Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Corona-reispas, worden we er blij van?


OmaVan2 schreef op 06-05-2021 om 06:18:

[..]

Nou, de groep 60-62 haalt voor een deel die twee vaccinaties voor juli ook niet. De laatsten krijgen pas in mei hun 1e prik. De 2e prik na 12 weken, dan zit je in augustus. Lijkt me beter dat een positieve test een geldige reden voor annulering wordt. Moet je natuurlijk wel een annuleringsverzekering afsluiten.

Je opmerking over de tweede prik klopt niet. Maandag prik 1, 14 juni prik 2 in mijn geval. 

De ziekenhuizen gaan de mensen jonger dan 40 jaar inenten. Het zal mij niet verbazen als die nog eerder ingeënt zijn dan de groep tussen de 40 en 60 jaar. 

Hoe denken de mensen die de mond vol hebben over solidariteit daar over? Moeten al die mensen onder de 40 jaar dan ook wachten op de leeftijdsgroep tussen de 40 en 60 jaar? 

Ixia krijg jij ook Astrazenica? 
Bij ons zit er namelijk wel twaalf weken tussen.

Poezie schreef op 07-05-2021 om 10:20:

De ziekenhuizen gaan de mensen jonger dan 40 jaar inenten. Het zal mij niet verbazen als die nog eerder ingeënt zijn dan de groep tussen de 40 en 60 jaar.

Hoe denken de mensen die de mond vol hebben over solidariteit daar over? Moeten al die mensen onder de 40 jaar dan ook wachten op de leeftijdsgroep tussen de 40 en 60 jaar?

natuurlijk. Solidariteit gaat beiden kanten op immers.  Lekker op reis als iedereen aan de beurt is geweest. 

Granola schreef op 05-05-2021 om 22:28:

Eens hoor Pief, maar wat stel je dan voor? Moet iedereen dan weer zijn zomervakanties skippen? Ik zit al anderhalf jaar vast in NL en vind het nu wel welletjes. Ben zo blij dat ik geen duur vakantiehuisje in de meivakantie had geboekt met dit weer!

Het testen geldt trouwens niet alleen voor een vliegreis maar ook voor een bezoekje dierentuin of restaurant. Ik zie geen alternatief maar wil wel heeeel graag dat de boel open kan. Dan maar zo, voor een half jaartje.

Is het echt zó erg om twee jaar in ons prachtige land door te brengen? Boek in Gelderland of Limburg en je hebt ook nog eens kans op hoge temperaturen.

We praten over twee jaar meer of minder ongemak voor de één, psychisch, onderwijs-  en gezondheidsdrama voor de ander. Ongemak als niet op vakantie kunnen naar waar je wilt, is lastig maar geen werelddrama. Je kunt wel op vakantie, maar in ons land.  Dat onderwijs zo'n klap op heeft gelopen, jongeren er psychische klachten door hebben gekregen, mensen in isolement leven door angst voor besmetting, vind ik veel erger. Daarvoor voelt 2 jaar een eeuwigheid. 

Ik vind het best erg om te zien en lezen hoeveel moeite het sommige mensen kost om die slechts twee jaar vakantie in Nederland op te brengen. Ben je dan niet heel erg verwend? 

Poezie schreef op 07-05-2021 om 10:20:

De ziekenhuizen gaan de mensen jonger dan 40 jaar inenten. Het zal mij niet verbazen als die nog eerder ingeënt zijn dan de groep tussen de 40 en 60 jaar.

Hoe denken de mensen die de mond vol hebben over solidariteit daar over? Moeten al die mensen onder de 40 jaar dan ook wachten op de leeftijdsgroep tussen de 40 en 60 jaar?

Mijn dochter van onder de 30 mag zondag een prik halen.  Ze valt onder medisch risico. Net als ik. Ik kreeg deze week daarom een dubbele uitnodiging. Het kan ook overdreven worden.😏

ik vind het heel verdedigbaar als mensen die gevaccineerd zijn al meer mogen dan niet-gevaccineerden. Dat is ook een vorm van solidariteit. Met de horeca, sport, cultuursector etc.. Dan kan daar weer geld verdiend worden. 

Libertine schreef op 07-05-2021 om 10:29:

[..]

natuurlijk. Solidariteit gaat beiden kanten op immers. Lekker op reis als iedereen aan de beurt is geweest.

Ik ben 54 jaar. Voor mij hoef jij niet thuis te blijven hoor, als je op vakantie wil.

Poezie schreef op 07-05-2021 om 10:40:

[..]

