Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wilgenkatje

Wilgenkatje

12-03-2020 om 23:32

Corona dreiging - alles dicht; wat gaan we doen ?

Goed besluit, al die afgelastingen en sluitingen, we moeten toch wat tegen het vaak nog onzichtbare gevaar. Het is de bedoeling van deze topic iets opgewekts te maken, naast alle spanning en zorgen,

Wat gaan we thuis / in de tuin / met een klein clubje doen in onverwachte vrije tijd? Originele suggesties?


Vlinder72

Eens met jouw observatie. Ik krijg hier bij mij in de wijk de indruk dat zelfde mensen die vanochtend met 10 pakken wc papier nu in een volgepakte kroeg naast de AH zitten. Want ja, ze hebben zichzelf in ieder geval zeker gesteld mochten ze ziek worden

Waar we toch niet heen gaan..

Naar de Keukenhof zit er voorlopig toch niet in: ze gaan niet open op 21 maart. Aldus het rtl4 nieuws zojuist.

Groeten,

Temet

Pennestreek

Pennestreek

14-03-2020 om 19:58

Wat ik vandaag gedaan heb

Vanwege een verjaardag waar ik niet heen ging (ben verkouden en ware nogal veel onderwijzers aanwezig) is alle deuren gesopt, de hond geborsteld en in de tuin gewerkt. Naast de normale zaterdagse bezigheden als boodschappen, wassen en stofzuigen. Zoon mocht niet werken, dat kwam mooi uit want hij moet nog een praktijkopdracht maken en morgen inleveren. Dochter heeft uitgeslapen want is gisteren met wat vrienden wezen chillen, heeft koekjes gebakken en vanmiddag lekker lang met de hond gewandeld. Zo komen we de tijd wel door!

Angela67

Angela67

14-03-2020 om 20:15

Testen

Zou het niet handig zijn als je je kon laten testen om te weten of je het al doorgemaakt hebt en dus immuun bent?
Dan kun je bijvoorbeeld veel makkelijker anderen helpen en je hoeft je geen zorgen meer te maken over je eigen gezondheid. Of is dit een rare redenering?
Gr Angela

Pluk

Pluk

14-03-2020 om 20:17

Angela

Dat dacht ik dus ook. Ik zou willen weten of ik het nu heb, vooral daarvoor. Als dan anderen in de buurt het krijgen kun je tenminste wat voor ze doen.

Angela

Als de capaciteit voor dergelijke testen nu beschikbaar zou zijn, lijkt het me een goed idee. Alleen die beschikbaarheid is er al niet om te testen of je het wel hebt

Soort test

Ik zou denken, maar ben een leek, dat een test zoals Angela voorstelt een test is op de aanwezigheid van antistoffen en de test op besmetting een test is op de aanwezigheid van levend virus. Dus dat zou dan een ander soort test zijn, mogelijk bestaat zo'n test voor immuniteit nog niet eens...

Groeten,

Temet

Wilgenkatje

Wilgenkatje

14-03-2020 om 21:40

Wat doen we ondertussen ...

...in de tuin werken. De was lekker buiten drogen, vandaag gelukt, net als vorige week zaterdag. Ja mensen, een uitgevlogen gezin maakt je was lekker overzichtelijk, ik was alleen nog op zaterdag, soms zondag.
Kaartjes geschreven en op de post gedaan.
Bijtijds op m’n gemak boodschappen gedaan, hamstergedrag viel mee bij de Plus. Alleen dat spreekwoordelijke pleepapier en de antibacteriële handgels, terwijl gewoon zeep toch echt verstandiger is.
Tv gekeken naar programma’s die ik anders niet zie. Soep gekookt voor morgen.

Man was met kleinzoon naar kinderboerderij. Buiten en rustig.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-03-2020 om 22:41

Rode Krullenbol

....echoën zij luidkeels de oproep van het kabinet om ons allemaal strikt aan de maatregelen te houden!===

En ook... hangen zij nu ook aan de lippen van wetenschappers omdat deze nu opeens toch wel over de juiste kennis beschikken.

Tamar

Tamar

14-03-2020 om 23:06

Heeft gewoon gelijk gekregen. Wauw.

En verder: wij redden het hier prima met de pubers. Ze zitten te minecraften en te koken, en straks moet iedereen thuis aan de slag. Morgen gaan we nog lekker wandelen.

