Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hoe is het met Laura, het zeilmeisje afgelopen?

Ik heb niets meer an haar gehoord, alleen dat ze toen een keer schade had, maar verder niets meer. Maar ik mis wel vaker iets.
Heeft ze het gehaald of niet?

Gr Pham


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

10-09-2011 om 13:50

Halverwege

Vandaag staat in het AD een groot interview, ze is nu halverwege!

Fiorucci

Fiorucci

10-09-2011 om 13:54

Hier nog een online artikel van 5 september. het interview van vandaag staat nog niet online. Ze weet goed waar ze mee bezig is, leuk om te lezen hoe ze zich ontwikkeld heeft.
http://www.ad.nl/ad/nl/2842/Laura-s-zeilreis/article/detail/2891494/2011/09/05/Zeilmeisje-Laura-ligt-tussen-dodelijke-kwallen.dhtml

ijsvogeltje

ijsvogeltje

10-09-2011 om 14:25

Ze zit in darwin

En ze houdt vrijwel dagelijks een blog bij op haar eigen website www.lauradekker.nl.

Monique D*

Monique D*

10-09-2011 om 14:29

Het verbaast mij toch...

..dat een meisje dat leerplichtig is een wereldreis mag maken.
Als (mijn) kinderen vaak te laat komen op school dan kunnen ze zich gelijk melden bij de leerplichtambtenaar... Tja... uitzonderingen moeten er zijn.

Tirza G.

Tirza G.

10-09-2011 om 14:51

Och

Die van Balkenende mocht ook mee op werkreis van paps en die van Linda de Mol mochten ook mee op wereldreis. Duz.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

10-09-2011 om 16:05

Monique

Oh er zijn zat kinders die met pa en moe een wereldreis maken.

Valkyre

Valkyre

10-09-2011 om 20:22

Lijkt mij

Best een leerzame ervaring, zo'n wereldreis.. Kan me niet voorstellen dat ik het goed zou vinden, maar die ouders zullen hun kind wel kennen.

En krijgen sommige kinderen niet sowieso thuis of online les? In Amerika is dat heel normaal. Ik ken trouwens ook "homeschoolers" in Nederland. En krijgt ze niet onderweg ook hier en daar priveles? Het lijkt me dat je dan aardig wat werk kunt verzetten in een paar weken...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

11-09-2011 om 08:15

Leerzaam

Als ik het laatste interview met haar lees, krijg ik de indruk dat ze veel geleerd heeft door deze reis, in veel opzichten. Leren blijkt lastig, staat nu op een laag pitje maar bij thuiskomst wil ze havo 5 gaan doen. Volgens mij krijgt ze geen priveles onderweg.

Monique D*

Monique D*

11-09-2011 om 12:41

Joyeux, uitzonderingen leerplichtwet

"Dat komt dan waarschijnlijk omdat die/jouw kinderen die verspilde tijd in bed hebben doorgebracht, in plaats van huiswerk makend of lessen volgend. Laura volgt lessen tijdens haar reis, gewoon op de boot."
En wie controleert dan of ze altijd haar huiswerk maakt of dat ze goed scoort voor haar toetsen? Als je de lessen volgt moet je wel structureel bezig zijn. Maar het zou kunnen dat ze dit beheerst... net zoals kinderen die thuis les krijgen van hun ouders of op een andere manier, zonder een school te bezoeken. Maar zij overtreden dan wel de leerplichtwet. Zoals men inmiddels weet zijn Laura en het kind van Balkenende grote uitzonderingen.
En om terug te komen op het feit dat kinderen die vaak te laat komen zich moeten melden bij de leerplichtambtenaar: volgens jou verspillen ze hun tijd in bed zonder de lessen te volgen. Het te laat komen op school komen is geen verspilling van hun tijd als ze helemaal bij de les zijn, netjes hun huiswerk hebben gemaakt en hoge cijfers halen. Maar toch moeten ze zich melden bij de ambtenaar. En zo'n meisje als Laura kan gewoon haar huiswerk maken wanneer ze wil, zonder naar school te gaan? Ik vind dit wel krom, hoor. Maar nogmaals, uitzonderingen moeten er zijn.

Fiorucci

Fiorucci

11-09-2011 om 14:28

Joyeux

Die ambtenaar wordt hier ook ingezet als je drie keer vier minuten te laat binnen kwam. En dat kan zomaar gebeuren hoor, even een lekke band of een weigerende wekker en bingo. Dat heeft lang niet altijd te maken met lui zijn en blijven liggen!!

