Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wilgenkatje

Wilgenkatje

12-03-2020 om 23:32

Corona dreiging - alles dicht; wat gaan we doen ?

Goed besluit, al die afgelastingen en sluitingen, we moeten toch wat tegen het vaak nog onzichtbare gevaar. Het is de bedoeling van deze topic iets opgewekts te maken, naast alle spanning en zorgen,

Wat gaan we thuis / in de tuin / met een klein clubje doen in onverwachte vrije tijd? Originele suggesties?


Bennikki

Bennikki

15-03-2020 om 14:18

Corendon

Ik vind het netjes, dit is natuurlijk voor corendon een enorme financiële strop. Je hebt nu een alternatief en je kunt altijd nog kiezen helemaal niet te gaan, dan ben je je geld kwijt. Of je aanbetaling.

Ouderinitiatief Klasziek

https://twitter.com/OlgaPonjee/status/1238443570635431938/photo/1

Klasziek een videokanaal waarin minicolleges neergezet worden door ouders, over hun hobbies, vaardigheden, interesses, interessante kennis, geschikt gemaakt voor kinderen met een leeftijdsindicatie.

[email protected]

Tijd voor creatieve oplossingen.

Overigens las ik ook al ergens over dagelijkse uitgebreide schooltelevisieplannen bij de NPO.

En je kunt de kinderen natuurlijk ook de boekjes mee naar huis geven zodat ze thuis verder kunnen werken.

Ad Hombre

Ad Hombre

15-03-2020 om 15:13

Projectje

Ik probeer nu aandacht te vragen bij de gemeente, GGD en de pers voor het containerprobleem.

"Wij hebben zo'n ondergrondse container in de wijk. Met een roestvrijstalen handvat. Corona kan blijkbaar tot 3 dagen actief blijven op roestvrijstaal.Alle bewoners gebruiken dat ding, met hun blote handen. Mocht een van de bewoners besmet raken dan zou hij zomaar de halve wijk kunnen infecteren. Niemand realiseert zich dat blijkbaar en die containers staan overal in Nederland."

Da's weer eens wat anders dan 'handen schudden'.

Ik plak er vanavond wel een waarschuwingsbriefje op.

Chrono

Chrono

15-03-2020 om 15:31

touchscreen

Ik heb er ook zo eentje, Ad.
Van der week was ik in een academisch ziekenhuis. Je moet je daar aanmelden op een aanmeldzuil. Met een touchscreen. Ernaast staan van die installaties met handenreiniger, maar goed, sowieso de vraag of dat voldoende helpt. En meer dan de helft (!) van de mensen liep daar gewoon voorbij.
Ik had met geheel op zijn Ad Hombres voorbereid met een rol boterhamzakken in mijn jaszak trouwens, als wegwerphandschoen.
Bij het afrekenen van het parkeerkaartje weer zoiets. Code intoetsen, contactloos betalen onmogelijk.
En dit was in een academisch ziekenhuis dus.....

Ad Hombre

Ad Hombre

15-03-2020 om 15:35

Chrono

"Ik had met geheel op zijn Ad Hombres voorbereid met een rol boterhamzakken in mijn jaszak trouwens, als wegwerphandschoen."

Voor het eerst van m'n leven trendsetter

Paasei

Paasei

15-03-2020 om 15:45

Groetjes van ons vakantie eiland

We zijn daar dus inmiddels. Gewoon gevlogen, gewoon hotel in. Eerste dag huurauto kunnen gebruiken om het eiland rond te touren. Hoewel hier niet zo veel aan de hand is, 3 besmettingen geloof ik, moeten de autoriteiten zich wel aan de regels opgelegd door de landelijke regering houden. En dus konden we geen touristische attractie meer bezoeken; alles gesloten.

Vanmorgen kregen we te horen dat we het hotel helemaal niet meer uit mogen. De boulevard voor ons hotel is afgezet met linten en er loopt politie rond. Ze delen boetes uit, hoorden we. Het personeel in het hotel heeft ineens mondkapjes op. En alle gasten klitten samen, zenuwachtig overleggend of hun vlucht naar huis nog wel gaat. Bizar, dit.

Chrono

Chrono

15-03-2020 om 15:46

Sorry Ad

Nee Ad, dit was al vóórdat ik jouw bericht over de hondenzakjes las!
Maar die zakjes verbaasden me dus totaal niet bij jou (en bij mij ook niet).
Maar.... meer mensen zouden bij zulke dingen moeten nadenken. Zeker ziekenhuizen!

Bennikki

'Je hebt nu een alternatief en je kunt altijd nog kiezen helemaal niet te gaan, dan ben je je geld kwijt. Of je aanbetaling.'

