Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Pelle

Pelle

16-11-2009 om 10:18

Boer zoekt vrouw


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Genista

Waarschijnlijk zit het hem in de combinatie: én heel kort haar, én geen rondingen, én kordate manier van optreden, én op die motor, én beetje harde stem, althans geen poezelige vrouwelijke die al het voorgaande zou kunnen compenseren.
Ik vind haar overigens wel leuk, ze is zó verliefd dat dat alleen al me voor haar inneemt. En idd, haar ogen stralen.

Poeh genista

Volgens mij gaat dit een zwemslip versus zwemshort-verhaal worden, LOL

Weet je.... deze "discussie" gaat helemaal nergens over Astrid is gewoon Astrid. Niet mijn type (ook al val ik niet op vrouwen maar ik kijk ook wel eens naar vrouwen en kan dan bedenken of ze potentieel een vriendin van me zouden kunnen zijn IRL. Ik heb gewoon niets met haar.... Die harde stem, die praktische oversized truien en poloshirts. Brrr dat gegnuif naast Cynthia die op mij wel als een lieve vrouw overkomt. Ook al zou ik haar ook graag een make-over voor haar verjaardag willen geven maar dat terzijde..... Ik hou er over op! )

Aaaaach marith...

Nou hebben we net weer zo'n geinig onderwerp gevonden en dan hou je op )
Echt, ik zie het los van of Astrid nu mijn 'type' is. Maar ik begin het onderhand te snappen - er is erg veel uiterlijk bij die vrouwelijkheid. Gelukkig maar dat ik zelf lang haar heb, zij het zonder krullen

Puck2

Puck2

18-11-2009 om 10:37

Ik snap marith wel, genista

Ik denk dat je niet kunt zeggen dat het precies aan kleding, haar of gedrag ligt. Het is volgens mij ook gevoelsmatig. En ik vind Astrid ook erg onvrouwelijk maar dat wil bij mij niet zeggen dat iemand minder is ofzo.

Berber

Wellicht voelt men zich aangesproken

Berber

Haha, ik krijg het gevoel dat ik verkeerd geïnterpreteerd word (en tenslotte ben ik degene die erover doorgezaagd heeft ). Ik vroeg gewoon wat er nu onvrouwelijk zou zijn aan Astrid omdat ik dat niet zie. Nog steeds niet trouwens, maar het zal wel aan mij liggen, gezien in het licht van hoeveel meeschrijvers hier haar ook niet erg vrouwelijk vinden. Ik heb daar verder geen mening over, of het wenselijk zou zijn of dat je meer kans maakt of dat ik iemand aardiger zou vinden als enz. Gewoon, puur het feit dat ze onvrouwelijk gevonden wordt en dat ik dat niet begreep.
Struikelen doe ik over andere dingen, maar dat heb ik al gezegd.

Starry Night

Starry Night

18-11-2009 om 15:17

Sluit me aan bij genista

Op het gebied van ongeremd en publiek 'roddelen' (ik zou het liever bashen willen noemen), waarbij het dan vooral gaat om allerlei kwalificaties en persoonlijke conclusies die erg ver gaan en kwetsend zijn. Niemand vraagt daarom, ook niet iemand die aan een televisieprogramma meedoet. Volgens mij zou het normaal moeten zijn mensen met respect te blijven benaderen, ook als ze met hun hoofd op tv verschijnen.
Ik vind het op zijn zachtst gezegd een discutabel beginsel. Waarbij komt dat ik het met veel geuite kwalificaties hier totaal oneens ben, maar dit terzijde.

Starry Night

Starry Night

18-11-2009 om 17:29

Berber

Ja. Dat is puur en onversneden uitschelden. En op basis waarvan? Het is me werkelijk een raadsel.

liora

liora

18-11-2009 om 20:30

Boontjes

Ach wat een heilige boontjes allemaal. Voor mij is juist het oordelen, soms positief soms negatief, de halve fun van dit soort programma;s.

Maar ik herinner me ineens het draadje van vorig jaar, waarin er een boer was die had geschreven op boerin Agnes. Sommigen, waaronder ik, vonden hem zo traag van begrip, en toen bleek ineens dat hij in coma had gelegen. Ik vond dat hilarisch want dan is het natuurlijk ineens logisch, maar oh oh oh, wat een reacties kreeg ik, dat ik daarom lachte...