Ik heb wel een examenkandidaat, ben benieuwd hoe dat zal gaan. Voor mij zou het ideale scenario zijn dat alleen de examenkandidaten mogen komen en de rest thuis blijft. Dan lopen ze zich in elk geval niet met 1000 man tegelijk door de smalle gangen te worstelen.

Vlinder72

'Waarom blijven mensen nou niet even een paar weken thuis en alleen naar buiten als dat moet voor boodschappen en werk.'

Omdat dan de lokale middenstad failliet is. Kappers, fietsenwinkels, kroegjes, ijswinkeltjes, allemaal uit het straatbeeld verdwenen. Om het maar niet te hebben over de mensen die geen werk hebben en dan dus wekenlang niemand zien of spreken. Je kunt een samenleving niet op slot gooien.

Wilgenkatje

'Kaartjes geschreven en op de post gedaan.'

Dus de postbode moet wel gewoon alle deuren langs?

vlinder72

vlinder72

15-03-2020 om 08:32

Sydney

"Je kunt een samenleving niet op slot gooien."

Dat gaat wel gebeuren als mensen zich niet zelf aan de sociale onthouding houden.

Kijk maar naar Spanje en Italië.

Klopt Vlinder

'Dat gaat wel gebeuren als mensen zich niet zelf aan de sociale onthouding houden.
Kijk maar naar Spanje en Italië.'

Daar heb je gelijk in. Ik bedoelde meer dat je dat niet zomaar doet en dat dat enorme, onvoorziene gevolgen kan hebben. Je zult maar kapper zijn. Uitzendkracht. Of een nagelstudio hebben. Wat doet een enorme toename aan faillissementen met (wat Rutte zo fijntjes aanduidt als) de BV Nederland ...

bicyclette

bicyclette

15-03-2020 om 09:09

postbode

"Dus de postbode moet wel gewoon alle deuren langs?"

Wat een rare reactie. Vooral omdat je er zelf voor pleit om naar de winkel en het café te blijven gaan, zodat die mensen gewoon werk houden.

Bicyclette

Wilgenkatje is voor sociale onthouding en DAN is het hypocriet om de postbode wel de straat op te sturen.

Context.

vlinder72

vlinder72

15-03-2020 om 09:18

Sydney

En daarom baal ik er ook zo van dat mensen zich niet uit zichzelf aan de richtlijnen houden.

Overvolle terrassen, feestjes etc.

Dan kan de overheid op een gegeven moment ook niet anders dan harder ingrijpen . En dat gaat weer ten koste van heel veel ondernemers.

bicyclette

bicyclette

15-03-2020 om 09:23

niets hypocriets

Daar is helemaal niets hypocriets aan Sydney.

Je lijkt nogal zwart-wit te denken. Rechtlijnig. Alles of niets. Zo werkt het natuurlijk niet. Ik vind het eerlijk gezegd nogal een kinderlijke reactie.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

15-03-2020 om 09:28

@sydney

...dan blijven die kaartjes maar even onderweg. Van mij mag de postbode ook in sociale isolatie als hij/zij zich onveilig voelt.

Vindt het wel raar dat er kennelijk nog kroegen vol zaten gisteravond. Prettig voor de ondernemers die het zwaar hebben ( en met hen de hele samenleving, vergeet dat niet !!) maar ik begrijp die kroegbezoekers niet. Hoort dat bij thrillseeking?

Ad Hombre

Ad Hombre

15-03-2020 om 09:32

bicyclette

"Wat een rare reactie. Vooral omdat je er zelf voor pleit om naar de winkel en het café te blijven gaan, zodat die mensen gewoon werk houden."

Dat vindt Sydney gewoon niet eerlijk denk ik. Wij lekker veilig en comfortabel in Spaceship Corona en die arme postbode in levensgevaar de deuren langs. Wat ze misschien niet begrijpt is dat als alle mensen die thuis kunnen werken dat ook doen het leven voor die postbodes en pakketbezorgers ook een stuk veiliger wordt.

De waarheid is natuurlijk dat we allemaal geen flauw idee hebben hoe we dit economisch gaan bolwerken. Maar als we de eerste klappen overleven moeten we daar toch uit kunnen komen.

Bicyclette

'Ik vind het eerlijk gezegd nogal een kinderlijke reactie.'

Het is geen strafzaak, je hoeft het karakter van de getuige niet ter discussie te stellen. Houd het gerust inhoudelijk.

