Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Jip

Jip

08-08-2012 om 16:06

Geschoren oksel bij mannen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Snuggle's

Snuggle's

10-08-2012 om 12:39

Ik lees toch ook bij de niet scheerders wel oordelen hoor. Het lijkt op kinderen, afstotelijk, niet mannelijk, ten prooi gevallen aan het maakbare lichaam.

En het verbaasd me dan wel weer dat ook de niet scheerders liever geen man met een hemd aan zien. Geldt dat dan ook voor vrouwen met een hemdje? Die zijn er nogal veel in de zomer. Allemaal wel geschoren maar dat zou dan dus niet uit moeten maken?

Zoals ik al zei hou ik van geschoren, maar ik stoor me gelukkig zelden aan andermans uiterlijk, hoe meer verschillen hoe leuker. En als iemand stinkt vind ik dat vervelend, of diegene nou geschoren is of niet. Scheren is helaas ook geen garantie dat mensen niet stinken.

Tango

Tango

10-08-2012 om 12:53

Bijten

Je teennagels afbijten, ik vind het al knap als iemand dat kan. Daar kun je toch niet eens bij, behalve als je een heel lenige atleet bent. Mijn zoon deed dit tot een jaar geleden nog wel (ik vond het wel grappig, maar mijn moeder bijv. vond het vreselijk) maar nu lukt het hem niet meer.
W.b. okselharen e.d. Tangoman scheert sinds een jaartje ofzo ook zijn okselharen, niet omdat hij erop aangekeken wordt maar gewoon omdat hij dat zelf frisser vindt. Hij scheert zich van onderen ook, maar niet helemaal kaal. Buikharen laat hij (gelukkig) gewoon zitten.
Zelf scheer ik ook mijn oksel-, been en schaamharen. In de winter ook weer wat minder fanatiek. Mijn zus scheert zich zelden tot nooit, heeft van die donkere beenharen. Ik vind het niets, maar ze moet het zelf weten hoor.
Overigens scheert Tangodochter van 11 zich ook al: benen, schaamharen (de enkele die ze al heeft) en zelfs armharen (!). Dat laatste doe ik dus nooit. Zijn er mensen die hun armharen scheren hier? Ik hoor daar nooit iets over. Oh ja en wenkbrauwen epileren doe ik ook nooit. Volgens mij kijken mensen me daar ook weleens op aan, maar ik vind dat dus echt weer niet nodig zolang ze niet aan elkaar groeien.

Even geprobeerd

Ja, als ik wil kan ik mijn teennagels afbijten. Kleine teen wordt lastig, maar bij de grote kan ik er zeker bij. Maar ik doe het dus niet, ik was alleen nieuwsgierig

Aïda

Aïda

10-08-2012 om 22:03

Mode verschijnsel?

Ik lees hier nu regelmatig dat het scheren van de oksels een mode verschijnsel is..
Ik scheer mijn oksels maar niet omdat het blijkbaar "in de mode" is.. Ik laat het namelijk niet aan andere zien, draag altijd kleding met een mouwtje, ga niet naar de sauna en in het zwembad loop ik niet met mijn armen in de lucht.

Ik scheer ze omdat ik het frisser vind, wanneer ik ze niet scheer, ruik ik eerder naar zweet. Vooral in mijn beroep waarbij ik dus wel met mijn armen in de hoogte sta, wil ik altijd fris ruiken.

Daarin tegen scheert mijn collega zich ook, en kan die halverwege de middag al flink naar zweet ruiken, dus het gaat niet voor iedereen op!

En verder iedereen lekker doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Die ik ook...

