Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

ElenaH

ElenaH

21-10-2020 om 16:34

Corona, nog de juiste koers? DEEL II

En weer door

M Lavell: 'Laten we eens beginnen met de helft, 1 x in de maand. Dat is 300.000 tests per dag.'

Met een incubatietijd van 10 dagen schiet je daar dus niets mee op.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Emmawee

Emmawee

08-01-2021 om 18:46

Bedankt!

Ik bedacht vanmiddag dat het heel onlogisch is om te denken dat het mRNA op lange termijn je immuunsysteem op hol zal kunnen brengen, terwijl de bedoelde werking waarschijnlijk niet eens een jaar zal duren.

Ergerlijk dat zo'n verhaal me toch even uit het lood slaat. Kwam ook doordat degene die me hierop wees, een slimme dame is, die ook het liefst gisteren al het vaccin was gaan halen en baalt dat ze nog niet aan de beurt is.

Bedankt voor jullie reacties en links! Ik stuur ze door en houd mijn bovenarm beschikbaar, maar ben voorlopig niet aan de beurt.

Voor mijn zoon moeten we nut en noodzaak even afwegen tegen de beperkte beschikbaarheid en (zeer kleine) risico's.

Ongemakkelijke standpunten


https://www.youtube.com/watch?v=Lh5l9lcPWZw&ab_channel=BLCKBX

Mooi interview tussen Flavio Pasquino, Weltschmerz, en Ilja Leonard Pfeiffer. Die net een nieuw boek heeft uitgebracht: Grand Hotel Europa.

Je ziet Ilja af en toe beschaafd binnenshoofds zuchten maar hij gaat niet in discussie. Soms legt hij iets uit, waarbij hij aangeeft geen viroloog te zijn maar hij stelt openlijk niet in discussie te gaan over deze tegengestelde meningen.

Flavio probeert er af en toe zo respectvol mogelijk tussen te komen met tegendraadse argumenten.

Ilja is in Italië gaan wonen en heeft de uitbraak van de pandemie daar levendig meegemaakt. Flavio heeft familie in Italië.

Wij denken altijd dat de Nederlandse gezondheidszorg in Europa superieur is. Echter Ilja meldt dat, volgens de OESO, de gezondheidszorg in Italië superieur is in Europa.

Oeps, toch 1,5 meter op scholen

https://www.npostart.nl/nieuwsuur/08-01-2021/VPWON_1324091

Horen we Micha de Winter pleiten voor 1,5 meter op school, als een van de eerste maatregelen, maar ook mondkapjes, docenten voorrang bij vaccinaties, gebouwen die nu leeg staan openstellen die nu leeg staan.
Kinderen halve dagen naar school, buddy systeem.

Je ziet zelfs Karoly Illy die nu de indruk wekt altijd al voor die maatregelen te zijn (geweest).

Beiden zijn natuurlijk voor scholing van kinderen, dat moet doorgaan.

Beetje mosterd na de maaltijd.

De ouders van de stichting 'Protect Everybody' mogen dan de rechtzaak grotendeels verloren hebben, ze krijgen nu wel gelijk!

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

09-01-2021 om 16:59

Bericht van het forumbeheer

Beste deelnemers.

Na een klacht heb ik een deel van een bericht van Ad Hombre verwijderd. Ad Hombre gaat geregeld over de schreef en is al een aantal malen gewaarschuwd en hem is ook aangekondigd dat zijn berichten of delen er van zonder verdere kennisgeving verwijderd kunnen worden.
Voor iedereen gelden dezelfde forumregels waarin uitdrukkelijk wordt gevraagd respectvol met elkaar om te gaan. Berichten die daar naar het oordeel van het forumbeheer niet aan voldoen worden verwijderd. Hierover wordt niet gediscussieerd. Ik zal dan ook de berichten hierboven verwijderen. Wie zich niet kan vinden in de forumregels moet zich afvragen of hij of zij hier thuishoort. Tenslotte moet dit forum voor iedereen fijn en veilig zijn en ten koste van een andere forumdeelnemer opmerkingen maken draagt niet bij aan de goede sfeer.
Ouders Online heeft een traditie van scherpe discussies en dat moet ook zo blijven. Maar op de vrouw/man spelen en opmerkingen maken over iemands persoonlijkheid, spelfouten en dergelijke zijn not done.
Voor het gemak, hier staan de forumregels https://www.ouders.nl/forum/regels
Met vriendelijke groet,
Heidi Sour
Forumbeheerder Ouders Online