Dat is inderdaad de keuze waar mijn oudste dochter en haar klasgenoten voor staan. Nu de eindexamenreis annuleren en de aanbetaling kwijt zijn, of straks een tegoedbon hebben voor het hele bedrag die je waarschijnlijk niet kunt gebruiken (de uni heeft geen herfst-, voorjaars- of meivakantie).

Ad Hombre

Ad Hombre

15-03-2020 om 15:49

Chrono

Ik las het zelf ergens op Reddit. Zelf geen hond dus was er nooit opgekomen...

Bennikki

Bennikki

15-03-2020 om 15:51

Sydney

Ja echt sneu natuurlijk. Misschien kunnen ze na de zomer nog wel een lang weekend weg? Maar dan is het geen exameneis meer, en ik weet niet of corendon lange weekenden aanbiedt. Anders zou ik Inderdaad mijn verlies nemen, dan maar de aanbetaling kwijt.

Bennikki

Bennikki

15-03-2020 om 15:53

Paasei

Wat naar voor je, hopelijk komt er een snelle oplossing, sterkte!

Kaaskopje

Kaaskopje

15-03-2020 om 15:59

Sydney

Dus de postbode moet wel gewoon alle deuren langs?===

Zou iedereen zijn krant, of tijdschriften, of bestellingen ook niet willen hebben?

Het valt me (algemeen gezegd) op dat de verantwoordelijkheid steeds bij "de ander" wordt gelegd als het om ontsmetten gaat. Je kunt zelf ook reinigingsdoekjes bij je dragen en gebruiken tijdens en na contact met een risico-geval. Irritant maar we moeten wát.

Misschien is het een idee om op dagen zonder neerslag een doos bij de deur te zetten waar post en kranten in gedaan kunnen worden. Dat scheelt toch weer. En nu ik erover nadenk kunnen we zelf na een postbezorging oid de brievenbus even ontsmetten. Kleine moeite.

Kaaskopje

'Misschien is het een idee om op dagen zonder neerslag een doos bij de deur te zetten waar post en kranten in gedaan kunnen worden. '

Zoals een brievenbus? ☺

Hangkous

Hangkous

15-03-2020 om 16:21

Sydney

Nee natuurlijk niet, een open bak zonder deksel. Dat scheelt toch weer voor de postbode.

Hmmm

'een open bak zonder deksel. Dat scheelt toch weer voor de postbode.'

Zodat iedereen mijn post kan pakken? Ik houd het toch maar bij mijn brievenbus.

Handschoenen

Mogelijk dat de postbezorgers handschoenen dragen. Ik zag het in elk geval ineens bij de chauffeur van de taxi van het aanvullend vervoer, bij de cassiere en bij de bezorger van AH, al vorige week donderdag.

Zolang je daarmee niet aan je neus zit ben je behoorlijk beschermd.

zebra

zebra

15-03-2020 om 16:45

bepaalde dingen

kun je inderdaad ook zelf bedenken en regelen. Ik heb het nog niet gedaan maar dat met die rol zakjes, de tip van Ad, zou zeker een optie zijn bij veel dingen.

Hangkous

Hangkous

15-03-2020 om 16:51

Ach iederen moet binnen blijven

====Zodat iedereen mijn post kan pakken? Ik houd het toch maar bij mijn brievenbus.===

Wie gaat je post pakken als iedereen zovel mogelijk binnen blijft.
Mijn kinderen zijn morgen thuis, die moeten het dan even binnen halen.

Hangkous

'Wie gaat je post pakken als iedereen zovel mogelijk binnen blijft.'

Maar ik verwacht dat mensen niet zo veel mogelijk binnen blijven. Ik verwacht hangjongeren, buren voor het huis bij elkaar op de koffie, pubers op weg naar hun schoolexamens en natuurlijk mensen die naar hun werk gaan.

Hangkous

Hangkous

15-03-2020 om 17:16

Wat moet een puber met jouw post?

Zo heel veel post krijg ik niet meer. Meeste rekeningen komen digitaal, rekeningafschriften krijg ik ook niet meer. Wat nog in de bus valt is de ANWB kampioen en twee vakbladen, de een iedere 2 weken de ander iedere maand. Jammer als dat door een balorige puber wordt gejat maar een keer missen is niet zo erg.
En dan heb ik natuurlijk nog het geadresseerde reclamedrukwerk, nou dat mogen de pubers hebben, mits ze het niet laten slingeren als zwerfvuil.

Dit is een crisis waar we met zijn allen doorheen moeten, net als de feestvreugde die ontstaat als de oranje leeuwen in een E/WK finale staan.

