Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Dendy Pearson

Dendy Pearson

16-12-2015 om 16:35

Groot asielzoekerscentrum om de hoek


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ad Hombre

Ad Hombre

17-12-2015 om 10:30

MoedervanSenH

"Ik moet het niet doen maar als half Arabische met een Islamitische vader voel ik me toch persoonlijk aangesproken en zijn veel uitspraken die online gedaan worden best pijnlijk."

Toch behoor jij zo te lezen tot de groep die het meest te verliezen heeft van een destabilisering van de Europese samenleving door een ongecontroleerde massaimmigratie van (met name) moslims.

Vind jij dan dat de grenzen maar ongelimiteerd open moeten? Dacht jij dat er een Arabisch land was dat op een dergelijke massaimmigratie van andersdenkenden toleranter zou reageren dan wat er nu hier gebeurt?

Denk jij dat het feit dat je zelf een immigrantenachtergrond hebt automatisch moet betekenen dat iedereen maar hier naartoe moet kunnen komen? Ik ken immigranten (zelfs 1e generatie) die daar toch anders over denken. Ik kende er zelfs een die om die reden op Janmaat stemde, maar dat kan beginnende dementie geweest zijn.

En als laatste: Kun jij je, gezien alles wat er zo in de wereld gebeurt, gezien alles wat er zoal te vinden is op het internet en in heilige boeken, niet een klein beetje voorstellen dat mensen een klein beetje zenuwachtig worden van de islam? Vast wel, toch?

MamavanSenH

MamavanSenH

17-12-2015 om 10:52

Nee

Dat zeg ik nergens. Ik bedoel opmerkingen onder nieuwsberichten en op fora in de trant van "alle moslims zijn gevaarlijk", "alle vluchtelingen zijn criminelen", "de Islam is een zeer gewelddadige religie waar we bang voor moeten zijn". Diezelfde opmerkingen maar overal door mensen die helemaal niets weten. Ooit wel eens de Bijbel opengeslagen? Die is mogelijk gewelddadiger dan de Koran. Of de joodse Tenach? Hoe gevaarlijk is de Islam dan vergeleken met wat die andere twee boeken beschrijven? En van alle moslims die al in Nederland wonen en alle moslims die daar nu bij komen, hoeveel zijn er gevaarlijk en komen hier met slechte bedoelingen? Tegenover hoeveel die hier komen in de hoop hier een serieus leven op te bouwen samen met hun gezin, met een baan en goede opleidingen voor hun kinderen? 2% tegen 98% misschien?
Natuurlijk kunnen we alle grenzen niet helemaal opengooien en iedereen maar binnenlaten. Natuurlijk kunnen niet alle asielzoekers in Nederland terecht. Wij zijn ook maar een klein landje met relatief weinig inwoners vergeleken met andere landen om ons heen. Het gaat mij om die eindeloze vooroordelen en haat tegen alle moslims en alle asielzoekers in het algemeen. Dát doet pijn. Omdat als mensen zeggen dat alle Arabieren of alle moslims gevaarlijk zijn ik, mijn broers en zussen en mijn vader onder "alle" vallen.

Mijn vader deed zijn best in Nederland. Heeft Nederlands geleerd en verschillende werkzaamheden gehad. Praktiseerde de Islam niet meer. Zijn kinderen hebben geen Arabische voornamen gekregen omdat hij besefte dat Arabische voornamen in Nederland lastig zouden kunnen zijn met uitspraak en spelling. Wij zijn volledig Hollands opgevoed omdat hij dat belangrijk vond, we woonden tenslotte hier in Nederland. Hij wilde wel maar de Nederlanders wilden hem niet. Hij is na 20 jaar in Nederland teruggegaan naar zijn land van herkomst. Omdat hij zich zelfs zo ingeburgerd als hij was hier niet welkom voelde en gediscrimineerd werd. Enkel omdat hij uit een Arabisch land kwam. Idioot vind ik dat. Dat was toen. Maar het gebeurt nu nog steeds en zelfs erger.

