Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Pelle

Pelle

16-11-2009 om 10:18

Boer zoekt vrouw


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hmm. even 2 draadjes combineren...

We moeten wel geemancipeerd zijn met ons allen (zie elders op OOL) maar zodra je zoals Astrid je haar kortknipt en praktische kleren aantrekt ben je opeens 'een halve vent'. En dat is dan weer geen kompliment.

Moeilijk hoor, om het precies goed te doen. Dus je moet wel op hakken lopen, en je haar fohnen, maar desondanks gewoon de koeien melken en de klopboor ter hand nemen. Lastig hoor, dat emanciperen.

Ik vind boer zoekt vrouw by far het leukste programma dat op tv is op het moment. Mijn ongezouten meningen:

Als ik single was en op zoek naar een man had ik een brief aan Jos geschreven. Wat een leuke vent! Hij en Dycke passen volgens mij prima bij elkaar, ik hoop dat het allemaal zo mooi blijft als het nu lijkt!

Wim is een ontwapenende knuffelbeer. En ik vind Astrid een leuk mens. Al heeft ze dan kort haar en een kordate manier van doen, er sprankelt iets heel vrolijks in haar ogen, waar ik met plezier naar kijk.

Wytze wordt ben ik bang over een paar maanden door Neeltje opzij gezete, als de nieuwigheid er af is. Sneu, maar hij heeft er vast veel van geleerd, en er zijn hele nieuwe werelden voor hem opengegaan. het zou me niks verbazen als Iris weer in beeld komt, en dat ze dan nog lang en gelukkig gaan leven.

Peter is niet mijn type. Van achteren, zonder t shirt is het wel een stoere bink, maar als ie begint te praten haak ik af. van Hanneke's stem heb ik weken de slappe lach gehad, kan er ook niks aan doen. maar het begint te wennen (alleen toen ik haar moeder afgelopen week hoorde was ik weer terug bij af. 2 identieke stemmen..hahaha!) Kweenie of het wat wordt.

Hans is helemaaaal niet mijn type. Ik zal wel ongeemancipeerd zijn, maar al dat gestaar in elkaars ogen, en diepzinnige gepraat over gevoelens en gedachten begon op mijn zenuwen te werken. Ik was ook heel verbaasd dat al zijn vrouwen daar als een blok voor vielen. Ik snap er echt helemaal niks van. Vind Audrey ook niet zo leuk, maar heb geen idee hoe het verder gaat....

Nog leuker dan al die boeren vind ik trouwens het feit dat je zo heerlijk on-opgeleukt naar binnen kunt kijken bij al die huishoudens. Het is een heerlijk inkijkje in een andere wereld dan je eigen. Dat niet iedereen elke avond salades maakt met zongedroogde tomaatjes, feta en speciaal uit italie geimporteerde olijfolie. Of zijn interieur bijeensprokkelt met de laatste VT wonen als inspiratiebron. Zo leuk om te zien. En jammer dat het al bijna weer afgelopen is!

Ingrid

Sancy

Sancy

17-11-2009 om 10:54

Jos

Ik heb zondag voor het eerst een aflevering gezien van BZV. Ik snap niet dat mensen Jos charmant vinden, ik vind hem een gladjanus en een player.
Wim en Astrid zie ik wel zitten, dat is een leuk stel. En ik moet nog zien dat Neeltje de winter op de boerderij volmaakt.

Trouwens....(voor wat het waard is)

vonden mijn kinderen dat Astrid 'zulk leuk haar had' met als toevoeging 'dat het wel wat op mijn kapsel leek'

Nou. Dapper van mij toch? Om dat hier zomaar neer te gooien?

