Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hoe kun je nou in nederland blijven wonen?

1,5 miljoen kiest voor een geblindeerde idioot.

Hoe kun je nou in vredesnaam in Nederland blijven wonen?
Tjonge, mijn familie woont minstens 12 generaties in dezelfde regio. Maar ik voel me niet thuis waar zoveel mensen ZO stom kunnen zijn!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tuurlijk bezuinigen moet wel, maar

Nou ik snap wel dat er bezuinigd moet worden, maar ik vind dat de VVD daarin de verkeerde keuzes maakt.

Repeteer

tinus:"De bestuurder heeft gelijk, de kiezer moet niet zeuren, bot samengevat gezegd -en het is juist die houding die mensen heeft weggejaagd van de PvdA richting SP en PVV. "
Je hele theorie (die je telkens herhaalt) staat of valt met de vraag of de PVV nu vooral gevoed wordt door Pvda stemmers, door andere partijen of door niet stemmers.
Onderbouw eens dat de Pvda 'al die stemmen' heeft verloren aan de PVV?
Groet,
Miriam Lavell

Sp versus pvv

Volgens mij zijn er juist heel veel mensen van de SP naar de PVV gegaan. Allebei zeer behoudende partijen.

Wat ik ook opvallend vond is dat veel CDA-stemmers dit jaar zijn thuisgebleven.

Chris

Tinus_p

Tinus_p

10-06-2010 om 11:13

Hoofdschuldige

Emma:
"Deze groep heeft altijd bestaan, maar heeft zich geemancipeerd. Waar ze vroeger op hun eigen verjaardagen en partijen hun ontevreden woord lieten horen en verder op de pvda stemden omdat er geen alternatief was, laten ze nu hun stem luid horen. Groeperen ze zich en vormen hun eigen politiek geluid. Wát je ook gaat doen, (want bijvoorbeeld het immigratiebeleid is al he-le-maal veranderd en veel en veel strenger geworden) het zal deze groep nooit tevreden stellen, gewoon omdat ze meestal op borreltafelnivo blijven hangen en (nog een keer hetzelfde voorbeeld) met betrekking tot migratie nog dezelfde dingen verkondigen als 10 jaar geleden, terwijl er al jaren een heel ander beleid staat en de meesten helemaal niet weten dat A. de emigratie groter is dan de immigratie, B. Nederland niet het uitverkozen land is van veel asielzoekers, maar die hier per ongeluk terecht komen, C. je tegenwoordig niet eens crimineel of werkeloos hoeft te zijn als buitenlander, maar je al uitgezet wordt als je je inburgering niet haalt, maar wel al 6 jaar een redelijk goed betaalde baan hebt en een keurig huis om in te wonen."
het is ene platgetreden pad, we hebben dit eerder bediscussieerd, dus ik ga er meteen ff grof in. Jouw mentaliteit is de hoofdschuldige van de opkomst van de PVV. Jij bent zelf hoofdverantwoordelijk voor het feit dat de PVV niet het volgende marginale protestpartijtje is, maar een grote machtsfactor is geworden. Jouw neerbuigende houding is de hoofdoorzaak van de negatieve schreeuw om aandacht van pakweg 1.5 miljoen PVV-stemmers.
Dus misschien wordt het tijd, dat je je hautaine houding afwerpt en eens gaat _nadenken_. Anders wordt het erger. En dat wil jij niet. Ik ook niet, trouwens.

Ik baal vooral

er zijn heel belangrijke dossiers die al jaren en jaren liggen. Denk aan de woningmarkt, werk, zorg, onderwijs.

Het ziet ernaar uit dat er weer eindeloos wordt gepolderd en dat de actieradius van de politiek alleen nog maar kleiner en korter wordt.

Al die problemen kunnen alleen maar met een lange adem worden aangepakt, en alle partijen hebben in de verkiezingsstrijd weer laten zien hoezeer ze op de korte termijn zijn gefocust. Achterlijke breekpunten, belangrijke hervormingen in de diepvries gezet vanuit electoraal kortetermijn denken.