Ad Hombre

Ad Hombre

17-12-2015 om 11:03

MamavanSenH

Ik begrijp je pijn. Maar echt, denk je dat migranten naar moslimlanden het leuker hebben? Denk je dat migranten in China of India het beter hebben? Migratie is altijd pijnlijk. Zelfs Nederlanders die in de zestiger jaren naar Nieuw Zeeland gingen kwamen teriug omdat ze niet konden aarden. En dat is een westers land. Kan je nagaan als je uit zo'n volledig andere arabisch islamitische cultuur kwam.

En dan kan ik je bovendien voorspellen dat je vader hier veel minder problemen had gehad als er niet tegelijk met hem nog bijna 1 miljoen moslims naar Nederland waren gekomen. Want dan wordt je - onvermijdelijk - niet meer als individu maar als eentje-van-die-groep gezien, zeker als die groep ook nog eens terroristen gaat 'baren'. Heel vervelend voor je vader. Maar zo zitten de mensen in elkaar. Overal ter wereld. Jij hebt natuurlijk zoals wij allemaal een mierzoet beeld van de tolerante westerse samenleving voorgespiegeld gekregen op school en op TV, maar dat beeld is vals. 70 jaar geleden vermoordden we hier massaal mensen op dezelfde manier als IS dat nu doet. Een paar honderd kilometer hier vandaan werden 20 jaar geleden mensen vervolgd alelen om hun mening.

Onbegrip

http://nos.nl/artikel/2075560-overgrote-deel-nederlandse-moslims-keurt-jihadreis-af.html

Je vraagt je weleens af wie er nu extremer is. Moslims met sympathie voor IS of moslimbashers. De laatsten houden er in elk geval veel vooroordelen op na.

http://nos.nl/artikel/2075560-overgrote-deel-nederlandse-moslims-keurt-jihadreis-af.html
"Uit gesprekken die de onderzoekers voerden blijkt dat allochtone jongeren vinden dat er met twee maten wordt gemeten, in het nadeel van moslims. Ze vinden dat het beeld van de situatie in Irak en Syrië tekortschiet en beargumenteren waar het geweld vandaan komt. Ze keuren IS niet goed, maar vinden het wel begrijpelijk dat de organisatie is ontstaan en succes heeft."

Overigens maak ik bezwaar tegen het beeld dat de bijbel gewelddadig is. Best, in het Oude Testament. Echter het Nieuwe Testament gaat over de komst van Jezus en de humanisering die hij voorstaat.
Waar Mohammed de profeet ook mee bezig is, volgens Karen Armstrong en anderen, waaronder moslims zelf.

http://www.jihadwatch.org/2011/03/karen-armstrong-islam-came-to-spread-compassion-among-the-nations-of-the-world

"Karen Armstrong: Islam came to spread compassion among the nations of the world"

We zijn niet meer van het OT: een oog voor een oog.

Laatst nog gezien bij Pauw. De bijbel is net zo gewelddadig als de Koran.
Maar je kunt beide oude boeken blijkbaar makkelijk inzetten om een gewelddadige boodschap te verspreiden.

Nieuwe nationalisten

Laten we even vaststellen Ad Hombre dat dit jouw eigen theorie is.
Of heb je het uit een boekje gekopieerd? Dat is wel gebruikelijk in jouw kringen.

Hoe dan ook: geef eens een voorbeeld van de groep laaggeschoolden die tegen immigratie is?
Wijs ze eens aan? Is er Facebook, een vereniging, is er een mening of theorie die ze volgen? Een ideologische stroming? Komen ze ergen bij elkaar? Bestaan ze wel?
Ik denk het niet.

Er is een groep hoger opgeleide vooral mannen die tegen is. Zij verenigen zich in clubjes (Powned, Geen stijl, Burke stichting, Forumvoordemocratie, PVV, liberteinen ) volg de links en de personen en je komt ook in het buitenland van Le Pen tot Trump.

Het zijn conservatieve nationalisten. Ze willen van vreemde smetten vrij binnen eigen grenzen. Ze schrijven er boeken over en hebben er lezingen over. En ze zoeken publiciteit waarin de meest idiote theorieën worden geformuleerd. Een beetje zoals jij dat nu ook doet. Met je badkuip.

