Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wilgenkatje

Wilgenkatje

12-03-2020 om 23:32

Corona dreiging - alles dicht; wat gaan we doen ?

Goed besluit, al die afgelastingen en sluitingen, we moeten toch wat tegen het vaak nog onzichtbare gevaar. Het is de bedoeling van deze topic iets opgewekts te maken, naast alle spanning en zorgen,

Wat gaan we thuis / in de tuin / met een klein clubje doen in onverwachte vrije tijd? Originele suggesties?


Marinet

Marinet

13-03-2020 om 21:28

Ja dat kan ik helemaal diggen inzake dit virus en alles eromheen. Maar ik vraag iets specifieks over hoe jij dat ziet met camera's plaatsen. Als ik vraag 'waarom en wat ga je dan doen als een invaller hoest?' krijg ik geen antwoord anders dan 'we zien wel'.

Lijkt me dat je beter prikkeldraad kunt nemen. Al ben ik daar zelf niet voor.

Ad Hombre

Ad Hombre

13-03-2020 om 21:42

Marinet

Nee, de bedoeling is om niet op te vallen. Prikkeldraad valt nogal op. Ik heb de ramen op de begane grond verstevigd met een soort perspex voorzetruiten. Zie je niks van. Ik heb de gewone cilinders in de deuren vervangen door driesterren modellen met anti kerntrek en antiklop. De camera’s zijn gecamoufleerd. Je ziet ze alleen als je er expliciet naar op zoek bent.

Er is over nagedacht.

En ik

Heb mij aangemeld bij ready2help van het rode kruis.

Ook een optie (in plaats van jezelf ingraven)....

Ad Hombre

Ad Hombre

13-03-2020 om 22:01

Jippox

Maar jippox, we wisten toch allang dat jij een veel beter mens bent dan ik?
Dat laat je hier al sinds jaar en dag uitgebreid zien.
Mij ambities zijn bescheiden.
Mijn gezin veilig aan het einde van de tunnel vind ik al mooi zat.

Ik hoop dat jou dat ook lukt, naast je andere heldendaden.

Tango

Tango

13-03-2020 om 22:24

Strand

Wij gaan morgen eerst maar eens naar het strand. Het lijkt aardig weer te worden. Nu maar hopen dat niet iedereen dat gaat doen, want we willen ook nog wel iets eten/drinken in een strandtentje en dat lukt dan misschien niet meer i.v.m. drukte.
Zondag weet ik eigenlijk nog niet wat we gaan doen. Zal ook wel iets buiten worden als het lekker weer is.
Zoon voetbalt en alle wedstrijden zijn natuurlijk de komende weken afgelast. Daarnaast zouden we morgenmiddag gaan bowlen met vrienden maar die activiteit gaat ook niet door. Werd wel ineens een hele lege zaterdag dus.
En o ja, ik moet morgen ook nog boodschappen doen, want vandaag kon ik vanwege het hamsteren o.a. geen brood meer krijgen. Zou toch wel fijn zijn als we dat het weekend toch nog hebben.

Hier komen de kinderen de tijd ook wel door als de scholen dicht zijn. Zoon is sowieso al een aantal weken thuis wegens omstandigheden. En heeft inmiddels een aardig dagprogramma. En dochter vermaakt zich altijd wel in vakanties e.d. dus zal nu ook wel lukken zolang ze maar met vrienden mag afspreken.
Man en ik kunnen gewoon doorwerken. Ik werk al veel vanuit huis en man heeft een eigen zaak waar hij ook nog wel even vooruit kan.

En verder hopen wij vooral heel hard dat dochter begin mei op stage kan naar Spanje. Dat is hier toch wel de grootste stress. Want ze wil zo graag....

Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-03-2020 om 09:36

Hier

Wij gaan vanmiddag lekker even een boswandeling maken. Aangezien alle activiteiten van de kinderen niet doorgaan is het dan ook wel leuk om het er als gezin even van te nemen.
Onze achterdeur moet al 3 jaar geschilderd worden, de tuin moet worden geschrobt en in mijn voortuin staat teveel onkruid. Ik denk dat ik dat aankomende week maar eens oppak. Ik heb nl een soort van vakantie, mijn vrijwilligerswerk staat ook even op een laag pitje.
Verder is het even afwachten wat de school van jongste doet. Gisteren was school dicht. Wat leerkrachten hebben een kleine hoest, daarom even pas op de plaats. Morgenavond horen we wat ze doen. Ik hoop erg dat school gewoon open blijft. Zo niet, dan moet ik toch even wat gaan verzinnen. Van teveel beeldscherm wordt hij niet leuker en ofschoon wij graag bordspellen doen merk ik zelf ook dat het ‘gezellig moeten’ het er niet leuker op maakt.

Dat doe je snel, Ad

'Ik heb de ramen op de begane grond verstevigd met een soort perspex voorzetruiten. Zie je niks van. Ik heb de gewone cilinders in de deuren vervangen door driesterren modellen met anti kerntrek en antiklop. De camera’s zijn gecamoufleerd.'

Goh, en dat terwijl je een paar uur daarvoor aangaf dat je de camera's en de raambedekking nog moest aanbrengen:

'Ik ga komende week mijn baas bellen en zeggen dat ik voldoende hersteld ben om thuis te werken. Daarnaast nog de nodige klusjes voordat het echt losbarst. Camera’s ophangen buiten. Extra raambedekking.'

Je moet wel onthouden wat je schrijft hoor, Ad. Anders komt het zo ongeloofwaardig over ...

Ad Hombre

Ad Hombre

14-03-2020 om 09:59

Sydney

Ja, in een paar uur heb ik een raam beveiligd (1 van de 5) en 2 van de ~6 camera’s aangelegd. Die cilinders heb ik inderdaad gejokt. Die moet ik allemaal nog doen.

Opluchting he, dan zullen al die andere dingen die ik zeg ook wel gejokt zijn...

Kaaskopje

Kaaskopje

14-03-2020 om 11:50

Camera's

Ik hoop wel dat je de regels in acht neemt Ad.

U mag alleen een camera zoals een videodeurbel ophangen bij uw huis zolang deze de bezittingen van uw buurtgenoten en/of de openbare weg niet filmt.

Filmt uw camera ook de bezittingen van uw buurtgenoten of de openbare weg? Dan is de kans groot dat deze ook andere personen filmt. Zoals uw buren of voorbijgangers. En dat maakt een grote inbreuk op hun privacy.

"Zo min mogelijk privacy schenden
U moet dus altijd uw best doen om bij het ophangen van een camera zo min mogelijk de privacy van anderen te schenden. Bijvoorbeeld door de gezichten van voorbijgangers in de openbare ruimte te blurren. Of door de beelden kort te bewaren.

Informatieplicht
U moet mensen die op uw terrein komen ook informeren dat zij worden gefilmd. Een voorbeeld: heeft u een videodeurbel? Zorg er dan voor dat mensen die bij u aan willen bellen weten dat zij worden gefilmd. Zodat zij er zelf voor kunnen kiezen om niet aan te bellen als zij liever niet gefilmd willen worden." Dus dat jij ze gecamoufleerd hebt is in strijd met deze regels.

Ad Hombre

Ad Hombre

14-03-2020 om 11:59

Kaaskopje

"regels"

Dat was in de oude wereld.
Die wereld waar je je kinderen niet thuis kon houden van school.
De wereld waarin je met een zware longontsteking nog op een behandeling kon rekenen.

Straks gaan er misschien honderdduizenden mensen dood en dan maak jij je druk over de AVG?

Reken maar dat ik alles film en opneem ook.
Materiaal voor die 'andere tijden' docu van over 10 jaar.

Wacht nog even, Ad

'Dat was in de oude wereld. Die wereld waar je je kinderen niet thuis kon houden van school.'

