Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Belazerd. Coronacijfers


Rachel. schreef op 21-04-2021 om 18:23:

[..]

ik heb het niet alleen over dit, belazerd baseer ik niet alleen op dit dat baseer ik op meerdere dingen waar ik research na heb gedaan.

maar dit topic was puur om te kijken wat jullie mening is over die tegenstrijdige berichten op telegraaf en AD ik vroeg geen mening wat je van mijn mening vind of wat Je van de titel vind ik heb mijn eigen mening en dat blijft ook zo wat jij ook van mijn mening vind veranderd daar niks aan.

Ik kan van alles van jouw mening vinden als je ons vertelde wat jouw mening dan is

Rachel. schreef op 21-04-2021 om 18:23:

[..]

ik heb het niet alleen over dit, belazerd baseer ik niet alleen op dit dat baseer ik op meerdere dingen waar ik research na heb gedaan.

maar dit topic was puur om te kijken wat jullie mening is over die tegenstrijdige berichten op telegraaf en AD ik vroeg geen mening wat je van mijn mening vind of wat Je van de titel vind ik heb mijn eigen mening en dat blijft ook zo wat jij ook van mijn mening vind veranderd daar niks aan.

Nou, ik heb je toch echt mijn inschatting gegeven: dat het waarschijnlijk onkunde is. Van wie dat weet ik niet. In aanvulling op Rode Krullebol: There’s lies, damned lies and statistics. 

Als je om andermans mening vraagt, zou je er toch rekening mee kunnen houden dat men op die van jouw mening of argumentatie ingaat. Dat gebeurt vaak in discussies. 

Voorts ben ik van mening dat de hele meningenfabriek vernietigd moet worden. 

Om maar eens een klassieker te verdraaien. Het is verdrietig om te zien hoe steeds meer mensen worden opgejut om onkunde en onzekerheid te gaan verwarren met onwil.
De enige mensen die in mijn ogen echt belazeren, zijn de mensen die je continue vertellen dat ‘de overheid’, ‘bigpharma’ en ‘zij’ ons van alles wijsmaken en daar kwade bedoelingen mee hebben. Met geen ander doel dan onrust, tweedracht en ontevredenheid te zaaien. Idealisme? Ffinancieel belang bij heropening, wat ze vermommen als moederliefde?

In elk geval, leuk dat je  roept dat je research hebt gedaan, en dan zeker weer dat er geen Corona is. Dat je daarmee de mensen die met hun hernia operatie voor de 6e keer zien verschuiven als leugenaar wegzet, ach wat maakt het uit. Dat je indirect stelt dat elke verpleegkundige die haar vakantie afzegt overdrijft - boeit niets. 
Mijn mening is dus dat we wel af kunnen met wat minder mening, meer acceptatie dat dingen gewoon soms fout gaan en wat meer vertrouwen. Meer Rutger Bregman (de meeste mensen deugen) en minder Maurice de hond (die maar oeverloos een foute mening blijft doordrukken en daarmee mensen kapot maakt). 

Rachel.

Rachel.

22-04-2021 om 09:26 Topicstarter

skik schreef op 21-04-2021 om 21:10:

[..]

Ik vind zowel de Telegraaf als het AD flutkranten. Telegraaf eigenlijk helemaal geen krant. Dus als ze beiden iets anders beweren, jammer dan. Ik lees wel een echte krant.

jaa daar ben ik het nu ook wel mee eens inderdaad 😅

Rachel.

Rachel.

22-04-2021 om 09:29 Topicstarter

Biebel schreef op 22-04-2021 om 06:27:

Voorts ben ik van mening dat de hele meningenfabriek vernietigd moet worden.