Ely

Ely

11-09-2011 om 15:26

Ehm

Mijn geheugen is niet zo best voor dit soort dingen en ik ben nu even te lui om het op te zoeken, maar dat hele gedoe om Laura was toch oa omdat niet zomaar werd geloofd dat ze onderweg in de gelegenheid zou zijn tot leren? Naast het zeilen, bedoel ik? En natuurlijk om het feit dat ze nogal piepjong was toen ze besloot in haar eentje de oceanen te willen bedwingen en de meningen erover verdeeld waren of dat verantwoord was...
Of heb ik dat leren er nou zelf bij verzonnen?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

mirreke

mirreke

11-09-2011 om 17:43

Effe zoeken in het archief

zoeken op 'zeilmeisje'. Daar vind je de hele riedel heel uitgebreid terug, inclusief zurige en verongelijkte reacties als 'als mijn kinderen...' en 'ja uitzonderingen moeten er zijn'. Hebben we allemaal al gehad, is gepasseerd station.
Super, die Laura.

Fiorucci

Fiorucci

12-09-2011 om 07:11

Joyeux ot

Ja hoor, absoluut. Een wekker en een fietsband kunnen heus binnen een week allebei dienst weigeren. Zelf meegemaakt, vorige week. En twee minuten te laat is genoeg voor een te laat kaart. En je gaat toch niet met droge ogen beweren dat jij dat hetzelfde vindt als een puber die zich nog eens lekker omdraait en de eerste drie uur niet komt opdagen?

Fiorucci

Fiorucci

12-09-2011 om 12:03

Joyeux ot

Daar is mijn puber dus nijdig om, komt uit zijn bed, nog vroeg ook, komt er een kink in de kabel, is twee minuten te laat (ja echt, dat staat op die kaart) en hoppa je bent weer het flensje. En hij snapt ook dat er grenzen moeten zijn, maar dat men hem niet gelooft, dat vindt hij nog het ergste.

AG

AG

19-09-2011 om 18:44

Al lang zo gepland

volgens mij heeft dit, in mijn ogen verwende omhoog gevallen grietje, dit al lang zo gepland, samen met pappie.

Fiorucci

Fiorucci

19-09-2011 om 19:06

En wat dan nog

En wat dan nog, ze kan weer naar school als ze thuis is. Wat maakt dat ene jaar nou uit.

cqcq

cqcq

19-09-2011 om 20:04

Uit zijn verband gerukt

Als je hoort wat ze zegt, dan gaat het erom dat ze nu op dit moment even geen tijd voor school heeft. (en dat snap ik ook wel, boot krijgt op dit moment een grote beurt). Dat wil toch niet zeggen dat ze de rest van de reis ook niets aan school gaat doen?

landrot

landrot

19-09-2011 om 20:07

Onderhoud?

Heb je dan niet juist zeeen van tijd voor je schoolwerk?

Lynna

Lynna

19-09-2011 om 22:48

Ze leert nu veel meer

Ik geef haar gelijk dat ze tijdelijk stopt met school. Ze zal nu dingen leren die ze nooit zo op school kan leren. Op mij maakt ze dan ook geen verwende indruk maar is ze gewoon een enorm zelstandige en doortastende dame geworden!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tirza G.

Tirza G.

20-09-2011 om 11:07

Maar p

Jij weet toch ook allang dat er in NL geen léérplicht is. Er is schóólplicht - en dat is heeeeeeel wat anders. Wás er maar leerplicht zucht ik wel eens. Dan was een school verplicht je kind iets te leren......
Je hebt nu een kind op het VO toch? Nou, hou je maar vast. De laatste 2-3 weken voor de zomervakantie doen ze niks meer - maar ze moeten wél komen. Zoon puffelt goedmoedig een uur heen-een uur terug voor het ophalen van cijfers. Duurt 15 minuten. Idem dito voor het ophalen van rapport en het inleveren van de boeken. En wee je gebeente als je niet op komt dagen, het zijn namelijk gewóne schooldagen.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

20-09-2011 om 13:00

Landrot

Dat onderhoud doet ze zelf, met haar vader.

Tirza G.

Tirza G.

