Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Annebel

Annebel

15-03-2017 om 14:35

Gestemd

Wat een rare verkiezingen dit jaar voor mij. Ik heb dit jaar eigenlijk heel lang getwijfeld. Vannacht heb ik zelfs liggen denken. Vanochtend werd ik wakker, ik wist het,ik heb mijn vertrouwde partij gestemd en ik ben helemaal blij en opgelucht. Gewoon met mijn hart gestemd. Nu hard duimen voor de uitslagen vanavond. Dat moest ik even kwijt.


Phryne Fisher

Phryne Fisher

16-03-2017 om 11:10

Denk

Wat voor gevoel kregen jullie bij Denk? Je mag er natuurlijk niets over denken, en ik vind mezelf ook toleranter dan dat, maar zo'n enorme groep al dan niet bebaarde allochtone mannen bij elkaar gaven me toch een ongemakkelijk gevoel. Een en ander werd versterkt door de Turkse muziek die werd gedraaid, maar mijn ultralinkse dochter vond dat we ook niet zeuren als er Amerikaanse muziek gedraaid wordt

Li

Li

16-03-2017 om 11:16

Denk

Die zijn precies even gestoord als de PVV en hebben ook heel goed naar de PVV gekeken. Copycats.

O ja, en ik heb een ultrarechtse dochter, maar die mag gelukkig nog niet stemmen

Sally MacLennane

Sally MacLennane

16-03-2017 om 11:23

Denk

Ik ben links en ik weiger te geloven dat alle niet-westerse allochtonen extremistische haatbaarden zijn. Maar ik heb begrepen dat DENK wel erg hoog heeft gescoord in de grote steden. En dat dit geheid te merken is bij de gemeenteraadverkiezingen. En wat voor gevolg dit zal hebben. Ik ben hier niet bang over, maar vraag me wel af hoe dit gaat ontwikkelen in de toekomst.

Pug

Pug

16-03-2017 om 11:30

die zijn eng

Vooral de achterban van Denk is eng. Lees maar eens op hun Facebookpagina. De aanhang legt heel sterk de nadruk op hun anderszijn (moslim), en als daar iets van gezegd wordt roepen ze even voor de vorm dat ze de enige partij voor álle Nederlanders zijn. Het is wel duidelijk dat het de meesten daar helemaal niet om gaat. De partij moet vooral voor moslims opkomen. Autochtone sympathisanten worden door de aanhang getolereerd zolang ze ook voor moslims opkomen. Zo niet, dan worden ze gehaat en uitgescholden.
Net zo eng is dat de partij zelf helemaal niet modereert of ingrijpt in de discussies.

Ik denk dat ze vooral veel gaan trollen in de kamer. Hier kan gewoon niets constructiefs uitkomen.

Li

Li

16-03-2017 om 11:38

Sally

Normale moslims zullen heus niet op de Trollenkoning gestemd hebebn hoor. Die stemmen gewoon rechts of links, net als andere Nederlanders, met hun gevoel en/of hun portemonnee. DENK is eerder een moslim-variant van PVV dan van SGP.

Viel het jullie trouwens op dat de aanhang van GroenLinks echt melkwit is?

Kaaskopje

Kaaskopje

16-03-2017 om 11:45

Phryne

Daarbij, er blijven altijd mensen die met een wissewasje al naar de dokter rennen. Met de fysio en tandarts in het basispakket wordt dat 10 keer zoveel.===

Kijk, dit vind ik dus een typisch staaltje 'ik ben beter dan het plebs', waar ik tegenaan loop bij de VVD. Ik heb voor mijn werk met mensen aan de telefoon gezeten, die ontzettend goed in de gaten hielden of ze nog wel recht hadden op fysiotherapie of tandartsbezoeken. Mensen die na dat gesprek moesten constateren (middenin het jaar) dat hun budget op was en ze daardoor niet meer konden gaan. In een bescheiden av-pakket zitten 9 of 12 behandelingen. Daar ben je met een pijnlijke rug zo doorheen weet ik uit ervaring. 30 euro per zitting is voor veel mensen niet op te brengen. Besef je dat mensen hun gebit verwaarlozen, omdat de premie voor de tandartsverzekering te hoog is? Ik ken voorbeelden waar dat gebeurt. En dan heb ik het niet over mensen in de echte minima-groep.