Kaaskopje

Kaaskopje

11-08-2012 om 00:30

Mode

Ik vind het bij vrouwen geen modeverschijnsel (oksels ontharen) bij mannen is het een wat nieuwer verschijnsel, maar naar mijn idee geheel in de lijn der ontwikkelingen op gebied van uiterlijke verzorging van de man. 30 jaar geleden glimlachte er nog geen Patrick Dempsey vanaf de beeldbuis met een crèmetje voor het gelaat in een tv reclame, nu is dat heel normaal. Als je je gezicht mag vertroetelen als man, waarom zou je als man dan opeens niet meer stoer zijn als je je oksels scheert? Mijn man doet het niet hoor, maar ik zou het prima vinden.
Ik zie in de reacties dat 'onhygiënisch' niet wordt gewaardeerd. Laat ik het dan anders zeggen: ik vind beharing onder oksels niet aantrekkelijk. Of het fris is of niet laat ik er dan maar even buiten. Als een man én vrouw de arm optilt en daar komt een flinke bos haar tevoorschijn, verbaas ik mij daarover. Dat is mijn kijk op de zaak

Een beetje haar vind ik niet raar.

Beetje haar hier en daar vind ik niet onfris of raar. Maar bossen haar onder de oksel tot de elleboog en buikhaar in combinatie met een navel t-shirt vind ik onaantrekkelijk bij man èn vrouw. Ook oorhaar, neushaar vind ik niet aantrekkelijk. Kan me niet schelen of het menselijk is, laat staan mannelijk. We zijn geen neanderthalers.
Het hoeft niet allemaal kaal en gladjes maar de boel een beetje in toom houden stel ik zeer op prijs.

Fiorucci

Fiorucci

11-08-2012 om 09:11

Ach

De oude egyptenaren onthaarden al, dus mode zou ik het niet willen noemen....

guera

guera

11-08-2012 om 10:13

Wel mode

Ik vind het wel mode. Met name het gescheer aan de onderkant. Kaal en streepje. Zeker een mode verschijnsel. Van de week nog op tv de grote misvatting dat schaamhaar onhygienisch zou zijn. Klinklare onzin. Iedereen praat elkaar na. Tien jaar geleden zei je niet uit jezelf. Gut wat onhygienisch dat schaamhaar. Ik ga het eraf halen. Nu doet iedereen het. Iedereen gaat er prat op op zijn streepje en daar zijn de kale dozen en ballen. Ik vind het niks. Het hoeft geen wildernis te zijn. Maar kaal ? Ze lieten en passant ook de problematiek van al dat gescheer zien. Pukkels, ingegroeide haren, pussende wondjes. Lekker hygiënisch . Oksels en benen doe ik wel. Waarschijnlijk omdat het toch cultuur is geworden ofzo. Geschoren Oksels bij mannen vind ik aanstellerig. Ik vind het echt geen gezicht. Zelfs turner epke heeft bescheiden okselhaar. Zoals gezegd enige verzorging net als neusharen weghalen is wel netjes. Overigens vind ik die total body tattoos pas iets om de rillingen van te krijgen. Zo hebben we allemaal wel wat.....
Maar mode is het wel. Zie daar ineens de baarden bij mannen. Wie bedenkt het ? Maar goed lekker doen wat je wil zou ik zeggen.

Inderdaad

Ik vind het feit dat de oude Egeptenaren zich al schoren geen argument tegen dat hoe er nu in Nederland over het algemeen over lichaamsbeharing wordt gedacht geen modeverschijnsel zou zijn.

Dus eigenlijk

zou je kunnen zeggen dat aangezien lichaamsbeharing altijd aan mode onderhevig is geweest, de huidige ontharingstrend niet per se hoeft te worden gezien als een logische volgende stap in onze evolutionaire ontwikkeling.

Als straks echt alles wat maar mogelijk kan worden onthaard, wordt onthaard, komt er vanzelf een tegenbeweging op gang. Wellicht toon zelfs ik dan weer zonder gêne behaarde oksels in een mouwloos topje

Chris

Total body tattoos

ik snap werkelijk niet dat mensen niet inzien dat ze die tatoeages niet een leven lang mooi zullen blijven vinden. Die versiering gaat vervagen, lubberen, uitzakken tot en met. Dat kan niet anders dan veel spijtoptanten opleveren, en dan is het te laat.

Al dat haar-of-geen haar, waar dan ook, is in elk geval niet definitief.

Tirza G.