Liora

Rieke

Rieke

18-11-2009 om 21:11

Afzeiken

Heb even de betekenis van het woord bashen opgezocht, had er nog nooit van gehoord. Woon hier ook ergens in een plaggenhut )
Maar wat ik wil zeggen; het afzeiken zegt meer over de dader dan over het slachtoffer.
Op het forum van BZV wordt trouwens nadrukkelijk gevraagd door Yvon of men het netjes wil houden.

Jujube

Jujube

18-11-2009 om 22:03

Gut

Tsja, de gein van 'Boer zoekt vrouw' is juist om te kijken wat je zelf een goede combi vindt.
Wietse vind ik persoonlijk zeer onaantrekkelijk door die eeuwige grijns. Ik denk niet dat het wat wordt met Neeltje, maar ach, hij doet dan tenminste wat relationele ervaring op zodat hij zich in de toekomst kan settelen met een bestendiger deerne.
Hans vond ik best okay, niet mijn type, maar dat hoeft ook niet. Zijn keuze voor Audrey begrijp ik niet, maar Jo vond ik ook niet echt bij 'm passen.
Wim vond ik best schattig en ik vind hem en Astrid een leuk stel. Leuk dat hij ook wat hobby's heeft buiten het 'boer zijn'.
Peter vind ik nogal lomp en ik had graag gezien dat hij met Saskia (die mooie met die donkere krullen) in zee was gegaan. Die was wat zachter en beschaafder. Dat had vast een goede invloed op hem gehad
Jos vind ik een rasechte gladde jongen, maar misschien heb ik 't wel mis. Dycke: een leuke en mooie vrouw met leuke dochters. Ik gun haar dat 't goed afloopt.
Groet,
Jujube

Kaaskopje

Kaaskopje

19-11-2009 om 02:19

Bij dit soort draadjes

is het de kunst om je beschaafd te verwonderen met in je achterhoofd de gedachte dat het onderwerp van gesprek het ook kan lezen. Ik vind het feit dat iemand ervoor kiest om op tv te komen geen excuus om je in het openbaar eens lekker te laten gaan over zijn of haar uiterlijk of minpunten. Dat vind ik van dezelfde orde als dat een meisje in minirok het over zich afroept om verkracht te worden. Sorry voor de grove vergelijking, zeg ik maar gelijk erbij.
Boer Jos vind ik op zich een leuke man. Ik heb vroeger wel bij dit soort 'types' aan de bar gezeten en dat is heel gezellig. Altijd leuke verhalen, in voor een geintje. Ik hou daar wel van, maar of het op relatiegebied zulke 'blijverdjes' zijn... ik weet het niet. Ik hoop dus voor Dycke dat hij zich echt voor 100 procent voor haar in wil zetten.

Fijngevoelig

Berber, vind jij dat dan een aanwinst, dat je op de vroege ochtend al uitgebreid beledigd bent? Ik weet niet waar je nu vandaan haalt dat ik of iemand anders die hier meeschrijft van streek zou zijn, maar ik lees het niet. 't Is wat mij betreft zoals Jujube schetst, dat is de lol van BZV. Maar we hebben nog wel een wijs gezegde, over wat gij niet wilt dat u geschiedt en dat je een ander dat dan ook niet moet doen. Ik zou het bepaald niet prettig vinden als iemand me vanuit zijn/haar veilige anonimiteit in de wereldwijde etalage ging uitschelden. Dus doe ik dat ook een ander niet.

Berber

Nou, jij sprak toch van "zak hooi" en "zak aardappelen, al trek je haar 16 rokken aan". De zaak lijkt me simpel: ik vind dat schelden, jij niet. Klaar Ik gaf al eerder aan dat het voor mij een reden is om niet in zulke draden mee te praten. Maar ik wilde alleen maar weten waarom Astrid enz... Daar zijn we verder wel klaar mee, denk ik.
(overigens ben ik niet zo teerhartig als ik kennelijk overkom. Rotterdamse collegae zijn mij niet vreemd, dus eerst 40 enge ziekten horen vóórdat het eigenlijke probleem op tafel komt is ook dagelijkse kost voor me geweest. Verder praat men op technische scholen in het algemeen ook niet hoogbeschaafd.)