Zijn geven elkaar voortdurend gelijk, zie de fora, de lezingen en de boeken. Zij vinden zichzelf geweldig en eigenlijk als enigen geschikt om "de waarheid' boven tafel te brengen. Het zijn evangelisten. Wie niet voor ze is is tegen ze. Jij hoort erbij. Je geeft jezelf het goedkeuringsstempel "Maar die zich ook losgemaakt hebben van de zoete praatjes van hun sixties en seventies jeugd. Die de leegheid en de valsheid en de nauw verholen haat daarin erkennen. En daarom als geen ander in staat zijn naar de objectieve risico's te kijken en te constateren dat die aanzienlijk zijn. De rechterrand van de badkuip. Daar zit ik (zei de gek)."

"De moraal van dit verhaal"
Je hebt geen verhaal verteld, laat staan dat er een moraal in zit.
Je hebt jezelf aangewezen als horend tot de groep die weet hoe het zit.

Inhoudelijk heb je niks toegevoegd. Dat is tekenend.

Was het maar inhoudelijk

Ely, vooralsnog is er over dit onderwerp geen discussie mogelijk omdat het telkens handig gekaapt wordt door lieden die menen dat het over hen moet gaan en de vermeende verdrukking van hun mening.

Ik ben het met je eens.
Ik ben ook tegen grote asielzoekerscentra en ik vind ook dat rekening gehouden moet worden met de omgeving.

Als vluchtelingen gelijk zouden worden verdeeld, dan heb je het over enkele tientallen vluchtelingen per gemeente. Maar dan moet je wel sociale woningbouw willen plegen. Daar moet geld naar toe.

Zoals de situatie nu gaat is daar helemaal geen gesprek over mogelijk.
Niet alleen omdat er mensen zijn die het beletten (die willen helemaal geen vluchtelingen, dus ook geen compromis), maar door de manier waarop opvang georganiseerd is.

Dat COA is gewoon een firma die de eigen broek op moet houden. Die gaat gewoon in onderhandeling op zoek naar een goedkope oplossing.

Ad Hombre

Ad Hombre

17-12-2015 om 11:39

Relschoppers Geldermalsen

http://www.trouw.nl/tr/nl/36361/Vluchtelingen/article/detail/4209592/2015/12/17/Politie-meeste-relschoppers-kwamen-uit-Geldermalsen.dhtml

Blijkbaar toch niet de usual NVU-suspects:

"Er zijn gisteravond veertien arrestaties verricht. Deze arrestanten zijn zonder uitzondering inwoners van Geldermalsen. Ook is de observatie van de politie dat de overige demonstranten 'voor tachtig of negentig' procent bestond uit inwoners van het dorp. "Ik zeg dat met nadruk omdat wij allerlei verhalen horen over grote groepen van buiten. Als politie herkennen wij dat beeld op dit moment niet", aldus de politiechef."

Van randje van de badkuip

Ik vermoed dat Geldermalsen ook een rechterrandje van de badkuip heeft.

Katniss

Katniss

17-12-2015 om 12:52

Makkelijk

Deze discussie is weer een een-tweetje geworden. Dat scheelt mij weer lezen

Ad Hombre

Ad Hombre

17-12-2015 om 13:06

Politieke vernieuwing

The times are a changing, zij het anders dan Bob Dylan bedoelde:

http://www.trouw.nl/tr/nl/5116/Filosofie/article/detail/4208216/2015/12/15/Politieke-vernieuwing-komt-nu-van-rechts.dhtml

Arendje

Arendje

17-12-2015 om 13:07

M Lavell

'Je kan nog zo laag opgeleid zijn en met je onderbuik denken. Dat wil nog niet zeggen dat je dan per definitie ongelijk hebt.'