Ingrid

Hmz, ingridt

Toen ik Astrid voor het eerst in beeld zag, moest ik ook best wel direct aan jou denken... Eigenlijk dacht ik letterlijk: Ze lijkt me net zo'n gezellig mens als IngridT (in het positieve even, voor iedereen die dit sarcastisch wenste op te vatten). En nee, dat ligt niet aan motorrijden, want ik heb zelf nul komma nada met quads

Rieke

Rieke

17-11-2009 om 11:37

Berber en mijn mening

'Astrid in Volendammer kledendracht!', het was Staphorster dracht hoor. Dezelfde die de moeder van mijn schoonzus nog aanheeft....En ik woon er hemelsbreed een paar kilometer vandaan. Dus Wim en Astrid heb ik wel gevolgd; een heel leuk stel en ik hoop dat het wat wordt.
Jos is een leuke man maar wel een gladjanus, een vrouwenversierder lijkt het mij. Dycke is een lieve vrouw die heel serieus is.
Wietse en Neeltje daar heb ik niks mee, passen niet bij elkaar volgens mij.
Dat brabantse stel Peter en Hanneke passen wel bij elkaar, maar ik zou nooit op die man vallen, maar dat hoeft ook niet gelukkig.
En tenslotte Hans en Audrey; die passen ook wel bij elkaar. Die kregen allebei een handdoek van een tante, brrr. Om in 1 kast te liggen. Dat andere meisje die ook zo verliefd op hem was vond ik zo sneu, die hield zich heel dapper.
Maar ik denk dat er heel selectief uitgezonden wordt, Wytze blijkt best wel een prater te zijn, volgens het meisje dat er als een nalaatste uitging, die ken ik via via. Dus het is ook misleidend.
Maar ik vind het ook een superprogramma, ik kom zelf van een boerderij en herken best wel veel. Sommige inrichtingen zien er nu nog uit als die van mijn ouders in de jaren 70.

Kweet het berber

Het was kort door de bocht.

Maar toch blijft het (althans voor mij) intrigerend dat mannen-dingen kunnen over het algemeen wordt gezien als 'stoer' ('zie mij eens met die klopboor'), terwijl er als een man uitzien, of je niet al te vrouwelijk gedragen onmiddellijk leidt to minder complimenteuze kwalificaties als 'zak hooi' of 'halve vent'. Al heeft dat dan misschien niks te maken met emancipatie.

Ingrid

Hahaha genista!

Dank je voor het kompliment!

Ingrid (Heb trouwens niks met motoren, en niks met quads, en ook niks met auto's)

liora

liora

17-11-2009 om 12:27

Hanneke

Hoi,

Ik wil het even opnemen voor Hanneke. Dat ze Brabants is, daar kan ze niks aan doen. Ik vind haar wel heel erg mooi, echt een knappe vrouw. Die stem vind ik juist heel leuk (vooral toen ze op de speeddate vroeg aan Peter: heb je nog hobby's, hahaha dat je dat echt serieus vraagt...).

Peter zelve vind ik dan weer minder maar vooral omdat hij zo ontzettend dom overkomt.

Ik denk dat zij juist heel goed bij elkaar passen en ook allang heftige seks hebben gehad (sperma vangen...).

Liora, tikje melig, sorry

Ow, dat sperma vangen

Ajasses, ik werd er steeds zo misselijk van, wat werd dát uitgebreid behandeld, was dat nou echt nodig?
Maar wb Hanneke, je hebt wel gelijk Liora dat ze er niks aan kan doen. Tis een lieve meid en ze ziet er prima uit, maar ik zou niet aan die stem kunnen wennen.
En nog ff over Astrid, ze zat idd iets te vergenoegd te genieten waar Cynthia bij was, dat vond ik ook ff pijnlijk (al vermoed ik dat dat laatste projectie is - Cynthia leek nergens last van te hebben), maar het was ook wel weer ontwapenend om te zien hoe verliefd ze was. Ik blijf erbij dat die 2 in Staphorst de meeste potentie hebben. Oja, Jos en Dycke ook, die vergeet ik steeds.
Waarom vinden sommigen dat meisje van die gerberaboer niks? Ik vind haar wel lief, maar hém een beetje eng. Dat iedereen zo in die ogen verdrinkt snap ik echt niet.