Kaaskopje

Kaaskopje

19-11-2009 om 12:50

Uit zijn verband gerukt

Als we ergens goed in zijn op OO dan is het om uitspraken uit zijn verband te rukken Maar zeg nou eerlijk: vind jij het positief dat je 's morgens al meteen een lading bagger over je heen krijgt? Als je dat normaal vind, vind ik dat een vorm van afstomping. Mensen die zo grofgebekt zijn schaar ik onder de asociale types.

Sancy

Sancy

19-11-2009 om 13:26

Op de bres voor rotterdam

"Maar zeg nou eerlijk: vind jij het positief dat je 's morgens al meteen een lading bagger over je heen krijgt?"
Ah, maar dat is geen bagger (hoewel ze daarmee ook raad weten in Rotterdam), da's een levenskunst!
Sancy, immer genietend van de Rotterdamse volkstaal

Kaaskopje

Kaaskopje

19-11-2009 om 13:38

Sancy

Volkstaal staat niet persé gelijk aan schuttingtaal toch? Schelden met allerlei ziektes (laat ik het ook maar netjes uitdrukken) vind ik zelfs in volkstaal niet charmant.

Bastet

Bastet

19-11-2009 om 13:49

Ach

Inderdaad,het is volkstaal,om iemand dan gelijk asociaal te noemen,gaat mij te ver.
groetjes,Bastet

Wim's Buurvrouw

Wim's Buurvrouw

19-11-2009 om 13:52

Nog ff

Alle afzeikreacties negerend:
Wim is nog steeds samen met een vrouw. De naam is ons als buren en kennissen helaas nog niet bekend want Wim houdt zich keurig aan de afspraken. Het schijnt de boeren grof geld te kosten als ze dat niet doen, dus vandaar. En wij zijn in zoverre buren van hem dat we niet kunnen zien wie en wat er bij hem thuis in en uitgaat dus we hebben Astrid (of een ander) nog nooit opgemerkt. Wim doet zelf zijn boodschappen want ik kom hem daar regelmatig tegen en ook dan laat hij niets los. Komend weekend zijn wij alletwee (Wim en ik) bij een borrel uitgenodigd. Ik ben zeer benieuwd of Wim daar (zoals anders) in zijn eentje naar toegaat of dat hij Astrid (?) meeneemt. Daarover was hij zelf ook nog niet uit. En dat heeft uiteraard ook alles te maken met de afspraken die er gemaakt zijn en de boete die er mogelijk aanvast zit als je je niet aan die afpraken houdt. Maar ja zeg, zondag is de laatste uitzending! Dat maakt elkaar niets meer, dus de kans is erg groot dat hij niet alleen komt.
Wim is inderdaad gelovig maar dat hij nadrukkelijk gezegd heeft dat zijn vrouw ook 'in de Here' moet zijn, daar geloof ik niets van! Wim zal het wel fijn vinden als ze ook gelovig is of daar in elk geval voor openstaat, maar 'in de Here' is zeker niet een uitspraak die Wim doet.
En verder las ik dat er mensen zijn die Wim ongeïnteresseerd vinden. Dat is dus lariekoek! Maar (en dat heb ik niet van hem persoonlijk maar zo schat ik hem in en meerdere mensen die hem kennen, met mij) Wim zou uit zichzelf nooit de camera's e.d. hebben opgezocht. Hij houdt niet zo van al die aandacht, helemaal niet zelfs! Het is een wat stille en teruggetrokken man die al is het soms op een afstandje, erg met andere mensen meeleeft en dus zeker niet saai en ongeïnteresseerd is.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-11-2009 om 14:38

Wim

Wim heeft gezegd dat hij gelovig is maar zijn vrouw hoeft niet net zo gelovig te zijn. Dat is wat ik in een van de eerste afleveringen begrepen heb.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-11-2009 om 14:40

