondertussen hebben jullie wel even bijna het dubbele traject gelopen, aan het eind...
Er staat me bij dat het in eerste instantie toch niet om echt wereldschokkende bedragen ging. Ben je daar dan niet al een flink stuk doorheen? Of mag er aan je bestaande schuld tijdens je minnelijke traject worden toegevoegd (door rente of zo) door onwillige schuldeisers?
Kortom, ik snap er gewoon niks van. Balen hoor! Ik vind het echt heel rot voor jullie.

mijk

mijk

23-11-2010 om 17:08

Wat rot!

en ben je voor pakjesavond al rond of kunnen we nog even meedenken? volgens mij zijn mijn kinderen wat ouder dan die van jou en ik heb net een hoop aan de kant gezet voor marktplaats/kringloop. dus wie weet staat er iets wat op iemands verlanglijstje staat.

Mijk

jons

jons

23-11-2010 om 20:40 Topicstarter

Het verhaal

hier volgt dan ons verhaal, en inderdaad, Mirreke, we voelen ons behoorlijk genaaid...

In juni 2008 zijn wij met ons gezin (4 kinderen) in de schuldsanering gekomen. De aanloop hiernaartoe was lang en chaotisch. In 2006 hadden wij een eenmanszaak (winkeltje) en ik werkte parttime als personeelsadviseur. In januari van dat jaar kreeg onze oudste zoon (toen 6) een ongeluk en belandde met een gecompliceerde beenbreuk en een schedelbasisfractuur in het ziekenhuis. Onze jongste was toen precies 3 maanden oud. Wij draaiden wisseldiensten om thuis de boel in orde te houden en bij onze knul in het ziekenhuis te kunnen zijn. De winkel werd in die periode enkele weken gesloten. Niet werken is niet verdienen, dus dat betekende een flink gat in de omzet.
In oktober van dat jaar kreeg ik een hersenbloeding en werd opgenomen in het AMC te Amsterdam. Het was kantje boord gedurende enkele dagen en mijn man heeft in die tijd nogal wat stress te verduren gehad. Toen bleek dat ik zou overleven, was dat een opluchting, maar we waren er toen nog niet. Enkele weken later mocht ik uit het ziekenhuis maar mijn man durfde mij niet goed alleen te laten met de kinderen. Stel dat er nog wat zou gebeuren… Het lijkt mij duidelijk dat er weer een langere periode geen inkomsten waren. Mijn contract was tijdelijk en werd niet verlengd. De winkel was dat jaar al kiele kiele en we besloten ermee te stoppen om onze schulden af te kunnen lossen en de winkel niet met verlies te hoeven sluiten. Dat lukte, maar winst hebben we er ook niet mee gehaald. We moesten daarna rondkomen van een enkele WW-uitkering, want mijn man had geen rechten.
Daarna zijn we overgegaan naar een bijstandsuitkering en ook dat hebben we gehaald. Maar de schulden begonnen zich inmiddels steeds verder op te stapelen, evenals de onderhuidse spanning. Dit leidde uiteindelijk tot een opname in de schuldsanering. Dat is heftig, we moeten met onze kinderen van 100 euro per week rondkomen en daar moeten we alles van doen, behalve de vaste lasten. Dus boodschappen, verzorging, kleding, kado’tjes, etc. Daarnaast ontvangen we eens in de maand een deel van de kinderbijslag. Die zou bedoeld zijn voor de kleding e.d. maar wordt in realiteit gebruikt om de gaten van de maand op te vullen, omdat het meestal niet lukt om voor die 100 euro rond te komen.
Mijn man vond een goede baan en ging met plezier weer aan het werk als vertegenwoordiger. Tot hij na een half jaar werken een rij-angst ontwikkelde. Zeer waarschijnlijk ontstaan door het te langdurig aan teveel stress te hebben blootgestaan. Hij is in therapie gegaan, maar dat heeft de rij-angst niet opgelost. Zijn tijdelijke contract is niet verlengd en nu zitten we inmiddels weer in de WW.
In de jaren na mijn hersenbloeding hebben we de belastingpapieren verwaarloosd en een groot deel van onze schulden lag dan ook bij de Belastingdienst. Vorig jaar hebben we iemand gevonden die ons wilde helpen om de aangiftes van de afgelopen jaren voor ons op een rij te zetten en de goede man heeft zowat wonderen verricht. De totale schuld bij de Belastingdienst nam af, maar het nieuwe bedrag was nu wel opgebouwd met andere schulden (bijvoorbeeld inkomstenbelasting 2005 terug, maar 2006 teveel ontvangen). Dit werd beschouwd als een nieuwe schuld. Een van de hoofdregels van de schuldsanering is het niet-maken van nieuwe schulden. Dit werd nu toch beschouwd als een nieuwe schuld en de Belastingdienst wil niet meewerken om deze schuld toch mee te nemen in het totale plaatje (ook al is het totaalbedrag wel verminderd). Met als gevolg dat wij nu uit de schuldsanering zijn gezet en nu via de wettelijke schuldsanering opnieuw moeten beginnen. waarschijnlijk dat we dan opnieuw 3 jaar op een houtje moeten bijten… We wachten op een afspraak met onze nieuwe bewindvoerder.

jons

jons

23-11-2010 om 20:59 Topicstarter

Sinterklaas

is inderdaad lastig. Ik werd vanmiddag verrast door de moeder van mijn overbuurvrouw (de buuf die ook de post wil ontvangen). Moeder stond voor de deur met een envelop, een kleine attentie noemde ze dat, zomaar 25 euro! Gewoon, om iets lekkers te doen voor de kinderen. Ik stond met de tranen in mijn ogen, waarop zij van de weeromstuit meeging doen Zoo lief!