Als iedereen nu eens dezelfde premie zou gaan betalen voor één basisverzekering, zonder 5 of 10 procent korting, zonder provisie voor allerlei tussenstations, zonder afkoop van het eigen risico (ja ja, ik ken het rekensommetje), kortom alles een pot nat en één tientje premieverhoging p.p., zou ik wel eens willen weten hoeveel dat op zou leveren en of daar echt niet de tandarts mee naar de basisverzekering gehaald zou kunnen worden. Het is een belachelijk duur systeem doordat het tot een commercieel product is gemaakt. Iedereen wil er een graantje van meepikken. Ik heb echt geweldig leuk bij een verzekeraar gewerkt, maar dat mooie kantoor wordt niet van de lucht betaald. Er gaan miljoenen in om. Denk daar maar eens aan als je bij de tandarts zit, omdat jij het kunt betalen en een ander niet.

Uiteraard begrijp ik dat het niet leuk is als bij al die tussenstations, zoals assuradeuren e.d. werk zou verdwijnen als ze geen tussenpersoon meer mogen spelen bij zorgverzekeringen (ik ben daar zelf ook de dupe van geworden). Gelukkig zijn er nog andere zaken die ook verzekerd worden, waar wel winst op gemaakt kan worden.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-03-2017 om 11:47

Phryne

Ik heb al gezegd hoe ik over DENK denk. Podium voor extreme Erdogan-aanhangers.

Denk

Ik ben bang dat het elkaar versterkt. Zij worden niet serieus genomen en gaan dan zelf ook de kont in de krib gooien. Maar ik ben van mening dat ze primair wel een punt hebben. En het is een goed idee om ook mensen in de kamer te hebben die een andere kant kunnen belichten.
Ze hebben toch ook niet meteen kooltjes op het vuur gegooid in het conflict met Erdogan van afgelopen weekend? En dan zitten ze gewoon in een spagaat, maar ze hebben aangeboden om te bemiddelen. Als ze die toon nou voortzetten lijkt het me gewoon nuttig.
En dan negeer ik maar even die verhalen over nepaccounts. Dat soort gedrag is gewoon niet waardig, maar het gebeurt. Maar spielerei.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

16-03-2017 om 12:05

Rekensommetjes

Tandarts kost je 100 euro per jaar, bij een redelijk gebit met af en toe een dingetje. De verzekering 16 euro per maand voor een flutdekking. Ik heb die alleen voor de beugel en de ongevallendekking, maar je zou best zonder kunnen. 100 euro per jaar is geen tientje per maand. De SP heeft het almaar over een boete voor ziek zijn, maar het zijn gewoon kosten die betaald moeten worden. En daar mag je als patiënt best zelf aan bijdragen, net als alle kosten die je voor je rekening krijgt. Het overgrote deel komt nog steeds uit het collectief.

Nou Phryne

Aan de tandartsverzekering zit een maximumvergoeding. De rest moet je zelf betalen. Bovendien als er ingrepen zijn komen ze toch weer aan je eigen risico.
Zoon moet inmiddels voor zijn verstandskiezen. Ben benieuwd wat dat grapje gaat kosten. Het is een grote onzekerheid.
Tenzij je toch wel wat geld hebt liggen, dan valt het wel mee. Maar aan de onderkant kun je dat risico op extra kosten gewoon niet dragen.

sara

sara

16-03-2017 om 12:27

voor iedere sch××t naar huisarts

Ik denk niet dat er veel mensen zijn die voor weinig zaaks naar tandarts rennen, naar artsen wel.
Maar helpt eigen risico daar dan tegen? Mensen die graag artsen bezoeken zijn denk ik snel door eigen risico heen, en dan is het alsnog 'gratis' rest vh jaar. Daar moet toch iets beters voor te verzinnen zijn?
Ik zou trouwens willen dat ik 100 euro uitgaf aan tandarts pj. Koopje!!