De apocalyps is nog niet aangebroken, de regering is nog niet in ballingschap, de burgermilities stropen de straten nog niet af en Mad Max is maar een film, geen documentaire.
Dus wacht nog even met de wet overtreden ...

ff tussendoor

ben ik nu werkelijk de enige op OO die de berichten zoals nr 63, 69 en 71 met bijna gierende lach zit te lezen?...

bicyclette

bicyclette

14-03-2020 om 14:02

Chiquita

"ben ik nu werkelijk de enige op OO die de berichten zoals nr 63, 69 en 71 met bijna gierende lach zit te lezen?..."

Niet met gierende lach, maar wel met een glimlach.

Sommigen zijn er zo mee bezig om Ad af te fakkelen, dat ik veronderstel dat Ad nu bewust wat dingen overdrijft om er zelf ook nog een beetje lol aan te hebben.

Chiquita

Hmmm, misschien is dat wel een betere reactie dan mijn pogingen om hem wat realistischer te laten denken ...

Ad Hombre

Ad Hombre

14-03-2020 om 14:06

Chiquita

Het lachen vergaat je wel. Je bent nog in denial denk ik.

bicyclette

"Sommigen zijn er zo mee bezig om Ad af te fakkelen" Ik vermoed dat jij onder andere op mij doelt.
Maar je vindt het wel ok dat Ad vol overtuiging stelt dat ik niet genoeg mijn kinderen bescherm of van ze houd (omdat ik aan het hamsteren was geslagen). Dat vind je wel een fatsoenlijke manier van discussieren op dit forum
Ik heb geen idee of Ad expres overdrijft. Ik merk wel dat zijn boodschap daarmee in ieder geval op mensen als ik niet overkomt. Ik houd Jehova getuigen ook altijd op afstand.
Gelukkig is er op internet -zeker via Twitter - veel te vinden. Deels dezelfde artikelen die hier worden gepost maar zonder de hysterische toon van Ad.

rode krullenbol

rode krullenbol

14-03-2020 om 14:52

Wat ik nog wel het grappigste vind ...

Terwijl onheilsprofeten als Ad Hombre overduidelijk uit zijn op het ondermijnen van de gevestigde orde, echoën zij luidkeels de oproep van het kabinet om ons allemaal strikt aan de maatregelen te houden!

Rode krullenbol

rode krullenbol

rode krullenbol

14-03-2020 om 15:12

Toegegeven ...

De echo betreft wèl een nogal vervormd geluid.

Paniek

Ik heb een collega met ernstige smetvrees. Altijd al, om alles. Die heeft het echt zwaar nu en het is echt sneu om te zien hoe angstig hij is. Van hem kan ik de paniek wel hebben.

Mensen die extra kwetsbaar zijn snap ik ook. Als je aan de chemo bent, een broos oudje bent: oppassen geblazen. Net als in het gewone griepseizoen. Van moeders met een (voormalig) ernstig ziek kind en in doodsangst hebben gezeten zoals er hier op het forum zijn snap ik dat de schrik ze om het hart slaat.

Maar van iedereen die een normale goede gezondheid heeft vind ik de paniek inderdaad irritant.

skik

Ad Hombre

Ad Hombre

14-03-2020 om 17:20

Skik

“Maar van iedereen die een normale goede gezondheid heeft vind ik de paniek inderdaad irritant.”

Speciaal voor jou van Roseanne Hertzberger:

“ Het is echt een mythe dat dit alleen ouderen en mensen met onderliggende ziekten treft. De helft van de Corona-patienten op de IC van het Amphia ziekenhuis is onder de 50. Iets meer mannen dan vrouwen. (2/7)

Natuurlijk zijn risico’s groter voor ouderen en mensen met onderliggende problematiek, dat is op zichzelf al erg genoeg, maar dit virus maakt ook jonge gezonde mensen doodziek. (3/7)”

De mythes blijven hardnekkig.

Anemone

Anemone

14-03-2020 om 17:29

Maar Skik

“ Maar van iedereen die een normale goede gezondheid heeft vind ik de paniek inderdaad irritant.“

ik en mijn kinderen kunnen zomaar geliefden uit de risicogroep besmetten, dat nodigt toch op zijn minst uit tot voorzichtigheid en bij sommigen tot paniek. En dan heb ik het nog niet over alle anderen uit de risicogroep die we kunnen besmetten maar die we niet kennen.