Tirza G.

11-08-2012 om 15:35

Wel degelijk een modeverschijnsel

Wel eens plaatjes met blote dames gezien? Pinups uit de jaren 40? Schilderijen met blote dames? Allemaal behaard hoor! Emmanuelle, wie kent haar niet, de grote erotische doorbraak van Kristel: gewoon helemaal au naturel hoor.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

11-08-2012 om 17:05

Bromvlieg

Er zijn zat ouderen die nog steeds heel blij zijn met hun tattoos, kijk maar eens op een tattoobeurs! Daar heb ik mensen zien lopen van 70+,die er blij nog een lieten zetten.

Ely

Ely

11-08-2012 om 17:58

Gale, je vroeg of ik je snapte

"Over het algemeen hoor ik de niet-scheerders zeggen: 'iedereen moet zelf weten wat hij het prettigst/mooist vind', terwijl veel van de scheerders zeggen: 'niet-scheerders zijn onfris, wij vinden het vies/lelijk'"

Nee ik snap je niet want ik herken de door jou bespeurde trend allerminst. Een kleine bloemlezing:

"Ik zat een keer op het naakte strand van Zandvoort en zag een man die alles, inclusief ballen, kaal geschoren had. Dat vond ik pas lelijk, net een reuze ei "

"En mannen zouden geen mouwloos hemdje moeten dragen in het openbaar. Geen gezicht"

"Ik vind compleet kale mensen niet zo mooi, maar ik ga ze niet uitlachen."

"Persoonlijk vind ik een man die zich niet ontdoet van al zijn lichaamsbeharing er wel degelijk mannelijker uitzien
Hemden bij mannen in het openbaar vind ik echt een no go. "
"Ik heb de laatste jaren wel gemerkt dat een man zich af en toe scheert op andere plaatsen dan gezicht. Ik vond dat apart, heel ijdel, maar OK."

Ik zie echt niet waarom dit soort uitspraken tolerant genoemd worden en mijn mening dat ik getrimde oksels frisser vind niet tolerant is. Dan ben ik de definitie van tolerant een beetje kwijt.....

Kaaskopje

Kaaskopje

11-08-2012 om 22:06

Tirza

Op een gegeven moment kun je iets geen mode meer noemen, maar bijvoorbeeld verschuivende opvattingen. Oksels scheren is niet iets van de laatste 10 maanden, dat gebeurt al járen. Een geschoren schaamstreek is voor Jan en Truus nieuwer, maar wie dat prettig vindt blijft dat doen en dan kun je niet volhouden dat dat vanwege 'de mode' is.

Mwa fio

Ze zullen er nu blij een zetten, die senioren die je er zag, maar het gaat mij om tattoos die het moeten houden van 20 tot laten we zeggen 80. Dat blijft toch niet mooi.

Maar goed, dat zien we later wel.

Bennikki

Bennikki

12-08-2012 om 00:10

Gymnasten

Tijdens het kijken naar de Olympische Spelen viel het op: bij de dames zie je geen lichaamshaar; zij hebben bedekkende pakjes aan. Maar de mannen twijfelden duidelijk. Sommigen hadden hun oksels glad geschoren, anderen hadden alles gewoon laten woekeren. Het valt nogal op als ze de jury groeten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het voor het eerst in mijn leven geen gezicht vond dat bijvoorbeeld een Japanner met veel hoofdhaar ook veel okselhaar liet zien. Ik denk dat er op de volgende Spelen geen gymnast meer okselbehaard zal turnen..

Fiorucci

Fiorucci

12-08-2012 om 09:35

Bromvlieg ot

Nee,hoor,dat waren echt mensen die al jaren tattoos hebben. Soms kunnen tattoos vervagen, dat hangt ook een beetje van je huid af. Ik hou daar zelf rekening mee door tattoos te kiezen zonder schaduwen etc. Ik heb sommige al vijftien jaar en die zijn nog mooi.

Vic

Vic

12-08-2012 om 13:16

Schoonspringen gezien?