Phryne Fisher

Phryne Fisher

16-03-2017 om 12:29

Studenten

Voor studenten zouden ze het eigenlijk anders moeten regelen. Ik heb stille hoop dat de basisbeurs weer wordt ingevoerd. Nu krijgen die studenten de ziektekosten voor hun rekening, terwijl er meestal nagenoeg geen inkomen is.

Triva

Triva

16-03-2017 om 12:52

phryne

Mijn zoon krijgt meer zorgtoeslag dan dat hij aan ziektekosten betaalt. Tenminste zolang hij niet voorbij de huisarts komt en de tandarts niet meer kost dan 100 euro dit jaar.

Pooh bear

Pooh bear

16-03-2017 om 12:55

Eigen risico

Zowel mijn man als ik zijn die eigen risico toch echt elk jaar helemaal kwijt. En niet aan wissewasjes of aan de tandarts.
Mijn man aan medicijnen voor zijn oogaandorning. En zelf ben ik het al kwijt aan een jaarlijkse controle onderzoek. Waar ik ook niet meer vanaf komt.
Ik vind het bij elkaar best een groot bedrag elk jaar

sara

sara

16-03-2017 om 13:00

Hoe oud is je dochter?
Hier mag zoon gelukkig ook nog niet stemmen, over 4 jaar wel.
Ik hoop steeds dat hij tegen die tijd bij zinnen is gekomen
Ik snap er niks van, al is afzetten tegen ouders natuurlijk wel weer normaal. (en levert iig discussiestof op, hoe moet hij dat anders leren?)

Jo

Jo

16-03-2017 om 14:01

@ Kaaskopje

In mijn gemeente (ca. 38.500 bewoners) is 2,2% van Turkse afkomst. Hiervan heeft niet iedereen stemgerechtigd (geen NLse nationaliteit of <18 jaar). En Denk heeft 1,4% van de stemmen gekregen!!!

Op de (Turkse) TV beelden van afgelopen zaterdag waren in de voorste "linies" jongeren uit mijn gemeente te zien. Kansrijke jongeren (1 zelfs advocaat) met zo veel agressie in hun donder.

Jongeren die op de basisschool nog redelijk mixte met de rest van de klas, maar die zich vanaf het voortgezet onderwijs buiten sluiten door in aparte groepjes in de kantine te gaan zitten. het liefst communiceren zij (de 3e/4e generatie!!!) onderling in het Turks.

Hoe kun je spreken van discriminatie (de zogenaamde reden om op Denk te stemmen) wanneer je geen zelfreflectie kent?

Ik constateer deze tendens al ruim 12 jaar en het is nog steeds een neerwaartse spiraal.

Daar waar Wilders zich druk maakt over raddraaiende (ongeschoolde) Nederlandse- Marokkanen ben ik persoonlijk veel huiverige voor de (hoog) geschoolde Nederlandse - Turken die naar het schijnt heel goed mee draaien in de Nederlandse maatschappij (denk aan Kuzu voordat hij Denk op heeft gericht) maar ondertussen fervent Erdogan aanhanger zijn, vanuit nationalistische of Islamitische overweging.

Ook dan

Heb je ze liever in beeld waar je het debat kunt aangaan.

Li

Li

16-03-2017 om 14:08

Haha

dochter mag over 4 jaar ook stemmen.

Overigens beargumenteert ze haar keuzes wel goed. Daar ben ik blij mee. Mijn man stemde ook anders dan ik en mijn ouders stemden ook verschillend, dus ik kan er wel mee omgaan...

Kowalski

Kowalski

16-03-2017 om 14:41

Denk

"Wat voor gevoel kregen jullie bij Denk? Je mag er natuurlijk niets over denken, en ik vind mezelf ook toleranter dan dat, maar zo'n enorme groep al dan niet bebaarde allochtone mannen bij elkaar gaven me toch een ongemakkelijk gevoel."

"Je mag er natuurlijk niets over denken"....interessante en ook veelzeggende woordkeuze.

Je gevoel heeft het m.i. bij het rechte eind en ik vind het (al jaren) behoorlijk verontrustend dat veel mensen, vooral vrouwen, dat gevoel niet willen toelaten en wegduwen uit politieke correctheid.