Heerlijk draadje

Heb sinds gistermiddag niet meer ingelogd dus heb het even met veel plezier zitten lezen. Nog even terugkomend op Astrid. Ahum, ik was het die vond dat ze zich wel wat vrouwelijker zou mogen kleden om die boer Wim binnen te hengelen Okee, dat is haar ook gelukt als halve vent Maar ik denk overigens bij vrouwelijk niet aan een laag plamuur en een rokje. En ook kort haar kan beslist vrouwelijk zijn maar het was gewoon de hele combinatie waarbij ik zoiets had van; 'kan het iets charmanter?'. Ik heb gewoon niets met het hele type. Ik vind bepaalde types mannen a-sexueel. In mijn ogen is Astrid a-sexueel. En om nou te stellen dat een vrouw met hoge hakken naar een boerderij moet om vrouwelijk te zijn is flauwekul. Een type als Dycke liep er ook niet bij op hakjes en een rokje maar super vrouwelijk is ze wel!

Jesse_1

Jesse_1

17-11-2009 om 14:05

Typisch

Neeltje was de enige (volgens mij) die niet verliefd was toen ze uitgekozen werd, maar dus wel de eerste die wil gaan samenwonen? Merkwaardig hoor.
Zijn er überhaupt mensen die er nog in geloven dat zij echt een lange diepzinnige relatie met Wietse gaat hebben?
En Wietse... ik ken een jongen 'type Wietse'. Echt een superleuke jongen, maar... je moet hem wel leren kennen, dan blijkt dat hij kan praten en dat hij een enorm goed gevoel voor humor heeft. Ik denk dat de laatste 2 dames op de boerderij bij Wietse, uiteindelijk er toch in zijn geslaagd met hem in gesprek te komen. En tijdens de ontmoeting met Neeltjes familie was hij toch ook redelijk open vond ik.
Verder: ik verbaasde mij ook over de 'botheid' van Astrid. Pas nádat zij met Wim gesproken had en ze al 'bij elkaar waren' vroeg ze aan Cynthia: "Je vindt het toch niet erg hè?". Dat had ze toch ook eerder kunnen vragen! Ik denk dat die Wim trouwens wel een sympathieke vent is.
O ja, ik denk dat ik over het algemeen al op de boeren zou afknappen op de manier waarop ze eten. (Tenminste: zoals Wietse en zijn ouders aan tafel zaten, linker elleboog op tafel, rechterarm om het bord heen en dan met een vork de prak maar naar binnen harken.)
Jesse

Eten

Jesse, en dat dan ook nog tussen de middag hè! Ik ken het van mijn (inmiddels overleden) grootouders van moeders kant. Daar aten ze op de boerderij warm tussen de middag. Na het toetje (van hetzelfde bord als waar je van had gegeten, oh gruwel) werd er een bijbelverhaal gelezen door mijn opa.

Wat me er aan doet denken dat Staphorst-Wim aangaf het wel heel belangrijk te vinden dat zijn a.s. ook in de Here was. Wat ik mij herinner was dat bij Astrid niet het geval...

Chris

liora

liora

17-11-2009 om 16:55

Astrid superbot

Je gaat toch niet tegen de concurrent zeggen: nou het zit goed hoor, tis wederzijds. Ik vond dat superbot. Ik vind Astrid een tang.

Liora

Ik hoop voor Astrid dat ze niet meeleest op OOL. Ze zou per direct in een depressie schieten denk ik Manwijf, tang.... need I say more?
Overigens Liora wat je over Hanneke schreef, mee eens. Afgezien van haar stem (die ik moeilijk kan aanhoren) is het verder een leuke meid om te zien en toch ook niet bepaald het type wat bang is vieze handjes te krijgen of een nagel te breken

Amanda

Amanda

17-11-2009 om 20:23

Ik schiet

elke keer weer in de lach van de stem van Hanneke. Daarna went het wel, maar tjemig. Ze zou prima op de markt kunnen werken. Verder een hele vrolijke mooie meid. En een gezonde hollandse trek in Peter, ze springt er nog net niet bovenop waar de camera bijstaat.

