Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Pelle

Pelle

22-12-2010 om 20:44

Boer zoekt vrouw-draadje


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

22-02-2011 om 11:27

Julia

Ik ben het helemaal met je eens, vreselijk!

Margriet*

Margriet*

22-02-2011 om 17:30

Adriaan bij de receptie

van het hotel. receptioniste: Is it your first time on Cyprus? Adriaan: Wat zegt ze?

Kaaskopje

Kaaskopje

23-02-2011 om 00:40

Ja heel vreemd

je zou toch zeggen dat de ergste heikneuter die paar woorden Engels nog wel kan verstaan.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-02-2011 om 00:42

Snap de yvon 'haat ' niet

Ik mag haar graag zien. Wat is er dan zo 'pippi' aan haar? Die kleren zijn smaak, dat vind je leuk of niet. Met haar haar is niks mis vind ik, maar dat is mijn smaak. Dus wat ergert jullie zo?

Fiorucci

Fiorucci

23-02-2011 om 07:13

Kaaskopje

Maar dat kan toch? Ik vind er gewoon niks aan, ik vind het geen leuk iemand. Uiterlijk doet er trouwens niet toe wat mij betreft hoor.

Fiorucci

Fiorucci

23-02-2011 om 08:32

Ehm berber

Jee, dus al die vrouwen in Desigual tunieken zijn dan ook niet erg volwassen? Mag ik nog wel mijn AllStars aan?))

Puck

Puck

23-02-2011 om 09:43

Fio

Die all-stars mag je dan alleen aan onder je kekke desifual-jurkje (ik weet trouwens een mooie outlet van desigual, kwijl, kwijl).
En wat Yvon betreft: die look is niet Yvon, die look is gewoon de styling van BZV, dat heeft verder niets met Yvon zelf te maken.

MiMi

MiMi

23-02-2011 om 09:45

Ook irritaties bij yvon

Ben blij dat ik niet de enige ben die "jeuk" krijgt van Yvon Jaspers... Al vanaf dag 1 dat ze bij het Klokhuis presenteerde heb ik haar echt irritant gevonden. Boer zoekt vrouw kijk ik wel altijd maar hoop altijd dat Yvon zo min mogelijk in beeld komt. Het is inderdaad dat haar, die kleuterkleertjes, dat stemmetje en "ik ben zo leuk en lief"-gedrag. Jakkie!

En o ja.. heb in een deuk gelegen om Adriaan. Verstaat geen woord Engels, weet niet welke zee het is, weet niet wat een aubergine is... gieren toch??

Fiorucci

Fiorucci

23-02-2011 om 09:47

Berber

Ik vertel er maar niet bij dat ik de originele Nightmare before Christmas AllStars heb....

Sancy

Sancy

23-02-2011 om 10:27

Ach puck

"En wat Yvon betreft: die look is niet Yvon, die look is gewoon de styling van BZV, dat heeft verder niets met Yvon zelf te maken."
Jij leest zeker geen Margriet? toen Yvon Jaspers daar de gasthoofdredacteur was, stond het hele tijdschrift in die stijl hoor, tot en met haar zelfontworpen servies (ook te zien via www.yvonjaspers.nl )

Mwoh

Ik snap het niet. Zoiemand is toch redelijk makkelijk te omzeilen dacht ik? Het heeft jaren geduurd voordat ik door had dat Paul de Leeuw dagelijks op tv te bewonderen was. Ik kom die man zappend nooit tegen (en zo wel, dan zap ik razendsnel door).
Ik kijk ook geen dwdd dat scheelt misschien. Als dat een programma is waar juist alle gasten komen die jou ergeren is dat lastig, maar vind je het dan wel een leuk programma denk ik dan?
Al met al boeit me tv steeds minder, en dat blik bn-ers wat telkens opengetrokken wordt al helemaal niet. Ik voel me zo langzamerhand vrij uniek, ik ben geen bn-er, ik ben zelfs geen b-ooler

Cobi, accent (ot)

"En dat terwijl ik eigenlijk diep in mijn hart de impopulaire, politiek incorrecte mening aanhang dat als tv/radio je vak is je daar toch wat aan zou moeten doen, aan zo'n sterk accent."

Oh Cobi, jij moet vast wel erg blij dat je niet in de UK woont, want daar hoor je op tv *juist* de meest uiteenlopende accenten! Bij de BBC hebben ze de Received Pronunciation al jaren geleden losgelaten ten faveure van regionale accenten.