Toch ben ik ook weer 'blij' dat deze al dan niet bebaarde allochtone mannen nu meer openlijk laten zien waar ze voor staan, dan gaan er de komende tijd hopelijk wat meer ogen open bij het naïeve deel van het volk, die tot nu toe nog zo veilig in hun eigen coconnetje konden blijven.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-03-2017 om 14:41

Phryne

De grap met de tandarts is dat je van te voren niet weet of het bij een klein dingetje zal blijven. Een wortelkanaalbehandeling laat de kassa flink rinkelen. Het komt regelmatig voor dat mensen daarmee op de koffie komen. Die denken, als ik nou de goedkoopste neem... voor de zekerheid... beter iets dan niets... Tot die wortelkanaalbehandeling uit een hoge hoed tevoorschijn komt. Daar moeten ze dus dik op bijleggen. En wat gebeurt er dan de rest van het jaar? Niets, want dat kunnen ze niet betalen. Ze zitten tenslotte al met een betalingsregeling.

Ik vind het wel sociaal dat je vindt dat de basisbeurs terug moet komen. Ik ook. Mijn jongste dochter heeft de mazzel dat ze nog net recht had op een basisbeurs. Maar ik gun mensen in de minima-categorie ook kostenverlichting. VVD-stemmers lijken mensen met een uitkering en/of heel laag inkomen vooral te zien als profiteurs van de mensen die wél het geld verdienen. Dat moet vooral de kop ingedrukt worden. Jij doet daar aan mee door te insinueren dat mensen met een laag inkomen de deur van de tandarts en fysiotherapeut opeens plat zullen lopen als het ze niets meer zou kosten (op een kleine verhoging van de premie na dan). Rutte schiet zelfs door naar het afpakken van vakantiegeld. Waarom zou je dat geven? Ze krijgen geld en willen daar nog van op vakantie ook, stelletje hebberds! Hij negeert volledig dat het niet éxtra is. Hij blijft maar herhalen dat de werkgelegenheid nu zo positief is dat je werkelijk geen reden meer hebt om in de bijstand te zitten. Probleem opgelost. Gewoon negeren dat die mensen kinderen hebben die ook op vakantie willen, of.. wat ook vaak gebeurt, dat mensen eindelijk een paar rekeningen kunnen betalen van het vakantiegeld.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

16-03-2017 om 14:49

Kaaskopje

De basisbeurs is er nog wel voor kinderen van mensen met een minimuminkomen. Die krijgen zelfs meer dan in de oude regeling. Het kan eraf, want kinderen van mensen met anderhalf keer modaal krijgen helemaal niets meer. Ja, schulden.

Zon

Zon

16-03-2017 om 16:43

Kaaskopje

Je doet net alsof rechtste stemmers vrekken zijn, maar rechtse stemmers zeggen toch ook niet dat linkse stemmers al hun geld en zorg gratis willen krijgen. Dat het allemaal profiteurs zouden zijn.

Zorg kost geld en ik vind het normaal dat iedereen daaraan zijn steentje bijdraagt. Mijn eigen risico gaat op aan astmamedicijnen, dat heb ik nou eenmaal en die medicijnen heb ik nodig. Ik zou nooit verwachten dat dat gratis zou moeten zijn en ik snap dan ook niet waarom anderen dat wel verwachten. Brood heb je ook nodig, dat koop je toch ook?

Ja de VVD stelde voor om het vakantiegeld voor bijstandsgerechtigden te schrappen. Maar snap je niet dat dat wisselgeld is voor de formatie zo meteen? Dit is nou precies zo'n punt dat ze heel makkelijk tegen iets anders kunnen uitruilen. En dan kan GL/PvdA of wie dan ook mooi zeggen dat ze dat voor de bijstandsgerechtigden hebben weten te 'behouden'. Dat heet onderhandelen, helaas (voor linkse stemmers) is de PvdA hier niet zo goed in.