Ad Hombre

Ad Hombre

15-03-2020 om 09:36

Wilgenkatje

"Vindt het wel raar dat er kennelijk nog kroegen vol zaten gisteravond. Prettig voor de ondernemers die het zwaar hebben ( en met hen de hele samenleving, vergeet dat niet !!) maar ik begrijp die kroegbezoekers niet. Hoort dat bij thrillseeking?"

Gisteravond in de veilige autobubbel om een kadootje bij iemand in de bus te stoppen (omdat we niet naar het verjaardagsfeestje gaan). Inderdaad zagen we een paar volle cafe's. Die mensen snappen het niet en/of ze vertrouwen de overheid niet.

Dat laatste snap ik wel, maar ik voel dat omgekeerd. Ik vertrouw er niet op dat de overheid voldoende competent en doortastend is en neem dus maar mijn eigen maatregelen.

Pluk

Pluk

15-03-2020 om 09:38

Economie

Die economische klap komt toch wel, misschien juist wel harder als we minder maatregelen nemen nu. Wij hebben besloten om elke week een goede maaltijd te bestellen bij een van de plaatselijke restaurants. Die nu allemaal investeren in afhaalmaaltijden. Alle beetjes helpen.

vlinder72

vlinder72

15-03-2020 om 10:07

Pluk

Goed idee. Dat ga ik thuis ook voorstellen. Ik zag al een bericht voorbij komen van een pannenkoekenhuis die nu voor het eerst ging bezorgen.
.

Belgje

Belgje

15-03-2020 om 11:23

Horeca hier

De horeca schakelt hier massaal over op afhalen en thuisbezorgen. Hopelijk vangt dat de financiële klap voor de ondernemers een beetje op.

Hangkous

Hangkous

15-03-2020 om 11:48

Sydney

===Wilgenkatje is voor sociale onthouding en DAN is het hypocriet om de postbode wel de straat op te sturen.===

Een postbode heeft toch niet zoveel sociale contacten?
Hij/zij loopt/fietst moederziel alleen over straat en doet de post door de brievenbus. Het sociale contact met mijn postbode beperkt zich tot het handopsteken vanachter mijn raam als ik zie dat ze langsloopt. Tijdens het werk niet met je vingers in je neus, ogen en mond en bij thuiskomst goed handen wassen.
Postbode zijn lijkt mij in deze tijd een vrij risicoloos beroep dat gewoon door kan gaan.
Caissière zijn in een supermarkt is in deze tijd risicovoller. De mensen leggen hun boodschappen op de band die jij moet scannen en daarna krijg je misschien nog contant geld in je handen wat al heel veel mensen vast hebben gehad.

Misdreavus

Misdreavus

15-03-2020 om 12:01

Sydney

"Dus de postbode moet wel gewoon alle deuren langs?"

Dat moet de postbode/-bezorger toch wel, of denk jij dat alle grote klanten van Postnl zeggen, "laat die mailing van ons maar gewoon staan hoor"?

Een paar kaartjes meer of minder gaat echt geen verschil maken.

zebra

zebra

15-03-2020 om 13:10

dit weekend en morgen

gewoon maar doen wat ik anders doe tijdens een weekend, de was en wat aanrommelen in huis, luieren, tv kijken. Ik ben van nature nogal een huismus dus dat scheelt enorm.
Morgen een vrije dag maar heb wel een afspraak staan bij de osteopaat, is de eerste keer dat ik erheen ga. Dinsdag weer aan het werk want geen baan waarbij thuiswerken mogelijk is. Integendeel zelfs, op een andere locatie moet er vanaf morgen zelfs continu mensen aanwezig zijn voor de schoonhoud, ook wij moeten daar ons steentje bijdragen. Dat zal ik zeker doen maar ik hoop dat ook mijn collega's hun verantwoordelijkheid hierin nemen.

Annuleringen tui en corendon

Van de website van Corendon: 'Wij annuleren uw vakantie, vlucht of cruise maar u bent uw geld niet kwijt. U houdt het bedrag dat u aan ons heeft betaald als tegoed (‘waardebon’) voor een volgende vakantie.'

Vanuit de reisorganisatie gezien, snap ik het. Maar je bent dan dus wel verplicht om je vakantie bij diezelfde maatschappij te boeken, ook als je liever gewoon in Nederland was gebleven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.