Gisteravond was (ik meen op BBC) schoonspringen van de toren te zien. Nagenoeg al die mannen, met uitzondering van de jonkies die überhaupt nog geen borsthaar hebben, hadden zowel borst- als okselhaar. En bij de deelnemers aan het worstelen waren zelfs mannen met een matras op hun rug

Ja vic

Dat zag ik ook, haha, dacht ook meteen aan dit draadje.
Vanmorgen een "levesgrote" foto van Tom Daley ( bronzen plak) in the Times, inderdaad geen borsthaar maar wel oksel- en heel veel beenharen :o)

Coco

Coco

13-08-2012 om 20:22

Bennikki

"Ik moet eerlijk zeggen dat ik het voor het eerst in mijn leven geen gezicht vond dat bijvoorbeeld een Japanner met veel hoofdhaar ook veel okselhaar liet zien."
Ik vond die Japanner met dat okselhaar juist zo schattig (de spellingscontrole zet trouwens een rode streep onder "okselhaar", zou het zo uit de mode zijn dat het woord zelfs niet meer wordt geaccepteerd?).

Bennikki

Bennikki

13-08-2012 om 22:24

Coco

Ja ik vond hem ook erg schattig en ik had hem nog schattiger gevonden zonder okselhaar! Het was ook zo zwart en zo veel en gymnasten steken hun armen zo vaak omhoog..

Het prikt

ik hou niet van schaamhaar in mijn liezen en ook niet van okselhaar. Het prikt namelijk bij mij en dat is niet prettig. Sinds ik haar op die plekken heb trek ik ze uit met een goede pincet, ook mijn oksels. Ik ben vrij geurloos trouwens, opvallend dat daar zo'n groot verschil bij mensen in zit. Ik heb van vriendjes altijd gehoord dat ik vrijwel geen geur heb ondanks dat ik niet dagelijks in bad ga, douchen doe ik al helemaal zelden.

Oh en ik hou ook niet van geurtjes, parfum en andere overdadig ruikende troep. Ik heb na mijn puberteit geen deo meer gebruikt.

Tigress

Tigress

20-08-2012 om 10:50

We mogen nog blij zijn.... (licht ot)

Denk je eens in dat al het andere haar net zoals ons hoofdhaar blijft groeien? Stel je voor hoe iedereen zijn of haar schaamhaar moet optillen om er niet over te struikelen. Hoe we onze okselharen vlechten (Bo Derek) met kraaltjes erin. Of onze wenkbrauwen achterover gooien? De scheiding in het borsthaar links, rechts of in het midden? We mogen nog blij zijn dat het groeit zoals het doet.

Ella2007

Ella2007

20-08-2012 om 16:31

Zo jammer dit

Sauna, naturistencampings en dan trends, kaalscheren ? Zo jammer dit. Naturistencampings (ben er mee opgegroeid) gingen over natuurlijk, eenvoudig leven. Het volgen van trends over de lengte van je lichaamshaar heeft m.i. niet te maken met natuurlijk leven of naturisme.

Ely

Ely

20-08-2012 om 17:32

Eh ella

Dus jouw beleving is dat naturisten zich er niet mee zouden moeten bezighouden maar ergens in dit draadje staat dat men (de naruristen) wel lichaamsbeharing intoomt. Oké. Dat vind jij jammer. Maar misschien kun jij mij dan uitleggen; waarom is dat jammer? Of knippen naturisten van nature ook geen hoofdhaar en nagels? Is het idee erachter dat je alles lekker laat groeien zoals de natuur voor ogen had?
Ik begrijp nl. nog steeds niet wat het verschil is.... Waarom is het normaal om je hoofdhaar te knippen maar (voor een man) niet je okselhaar, als je je daar zelf prettig bij voelt? En waarom mag je wel zeggen; ik vind een man zonder lange baard mooier dan met maar niet: ik vind een man met getrimt okselhaar mooier dan met lang okselhaar?
Ik ben er nog steeds niet achter, behalve dan dat 'we' blijkbaar tijd nodig hebben om te wennen aan het idee dat niet alleen hoofdhaar geknipt wordt (uitzonderingen daar gelaten).
Dus nu heb ik mijn hoop op uitleg op jou gevestigd

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

20-08-2012 om 18:16

Ella

Sauna's hebben niks met naturisme te maken. Naakt zijn in een sauna is functioneel.