Zoiets besef ik me ook steeds meer.
Ik las laatst het boekje klimaatoorlogen. Dat ging overigens maar voor een deel over de echte klimaatoorlogen die al plaatsvinden (boeren die hun schaarse stukjes grond beschermen tegen de nomaden die hun weidegrond zien verdorren), maar vooral over de Tweede Wereldoorlog, Rwanda en de oorlog in Joegoslavië. Maar door dat boekje werd mij wel duidelijk dat die linkerkant van de badkuip echt overtuigd zijn van het idee dat 'de ander' erop uit is om ze te vernietigen. Of dat nou terecht is of niet (bij de Tutsi's in Rwanda was dat maar zeer de vraag, en voor zover ik weet hadden Joden in de Tweede Wereldoorlog ook niet echt het plan om de wereldheerschappij over te nemen), de dreiging was echt reëel voor die groep mensen.

Dan kan de massa in het behaaglijke midden van het badje dat wel volslagen onzin vinden, maar daarmee gaan ze in ieder geval voorbij aan de beelden die voor de linkerkant van de badkuip volstrekt realistisch zijn. De linkerkant van de badkuip is mentaal echt in oorlog met de moslims, en vindt het zeer bedreigend dat 'wij' het zomaar toestaan dat de slechteriken/vijanden massaal toegelaten worden.

Gelovig

Arendje Deze tekst "Je kan nog zo laag opgeleid zijn en met je onderbuik denken. Dat wil nog niet zeggen dat je dan per definitie ongelijk hebt.' is niet van mij maar van Ad Hombre.

De tekst voert een klassieke stropop op, namelijk dat het laag opgeleiden zijn die met hun onderbuik onzin uitkramen. Dat is niet de werkelijkheid. De onzin wordt uitgekraamd door hoogopgeleiden uit het nieuw conservatieve en nieuw nationalistische kamp.

De beeldspraak van de badkuip die hij zelf gebruikt, is verwarrend.

"Maar door dat boekje werd mij wel duidelijk dat die linkerkant van de badkuip echt overtuigd zijn van het idee dat 'de ander' erop uit is om ze te vernietigen. "
Ik weet niet op wie je doelt. Die badkuip van Ad Hombre heeft geen linkerrandje

Ad Hombre zit aan het rechterrandje van zijn bad, vindt hij zelf. Daar zitten ook de conservatieven en nationalisten. Hij noemt het vrijdenkers. Zo noemen ze zichzelf allemaal. Zij zijn er echt van overtuigd dat iedereen die het niet met ze eens is, tegen ze is.
Dat zijn hoogopgeleide (overwegend) heren.

Wat die mensen allemaal echt geloven is.. eh.. tja.. niet te geloven.
Maar inderdaad, ze geloven het echt.

Zo geloven ze echt dat er iets bestaat als een beweging die het ideologische doel heeft om landen van nationale kenmerken te ontdoen door doelbewust mensen van buiten binnen te halen, landsgrenzen op te heffen en nationalistisch cultuurgoed te vervagen. Ze geloven ook echt dat die stroming al heel lang gaande is.

Volstrekt naast de waarheid en enorme onzin natuurlijk. Maar ja.

Isis is ook een conservatieve partij.

Paddington

Paddington

17-12-2015 om 15:11

Centrum voor 1500

is behoorlijk groot en heftig, ook voor de mensen die daar geplaatst worden.

Ik ben geen voorstander van die massieve opvanglocaties. Het is namelijk niet zo dat binnen het centrum allemaal pais en vree is. Mensen hebben vaak weinig om hun tijd mee te verdrijven en vooral jongeren kunnen nogal eens baldadig worden. Als er ook mensen komen van wie het asielverzoek is afgewezen zijn er ook mensen die uit wanhoop nogal dramatische stappen kunnen zetten.

De mensen die nu hier in Nederland zijn moeten mijns inziens goed worden opgevangen, waarbij ze zich ook nuttig kunnen voelen. Dat is in zo'n groot centrum heel moeilijk te realiseren, laat staan dat de mensen die er werken iedereen echt in het oog kan houden. Juist bij deze kwetsbare groep is dat extra belangrijk.