20-09-2011 om 16:07

Ik reageerde

op het feit dat jij stelde/commentarieerde op het feit dat ze op een dergelijke reis meer leren dan in diezelfde tijd op school. Daar gáát het bij de uitoefening van de wet helemaal niet om. Je moet op school zijn, punt uit. Je hoeft er niks te leren.
NL gaat daar heel ver in. We bouwen zelfs schippersinternaten, want naar school zúl je.

Tirza

zeiler

zeiler

20-09-2011 om 17:44

Haha

AG "dit, in mijn ogen verwende omhoog gevallen grietje"
Ha ha, wat lollig. Misschien moet je haar weblog maar eens een tijdje volgen. Geloof mij: verwende, omhooggevallen groetjes willen echt NIET doen wat Laura nu doet.

MerelR

MerelR

27-09-2011 om 18:29

Mening veranderd

Toen het gedoe over Laura begon of ze al dan niet mocht gaan zeilen vond ik het nogal tijdverspilling. Naar mijn idee moest dat kind gewoon naar school en verder niet zeuren. Maar sinds ze vertrokken is volg ik haar (bijna) dagelijkse berichtjes op haar site en mijn mening over haar is compleet veranderd. Ik ben er van overtuigd dat ze het afgelopen jaar meer heeft geleerd dan menig andere 15-jarige. Ze is een heel zelfstandige dame waar menig volwassenen nog een voorbeeld aan zou kunnen nemen. En omdat ik haar blogjes lees snap ik ook dat ze weinig tijd heeft om te studeren, desalniettemin vond ik het niet zo slim om compleet met haar studie te stoppen.

Tirza G.

Tirza G.

27-09-2011 om 19:47

Nou ja studie

School. Ze zat maar gewoon op de middelbare school. Mwah. Dat komt vast wel goed.

Tirza

landrot

landrot

28-09-2011 om 16:18

Mening niet veranderd

en zeker nu ze ook inderdaad gewoon de brui aan school geeft, is mijn mening hetzelfde als toen. Moet je hier eens proberen, op die leeftijd en dan niet naar school! Staat meteen de leerplichtambtenaar voor je deur. Nee, ook al leert ze van alles en nog wat op reis, als je van te voren roept, dat komt wel goed, ik ga wel mijn HAVO doen, en al die zeurende mensen moeten niet zeuren, dan daal je alleen maar verder in mijn beleving als je dan nu zegt, nou, doe het toch maar niet. Onderhoud aan boot of niet! En hoe alleen is ze nou eigenlijk als er steeds hulp van pappie bij komt?

Flut, zo denk ik er over.

Ely

Ely

28-09-2011 om 23:16

Landrot

Weleens midden op zee gezeten? Op een bootje? In je up? Je nick doet vermoeden van niet . Maar da's alleen hoor, echt heul erg alleen...

Enne je telefoon werkt daar ook niet hahaha

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Pluk53

Pluk53

29-09-2011 om 09:22

Door de mand gevallen

maar dat was van het begin af duidelijk.
Vanzelfsprekend heeft ze hierdoor heel veel ervaringen, meer dan een gemiddelde leeftijdgenoot die "gewoon" een huis/tuin/keuken-leven leidt. Maar of dat bijdraagd aan de groei tot een evenwichtige persoonlijkheid (waarmee ze het toch de rest van haar leven moet zien te rooien)? Basis van de kritiek was altijd: is dit avontuur in deze levensfase van dit KIND verstandig. En om kinderen in hun ontwikkeling naar volwassenheid te beschermen heeft de overheid allerlei (halfslachtige)regels; en die kun je "omzeilen" .
Je stapt nooit twee maal in dezelfde rivier, dus Laura noch haar vader zal ooit weten wat voor persoon ze geworden was als ze het anders had aangepakt.
En trouwens, met een sateliet-telefoon heb je overal ter wereld verbinding (en internet).

Ach dames

Wat een zeurpieten. Waar was al het commentaar toen ze tijdens de grote vakantie wel haar schoolwerk deed?
Moperdemieperdezwetsenklets.
Groet,
Miriam Lavell

Fiorucci

Fiorucci

29-09-2011 om 11:41

Tja

Ik zou echt niet weten waarom vrijwel zelfstandig een dergelijke reis volbrengen afbreuk zou doen aan de evenwichtigheid van je persoonlijkheid. En dat ze door haar vader geholpen wordt, is beslist niet vreemd, zeilers all over the world staat elkaar bij met hulp,raad en daad , borden warm eten en gezelligheid. Daar kan den zuuren hollander nog wat van leren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.