Primavera

Primavera

20-08-2012 om 23:21

Mode en smaak

Ely, het is helemaal niet erg dat iemand het kaalscheren van lichaamshaar op bepaalde plekken mooier vind. Niets anders dan hoofdhaar, wat per slot van rekening door sommige mannen ook kaal geschoren wordt.
Het probleem is als iemand ipv mooier een woord wat een veroordeling in zich heeft gebruikt zoals fris.
Als iemand zegt dat ze kaalgeschoren mannen mooier vindt dan is dat een kwestie van , die over het algemeen meer dan men denkt door de mode wordt beinvloed. Als iemand echter verklaard dat ze dat 'frisser' vindt dan is het een afkeuring waardoor iedereen die niet aan die mode meedoet gelijk als viezerik wordt veroordeeld.

Ely

Ely

21-08-2012 om 08:33

Oké maarrrr

Die lange half afgekloven teennagels dan?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

lange broek

lange broek

21-08-2012 om 11:43

Ik baal van die openlijke veroordelende opmerkingen

Als donkerharige valt dat natuurlijk extra op, als je je beenharen niet scheert, of je oksels, bikinilijn of hoe dat ook mag heten. Ik doe dat niet omdat ik het onzin vind, mannen hoeven zich toch ook niet te scheren en als ze hun baard laten staan wordt dat gezien als een persoonlijke keuze. Wat zou het toch fijn zijn als die keuze nu eens op alle haarverzorging van toepassing zou zijn.
Ik wil niet op die manier met mezelf bezig zijn, ik heb mijn tijd wel beter te besteden! Mijn man is ook tot op zijn rug behaard en dat is nou eenmaal zo, punt uit. Ook hij krijgt inmiddels opmerkingen over zijn 'vieze haar' naar zijn hoofd. Deodorant helpt overigens prima tegen ongewenste geuren (het is trouwens een bacterie die zweetlucht doet stinken, niet het zweet zelf. Die bacterie gedijt beter in een harige of broeierige nylonkleding-omgeving, maar wordt door de werkzame stoffen in deodorants onderdrukt).
De vergelijking tussen je hoofdhaar of nagels knippen en je scheren/epileren/waxen/harsen volg ik eerlijk gezegd niet zo. Als ik baardgroei had en als ik het dan durfde, zou ik zo'n Frank Zappa-sikje laten staan. Vind ik persoonlijk prachtig. Maar ik toon mijn ongeschoren benen niet eens meer aan de wereld, schijtlaars die ik ben.
De eerste keer dat ik openlijk iets te horen kreeg over mijn ongeschoren benen, was in de trein in 1992. Twee economiestudentes die tegen elkaar zeiden "Moet je dat zien, zwarte haren op haar benen, wat goor". Sindsdien hoor ik steeds vaker dat onbekende mensen zich permitteren om zulke opmerkingen te maken over iemands ongeschoren staat. Maar het schijnt dat mensen dat ook over dikke mensen doen, op dezelfde luide toon. En ook dan heet het 'vies dik', mijn tante met maat 56 maakt dat regelmatig mee. Ik ben behoorlijk dun, maar ik snap hoe ongemakkelijk dikke mensen zich moeten voelen en wat ze zich gaan ontzeggen. Ik doe hetzelfde, ik heb er geen zin meer in, die rotopmerkingen. Altijd een lange broek aan in het openbaar, en een shirt met korte mouwen. Niet meer naar het naakte strand of de sauna, niet meer zwemmen waar anderen bij zijn. Ik blijf onder mijn kleren zoals ik ben geschapen - zei de agnost.
Wat denken mensen wel om mij, mijn harige man of mijn dikke tante zo openlijk te veroordelen. Bah.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.