Als alle IC-plekken bezet zijn kunnen alle niet-geïnfecteerden die dat nodig hebben ook niet beademd worden, bijvoorbeeld na een ongeluk of andere ziekten. Dat maakt het probleem nog groter.

Ik vind het daarom vooral irritant als mensen doen alsof het allemaal wel meevalt

Anemone

'Als alle IC-plekken bezet zijn '

Maar dat is nog lang niet zo! Er kunnen ruim 7000 mensen (tegelijkertijd!) besmet zijn in Nederland voor er een probleem is. Wacht even met in paniek raken tot daar reden toe is.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/hoe-snel-zijn-de-bedden-in-het-ziekenhuis-op-door-uitbraak-van-het-coronavirus~bfe053d4/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Pluk

Pluk

14-03-2020 om 17:44

7000 besmettingen

Daar zijn we allang Sydney. Alleen mensen met zeer ernstige klachten worden getest. Laat dat 10 procent zijn en we zitten op zo’n 1000 positief geteste personen...

Pluk

Pluk

14-03-2020 om 17:44

Dus

10000

vijftigminners

Er liggen acht coronapatiënten op de IC in Breda. De helft is vijftig min (dus vier patiënten) en daarvan iets meer mannen dan vrouwen. Met de getallen er bij klinkt het toch weer anders, niet?

skik

Maar dat is fantastisch Pluk

'Daar zijn we allang Sydney. Alleen mensen met zeer ernstige klachten worden getest. Laat dat 10 procent zijn en we zitten op zo’n 10000 positief geteste personen...'

Super! Dus zelfs met 10.000 coronapatienten is het overgrote deel van de IC-bedden niet nodig!

Waarom dan die paniek?

Chrono

Chrono

14-03-2020 om 18:55

Ach Sydney

Lees dit dan aub eens: Waarschuwing uit epicentrum Bergamo: 'Nederland reageert veel te traag' - https://nos.nl/l/2327114

vlinder72

vlinder72

14-03-2020 om 19:26

Traag

Volgens mij reageert Nederland niet zo traag maar zijn Nederlanders enorm koppig.

Dus ipv vermijden sociale contacten zitten de restaurants vol, gaan mensen vrijdag nog doodleuk naar de efteling, terrassen zitten vol, bioscoop ook. Mensen gaan gewoon naar verjaardagen en bij elkaar op bezoek.

Waarom blijven mensen nou niet even een paar weken thuis en alleen naar buiten als dat moet voor boodschappen en werk.

Volgende stap wordt het sluiten van horeca en andere uitgaansgelegenheden zoals bioscopen, (kinder)speelhallen. En uiteindelijk zullen de scholen ook wel sluiten.

Veel meer besmettingen dan die negenhonderdnogwat

Volgens mij worden zelfs huisgenoten van met coronapatienten die ook klachten krijgen niet eens getest omdat het dan wel vrij evident is dat zij het ook hebben. Ik twijfel er niet aan dat het aantal daadwerkelijk besmette mensen veel hoger ligt, al is het maar omdat veel mensen geen, weinig of milde klachten hebben. Bovendien komt niet iedereen met ernstige verschijnselen op de IC terecht. Broze oudjes in een verpleeghuis met longontsteking blijven daar, die gaan ze niet meer naar een ziekenhuis, laat staan IC brengen.

skik

Misdreavus

Misdreavus

14-03-2020 om 19:33

wat wij nu doen

Terugkomend op de originele vraag, wat doen we nu vanalles wordt gesloten en afgelast.
Wij kijken naar een live stream op Twitch van het Quarantine Concert van de band Plunder.
Superleuk, we genieten van de muziek en interactie met de band via de chat.

Voor liefhebbers van pirate-partyfolk, geen idee hoe lang het nog duurt, ze lijken het zelf ook niet te weten

https://www.twitch.tv/plundered_friends

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.