Om maar eens een klassieker te verdraaien. Het is verdrietig om te zien hoe steeds meer mensen worden opgejut om onkunde en onzekerheid te gaan verwarren met onwil.
De enige mensen die in mijn ogen echt belazeren, zijn de mensen die je continue vertellen dat ‘de overheid’, ‘bigpharma’ en ‘zij’ ons van alles wijsmaken en daar kwade bedoelingen mee hebben. Met geen ander doel dan onrust, tweedracht en ontevredenheid te zaaien. Idealisme? Ffinancieel belang bij heropening, wat ze vermommen als moederliefde?

In elk geval, leuk dat je roept dat je research hebt gedaan, en dan zeker weer dat er geen Corona is. Dat je daarmee de mensen die met hun hernia operatie voor de 6e keer zien verschuiven als leugenaar wegzet, ach wat maakt het uit. Dat je indirect stelt dat elke verpleegkundige die haar vakantie afzegt overdrijft - boeit niets.
Mijn mening is dus dat we wel af kunnen met wat minder mening, meer acceptatie dat dingen gewoon soms fout gaan en wat meer vertrouwen. Meer Rutger Bregman (de meeste mensen deugen) en minder Maurice de hond (die maar oeverloos een foute mening blijft doordrukken en daarmee mensen kapot maakt). 

Ik heb niet gezegd dat er geen corona is ?

en ja ik weet dat helaas veel operaties die buiten corona vallen ook uitgesteld worden 

hier is mijn  moeder helaas ook de dupe van 

Rachel.

Rachel.

22-04-2021 om 09:34 Topicstarter

Weeromstuit schreef op 21-04-2021 om 22:18:

Ik lees geen van beide kranten maar vooral vind ik dat je een vervelende vraag stelt. Je wilt lezen over hoe de rest van de wereld erover denkt, schrijf je. Weet je dat dan niet? Samenvatting: de meningen zijn nogal verdeeld. En je kunt ze overal lezen en horen en zien. Ga naar nujij of naar een talkshow, naar de brievenrubrieken van de kranten en websites en naar je vrienden, familie en buren. Lees andere draadjes op dit forum ook. Waarom hier de zoveelste opsomming van meningen proberen te genereren?

Terwijl je al bij voorbaat zegt je eigen mening niet te gaan veranderen.

Bovendien heb je geen behoefte aan meningen over jouw mening. Dat maakt niet uit. Dit is een forum, dus je krijgt misschien niet precies wat je had willen lezen.

Nou ja. Plezier ermee.

ik reageer inderdaad op de mening die ook over dat topic gaat inderdaad jullie hebben inderdaad alle recht om jullie mening te geven 

ik lees het en laat jullie daarover in jullie waarden 

dus kan ik dan ook gewoon in mijn waarde gelaten worden over mijn mening 

en ondanks dat je vind dat ik moet weten hoe de wereld erover denkt 

vind ik het toch interessant wat ieder specifiek zijn denkwijze is (over dit topic)

dat sommige dan gefrustreerd zijn door mijn persoonlijke mening dat mag 

maar ik ben niet verplicht om daar op in te gaan 

nogmaals vind ik het wel interessant om te weten hoe de rest persoonlijk over de situatie denkt 

groetjes

Rachel.

Rachel.

22-04-2021 om 09:38 Topicstarter

Als ik nu met mijn persoonlijke mening kom en dan discussies ga voeren omdat jullie een andere mening hebben dat is juist niet wat ik wil 

want dan gaan we alleen maar gefrustreerde discussies voeren en dat is niet mijn doel

ik wil gewoon dat iedereen zijn persoonlijke mening over DIT TOPIC kan geven zonder dat ik daar tegen in hoef te gaan 

wat ik dus zeg ondanks dat ik mijn eigen mening heb wil ik dat iedereen zich vrij voelt om zijn mening over dit topic te geven dat lees ik en ik laat die persoon in hun waarde 

en zoals sommige dingen ben ik het ook wel met jullie eens 

maar ik hoef hier niet te roepen wie wel of niet gelijk heeft dat is nogmaals niet mijn doel 

Rachel.

Rachel.