Bah bah bah. Dat wordt weer een prutkabinet dat twee jaar moddert.

Polly Shearman

Polly Shearman

10-06-2010 om 11:15

76?

Ik heb nog niet gehoord dat vvd er 32 heeft!?!?
volgens mij nog steeds 31!
en dan halen ze het net niet!

of mis ik iets?

Vvd, pvv, cda

Izar:"Ben zeer benieuwd welke coalitie er komt. VVD, PVV en CDA lijkt een combinatie. Hoewel je je afvraagt wat het CDA er bij te winnen heeft. "
Alles volgens mij. Met het wegstemmen van Balkenende is vooral ook de non coöperatieve 'vasthoudendheid' (we gaan gewoon door) weggestemd.
Alle drie die partijen hebben veel te winnen bij een snel accoord. Zeker als ze voor 1 juli tot overeenstemming komen, zal dat tot jubelstemming leiden: eindelijk daadkracht.
De verschillen tussen de partijen zijn klein, zeker nu er een sociaal accoord ligt over de AOW. Het 'breekpunt' hypotheekrente-aftrek geldt niet in deze coalitie.
Voor het overige is het vooral in het belang van de PVV om jubelend en daadkrachtig te regeren tot aan de statenverkiezingen volgend jaar. Daarna heeft deze coalitie ook in de eerste kamer een meerderheid.
Inleveren door de PVV hoeft dus niet voor de hele kabinetsperiode. Het eerste jaar rustig aan doen is genoeg. Aan het eind flink hakken om de volgende verkiezingen te voeden is genoeg.
Groet,
Miriam Lavell

Nyntje

Nyntje

10-06-2010 om 11:18

Cda 21 / vvd 31 / pvv 24 maakt 76!

dus genoeg..

Tinus_p

Tinus_p

10-06-2010 om 11:20

Polly

VVD 31 PVV 24 CDA 21 samen 76

Ontkenning

tinus:"het is ene platgetreden pad, we hebben dit eerder bediscussieerd, dus ik ga er meteen ff grof in. Jouw mentaliteit is de hoofdschuldige van de opkomst van de PVV. "
Als er iemand aan ontkenning lijdt, dan ben jij dat. Je vergeet telkens weer de niet kiezers als beslissende factor mee te tellen. Gisteren waren veel niet kiezers traditionele CDA kiezers. Dat zijn de net zo wrokkige ontevreden burgers van later.
Hun plaats is ingenomen door een contingent niet kiezers uit het verleden. Die hebben nu wel gekozen.
Groet,
Miriam Lavell

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

10-06-2010 om 11:38

Prachtige uitslag

Gisteren was een prachtige dag voor de democratie. Mensen hebben hun stem kunnen uitbrengen in alle vrijheid. Dat is iets waar je trots op mag zijn en de uitslag zul je moeten respecteren.

Dat elementaire respect voor het democratisch proces ontbreekt hier bij velen. Democratie is blijkbaar voor hen mooi, behalve als de uitslag niet in hun straatje valt.

Mensen die niet stemmen zoals zij graag willen (meestal links) zijn dom, rancuneus, racistisch, kortom die emsnen zouden eigenlijk geen stemrecht behoren te hebben.

Dit is nou net de elitaire houding van links die zo'n afkeer wekt. Toen de lager inkomens en de lager opgeleiden, de arbeiders braaf PvdA stemden waren ze van harte welkom, maar o wee, nu ze Wilders stemmen, nu zijn ze dom, slecht, minderwaardig. Dit soort taal uit de mond van linkse mensen, die zeggen voor gelijkheid te staan, is zo tekenend. Jullie laten je zo kennen, als de kleinzielige, betweterigeen elitaire mensen die wel even weten hoe de simpele mensne zich horen te gedragen. Een soort van dominees van het ergste soort.