Kaaskopje

Kaaskopje

10-01-2021 om 12:17

Ilja

Ik ben dol op Ilja, maar bij uitspraken als dat de gezondheidszorg in Italië superieur zou zijn heb ik toch de neiging om "hóho!" te roepen. Misschien moeten als Nederland zijnde eens leren om ons bescheidener op te stellen en zouden andete landen niet in het zo'n valkuil moeten trappen. Ik denk dat de westerse gezondheidszorg in het algemeen wel snor zit en ook buiten die wereld het vaak wel snor zit. Met de kennis sowieso. De uitvoering is helaas niet overal gelijk en dat zit 'm bepaald niet altijd in de mensen die het werk doen, maar in wat ze kúnnen doen.

Het is alweer een achterhaald gesprek helaas. Het is opnieuw flink mis. Het boek is vast ook alweer aan herdruk nummer zoveel bezig.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-01-2021 om 12:17

Sorry

Voor de typfouten.

Bloemen langs de waterkant

Bloemen langs de waterkant

10-01-2021 om 19:50

Nóg eens drie weken erbij

Eigenlijk had ik een nieuwe discussie willen starten maar kan eerlijk gezegd niet vinden waar het kan. En, ach, misschien hoeft dat ook niet.

Vandaag werd bekend dat er nóg eens drie weken lockdown bijkomen. Tot voor kot vond ik het nog te doen maar na het nieuws van die drie weken, de zeer besmettelijk Britse variant, lange vacinatieperoide etc... ik merk dat ik er er doorheen ben.

Pubers thuis, man werkt van uit huis. De dagen lijken op elkaar, pfffff.... samen naar film kijken of lekker koken, bakken, ik haal er geen plezier meer uit.. matte sfeer in huis.

Hoe houden jullie het vol?

Karina

Karina

10-01-2021 om 19:54

Niet

Hier behoorlijk depressief helaas, ik vind deze situatie echt vreselijk en vraag me oprecht af waar dit naartoe gaat!

V@@s

V@@s

10-01-2021 om 20:05

het maakt voor mij weinig uit

Ik kwam toch al vrijwel nergens, en op mijn werk ben ik voorlopig niet welkom, ik denk dat we daar het jaar wel volmaken.

Als ik kijk naar de situatie in Londen motiveert dat wel om het nog even vol te houden. Dat willen we hier toch niet?

Verwacht

Ik zou echt stomverbaasd zijn geweest als de maatregelen nu versoepeld zouden worden.

Ik maak me wel enige zorgen over mijn dochter die morgen weer terug naar Londen wil maar geen idee heeft hoe het zit met testen vooraf, de website van de Engelse overheid publiceert morgen pas info hoe en wat terwijl de maatregel morgen ingaat. En heel prettig voelt het ook niet als ze straks daar zit waar het zo gierend uit de hand loopt.

skik

ElenaH

ElenaH

10-01-2021 om 20:21

Ik snap het

Ik verwachtte het ook al, en ik snap het. Maar dat wil niet zeggen dat ik er blij mee ben. Ik word er moedeloos en somber van. Niet eens van de maatregelen zelf, die zijn onhandig maar niet onoverkomelijk. Maar het is allemaal zo uitzichtloos, met die mutaties en tegenvallende vaccins (aantallen en zo).

Wilgenkatje

Wilgenkatje

10-01-2021 om 20:36

En van je hela hola

Houd er de moed maar in.

Blegh. Ik verwachtte het ook, ik snap het, en ik vind het .... diepe zucht. Niet zozeer voor mezelf, al vind ik het saai en vervelend, maar voor heel veel mensen van alle leeftijden die er veel last van hebben. Hopelijk kan de crisis die er nu o.a. in Londen is, worden voorkomen. Lijkt me knap lastig Skik, juist nu je dochter te zien afreizen. Maar ja wat moet je als werk/studie daar zijn.

