Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Corona-reispas, worden we er blij van?


Zie dit: https://twitter.com/search?q=%22New%20York%22&src=trend_click&vertical=trends

Boek als Nederlandse jongere een trip naar NYC en laat je gratis vaccineren.

Libertine schreef op 07-05-2021 om 12:00:

[..]

dank je granola. Daar staat de variant van mijn vriendin niet tussen helaas (laatste stadium van een door het hpv virus zeldzame variant)

Geen chemo gehad? Stadium IV is uitgezaaid toch? Dan zou  ze toch in aanmerking moeten komen? Variant maakt niet uit.

Overigens is kanker voor mij ook een reden dat ik per se op vakantie wil. Ik heb een paar jaar geleden chemo gehad en hoop dat ik nog heel lang blijf leven, maar het blijft als een spook over je hangen. Verzamel herinneringen, geen spullen (Bibian Mentel). Dat wil ik zo lang mogelijk met mijn gezin blijven doen en mooie reizen zijn daar een onderdeel van.

Bij de partner van mijn beste vriendin is in 2019 alvleesklier kanker ontdekt. Dat is ongeneeslijk, dus de enige mogelijkheid is om zijn leven zo lang mogelijk te rekken.

Hij komt niet in aanmerking om versneld ingeënt te raken omdat de chemokuren bij kankerpatiënten het immuunsysteem platlegt en daardoor het vaccin niet zo goed zijn werk kan doen.

Ze zouden heel graag zijn bucketlist af willen werken, maar helaas is er al ruim een jaar verloren gegaan.

Kinderen en pubers hebben (als het goed is) nog een heel leven voor zich. De vertraging qua opleiding en de situatie is inderdaad niet goed voor kinderen, maar ik denk dat op het moment dat "het allemaal weer kan" daar weer veel van ingehaald kan worden.

Natuurlijk is het een andere tijd en natuurlijk zijn er achterstanden in het onderwijs. We komen uit een Pandemie!

Maar kijk naar de ervaringen na de 2e Wereldoorlog. Dat gaf een boost aan de economie en met avondschool en bijscholing en vaak ook zomaar werd de schade ingehaald waar nodig.

Je kunt ook overdrijven. Iedereen zit in hetzelfde schuitje. De kloof dat is veel ernstiger. Ik ben dan ook benieuwd waar het geld heen zal gaan dat toegezegd is om achterstanden weg te werken.

Poezie schreef op 07-05-2021 om 10:20:

De ziekenhuizen gaan de mensen jonger dan 40 jaar inenten. Het zal mij niet verbazen als die nog eerder ingeënt zijn dan de groep tussen de 40 en 60 jaar.

Hoe denken de mensen die de mond vol hebben over solidariteit daar over? Moeten al die mensen onder de 40 jaar dan ook wachten op de leeftijdsgroep tussen de 40 en 60 jaar?

Mijn dochter van onder de 30 mag zondag een prik halen.  Ze valt onder medisch risico. Net als ik. Ik kreeg deze week daarom een dubbele uitnodiging. Het kan ook overdreven worden.😏

ik vind het heel verdedigbaar als mensen die gevaccineerd zijn al meer mogen dan niet-gevaccineerden. Dat is ook een vorm van solidariteit. Met de horeca, sport, cultuursector etc.. Dan kan daar weer geld verdiend worden. 

watervogel schreef op 07-05-2021 om 10:26:

Ixia krijg jij ook Astrazenica?
Bij ons zit er namelijk wel twaalf weken tussen.

nee Pfizer.

Granola schreef op 07-05-2021 om 11:54:

[..]

Voor mij wel ja. Ik werk het hele jaar hard en wil graag ontspanning in een andere omgeving. Misschien ben jij wel dol op je hond/kat, of heb je een hobby waar ik niks van begrijp, iedereen is anders.

Uitjes in Nederland doe ik natuurlijk ook, maar dat zijn weekendjes weg en geen 2/3 weken. Bovendien is het in veel landen veiliger dan hier qua corona besmettingen.

Oh, dat je op vakantie wilt naar Verweggistan landen, Spanje of Griekenland bijvoorbeeld  (niet zó ver dus, haha) snap ik volledig. Dat heeft weinig te maken met andere interesses maar met inleven. En ik vind vakantie in een ander land ook leuk. Maar los van dat je herinneringen wilt opbouwen na wat je meegemaakt hebt en dat iedereen inderdaad andere  interesses heeft, blijf ik het een luxeprobleem vinden dat we niet voor vakántie naar het buitenland konden en nog even kunnen. Het is geen peulenschil waar we mee te kampen hebben. 

Er zijn mensen die nooit naar het buitenland kunnen, door wat dan ook en moeten dat altijd accepteren. Die vallen dáár ook niet door om. Met dat in mijn hoofd denk ik, tel je zegeningen, pot op wat je niet uitgeeft, met wat geduld mag je straks echt wel weer, wie weet via een last minute-aanbod. Nu nog éven zonder klagen afwachten tot dat moment aanbreekt, vind ik chiquer. 

Ixia. schreef op 07-05-2021 om 13:53:

[..]

Oh, dat je op vakantie wilt naar Verweggistan landen, Spanje of Griekenland bijvoorbeeld (niet zó ver dus, haha) snap ik volledig. Dat heeft weinig te maken met andere interesses maar met inleven. En ik vind vakantie in een ander land ook leuk. Maar los van dat je herinneringen wilt opbouwen na wat je meegemaakt hebt en dat iedereen inderdaad andere interesses heeft, blijf ik het een luxeprobleem vinden dat we niet voor vakántie naar het buitenland konden en nog even kunnen. Het is geen peulenschil waar we mee te kampen hebben.