Wietse is vreselijk onzeker. En waarom eigenlijk. Ziet er best goed uit, mooie bek met tanden, flinke kaaklijn, lang. Maar blijven steken in zijn ontwikkeling. Neeltje is geen verstandige keus, die gaat dood daar van verveling. Maar ja, daarin is Wietse dan wel weer een echte man, hij kiest niet met zijn verstand maar met wat anders.

Hans zijn oogjes vind ik mooi! En hij is gevoelig en attent. Audrey is een dromer en een beetje zij-ig tiepje. Hoe oud is ze eigenlijk? Het is dat ze zo'n zacht huidje heeft maar ze heeft toch een oud gezicht vind ik. En dat haar, afschuwelijk. Die Jo was veel te groot en te grof voor Hans, ze keek hem zo op zijn kruin.

Bij Astrid is het bezit van de zaak het eind van het vermaak. Volgens mij is hoe-heet-ie een lomperd en helemaal niet geinteresseerd in haar persoontje. Ja nu nog wel, maar dat gaat snel over. Gewoon lekker een vrouw achter het fornuis en achter op zijn motor. Maar verder mot ze haar klep houden denk ik. En daarnaast is het net zo'n tuinkabouter, weinig aantrekkelijk. Met zo'n spijkerbroek van twee voor 20 euro. Ik kan niet meer op zijn naam komen even.

Heb ik niet ergens gehoord/gelezen dat Jos een enorme womanizer is en Dycke al heeft bedrogen? Ik vrees dat het niks wordt met die twee. Wel passen ze als stelletje goed bij elkaar, qua lengte en uiterlijk. Mooie mensen.

Proest amanda

"met zo'n spijkerbroek van twee voor 20 euro". Ik kom hier niet meer bij (LOL)

Audrey

is een jaar of 22 volgens mij? In elk geval nog erg jong dacht ik.
Maar Amunda, méén je dat nou, van die ogen van Hans? Ik vind hem dus heel onecht, zo gemaakt zwoel zwijgend naar je starend, ik zou er nachtmerries van krijgen werkelijk waar. Nee, de enige boer die fysiek enigszins interessant is, is Wytse. Maar die simpele grijns is dan wel weer ff doorbijten ja.

liora

liora

17-11-2009 om 21:29

Wim

Inderdaad, ik denk ook dat Wim enorm ongeinteresseerd is, dat wordt helemaal niks denk ik. Ik vind hem ook behoorlijk lomp.

En Jo, die vindt vast nog een hele lieve, hele religieuze man en samen zullen ze nog lang en gelukkig leven, dat denk ik echt.

Liora

O, sorry

ik bedoel AmAnda.
En wb Wytse spreek ik uiteraard geheel voor mezelf. Er zijn vast vrouwen hier die niets in hem zien, sterke tanden of niet
Ja, eigenlijk ben ik wel benieuwd: zijn er hier meer die Wytse een lekker ding vinden?

Marleen

Marleen

17-11-2009 om 21:54

Griezelen

Wij zitten ook elke zondag voor de buis. Met veel van jullie ben ik het wel eens, maar ik vind jullie opvallend mild over Dycke en Jos, wat een eng stel! Wij rollen hier leke week griezelend van de bank af, ze zeggen niet één normale zin! Alleen maar dingen als 'het gaat heel diep', 'het is een cadeautje', etc. Ik geloof er helemaal niks van. Ik vrees dat hij dominant is, en zij niet helemaal stabiel, en dit gaat eindigen in tranen. Maar ik schrijf dit wel enigzijns beschroomd, want ik ken ze natuurlijk alleen maar van tv! Maar goed, jullie roddelen ook allemaal, dus dan mag het Ik zie trouwens Hanneke en Peter samen zo een geweldig bedrijf opbouwen, dat wordt wel wat. Neeltje is onpeilbaar , niet verliefd, maar wel samenwonen, vreemd. Leuk draadje dit trouwens! Marleen

Wytze en lekker ding

in eerste instantie dacht ik toch ook wel dat het wat zou kunnen zijn Wytze. Een stil water met een diepe grond zeg maar.