Bij veel van die laagopgeleide mensen met lage inkomens, weinig intellectuele bagage, zit vaak meer gezond boerenverstand dan bij die hele zweverige linkse elite bij elkaar. Teruggetrokken in hun eigen kleine werledje, in hun eigen (meestal blanke buurtje), omgaand met alleen hun soort mensen. O zo goed voor de minder bedeelde medemens in de hele wereld. Maar de ellende van de gewone man in de mindere buurt, die z'n hele leefwereld in korte tijd radicaal heeft zien veranderen, wiens problemen onder de tafel geveegd worden, die al jaren roept dat het niet goed gaat. Die is te min, daar kijken ze op neer. Bah, bah, bah, wat zittern hier soms nare mensen, kleinzielig, kortzichtig, bekrompen, hoewel ze zichzelf zo ruimdenkend vinden.

Nederland heeft gesproken, de PVV is gigantisch gegroeid, CDA, VVD en PVV hebben samen een meerderheid en zouden heel misschien samen kunnen gaan regeren. Dit is de realtiteit, leef er maar mee.

Tinus_p

Tinus_p

10-06-2010 om 11:41

Miriam

Miriam:
"Als er iemand aan ontkenning lijdt, dan ben jij dat. Je vergeet telkens weer de niet kiezers als beslissende factor mee te tellen. Gisteren waren veel niet kiezers traditionele CDA kiezers. Dat zijn de net zo wrokkige ontevreden burgers van later."
Misschien wel, maar dat maakt voor het grote plaatje niet zoveel uit. Overigens, waar staat dat, over het thuisblijven van de CDA-stemmers?

Nou, democratie.....

Mark:"Gisteren was een prachtige dag voor de democratie. Mensen hebben hun stem kunnen uitbrengen in alle vrijheid."
Dat is niet waar. De PVV is namelijk geen democratische partij en heeft ook geen concrete plannen om dat te worden. De PVV stemmers hebben daarmee gegokt op iets waarvan ze nog niet weten wat er komen gaat. Ze hebben er geen enkele greep op.
Het PVV feestje was een beschamende vertoning wat dat betreft, waar niemand de pers te woord mocht staan. Waar niemand een eigen mening mocht geven.
Het minst slechte vervolg op deze zeer ondemocratische gang van zaken is dat Wilders de blanco cheque die hij van al zij kiezers heeft ontvangen vooral ten bate van zijn eigen positie wil verzilveren.
Dan is hij de komende maanden bijzonder meegaand, negeert hij het leeuwendeel van zijn verkiezingsbeloften en paradeert ondertussen vrolijk door de wandelgangen. Jopie, eindelijk erkenning.
Van die meegaandheid zullen we wellicht niet zoveel te zien krijgen, want dat gebeurt uitsluitend achter gesloten deuren. In achterkamertjes. Zoals het CDA dat sinds jaar en dag gewend is.
Mark:"Bij veel van die laagopgeleide mensen met lage inkomens, weinig intellectuele bagage, zit vaak meer gezond boerenverstand dan bij die hele zweverige linkse elite bij elkaar."
Ik begrijp deze uiteenzetting niet. Ben je zelf laag opgeleid met een laag inkomen en weinig intellectuele bagage?
Groet,
Miriam Lavell

margje van dijk

margje van dijk

10-06-2010 om 11:47

Mark: omdraaien

Mark: "Toen de lager inkomens en de lager opgeleiden, de arbeiders braaf PvdA stemden waren ze van harte welkom, maar o wee, nu ze Wilders stemmen, nu zijn ze dom, slecht, minderwaardig. "

Ik zou die redenering willen omdraaien. Het programma van Wilders appelleert weliswaar aan sentimenten (meer veiligheid, minder werken, etc), maar het is domweg onmogelijk om dat te realiseren. Zoals iemand al zei: 190.000 banen schrappen en er 20.000 voor teruggeven, wat gebeurt er dan met die andere 170.000? Op dat soort concrete antwoorden heeft Wilders geen enkel antwoord. hij is als een soort rattevanger van Hamelen, die aanlokkelijk gefluit laat horen waar een zekere doelgroep geen weerstand aan kan bieden, maar als ze hen volgen storten ze een afgrond in vanwaar geen terugkeer mogelijk is.