Ik kan zelf juist een accent meestal wel waarderen op tv, zeker het Brabantse. Ik hoor honderd maal liever Yvon Jaspers dan bijvoorbeeld Renate Verbaan.

Chris

joep

joep

23-02-2011 om 11:14

Ook geen liefhebber

Yvon acteert, niemand is altijd zo blij. Ze is ook weleens moeder van het jaar geworden, nou daar ken ik wel betere kandidaten voor, echte moeders bij wie ook weleens iets mis gaat. Ook het accent is geacteerd, soms wordt het nog eens extra aangedikt. Volgens mij komt zij helemaal niet uit brabant.

Fiorucci

Fiorucci

23-02-2011 om 13:19

Berber

dat zijn mooie zwarte Allstars met daarop de afbeelding van Jack uit Nightmare before Christmas..

joep

joep

23-02-2011 om 15:28

Hartelijk dank cobi

precies!

Fiorucci

Fiorucci

23-02-2011 om 15:29

Nou berber

Ik zag ooit een afbeelding van allstars met pauwen erop, in allerlei kleuren blauw en paars. Echt mooi!

Voortplanting

Ik denk dat Yvon prima van wanten weet tussen de lakens. Toevallig las ik een paar dagen geleden in de VK dat ze helemaal niet zo'n braaf meisje is en dat ze in de tijd dat ze in New York woonde haar fair share aan one night stands heeft gehad en experimenteerde met xtc. Vandaar misschien al die boerenbontestippeltjes?

Chris

Kaaskopje

Kaaskopje

24-02-2011 om 00:58

Berber

Je mag van haar vinden wat je van haar vindt, maar ik was oprecht nieuwsgierig waar die afkeer vandaan komt. Ik heb dat soort 'irritatie' uiteraard ook wel eens bij bepaalde mensen.
Ik heb gelezen dat Yvon helemaal weg is van Zweden en haar huis Zweeds heeft aangekleed en ook nog eens een hutje in het bos tot Zweeds huisje heeft omgeturnd, dus als ze zich al in Scandinavische kleurtjes hijst kan het daarmee te maken hebben misschien. Ik vind het erg vrolijk.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-02-2011 om 01:01

Jeetje cobi

Wat een bak met gal.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-02-2011 om 01:10

Servies

Ik heb even het servies van Yvon bekeken en jawel hoor... geïnspireerd door Zweden. Ik vind het erg leuk.

Julia64

Julia64

24-02-2011 om 10:31

Jeetje kaaskopje

Je schrijft zelf: "Ik heb dat soort \'irritatie\' uiteraard ook wel eens bij bepaalde mensen".
Nou dan!
Ik vind het ook een beetje overdreven om Cobi te betichten van "een bak met gal". Volgens mij neem je het een beetje te serieus allemaal.
En fijn voor je dat jij het servies zo leuk vindt. Ik vind het afzichtelijk.

Fiorucci

Fiorucci

24-02-2011 om 10:36

En wederom

Smaken verschillen. Ik hou wel van kleur, zoals de collecties van www.rice.dk.

Is het heel erg

dat ik het programma nog nooit heb gezien en dat ik Yvon Jaspers ook niet te moeite waard vind om naar te kijken ?

ik vind dat er echt geen bal op tv is, echt geen ruk en reetje aan, de enkele programma's die ik dan wel interessant vind zijn sávonds laat (of s'nachts dan wil vpro of kro nog iets kunstzinnigs uitzenden) maar dan slaap ik bij voorkeur. Gelukkig heb ik dan een nieuw verslavend spelletje op de Wii zodat ik naast dit scherm ook nog naar mijn nieuwe flatscreen kan kijken

Vreemd verschijnsel

dat zo'n bzv-draad voor liefhebbers wordt gekaapt door bzv-haters. Apart.
Zelf kijk ik graag en heb ook onomwonden meningen over de deelnemers, maar voel er niets voor om dat op internet te zetten, voor eeuwig terug te zoeken. Daarvoor heb ik teveel invoelend vermogen...

Cobi wat is

ons'en ??

Ons

Ik denk dat Coby One Night Stand bedoelt
Muizemeis

Kaaskopje

Kaaskopje

24-02-2011 om 14:21

Berber

Ja dat is waar) Ik bleef steken bij haar uiterlijk en dat vind ik niet zo Pippi, vandaar

Kaaskopje

Kaaskopje

24-02-2011 om 18:57

Julia

Wat ik nu zeg is echt waar: zo ongenuanceerd iemand afbranden als Cobi met Yvon deed, dat doe ik eigenlijk zelden. Ik zoek, en dat is dus echt waar, áltijd iets positiefs in iemand. Bij een enkeling lukt me dat niet.
Lief dat je het voor Cobi opneemt trouwens Ik word soms ook met stevige taal toegesproken, daar kan ze vast wel tegen.