Bastet

Ik zal wel een uitgesproken plaatje hebben van wat voor mij onder asociaal valt. Als ik iemand hoor schelden met k....rlijer en alle varianten daarop vind ik dat asociaal gedrag.

wendelien

wendelien

19-11-2009 om 14:47

Er is hoop

Vorig seizoen heb ik me uiteindelijk toch een poosje gemengd in de discussie die ook toen steeds meer verzandde in wat je idd het best kunt samenvatten als het vrij schieten op mensen die zo "dom zijn aan dit soort programma's mee te doen". De GeenStijlmentaliteit zou ik dat nu noemen. Ik ben blij dat er nu meer mensen tegen ageren. Ik ben geen trouw kijker van BZV (kijk verder sowieso nooit reality-tv of wat daar voor doorgaat). De criteria die hier nu blijkbaar gehanteerd worden verbazen me. Wie wil er straks nog aan dit soort programma's meedoen, als de schandpaal blijkbaar de prijs is? Laten we wel wezen: de grootste, onbarmhartigste criticasters kijken blijkbaar wel.

Sancy

Sancy

19-11-2009 om 15:00

Kaaskopje

En "lelijke apekop"? Is dat ook asociaal?

Sancy

"En "lelijke apekop"? Is dat ook asociaal?"
Dat ligt natuurlijk aan de context. Is deze uitspraak bedoeld als commentaar op iemands uiterlijk, dan wel. Bedoel je daarentegen in feite te zeggen "jij belhamel!" dan weer niet. Want Bromsnor zei dat ook...

Sancy

Sancy

19-11-2009 om 16:09

Oei

kijk, dat onderscheid kende ik niet Genista. In welke van de 2 categorieën valt dan: tegen iemand zeggen dat een ander een lelijke apekop is, zonder dat de spreker de apekop in kwestie heeft gezien? Lastig, lastig...

Sancy

Misschien kun je het beste "lelijke" eraf laten. Dan kun je altijd nog zeggen dat je het in de betekenis "deugniet" bedoelde. Lees ook: "Verantwoord schelden" van S. Saaistem.

Tirza G.

Tirza G.

19-11-2009 om 17:21

Wim's buurvrouw

Je schrijft, dat Wim de camera's enzo nooit zelf op zou zoeken. Hoe kom je dan in dat programma?

Tirza

Wim's buurvrouw

Wim's buurvrouw

19-11-2009 om 17:46

Tirza

Wat dacht je van via een stel vrienden?

Starry Night

Starry Night

19-11-2009 om 18:19

Wim's buurvrouw

Heerlijk, jouw bijdrage! ik hoop dat het Astrid is, ik hoop het echt..........

Starry Night

Starry Night

19-11-2009 om 18:26

En wat betreft het ot-onderwerp

Ik leer wel bij, ik heb nooit geweten dat een zak hooi zich überhaupt gedraagt en hoe dat er dan precies uitziet, maar dat doet er niet toe
Het is wel degelijk mogelijk deelnemers aan realityprogramma's diep te kwetsen, en misschien nog wel meer de mensen in de omgeving van die kandidaten. Er zijn voorbeelden uit het verleden, waarbij kinderen van kandidaten zich in discussies gingen mengen om hun vader of moeder te verdedigen en ik kan je wel vertellen dat ik dat hartverscheurend vind.
Het verschil met een platte Rotterdammer die je iets toebekt is dat die Rotterdammer dat met open vizier doet en recht voor z'n raap. Oftewel: je kunt weerwoord geven als je wilt. Het allerkwalijkste van internetgescheld vind ik dat laffe anonieme karakter en het is precies die anonimiteit die zorgt dat het de spuigaten aan het uitlopen is.
Overigens kan het inderdaad veel en veel erger dan in deze draad, ik ben inmiddels wel wat gewend en een van de zaligheden van OOL is het gezonde niveau dankzij de gedegen moderatie alhier. Ik signaleerde dus eerder een glijdende schaal dan dat ik nou werkelijk vind dat mensen hier echt te ver zijn gegaan.
Blijf je ervan bewust dat je het over levende mensen met gevoelens hebt die mee kunnen lezen, dat was mijn enige punt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.