Dus ik zou je bewering willen omdraaien. Je bent als arme burger niet ineens dom en minderwaardig als je van PvdA naar PVV gaat. Maar het partijprogramma van de PVV is zelf wél dom en minderwaardig. En dat het blijkbaar mogelijk is dat zo'n domme partij met zoveel overtuigingskracht waardige burgers van dit land weet te verleiden, dát is zeer zorgelijk.

Margje

Hier zijn we weer

ik ben helemaal niet blij, ben ondanks dat mijn partij waarschijnlijk ook gaat regeren depri zelfs, ik had al zo'n slecht voorgevoel en ja het is echt waar 24 zetels voor extreem rechts.

ja ik ben er even heel erg depri over, dat zoveel mensen zich vergissen en aan de verkeerde kant van de geschiedenis nu zijn gaan zitten, ik ben zo teleurgesteld in de verschuiving die de Nederlanders samen gemaakt hebben. Links verliest en extreem rechts wint.

Nyntje

Nyntje

10-06-2010 om 11:49

Prachtig verwoord mark

ben het helemaal met je eens

Gezond boerenverstand

Jawel, het gezonde boerenverstand heeft gezegevierd gisteren! Misschien wel tekenend dat het gezonde boerenverstand dan met zo'n type als Wilders op de proppen komt.

Fijn dat je zo'n field day hebt vandaag Mark. Geniet er maar van zolang het duurt, want ik ben bang dat Wilders zijn club niet lang bij elkaar zal houden.

Overigens hoorde ik dat van thuisblijvende CDA-stemmers gisteren op tv. Het verklaart ook de relatief lage opkomst.

Chris

Emma

mag ik even in jouw wereld uit komen janken en het uit komen zitten ? Ik schreef het laatst al, ik sta steeds verder af van die groep en ik was al zo moe van al die jaren stompzinnige shit van Fortyun, Verdonk, Wilders...

en heel gek maar ik mis Hans Dijkstal, lieve man (heb hem eens prive gesproken) en echte liberaal, dat geflirt van de VVD naar PVV vond ik zo vreselijk om aan te zien.

ach, ellende en dan moeten mijn mooie kinderen tussen dat intolerante volk opgroeien.

Tinus_p

Tinus_p

10-06-2010 om 11:53

Margje

Margje tegen Marc:
"Ik zou die redenering willen omdraaien."
Je hebt gelijk (net als Miriam die net zoiets schreef) maar het doet er niet toe. Voor pakweg 1.5 miljoen mensen is het belangrijkste dat ze zwaar teleurgesteld zijn in de traditionele partijen. Dat de PVV geen alternatief is, staat buiten kijf, maar dat neemt de onvrede niet weg. Al helemaal niet, als je ook nog eens a la Emma gaat zeggen dat die onvrede onzin is en dat die mensen niet moeten zeuren. In die zin bewijst Marc exact wat ik wil zeggen.

Tinus_p

Tinus_p

10-06-2010 om 11:55

Chris

ChrisH:
"Fijn dat je zo'n field day hebt vandaag Mark. Geniet er maar van zolang het duurt, want ik ben bang dat Wilders zijn club niet lang bij elkaar zal houden."
Duh. Maar ondertussen denk ik wel eens, dat het beter was geweest als Fortuin niet was vermoord, als de eerste regering met de LPF na 2002 zijn werk beter had gedaan, zodat de onvrede niet verder was gegroeid. Want daardoor zitten we nu met Wilders.