De reactie van sommige bewoners van Geldermalsen begrijp ik wel, maar ik keur het niet goed. Ik ben het niet eens met het beleid van de EU over de enorme vluchtelingen stroom, maar dat betekend niet dat je deze mensen zo moet afwijzen als bevolking.
Helaas wordt dat door onze regering in de hand gewerkt.

Mensen hebben een overlevingsdrang. Zolang iemands voortbestaan niet in het gedrang komt, zijn mensen bereid om te helpen. Wordt het voortbestaan bedreigt, dan komt dit overlevingsinstinct weer naar boven.

Persoonlijk denk ik dat het goed is om als volk te laten zien dat je het niet eens bent met dit soort beslissingen. De manier waarop het nu wordt gedaan keur ik niet goed.

Gemeente van 'het volk'

"Ik ben geen voorstander van die massieve opvanglocaties. Het is namelijk niet zo dat binnen het centrum allemaal pais en vree is."
Nee. Dat is het zeker niet. Met 1500 leeftijdgenoten tussen acht en vijf naar school verloopt al niet altijd in pais en vree. Stel je voor dat je met alle leeftijden door elkaar dan ook nog eens dag in dag uit op elkaars lip slaapt.

Als je problemen zoekt moet je opvang vooral zo organiseren.

"Persoonlijk denk ik dat het goed is om als volk te laten zien dat je het niet eens bent met dit soort beslissingen."
Het interessante aan Geldermalsen is dat het een typisch PVV dorp is. Zonder PVV, maar dat komt omdat Geert zich niet gemeentelijk wilde organiseren.
De grootste fractie is een lokale partij, nummer 2 is de SGP (5 zetels), in de lijst volgen nog 2 lokale fracties en de grote politieke partijen verdelen de restjes.

Hier heeft 'het volk' -zelfs dat deel dat zichzelf graag zo noemt- zich al uitgesproken. Het mandaat ligt bij een door hen gekozen raad waarvan op geen enkele manier beweerd kan worden dat het elkaar baantjes toespelende regenten zijn die achter de rug van 'het volk' regeert.

het systeem gaat voor alles (tikkie ot)

"Als je problemen zoekt moet je opvang vooral zo organiseren."

Dat is dus echt ergerlijk, om het mild uit te drukken. Gemeenten roepen in koor: laten we kleinschaliger opvang organiseren. Lokaties zijn makkelijker te vinden, de weerstand in de gemeenschap wordt stukken kleiner, het beroep op de lokale infrastructuur is veel beter te behappen, de integratie van de vluchtelingen gaat vermoedelijk veel soepeler en er zitten niet zoveel mensen op elkaars lip, met alle narigheid van dien.

Maar het is zoveel makkelijker te organiseren als je mensen met honderden op een kluitje zet. Dat kan het apparaat beter aan. Dus komen er mega-opvanglocaties, met alle sores die daarbij hoort, want dat is voor het COA makkelijker te organiseren dan een plukje Syriërs hier en een handjevol Eritreërs daar.

De wensen van het systeem zijn uiteindelijk leidinggevend, niet wat het beste resultaat oplevert. Zucht.

Groeten,

Temet

Boter op het hoofd

"De wensen van het systeem zijn uiteindelijk leidinggevend, niet wat het beste resultaat oplevert. Zucht."

Ja. Maar dat systeem is natuurlijk geen natuurverschijnsel. Het is bovendien - zeker als het over asielzoekers gaat - nog maar vers in elkaar gezet. Mede onder leiding en onder druk van de PVV in de handen van crime fighter Fred Teeven. Het systeem zit heel expres zo in elkaar dat gemeenten helemaal niks te kiezen hebben. Het is slikken of stikken: ja of nee tegen een AZC. Over de inrichting kan niet worden gecorrespondeerd.

"Gemeenten roepen in koor: laten we kleinschaliger opvang organiseren. Lokaties zijn makkelijker te vinden, de weerstand in de gemeenschap wordt stukken kleiner, "

Hier hebben gemeenten (alle gemeenten) wel boter op hun hoofd. Voor de plaatsing van statushouders geldt de afspraak van enkelingen per gemeente per jaar. 5, 10, 20, afhankelijk van de grootte van de gemeente. Die mensen hebben gewoon recht op een woning, maar gemeente haperen. Al jaren. Er is een grote achterstand en juist daarom zijn er te weinig AZC plaatsen.