Julia64

Julia64

24-02-2011 om 22:10

Kaaskopje

Nou, dan ben ik bang dat Yvon Jaspers bij mij dan de enkeling is bij wie het niet lukt iets positiefs te zien. Serieus; ik erger me ook niet zo snel aan mensen. Maar bij haar... nouja, laat ik maar ophouden en het draadje niet verder vervuilen.
Wat mijn opmerking over Cobi's "bak met gal" betreft;
ik was het gewoon wel met haar eens en niet met jou, that's all, heeft niets met "opnemen voor" te maken.

Stukje over het waarom van de populariteit

"De Wageningse socioloog Jan Douwe van der Ploeg denkt van wel. Ruim een jaar geleden kwam hij al tot de conclusie dat er een soort nieuwsgierigheid naar het "onbekende" platteland is ontstaan.

"Stadse lieden kijken zo graag omdat ze een compleet nieuw en fascinerend beeld van het platteland krijgen", zei hij destijds in Folia, het weekblad van de Universiteit van Amsterdam. "Behalve een agrarische industrie blijken er ook aardige boeren te zijn."

De gedwongen omgang met totaal niet bij hen passende vrouwen noemde Van der Ploeg "vertederend". Hij sprak van "grappige charme waarbij de dames die niets van de boerderij weten verliefd worden op de boer".

Communicatiewetenschapper Reint Jan Renes omschreef het samenzijn in de sombere boerenwoningen als een verlokkende wereld: "De romantiek van de Unox-reclame, van buitenleven, van natuur en onthaasting".

De agrarische sector protesteerde ooit tegen het programma, omdat het boeren zou afschilderen als stuntelaars en zielepoten. "Dat is precies wat er is gebeurd. Dat maakt Boer Zoekt Vrouw tot zo'n succes", aldus Renes. "
----
Mijn interpretatie: Dat met name in NL de serie zo ontzettend populair is geeft aan hoe unheimisch mensen op dit moment zich voelen, (terug) verlangend naar het simpele eerlijke leven waar een man Henk de Boer heet en niet Mohammed Allah Akbar en waar je met een blauwe met stront bevlekte kiel allerlei dames nat in het kruis kan krijgen. Weg van de PC Hooft vol Jortse gladjakkerige geldbeluste types en op naar de horizon met koe-loze weilanden en hoogspanningskabels.

Dit is een trend en ik denk dat die blijft. Al jaren worden reclamespotjes in gesproken door mensen met een zwaar boersaccent, want dat is authentiek en ongekunsteld. Boeren zijn hip, puur, genieten van het echte leven, doen waar het echt om draait en ze zijn niet meer die ongecultiveerde sukkels van weleer. Idem zoals het gros van hip-moederend NL zich stort op de rode stippen, Kekke behangetjes met paulus de bos kabouter retro en andere nostalgie opwekkende prullaria.

Ik geef nu 5 jaar les aan HBO styling en interieurarchitectuur opleidingen en zie al 5 jaar de term Nostalgie telkens terug komen, nostalgie is het waar deze hele maatschappij om snakt. Valt ook in de lijn met het succes van de PVV.

Totdat boer met echte snot in zijn geruite echte snotlap opeens ook een hufter blijkt te zijn, die geldbelust is en eet van twee walletjes en stiekem toch ook een nieuwe Volvo V70 achter zijn schuur heeft staan. Ja galbak als ik ben kan ik het natuurlijk niet laten, hol lachend sla ik op mijn weggetrainde fitness - koolhydraatarm dieet volgende pens.

Ik hou gewoonweg niet van dit soort programma's zonder interessante gesprekken behalve persoonlijk gebrabbel, ik hou ook niet van talentenshows, ik heb het niet nodig om mee te voelen met de schele loser 7 hoog die opeens beroemd wordt.

Ik geniet trouwens wel erg van koeien die blij dansend eindelijk die antibiotica stallen uitmogen. Ja leuk, ik kijk wekelijks met mijn jongste naar dit soort youtube filmpjes. Ik zou dus wel kijken naar leuke documentaires over beesten die het naar hun zin hebben daar in de wei, heel rustgevend zou dat voor mij zijn.

Gunst en driewerf grutjes, waar heb ik het eigenlijk trouwens geheel over.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.