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

10-06-2010 om 11:56

@miriam

"Ik begrijp deze uiteenzetting niet. Ben je zelf laag opgeleid met een laag inkomen en weinig intellectuele bagage?"

Moehaha, is dit bedoeld als een steek onder water?

Als je hier had opgelet had je 't antwoord trouwens geweten. Ik ben precies het tegenovergestelde, ik had alleen hoger opgeleid kunnen zijn als ik twee studies had gedaan en mijn inkomen zit ver boven het gemiddelde. Jaja, ik heb veel geluk gehad in mijn leven, in ieder geval wat dat betreft.
Dus nee, ik voldoe niet aan jouw stereotype.

An

An

10-06-2010 om 11:57

Breekpunt

Lees ik zojuist op nu.nl: PVV vindt de AOW leeftijd nog wel belangrijk, maar het is geen breekpunt meer, zodat het vormen van een coalitie makkelijker wordt.
Lekker geloofwaardig naar je kiezers toe.

Tinus_p

Tinus_p

10-06-2010 om 11:57

Emma -onzin

Emma:
'Ik heb alle begrip voor reele problemen waar lageropgeleiden mee te maken hebben, ik zoek alleen andere oplossingen dan mensen buitenspel proberen te zetten."
Emma, dat is gewoon onzin. Je hebt geen enkel begrip, moet ik wat hautaine stukjes citeren??

Emma:
"Lees het stuk van Paul Schnabel."
Lees mijn reactie daar op. Schnabel bevestigt jou (hoe convenient) in je eigen gelijk dat je geen begrip hoeft op te brengen voor de PVV-stemmers. Maar ondertussen verrot de boel gewoon verder.

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

10-06-2010 om 12:01

Pardon?

"Duh. Maar ondertussen denk ik wel eens, dat het beter was geweest als Fortuin niet was vermoord, als de eerste regering met de LPF na 2002 zijn werk beter had gedaan, zodat de onvrede niet verder was gegroeid. Want daardoor zitten we nu met Wilders."

Wat lees ik nu? Je denkt SOMS weleens dat 't beter was geweest als Fortuyn niet was vermoord? Meestal vind je dat wel goed, maar nu Wilders groot is geworden was het misschien achteraf toch niet zo goed idee om hem destijds af te schieten???

Wauw, dat is even een eng inkijkje in de hersenpan van de tegenstanders van Fortuyn en Wilders. ik maar denken dat je nog één van de meer redelijke eprsonen hier was.

Misschien heb je je verschreven of verkeerd uitgedrukt, ik hoop 't maar. In mijn wereld is er nooit, maar dan ook nooit een rechtvaardiging voor het vermoorden van iemand vanwege zijn overtuiging, maakt niet uit hoe ver die van je afstaat of hoe abject je die ook vindt!!!

Bastet

Bastet

10-06-2010 om 12:02

Mark

Ik woon beslist niet in een blanke buurt tussen hoogopgeleiden,en erken zonder meer de problemen die er zijn en misschien nog zullen ontstaan.Maar juist het oeverloze afgeven op elkaar,het mensen in hokjes stoppen,alsof er niks is tussen heel links of heel rechts zijn,dat stoort mij zo.Ja,ik stem links,omdat ik het heel erg vindt dat mensen bij voorbaat worden weggezet en afgeschreven op hun uiterlijk of religie.Dat is net zo bekrompen zielig en kortzichtig.
De pot verwijt de ketel,en voegt niks toe aan het beter samenleven met elkaar.
Bastet

Ach hilarisch

kijk ik heb al tijden geleden heel vaak hier gezegd dat die mensen aan de onderkant het ontzettend rot hebben, weinig kansen, geen fijne buurt etc etc. Dat er afgelopen jaren die groep alleen maar meer klappen hebben gekregen en er dus onvrede is.