Is het een idee als 50/60/70 plussers die thuis zijn zich aanbieden als schoolwerkbegeleiding of uitvalsbasis voor ouders/kinderen die thuis niet rustig kunnen werken?

Piep

Piep

10-01-2021 om 20:38

Te lang

Ik denk dat het voor nu even terecht is zo. Even zeker zijn dat de daling doorzet. We zitten momenteel op de helft van het aantal positieve testen dat we een paar weken geleden hadden. Dus het gaat flink de goede kant op, maar eerst moeten de ziekenhuizen leger.

Drie weken extra vind ik echt te lang. Een daling tot 1500 besmettingen per dag is een utopie in de winter. Ik zou zeggen, 1 extra week en dan weer verder kijken. Zo snel mogelijk de scholen dan weer open.

En als een gek verder gaan met vaccineren.

Het zijn er geen drie

Maar twee!!

Want de huidige maatregelen zouden sowieso nog een week duren, pas daarna verlenging tot e1 januari is 2 weken

Always look on the bride site of life

Angela67

Angela67

10-01-2021 om 20:41

tot 8 februari

dat is wel degelijk 19 jan plus 3 weken.
gr Angela

31 januari

Staat op ad.nl

60 plussers wilgenkatje

Hoezo moeten 60 plussers die thuis zijn zich aanbieden als schoolwerkbegeleiding of uitvalsbasis voor ouders/kinderen die thuis niet rustig kunnen werken? Ik moet 'gewoon' werken hoor. En verder leef ik als een zombie. De rek is er aardig uit.

ElenaH

ElenaH

10-01-2021 om 20:52

Helaas Marsy

'Alleen voor de basisscholen wil het kabinet nog bekijken of de verlenging na 18 januari korter kan duren dan drie weken.'

De rest krijgt dus sowieso 3 weken na 18 januari.

https://nos.nl/artikel/2363784-lockdown-wordt-met-drie-weken-verlengd-steun-uitgebreid.html

Bij de les blijven

In de media is van alles voorbijgekomen. Wat nu ingezet zou moeten worden.
Zoals zorgverlof voor ouders, om te voorkomen dat iedereen straks opgebrand is.
Die oplossing van een paar stellen ouders die om de beurt 'voor de klas' met kinderen staan of bij de kleuters, en een aantal keren opvang na school. Zodat de rest meer tijd heeft om te werken.
Nou ja, dat werkt natuurlijk als je dan ook in je bubbel blijft en er moet er niet 1 bij zitten die in de zorg of zoiets werkt. Die ouders kunnen trouwen een legitiem beroep doen op de (nood)opvang.
Die ouders die het goed lukt om eigen werk en scholing van de kinderen thuis rond te krijgen ga je dat lekker zo laten doen, voor een hele tijd nog. Meegenomen is meegenomen.

https://nos.nl/artikel/2363615-ministerie-noodopvang-mag-geen-verkouden-kinderen-weigeren.html

En de overheid gaat geen spaak meer in het wiel steken met leerplichtambtenaren en kinderen die een snotneus hebben moeten helaas nu echt even thuis blijven, want de rest besmetten is zo gepiept. Stomme actie om dat te verbieden.

De cijfers moeten echt naar beneden, minimaal stabiel blijven en dat is al een opgaaf.

Als je ziet hoe men snakt naar buiten en dan toch weer hutje mutje naar strand en sneeuw gaat.

Daar dus meer 'ingrepen' van de gemeente in het blokkeren van parkeerterreinen en mensen manen door te rijden

Echt, nu even alles uit de kast halen.
Ook op scholen: bedenk en doe alle overige maatregelen. Ventilatie nu goed regelen. Kuchschermen, kapjes, eenrichtingsverkeer, deels met weinig naar school en deels online.

Nu komt het er op aan. Vanmorgen bij WNL vergeleek Rosanne Hertzberger deze periode met de laatste oorlogswinter. Mei is in zicht, de juichstemming begint al van binnen, maar er komt eerst nog een hongerwinter en een treinstaking tot de 'bevrijding'.
En in bedrijven: bedenk online en afhaal fysiek en wat ook, als het maar niet binnen is.