Gemeenten willen liever mensen met een baan en een inkomen boven de huurgrens.

Geldermalsen stopt de statushouders bij gods gratie in een Bed&Breakfast. http://www.gelderlander.nl/regio/rivierenland/geldermalsen/geldermalsen-biedt-huis-aan-26-vluchtelingen-1.5423083

Dat is alweer vragen om problemen en bovendien natuurlijk ook om scheve gezichten.
Woningzoekenden willen ook best door de gemeente voorzien worden in een plek bij een B&B. Je zal maar net gescheiden zijn, de huur niet meer kunnen betalen of je ouders zat zijn.

Nog steeds geen goed idee

Jos Wienen, burgemeester van Katwijk (CDA) en voorzitter van de Vereniging Nederlandse Gemeente, vindt de angst voor grote AZs's ongegrond.

"De angst blijkt vaak nergens op gebaseerd."

http://nos.nl/artikel/2075966-angst-voor-grote-azc-s-ongegrond.html

Zo wordt maar weer duidelijk hoe dat gemekker over angst (we zijn bang, u hoeft niet bang te zijn) afleidt van een inhoudelijke discussie.

Ik ben niet bang, maar ik vind grote AZC's geen goed idee.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-12-2015 om 09:49

Miriam

Als je je ouders zat bent, zijn er ook alternatieven in de vorm van kamers of anti-kraak. Mijn dochter is weer terug in het nest en ik heb haar van harte een anti-kraak-bureau aangereikt. Voor de rest ben ik het weer met je eens.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-12-2015 om 22:09

En wat hebben "we" nu geleerd?

Dat je succes boekt met aso-gedrag en relschoppen. De tweede gemeente waar het succes heeft. En Oranje? Daar zijn de asielzoekers gewoon ondergebracht en hebben ze ondanks alle ophef nu toch gezellig kerst gevierd samen met deze mensen. Zo zie je maar.

Kaaskopje

In Steenbergen is het grote asielzoekerscentrum niet doorgegaan om de simpele reden dat de aanstaande buurman van het azc het daarvoor beoogde pand gauw heeft gekocht van de rijksgebouwendienst. Kennelijk werken de verschillende overheidsinstanties lekker langs elkaar heen.

skik

Nee hoor

Volgens mij niet Kaaskopje.
Er is geen sprake van het terugdraaien van een besluit. Het besluit moest nog genomen worden. Het had wellicht in die raadsvergadering ook geen meerderheid gehad.
Ook zonder rellen en protesten.

Bovendien is duidelijk geworden dat het niet om het AZC zelf gaat, maar om het aantal.
1500 is te veel. Dat vind ik ook en in de eerste plaats niet voor de omwonende maar juist voor de mensen die er opvang krijgen.

Arendje

Arendje

24-12-2015 om 11:41

M lavell

'Het had wellicht in die raadsvergadering ook geen meerderheid gehad.'

Dat zullen we nooit weten. Maar over het algemeen houden gemeenteraden schokkend weinig rekening met de zwijgzame tegenstanders.

Onzin

Voor deze vergadering stond voor 4 uur inspraak ingeruimd.
Wat nou zwijgzaam?
En bovendien hebben raadsfracties zelf ook een opvatting.

Ad Hombre

Ad Hombre

24-12-2015 om 15:04

Kaaskopje

"Dat je succes boekt met aso-gedrag en relschoppen. De tweede gemeente waar het succes heeft. En Oranje? Daar zijn de asielzoekers gewoon ondergebracht en hebben ze ondanks alle ophef nu toch gezellig kerst gevierd samen met deze mensen. Zo zie je maar."

Dat hadden we toch allang geleerd van de ultralinkse krakersbeweging. De slinger gaat twee kanten op.