Iedereen moet zich nu gedragen, van elkaars spullen afblijven en waar mogelijk elkaar helpen.

===Maar ik verwacht dat mensen niet zo veel mogelijk binnen blijven. Ik verwacht hangjongeren, buren voor het huis bij elkaar op de koffie, pubers op weg naar hun schoolexamens en natuurlijk mensen die naar hun werk gaan.===

Als je sociale contacten moet mijden ga dan ook niet bij elkaar op de koffie ook al sta je te hangen in je voortuin.

Ad - projectje

Ad, ik mag toch aannemen dat het gros vd mensen die een vuilniszak in een ondergrondse container heeft gegooid na thuiskomst de handen goed wast. Van alle plekken waar men en masse met de handen aanzit, vormt het handvat van de ondergrondse container vermoedelijk het kleinste risico.

Groeten,

Temet

Waar naartoe

Vandaag naar het bloesempark in het Amsterdamse bos geweest, dat is nu prachtig. Morgen met een blauwe lucht erboven vermoedelijk nog mooier.

Er waren aardig wat mensen, maar je kon makkelijk meerdere meters afstand houden tot iedereen.

Geen wereldschokkende attractie, maar als je zoals wij op fietsafstand woont, dan is het een bezoekje waar.

Er waren een paar Japanners die geheel volgens de traditie onder de bomen gingen zitten picknicken. Leek mij wat koud...

Groeten,

Temet

Hangkous

'Als je sociale contacten moet mijden ga dan ook niet bij elkaar op de koffie ook al sta je te hangen in je voortuin.'

De Belgen die gisteren naar de horeca in Zeeland gingen, laten zien dat veel mensen zich daar domweg niet aan houden!

specht

specht

15-03-2020 om 18:10

Temet

Was een oproep op Facebook geplaatst om vooral niet naar het kersenbloesem park te gaan in verband met besmettingsgevaar. Toen ik er vanmiddag langs reed was de parkeerplaats bij het gemeentehuis erg vol, dus toch veel bezoekers daar.

Redelijk druk

Kijk, mooi dat ik niet op Facebook zit. Wij waren er in de ochtend, toen waren er zoals gezegd redelijk wat mensen, maar je kon beter afstand houden dan op veel andere plaatsen die ik zoal kan bedenken.
Er waren ook verder best veel mensen in het Amsterdamse bos, maar wel stukken minder dan een week eerder.

Mensen willen toch hun hond, hun kind of zichzelf uitlaten...

Groeten,

Temet

Handvatten

Op de roeiclub de oproep om de hendels van de roeiriemen na gebruik met spray te ontsmetten. Wel bijzonder dat daar zo'n virus voor nodig is, want in die jaren dat ik er roei zijn die hendels helemaal nooit schoongemaakt en hoewel ik allesbehalve smetvrezig ben heb ik mij altijd afgevraagd hoe goor die hendels wel niet zullen zijn.

Maar voor zo'n vuilnisbakhandvat of de duwstang van een boodschappenkarretje zou ik gewoon na afloop mijn handen wassen of handschoenen dragen.

skik

Zus

Zus

15-03-2020 om 18:39

Goeie Temet

Dank voor de tip, was vorig jaar te laat. Fiets er morgenochtend even heen.

Ad Hombre

Ad Hombre

15-03-2020 om 18:44

Temet

"Ad, ik mag toch aannemen dat het gros vd mensen die een vuilniszak in een ondergrondse container heeft gegooid na thuiskomst de handen goed wast."

Serieus? Nooit gedaan, zelf.

Ik zie ze direct daarna in de auto stappen en het stuur en de versnellingshandle beetpakken, nee, dit is echt een infectiehub.

"Van alle plekken waar men en masse met de handen aanzit, vormt het handvat van de ondergrondse container vermoedelijk het kleinste risico."

Alle en-masse plekken zijn natuurlijk link. Als je in een flat woont heb je deurknoppen, leuningen, liftknopjes, vuilstortkokers.

Maar in ons (half)vrijstaande woningenwijkje is het containerhandvat duidelijk een zwak punt. Maar je bent zeker niet de enige die dat niet doorheeft.

zebra

zebra

15-03-2020 om 19:07

dat hou je toch

als ik op het werk de deurkruk net gepoetst heb, dan komt er even later toch weer iemand die hem vastpakt en daarna weer een. Daar kun je niet tegenaan poetsen dus dan moeten de mensen zelf ook hun eigen verantwoordelijkheid nemen als ze zich zorgen maken. Dus het zakje wat Ad noemt, nóg vaker handen wassen of eventueel voor onderweg een handgel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.