22-04-2021 om 09:40 Topicstarter

Mija schreef op 22-04-2021 om 00:04:

[..]

Nou, ik heb je toch echt mijn inschatting gegeven: dat het waarschijnlijk onkunde is. Van wie dat weet ik niet. In aanvulling op Rode Krullebol: There’s lies, damned lies and statistics.

Als je om andermans mening vraagt, zou je er toch rekening mee kunnen houden dat men op die van jouw mening of argumentatie ingaat. Dat gebeurt vaak in discussies

dankjewel voor het delen van jou inzicht hierop

Rachel.

Rachel.

22-04-2021 om 09:48 Topicstarter

AnneJ schreef op 21-04-2021 om 22:36:

Mogelijk dat Rachel dan weer onze mening wil beinvloeden? Zo houd je elkaar wel lekker bezig.

nee hoor is totaal niet mijn doel om  jullie mening te beïnvloeden 

daarom wil ik dat iedereen zijn eigen inzicht kan geven zonder dat ik met mijn mening daar tegen in ga 

als je heftige discussies verwacht of wil dan moet je het misschien toch in een ander forum topic zoeken want dat is niet wat ik hier van plan was 

dat is misschien wat jijzelf wel zou doen 

Rachel.

Rachel.

22-04-2021 om 09:53 Topicstarter

Weeromstuit schreef op 21-04-2021 om 22:42:

Mogelijk ja, maar ook weer niet heel waarschijnlijk. Ze heeft wel een paar keer gezegd dat ze een heel sterke mening heeft maar niet wat die mening is. Wordt toch lastig beïnvloeden dan.

nogmaals ik weet heel goed wat mijn eigen mening is maar was niet van plan om dat te gaan roepen omdat jullie een andere mening hebben 

en als jij graag je eigen verhaal erbij verzint over wat ik allemaal niet weet en wat ik allemaal niet wil 

simpel iedereen geeft hier zijn mening over dit topic en dat was mijn doel 

mijn doel was niet om elkaar te gaan slachten omdat we een andere mening hebben 

ook was het mijn doel niet dat mensen hun eigen redenering over mij kunnen maken of over hoe ik het beschreven heb😉

Ik vind in elk geval dat je een punt kunt gaan gebruiken om je punt te maken. 

En ik meende wat ik zei. Meningen worden te veel gedeeld. Dit soort meta-discussies, waarin je begint met een botte uitspraak dat we belazerd worden en daarna alleen maar meldt dat je een sterke mening hebt, worden al te veel gevoerd. 
Alles wat jij vindt, dat breng maar naar de politie, zei mijn moeder vroeger. Tegenwoordig is het idee dat alles wat je vindt gezegd moet worden en minimaal bij Op1, Beau of het liefst bij Humberto herhaald moet worden. Niet noodzakelijk een verbetering, als je het mij vraagt. 

Je wilt het dus niet over meningen hebben, dat is duidelijk, laten we dan praten over feiten. Daar had mijn eerste reactie trouwens ook al betrekking op, maar daar reageer je niet op.

Je geeft in je openingstopic aan dat je meerdere dingen hebt gezien die niet kloppen. Ik ben benieuwd of je die dan ook kunt benoemen? (Gewoon feitelijk, niet wat je daar over denkt).

Wat een gek draadje. Rachel heeft een mening maar wil die niet delen maar wil onze meningen horen terwijl wij niet weten waar wij nou eigenlijk over zouden moet discussiëren. 

Ik vind niet dat wij belazerd worden. Ga er zelf maar aan staan. Al die beslissingen nemen met de kennis van dat moment terwijl alle belangen in het achterhoofd gehouden moeten worden. 

Ik vind dat we belazerd worden door Covid-19, ook wel Corona genoemd.

Poezie schreef op 22-04-2021 om 10:22:

Ik vind dat we belazerd worden door Covid-19, ook wel Corona genoemd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.