Nu weten we idd nooit precies wat er allemaal NIET is uitgezonden, maar van wat ik heb gezien tot nu toe vraag ik me toch serieus af of ie ueberhaupt wel eens iets te melden heeft. Of er iets interessants schuilgaat achter dat intrigerende gezwijg. ik weet het niet. En ik kan er niks aan doen, maar dat verlegen tuitmondje gaat na een tijdje iets heel irritants hebben. Dus nee, het word niks met mij wen Wytze (en ik ben trouwens al heel gelukkig getrouwd, hahaha, straks worden we zo overgeplaatst naar relatieprobelemn...haha!)

Ingrid

Sja

"Maar goed, jullie roddelen ook allemaal, dus dan mag het "
In het algemeen doe ik niet mee in dergelijke draden. Wat ik thuis op de bank zeg, hoef ik nog niet op het internet te gooien. Stel dat het je broer is, over wie ze zo praten, of een goede vriendin? Natuurlijk kun je je voorkeuren hebben, maar sommige kwalificaties hier gaan wel erg ver. Dat zeg ik thuis op de bank niet eens

Tirza G.

Tirza G.

17-11-2009 om 22:40

Niet alles in beeld

Natuurlijk brengen ze niet alles in beeld. Zes van de tien boerderijen liggen vlak aan een snelweg en ze hebben állemaal hoogspanningsmasten op het land. Heus niet romantisch.

Ik heb alleen een beginstukkie gezien, toen deed er nog een Zeeuw mee. Die kreeg 5 brieven geloof ik, dus toen was-tie niet door. Verdorie toch. Het gaat toch om kwáliteit?

Tirza

krin

krin

17-11-2009 om 23:52

Ja maar tirza

"Die kreeg 5 brieven geloof ik, dus toen was-tie niet door. Verdorie toch. Het gaat toch om kwáliteit?"
Zeeuwse kwaliteit is een kwaliteit apart, toch? Dat moet je léren waarderen. Dat duurt te lang voor tv.
En nu ga ik er snel vandoor, want nog nooit BZV gezien.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-11-2009 om 02:06

Astrid

Ik vind dat sommigen wel érg negatief over Astrid doen. Wat is er mis met haar uiterlijk? Ze is een beetje stoer en kordaat, dat wel, maar ik vind het een beetje raar om haar een halve man te noemen.

Berber

Berber: "Als je er voor kiest om aan zo'n programma mee te doen moet je ook ergens tegen kunnen hoor, dan weet je dat alles wat je doet uitgebreid uitgemeten wordt want er kijken een paar miljoen mensen mee."
Sja, ik was er al bang voor dat die dooddoener zou gaan komen. Nogmaals: als het jouw zus is over wie ze lekker selectief monteren en uitzenden en die op deze manier wordt besproken, voel je het dan nog zo?
"Ik neem aan dat deze mensen daar over nagedacht hebben en anders voorbereid zijn door de programmamakers." Ik denk niet dat je het goed kunt inschatten wat er over je heen komt en hoeveel impact het na jaren nog steeds heeft. 't Is wel een reden temeer om maar vooral niet aan dergelijke dingen mee te doen.
"ik noem dat geen roddelen." Ik vind mensen zomaar uitmaken voor "een zak hooi" of "een zak aardappelen, wat je ze ook aantrekt" erger dan roddelen. Maar ik zal weer wijselijk wegblijven uit deze draden en vooral zorgen niet op tv te verschijnen Ik was alleen erg benieuwd wat er nu precies onvrouwelijk aan Astrid was, maar om eerlijk te zijn, weet ik dat nu nog niet.

Mijn mening (voor wat ie waard is...)