Half a twin

Half a twin

16-03-2017 om 17:03

Wat ik wel hoop

Dat een nieuwe coalitie gaat zorgen voor een zorgstelsel dat uitgaat van wat de patiënt nodig heeft en niet wat het goedkoopste is voor de zorgverzekeraar op dat moment. Door steeds wisselen van merk medicijnen (met wel dezelfde werkzame stof) heb ik door bijwerkingen veel overbodige zorgkosten gemaakt die niet nodig zouden zijn geweest als ik steeds dezelfde medicatie had gekregen.
Ik heb vandaag mail gestuurd aan enkele fractievoorzitters of ze dit met het nieuwe kabinet kunnen "repareren".
Kosten besparen in de zorg prima maar ze moeten daar in Den Haag ook beseffen dat bezuinigen op medicatie kan leiden tot zorgconsumptie op een ander vlak.
Als de dokter zegt dat ik A nodig heb wil ik nooit meer B krijgen, omdat de zorgverzekeraar dat beter vindt.

Mogelijkheden

Ik ben niet zo optimistisch. Er is een grote kans dat het een rechts populistisch kabinet wordt. VVD en CDA hebben standpunten die niet erg inclusief zijn en bedoeld om PVV stemmers te paaien.
Ergens hoop ik dat de VVD er gewoon niet uitkomt en dat er een brede linkse coalitie komt. Per slot zijn dat stuk voor stuk wel ervaren politici bij Groenlinks, de PvdA, PvdDieren, D66, 50Plus, misschien nog een christelijke partij erbij?
Anders wordt het weer halen en trekken om nog iets van een zorgstelsel en sociale voorzieningen overeind te houden.

Annebel

Annebel

16-03-2017 om 18:03

en voor mij

Voor mij mogen ze de middeninkomens eens met rust laten. Daar is heel veel weggehaald. Bij ons is inmiddels de rek er wel uit. Geen toeslagen, bij alles net het maximum moeten betalen, loonbevriezing, zorgverzekering steeds duurder, geen stufi voor de kinderen. Vroeger konden we gemakkelijk rondkomen, nu is het aan het eind van de maand steeds kijken wat er nog is.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

16-03-2017 om 18:06

Triva

Die van mij is in twee maanden door haar eigen risico. Dat is dus best een bedrag als je dat moet betalen van 5 euro per uur in een bijbaan.

AnneJ, linkse coalitie

Hier kan je je coalitie maken: http://www.nu.nl/verkiezingen-2017/4544889/vvd-wint-tweede-kamerverkiezingen-pvv-voorlopig-tweede-partij.html

Met GroenLinks, Partij voor de Dieren, D66, SP, CU en 50plus ben je nog lang niet aan een meerderheid.

En trouwens, 50plus? Die hebben een standpunt dat nergens op slaat (zielige arme ouderen) en oplossingen die kant noch wal raken. Die kan je toch niet serieus nemen?

skik

Aanvulling

Was de PvdA nog vergeten, maar ook met hen erbij ben je nog niet aan de 76 zetels.

skik

stemmen

Ik ben toch teleurgesteld. Had gehoopt op meer winst GL en minder winst VVD/CDA. Ik hoop nu dat CDA en VVD die populistische toon ("doe normaal/pleur op/wilhelmus zingen/) laten varen nu de PVV geen directe dreiging meer is. Verder hoop ik ook dat we klaar zijn met in de vraag "bedreigt de islam de NL identiteit", (antwoord is trouwens nee). Ook de hardwerkende Nederlander hoef ik voorlopig niet meer te horen.
Mijn kinderen zijn trouwens ook politiek geinteresseerd en oudste baalde ook flink dat hij net drie weken te jong is om te mogen stemmen.

en over Denk

Ik denk dat hun opkomst voorspelbaar was, gelet op huidige klimaat van stemmingmakerij. De PvdA trachtte ook wat mee te vissen in de PVV vijver - onder andere met de Participatieverklaring -. Daar heeft Denk terecht van geprofiteerd. In plaats van de te roepen dat Denk zo eng is, zouden we ook eens kunnen nadenken waarom PvdA zoveel verloren heeft aan Denk.
En of die bebaarde mannen per se eng zijn? Mwoah, ik weet niet. Ik ben inmiddels al jaren gewend aan de mannenbroeders van de SGP die eigenlijk ook een eng programma hebben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.