Piep

Piep

10-01-2021 om 21:05

Niet meer terug

Ik vind ook dat als we straks gaan versoepelen moeten we niet meer dingen terug hoeven draaien. We moeten naar het licht, niet weer naar het donker. Ik denk dat het kabinet daarom ook nog even wil wachten. Bij nu versoepelen is de kans te groot dat er weer nieuwe maatregelen moeten komen voordat de lente komt.

ElenaH

ElenaH

10-01-2021 om 21:06

Pfff AnneJ

'Echt, nu even alles uit de kast halen.'

'Nu komt het er op aan. '

Gut, alweer? Dit horen we al bijna een jaar, denk je echt dat je iets nieuws vertelt?

Ja Elena

En gesputter horen we ook al al die tijd.
En bagatelliseren en glas halfleeg rethoriek. En borderline viruswaanzin.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

10-01-2021 om 21:10

60plussers die niet fulltime werken, elledoris

Dat spreekt vanzelf, Natuurlijk alleen als ze er tijd, ruimte voor hebben, en zin erin, allicht. Misschien heeft zoiets een opbeurend effect op een ‘zombiebestaan’. En een ander kan ermee geholpen zijn.

60plus

Het gebeurt natuurlijk al zeker door oma's en opa's die hun kinderen helpen om de zaak overeind te houden.
Toch is dat ook een risico, zeker als de kinderen ook deels naar school en opvang gaan.
Met een goede gezondheid zou je het nog kunnen overwegen.

Tineke

Tineke

10-01-2021 om 22:04

AnneJ, snotneus

Kinderen die een snotneus hebben moeten nu echt even thuis blijven? Alle kinderen zijn nu thuis. Behalve de kinderen die naar de noodopvang gaan, en die gaan daarheen omdat hun ouders echt naar het werk moeten.
Hier in de kennissenkring veel jonge ouders die op cruciale plekken in het ziekenhuis werken. IC enzo.
Goed plan als die ouders thuis bij de kinderen moeten blijven omdat hun peuters niet met een snotneus naar de opvang mogen?!

Ja Tineke

Dan testen, en dan bepalen of dat al dan niet kan. Je wil ook niet dat via zo'n kind een hele zorgafdeling of ziekenhuisafdeling besmet wordt.

Besmet, ziek, wil je niet verspreiden. Ook niet door kinderen.

Tineke

Tineke

10-01-2021 om 23:25

Nee AnneJ

Peuters hebben om de haverklap een snotneus. Die wil je niet elke week een stok in hun neus steken en dan weer wachten op de uitslag. Dat kost de overbelaste zorg te veel werkdagen van de ouders, en voor de kinderen is dat ook niet zo fijn.
In de ziekenhuizen wordt waar nodig beschermd gewerkt. Jonge kinderen mochten voor de lockdown ook al met een snotneus naar school en opvang. Wemelde het van de besmette ziekenhuisafdelingen door kinderen?

Dat weet je niet Tineke

Hoe besmettelijk kinderen zijn is blijkbaar moeilijk precies de vinger op te leggen. Dat ze besmettelijk zijn kun je wel constateren nadat scholen sluiten en de cijfers dalen. In diverse landen.
En men komt daar nu ook van terug. En dan is het een kwestie van prioriteiten, besmetting is no. 1 en niet wat het voor kinderen betekent of voor de oudersof hoet het voor de lockdown was.

Schoolgang van kinderen zal bijgedragen hebben en er is toch niets mis mee om nu elke besmetting zien te voorkomen? Wat is er met kinderen en ouders dat je dat dan ineens wel toelaatbaar vind?

Leugen

Bij Op1 zit Van Haga te liegen dat de WHO nu erkent dat de lockdown niet werkt. We hadden de ziekenhuizen beter moeten inrichten, meer bedden.

Volgens Rosanne Hertzenberger is het nu strenger, niet naar buiten tenzij je eenhele goede reden hebt, en anders wordt je over uiterlijk 8 weken door de realiteit ingehaald en is het hier ook 'Londen' geworden met zwarte keuzes en ambulances in de rij voor de deur die wachten of er een bed is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.