Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wilgenkatje

Wilgenkatje

12-03-2020 om 23:32

Corona dreiging - alles dicht; wat gaan we doen ?

Goed besluit, al die afgelastingen en sluitingen, we moeten toch wat tegen het vaak nog onzichtbare gevaar. Het is de bedoeling van deze topic iets opgewekts te maken, naast alle spanning en zorgen,

Wat gaan we thuis / in de tuin / met een klein clubje doen in onverwachte vrije tijd? Originele suggesties?


Wilgenkatje

Wilgenkatje

15-03-2020 om 20:21

Was altijd handen als ik bij de container ben geweest

Voorheen ook al. De minicontainers in de tuin en de wijkcontainer aan het eind van de straat. Ik ga na iets in de container gooien nooit meteen iets anders doen. Mijn moeder was verpleegster in de tijd van weinig weggooimateriaal en heeft ons opgevoed met handen wassen, sowieso als je thuis komt van buiten. Ze had geen smetvrees maar was wel precies.

Ik denk trouwens dat bij velen het autostuur knap vies is, geheel onbedoeld.

Wilgenkatje

Ik heb toevallig v d week al 2 keer m’n stuur schoongemaakt met zo’n hygiënisch doekje whahhaha, en ook alle andere onderdelen in de auto die ik aanraak. Geen smetvrees wel zoon die auto ook gebruikt en geen Corona moet krijgen.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

15-03-2020 om 22:57

In plaats van Studio Voetbal

Van alles en nog wat over Corona en de genomen maatregelen. Het klinkt een beetje raar, zoals het op mijn tv app staat.

Ze missen het echt hoor, het voetbal. Sommige mannen. En dan wekenlang. Terwijl er ook verder vrijwel niks meer te sporten valt, actief of passief. Ik weet het, het is peanuts in deze crisis, maar toch.

Angela67

Angela67

15-03-2020 om 22:57

immuun of niet

ik vroeg me in #95 af of het al mogeljik was om aan te tonen of je immuun bent en ik vond in ieder geval een klein stukje erover:

Is al van 2 maart: https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/02/de-tijd-van-behoudend-testen-is-voorbij-a3992402
(...)

Als aanvulling op een genetische test om het coronavirus in iemands lichaam aan te tonen, werken onderzoekers aan een antilichaamtest. Daarmee kan getest worden of iemand antistoffen tegen het virus in het bloed heeft: een bewijs dat die persoon met het virus in aanraking is geweest. „Die test is minder van belang voor de behandeling van patiënten”, zegt Kluytmans. „Deze test geeft geen informatie of iemand ziek of besmettelijk is, maar alleen of die persoon ooit in aanraking met het virus is geweest. Daarom gebruiken we de antilichaamtest hier niet. Maar voor epidemiologen is die test wel interessant: je kunt er de omvang van de epidemie mee inschatten.”

Antilichaamtest
Reusken bevestigt dat het RIVM al onderzoekt of deze antlichaamtesten te gebruiken zijn. „Er zijn een paar commerciële tests, maar het is nog niet bekend hoe goed die zijn. Daarnaast ontwikkelen we met de Universiteit Utrecht een eigen test die kijkt naar antistoffen tegen allerlei coronavirussen.”
----------------
Ik begrijp dus dat je misschien toch nog iemand zou kunnen besmetten als aangetoond zou worden dat je antistoffen hebt? Dan snap ik dat het in deze fase nog geen zin heeft om te testen op antilichamen. Dat wordt pas interessant als we veel verder zijn en er is hopelijk een flat curve die stabiel blijft.

gr Angela

Angela67

Angela67

15-03-2020 om 23:00

en kennelijk helpt die recente ontdekking ook bij ontwikkeling .

van diagnostische test:

https://www.ad.nl/binnenland/wetenschappers-erasmus-mc-en-uu-claimen-vondst-antilichaam-tegen-covid-19~ae6b1a87/

"Het antilichaam kan helpen bij de opsporing en preventie van deze vorm van corona-infectie. Grosveld zegt dat de antistof naast de ontwikkeling van het medicijn ook kan worden gebruikt om een diagnostische test op te zetten. ,,Eentje die iedereen gewoon thuis kan doen zodat mensen makkelijk weten of ze een infectie hebben of niet.

Volgens Erasmus Magazine moet het antilichaam nog op mensen getest worden, een proces dat maanden vergt. Verder proberen de onderzoekers nu een farmaceut te strikken (,,dat ziet er overigens goed uit‘’) om de productie van het antilichaam als medicijn ter hand wil nemen."

Sport

Bij mij kwamen vandaag, in autovrij gebied, ook van die fanatieke wielrenners in groepjes voorbij op het fietspad in de wijk.

De buitensport van dochter gaat door maar de groepjes worden kleiner, er wordt veel meer afstand gehouden en de materialen worden voor en na schoongemaakt door de trainers en het verzamelen is nu ook buiten en niet binnen.

Bovendien zijn ze bezig met digitale workouts in voorbereiding mochten ze helemaal moeten stoppen.

Dochter kan vanwege haar oog nog even niet meedoen hoewel ze toch volgens afspraak betaald.

Iedereen is gemotiveerd om deze zzp-ers in bedrijf te houden.

frankie

frankie

18-03-2020 om 14:26

Corona

Ik was bij de supermarkt https://www.rabato.com/nl/deen volledig lege planken, iedereen kocht, alsof op straat een apocalyps.Ik ben ook bang, maar sommigen overdrijven van paniek

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.