Tuurlijk is het een luxeprobleem, dat besef ik heel goed. Maar we zijn zó dichtbij onze 'verlossing' dat ik echt hoop dat we in juli/augustus kunnen doen wat we willen en dat het niet pas oktober wordt. We moeten nu gewoon even doorpakken met die vaccinaties.

Tango

Tango

07-05-2021 om 19:43 Topicstarter

Granola schreef op 07-05-2021 om 08:53:

Bijvoorbeeld hier:

https://www.frankrijk.nl/2021/05/corona-virus-status-frankrijk-nieuws-reisadvies/

https://www.ad.nl/reizen/hoe-werkt-het-coronapaspoort-en-wat-kunnen-we-ermee~a129c54c/

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/5228177/zomervakantie-europese-unie-europa-vakantie-coronacertificaat-frankrijk

https://www.columbusmagazine.nl/thema/podcasts/artikel/11080/corona-paspoort-covid19-vaccinatiebewijs-negatieve-test-zomervakantie-europese-unie

En wanneer zou ik dat coronapaspoort dan moeten laten zien?

‘Als je met het vliegtuig reist, toon je je QR-code aan de gate, net zoals je het afgelopen jaar deed met een negatieve PCR-test. In het geval van vervoer over land, is de verwachting dat we daar zonder controle de grens over kunnen steken, maar dat er steekproefsgewijs gecontroleerd gaat worden.’

Ik lees van alles op die pagina's, maar niet over die steekproeven. Ik ben benieuwd hoe dat precies in zijn werk gaat. En of je evt. de gok kan nemen om toch die grens over te gaan zonder papiertje...

In mijn omgeving zijn er verschillende mensen bij wie de vaccinatie niet te achterhalen is bij rivm, huisarts kan ook niet helpen. Dus ja ik vrees dat het nog wel ingewikkeld gaat worden met die zogenaamde qr-code waarmee je naar het buitenland zou kunnen. De registratie is echt ruk. Ze weten niet eens hoeveel mensen er zijn gevaccineerd, laat staan wie.

Tango schreef op 07-05-2021 om 19:43:

[..]

Ik lees van alles op die pagina's, maar niet over die steekproeven. Ik ben benieuwd hoe dat precies in zijn werk gaat. En of je evt. de gok kan nemen om toch die grens over te gaan zonder papiertje...

Dat staat toch in die alinea die ik gekopieerd heb. Hier nog eentje:

  • Grenscontroles: er vinden momenteel incidenteel grenscontroles plaats in Frankrijk. Wanneer je van of naar Frankrijk reist dien je een document in te vullen en bij je te dragen en tevens een verklaring op je erewoord te hebben dat je geen coronaklachten hebt of positief bent getest. Daarnaast dien je een negatieve PCR-test te kunnen overleggen die niet ouder is dan 72 uur. Vanaf 9 juni kunnen buitenlandse toeristen met een zogenaamd coronapaspoort weer vrij naar Frankrijk reizen.
Anoniemer schreef op 08-05-2021 om 09:33:

In mijn omgeving zijn er verschillende mensen bij wie de vaccinatie niet te achterhalen is bij rivm, huisarts kan ook niet helpen. Dus ja ik vrees dat het nog wel ingewikkeld gaat worden met die zogenaamde qr-code waarmee je naar het buitenland zou kunnen. De registratie is echt ruk. Ze weten niet eens hoeveel mensen er zijn gevaccineerd, laat staan wie.

Echt he! En waarom waren wij ook alweer later gestart dan bijv. Engeland? Wij moesten eerst de registratie op orde hebben. Daar geloofde ik toen ook in. Nu blijkt dat we én veel te laat zijn gestart én dat de registratie een zooitje is door de veel te ingewikkelde doelgroepen aanpak.

Granola, breng je ook wel eens iets positiefs in? In elk van je postings zit een sneer, een verwijt, een belediging naar NL overheid/RIVM/GGD/huisartsen etc.

gr Angela

Tango

Tango

08-05-2021 om 15:22 Topicstarter

Angela1967 schreef op 08-05-2021 om 11:49:

Granola, breng je ook wel eens iets positiefs in? In elk van je postings zit een sneer, een verwijt, een belediging naar NL overheid/RIVM/GGD/huisartsen etc.

gr Angela

Nou, het is toch waar wat ze schrijft! We lopen gigantisch achter op Engeland en hebben inderdaad ook de registratie niet op orde. En dan wel zo'n paspoort invoeren voor de zomervakantie terwijl het belangrijkste deel van de inwoners, namelijk de groep die het meest afhankelijk is van het hoogseizoen, nog niet geheel gevaccineerd is. 

En Granola, bedankt voor jouw informatie over de steekproeven aan de Franse grens. Ik bedoelde dus dat ik het in die links niet kon vinden, maar blijkbaar gaat het dus met steekproeven. We weten nog niet wat we precies gaan doen, voor nu wachten we de ontwikkelingen de komende maanden af en gaan uiterlijk half juni annuleren als we denken dat dit nodig is.

Bij de vaccinatie van de ggd krijg je een vaccinatiebewijs mee, die moet je bewaren. Is net zo betrouwbaar als je ook niet geregistreerde gele boekje of je vaccinaties uit het vaccinatie programma.

we willen toch privacy? Ggd en rivm hebben geen database met gevaccineerde of ongevacineerden op dit moment.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.