Leg uit

"Dat hadden we toch allang geleerd van de ultralinkse krakersbeweging."
Wie zijn dat?

"De slinger gaat twee kanten op."
Je bedoelt dat in Geldermalsen ultra rechts aan het meppen is geslagen?

En is het dan een soort ruil; toen mochten zij, nu mogen wij?

Wat meen je dat er bereikt is trouwens, met de krakersrellen?
Welke 'winst' is er geboekt?

Linksom of rechtsom

http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/4209868/2015/12/17/Geldermalsen-deed-het-ook-voor-het-geld.dhtml

Burgemeester de Vries probeerde een gat in de begroting te dempen. Zo'n gat blijft op de begroting drukken en komt weer bij de burgers terecht.

"Een woordvoerder van de gemeente Geldermalsen bevestigt dat financiële belangen een rol spelen bij het plan voor een azc. Die vormen niet het belangrijkste motief, zegt ze, maar zijn wel 'een bijkomstige reden'. "Het is waar dat we hiermee het verlies dat we op het terrein lijden kunnen verkleinen."

Of dat niet ook in het belang van de burgers is. Dat loopt Geldermalsen nu wel mis. Keuzes, keuzes.

Ad Hombre

Ad Hombre

24-12-2015 om 16:56

M Lavell

Ik ben niet gediend van jouw reacties, ga iemand anders lastig vallen. Reageer niet op mij dan reageer ik niet op jou. Ik ben bereid met mensen inhoudelijk te discussieren maar op een virtuele pitbull die eist dat ik iedere individuele zin apart ga uitleggen zit ik niet te wachten.

Hmmm

Als ze geen tekst meer had ging mijn moeder haar tong uitsteken. Zoiets Ad?

Ad Hombre

Ad Hombre

24-12-2015 om 18:56

AnneJ, vooruit

"Als ze geen tekst meer had ging mijn moeder haar tong uitsteken. Zoiets Ad?"

Dacht je dat Anne? Nog een keertje dan:

M Lavell:
""Dat hadden we toch allang geleerd van de ultralinkse krakersbeweging."
Wie zijn dat?"

Sorry, ik bedoel natuurlijk kraakbeweging, ze hebben zelfs een eigen wikipediapagina:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kraakbeweging

""De slinger gaat twee kanten op."
Je bedoelt dat in Geldermalsen ultra rechts aan het meppen is geslagen?"

Vast!

""En is het dan een soort ruil; toen mochten zij, nu mogen wij?"

Wie is wij?

Ik was er bij destijds, bij die krakersrellen. Niet meegedaan, want ik was niet oultralinks. Een bijstaander, net als nu.

"Wat meen je dat er bereikt is trouwens, met de krakersrellen?
Welke 'winst' is er geboekt?""

Laten we het ze vragen:
http://www.mokums.nl/vrankrijk.html
"Toch hebben krakers veel bereikt. In de buurt waar ik ben opgegroeid zijn oude panden gekraakt en door de krakers opgeknapt. Later kregen zij woonvergunningen. Aan de ene kant kun je zeggen dat ze hebben voorgedrongen bij het verkrijgen van woonruimte maar aan de andere kant weet je niet wat er met die huizen zou zijn gebeurd als ze er niet in waren getrokken. Waarschijnlijk zouden er nu peperdure appartementen staan die jij en ik ook niet kunnen betalen."

Inhoudelijk Ad

Gelukkig ook nog argumenten Ad.
Krakers hebben wat bereikt.
Die hadden dan ook een constructief doel. Meer woningen. De doelen van relschoppers tegen een AZC lijken mij wat minder constructief.
De grenzen kunnen toch niet dicht. De vluchtelingen, waarover we internationaal afspraken hebben gemaakt waar we ons aan dienen te houden, zijn nou eenmaal moslim.
Hopelijk bereiken de relschoppers wel indirect dat er meer tegemoetgekomen wordt aan de achterstelling van grote groepen Nederlanders.
Misschien wel in een grotere woningvoorraad voor lagere inkomens.
Dan hebben krakers en relschoppers hetzelfde doel bereikt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.