Ik ben 54 jaar. Voor mij hoef jij niet thuis te blijven hoor, als je op vakantie wil.

dat is heel ruimhartig van je. Maar om meerdere redenen doe ik dat niet. Ten eerste heb ik nog lang geen recht op een vaccin (ondanks dat ik in de zorg werk en door orgaandonatie nog maar 1 nier heb waardoor ik tot de risicogroep behoor). Ons gezin van 5 personen kan op geen enkele manier die 10 pcr testen betalen, Ik niet denk dat ze in het buitenland op die Nederlanders zitten te wachten. Tot slot vind ik het gewoon niet zo fair vind dat een deel van Nederland fluitend lekker gaat en de rest die geen mogelijkheid heeft achterlaat. Ik zou dat echt over m’n hart kunnen verkrijgen. 


Bovendien, buitenlandvakantie is toch geen eerste levensbehoefte? Wat is de haast?

Libertine, nierdonoren worden niet als risicogroep beschouwd. Alleen mensen met een sterk verminderde nierfunctie. Mijn zus heeft ook gedoneerd en is ook geen risicogroep...

Slofje schreef op 07-05-2021 om 11:27:

Libertine, nierdonoren worden niet als risicogroep beschouwd. Alleen mensen met een sterk verminderde nierfunctie. Mijn zus heeft ook gedoneerd en is ook geen risicogroep...

mijn bedrijfsarts zegt in mijn geval iets anders. Omdat besmetting met covid bij mensen met een lage(re) nierfunctie de kans op overlijden groter maakt, en daar is in mijn geval sprake van. Die lagere nierfunctie. 

Libertine schreef op 07-05-2021 om 11:34:

[..]

mijn bedrijfsarts zegt in mijn geval iets anders. Omdat besmetting met covid bij mensen met een lage(re) nierfunctie de kans op overlijden groter maakt, en daar is in mijn geval sprake van. Die lagere nierfunctie.

Wie risicogroep is is mij sowieso onduidelijk. Ik heb een vriendin met een agressieve vorm Van kanker. Ook zij wordt niet vervroegd opgeroepen. Maar goed  we wachten gewoon maar af. 


Libertine, dan ben je nierpatient en als zodanig inderdaad kwetsbaarder.

Libertine schreef op 07-05-2021 om 11:39:

[..]

Wie risicogroep is is mij sowieso onduidelijk. Ik heb een vriendin met een agressieve vorm Van kanker. Ook zij wordt niet vervroegd opgeroepen. Maar goed we wachten gewoon maar af.


Risicogroepen zijn gewoon benoemd en kankerpatiënten worden ook opgeroepen:

In de NHG-richtlijn voor de griepprik staan de volgende medische indicaties (voor mensen tussen 18 en 60 jaar) genoemd als het gaat om kanker en COVID-vaccinatie:

  • Longkanker
  • De volgende groepen inzake bloed- en lymfeklierkanker (een deel van deze patiënten is recent via het ziekenhuis gevaccineerd, omdat zij in de groep “hoog risico” vallen):
    • beenmergtransplantatie
    • actieve leukemie of lymfoom: ziekte van Hodgkin, myelofibrose en ziekte van Kahler
  • Uitgezaaide kanker
  • Behandeld met chemotherapie

Behoor je tot een van deze bovenstaande groepen, dan kun je erop vertrouwen dat je een brief ontvangt.

Bron: NFK

Ixia. schreef op 07-05-2021 om 10:32:

[..]

Is het echt zó erg om twee jaar in ons prachtige land door te brengen? Boek in Gelderland of Limburg en je hebt ook nog eens kans op hoge temperaturen.

Voor mij wel ja. Ik werk het hele jaar hard en wil graag ontspanning in een andere omgeving. Misschien ben jij wel dol op je hond/kat, of heb je een hobby waar ik niks van begrijp, iedereen is anders.

Uitjes in Nederland doe ik natuurlijk ook, maar dat zijn weekendjes weg en geen 2/3 weken. Bovendien is het in veel landen veiliger dan hier qua corona besmettingen.

Granola schreef op 07-05-2021 om 11:50:

[..]

Risicogroepen zijn gewoon benoemd en kankerpatiënten worden ook opgeroepen:

In de NHG-richtlijn voor de griepprik staan de volgende medische indicaties (voor mensen tussen 18 en 60 jaar) genoemd als het gaat om kanker en COVID-vaccinatie:

  • Longkanker
  • De volgende groepen inzake bloed- en lymfeklierkanker (een deel van deze patiënten is recent via het ziekenhuis gevaccineerd, omdat zij in de groep “hoog risico” vallen):
    • beenmergtransplantatie
    • actieve leukemie of lymfoom: ziekte van Hodgkin, myelofibrose en ziekte van Kahler
  • Uitgezaaide kanker
  • Behandeld met chemotherapie

Behoor je tot een van deze bovenstaande groepen, dan kun je erop vertrouwen dat je een brief ontvangt.

Bron: NFK

dank je granola. Daar staat de variant van mijn vriendin niet tussen helaas (laatste stadium van een door het hpv virus zeldzame variant) 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.