We gaan donderdag met mijn moeders auto naar de stad in de hoop voor redelijke prijzen wat sint-kado's te kopen. Maar het is lastig, als ik al zie dat de kinderen de prijzen van de kado'tjes achter de wenslijst zetten, vind ik dat heel lief. De kinderen geloven nog wel, maar we hebben uitgelegd dat sint niet alles alleen doet, dat de ouders wel mee moeten betalen en dat ze daarom niet alles kunnen krijgen wat ze willen. En dan hebben ze nog best bescheiden wensen, vind ik (behalve een van mijn dochters, ze zou het liefst het hele speelgoedboek van bart smit kopieren voor het verlanglijstje, haha).

Maar het is lastig om dé wens 2dehands te vervullen. dat zijn leuke dingen voor erbij. Ze krijgen bijv. ook papier, gekleurd papier, lijm, plakband, dat soort dingen voor het vele geknutsel hier. ook dat moet bij de action goedkoper kunnen dan bij ons in het dorp. Hopelijk dus donderdag flink inkopen.

fladder

fladder

23-11-2010 om 21:03

Wens

wat is DE wens die zo moeilijk 2ehands te vervullen is?

jons

jons

23-11-2010 om 21:20 Topicstarter

Fladder

tja, dat zijn dan toch de nieuwere dingen in de winkel, een dagboek met een slotje, als erin geschreven is, werkt het niet meer, he... sorry, mijn speciale tekens doen het niet meer, ik kan ze niet vinden, dus geen vraagtekens of haakjes open en sluiten.
speciale barbies, bakugan of beyblade dingen, toch de wat meer trend/gevoelige zaken, dus.

fladder

fladder

23-11-2010 om 21:58

Ik snap het

Maar je weet maar nooit hoe een koe een haas vangt!

Nasha 1st

Nasha 1st

23-11-2010 om 22:06

Jons

dank voor het toevoegen

Ik hoop eigenlijk voor jullie dat de rechter het anders ziet.....en jullie het voordeel van de "twijfel" gunt...

Asa Torell

Asa Torell

23-11-2010 om 23:11

Jons

Wat erg, zoiets is toch te gek voor woorden. Probeer je je financien juist goed af te handelen en dan word je zo gestraft. Bah, bah, bah!

jons

jons

23-11-2010 om 23:52 Topicstarter

Nasha

na zoveel jaar moet dat toch ook gewoon, wow, alweer ruim 8 jaar joh!

Jons

Kaaskopje

Kaaskopje

24-11-2010 om 01:21

Belasting

De belastingdienst is een belabberde tegenpartij als je in de schulden zit. En wat jámmer dat je man zijn leuke werk kwijt is geraakt door wat er allemaal met jullie is gebeurd. Daar komt het op neer tenslotte. Ik voel echt met jullie mee.
Jons, ik voel me een beetje bezwaard om het te zeggen, maar 100 euro per week... dat is onder deze omstandigheden best 'veel'. Niet in de zin van dat je daar nu eens lekker mee tekeer kan gaan, maar het is wel te doen. Ter vergelijk: wij hebben het in het begin met 45 euro (bijstandsituatie) en aan het eind met ongeveer 90 euro per week (inmiddels beiden voor 72 uur werkzaam) moeten doen. Ik kan nu wel zeggen dat we een beetje bijschnabbelden met het rondbrengen van folders. Daardoor konden we ons net wat meer luxe veroorloven, dat was in de periode dat we ergens tussen die 45 en 90 euro inzaten. Rijk wordt je van zo'n folderwijk niet. De kinderbijslag was voor kleren voor ons allemaal. Je doet jezelf er een plezier mee als je toch nog eens kritischer kijkt naar jullie uitgave/aankooppatroon. Het kán voldoende zijn. (Ik lees 'cadeautjes'. Wij hebben de cadeautjes voor 'buitenstaanders' afgeschaft, behalve voor kinderen á 5 euro.) Ik hoop overigens dat je mijn verhaal niet ziet als borstklopperij, zo is het absoluut niet bedoeld. Ik bedoel het als aanmoediging. Het gaat jullie vast ook lukken om de kinderbijslag niet te hoeven gebruiken voor de gaten, maar voor o.a. kleren.
Afgezien hiervan kan ik me zóóó goed voorstellen wat een teleurstelling deze gang van zaken voor jullie moet zijn! Als het nou gewoon dommigheid was waardoor jullie het jezelf hebben aangedaan, maar juist niet, jullie waren zo goed bezig met de belasting. Heel frustrerend. In ieder geval veel sterkte voor het gesprek met de bewindvoerder en het vervolg hiervan.

fladder

fladder

24-11-2010 om 07:48

Kaaskopje

"Jons, ik voel me een beetje bezwaard om het te zeggen, maar 100 euro per week... dat is onder deze omstandigheden best 'veel'."

Kaaskopje, Jons heeft iets meer kinderen dan jij...

100 euro veel?

100 euro per week? met vier kinderen? en daar moet je álles van doen?dus niet alleen boodschappen ,maar ook kleding en kadootjes en de kapper en de drogist?
dat vind ik heel heel heel erg weinig.

Mattie

Mattie

24-11-2010 om 08:03

Met kaaskopje eens

Ik vind 100 euro per week met 4 kinderen nu ook niet een bedrag waarvan je moet hongerlijden hoor. Met goed plannen en budgeteren kom je daar best ver mee. Ik ken een aantal gezinnen die het door de wsnp met kinderen met een stuk minder moeten klaarspelen. Ik vind het echt vervelend voor Jons maar sommige dingen die hier voorbij kwamen lieten me toch ook weleens op mijn hoofd krabben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.