In ieder geval heb ik bzv hier in huis al 'gewonnen' wij wedden altijd wie met wie gaat eindigen (mag eventueel bijgesteld worden) en ik heb met glans en glorie gewonnen..Alleen bij die gerberaboer bleef ik twijfelen, de rest had ik vanaf het begin al door hoe de vlag erbij hing.
Ik verbaas me ook over jullie kritische blik op astrid. Ik vindt d'r best een leuk mens, recht door zee, vrolijk en uiterlijk......ach, is die wim zo knap dan? Ik geloof ook niet dat ze het met cynthia niet oprecht goed meende. Volgens mij waren die al dikke vriendinnen geworden...en zoals dikke vriendinnen zijn, die gúnnen elkaar gewoon de trofee (de boer in dit geval). Volgens mij was cythia ook gewoonweg niet verliefd, ze had het wel gezellig en kon goed met beiden overweg, maar dat was het ook wel. Zal me niks verbazen als ze straks als de gemoederen bedaard zijn nog uren met astrid aan de telefoon hangt en met regelmaat op bezoek komt.
Peter en hanneke. Die passen precies. Maar volgens mij hebben beiden meer met hun verstand dan met hun hart gekozen. Wietse en neeltje....ik denk dat we de échte wietse en neeltje helemaal niet gezien hebben. Die houden hun echte gevoelens achter voor de camera, alleen soms 'glipt' er een verdachte uitspraak uit bij neeltje (en kleurt ze ervan...).
Jos en dycke. Ik vindt jos helemaal niks...brrr dat geklets over z'n gevoelens. Is even leuk, maar sorry hoor en het klinkt zo 'gemaakt'. Een beetje een gladjanus en het plaatje is 'te' mooi om waar te zijn, daar zit vast een addertje onder het gras. Dycke vindt ik een schat en ik hoop voor haar dat het goed afloopt, hoewel ze me ook wel een type lijkt die d'r principes heeft en ervoor staat (denk aan het kamperen).
En de gerberaboer.....mmm, ik vindt die ogen ook niks, en hem veel te 'vaag' en geloof niet dat het wat gaat worden met audrey. Ze staan te 'ver' van elkaar af qua belevingswereld. Audrey studeert nog (volgens mij) en ik vindt d'r gewoonweg niet passen op die boerderij en bij die boer.
Nou ja, ik heb toch al gewonnen....kan mij het schelen!Ik hoop dat ze allemaal gelukkig worden!
groeten albana

Nou nog een keertje dan

Waarom is Astrid niet vrouwelijk?

Ik zou zeggen kijk naar Dycke en kijk naar Astrid dan begrijp je toch wel waarom Astrid geen vrouwelijk type is. Maar ach.... zoveel mensen, zoveel wensen niet waar?

yelle

yelle

18-11-2009 om 09:06

Hier ook

Hier in Belgie is de serie 'boer zoekt vrouw' ook net voorbij.Elk jaar weer opnieuw laat ik me vangen om ernaar te kijken.Soms vraag ik me af of het niet allemaal een stukje toneel is dat daar wordt gespeeld.
Tijdens de reis leek dat er toch een paar koppeltjes zouden gevormd worden.Ze deden verliefd,deelden waarschijnlijk ook wel meer dan stoel en tafel en dan achteraf blijkt dat ze toch niet de ware zijn voor elkaar.Hoe kan je dat trouwens ook weten op die manier he.Die vrouwen komen meestal in een heel ander milieu terecht,het boerenleven,want er zijn vrouwen en meisjes bij die nooit een koe,varken of stal van kortbij hebben gezien.Wat gaan die daar in hemelsnaam dan doen?
Is het sensatie,in de belangstelling willen staan,op tv komen?

Marith

Oké, ik verzand in doorzagen, dat snap ik nog wel
Ik kijk naar Dycke. En ik kijk naar Astrid. En ik snap nog steeds niet waarom Astrid niet vrouwelijk zou zijn. Die mooie bos krullen? Heb ik ook niet. Ander soort kleren? Die heb ik ook niet. Of doelen sommigen op de rondingen? Niet om naar te doen en over wensen gaat het ook niet, maar ik zie het gewoon niet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.