Daar heeft de overheid het laten liggen en nu worden ze er op afgerekend. Links heeft ook in deze campagne niet duidelijk kunnen maken aan die groep dat juist rechts, juist Wilders, juist VVD hun kansen nog kleiner zullen maken, hun leven nog schraler. Roemer is net te laat gekomen denk ik ook.

En dan heb je nog de groep die gewoonweg extreem rechts zijn en dus simpelweg een hekel hebben aan buitenlanders.

En ik voel mij zo depri. Vanochtend richting school zag ik wat Moslima's, en dan heb ik zo de behoefte om naar ze toe te lopen en wat te zeggen, mijn solidaritetit te tonen, maar dat slaat natuurlijk ook nergens op want dan spreek ik ze aan op hun hoofddoek en dat is nou net wat ik niet wil.

argh.

gadverdamme.

Wat gek trouwens dat fortyun erbij gehaald wordt

Fortyun had een heel andere kijk op de Islam dan Wilders heeft.

Diversen

tinus:"Misschien wel, maar dat maakt voor het grote plaatje niet zoveel uit. "
Wel. De grootste partij bestaat uit niet kiezers (ruim 25%). Verschuivingen in die kiesreserve maken het verschil.
"Overigens, waar staat dat, over het thuisblijven van de CDA-stemmers? "
Dat moet je aan de nos vragen. Ze zeiden het gisteren.
tinus:"Voor pakweg 1.5 miljoen mensen is het belangrijkste dat ze zwaar teleurgesteld zijn in de traditionele partijen. Dat de PVV geen alternatief is, staat buiten kijf, maar dat neemt de onvrede niet weg."
Die arme mensen weten niet beter?
Mark:"Moehaha, is dit bedoeld als een steek onder water?"
Nee. Ik begrijp niet waarom jij de PVV neerzet als een partij van laaggeschoolden met weinig intellectuele bagage. Ik dacht dat al eerder gevonden was dat dat helemaal niet zo is.
Groet,
Miriam Lavell

margje van dijk

margje van dijk

10-06-2010 om 12:08

Breekpunt, ja hoor

An: het is heus niet de eerste keer dat Wilders finaal van standpunt verandert. Hij begon extreem rechts, maar hij heeft inmiddels zo ongeveer het partijprogramma van de SP overgenomen, met een paar kleine wijzigingen. Dus dat hij nu ineens niet meer gaat vallen over de AOW ligt alleen maar in de lijn der verwachtingen.

En Tinus, ja, ik voel met je mee, en dat bedoelde ik ook zelf te zeggen. Dat de sentimenten waaraan PVV appelleert inderdaad bestaan in de samenleving, dát is een gegeven, en het heeft geen enkele zin dat te ontkennen. Dat de PVV daar alleen geen vooruitgang in gaat brengen is net zo goed een droevige realiteit die niet doordringt tot al die mensen die op hem gestemd hebben.

Maar ook dat neemt niet weg dat ik me bijna verheug op de show die Wilders gaat opvoeren bij de formatie straks. Het beste zou zijn als hij niét gaat regeren, want dan kan hij blijven doen waar hij zo goed in is (zielig roepen dat hij buitengesloten wordt). Als hij wél gaat regeren voorzie ik toch een Fortuyn-scenario, want hij kan domweg niet regeren met wat hij in huis heeft, zowel qua ideeën als qua mensen niet. Dus dan blijft er niet veel over dan dat hij zichzelf gaat opblazen. In alle gevallen volksvermaak ten top.

Alleen zo jammer dat ik die kop van hem gewoon niet kan uitstaan, maar daar moet ik maar aan wennen dan.

Margje

margje van dijk

margje van dijk

10-06-2010 om 12:09

Manda

Fortuyn en Wilders deelden de aantrekkingskracht die ze hadden op de groep mensen die ontevreden zijn, alles anders willen maar niet weten hoe. Die horen de lokstem, en dat is voldoende voor hun stem. Zowel Fortuyn als Wilders had dat effect op deze groep mensen. Dat heeft dus verder niets te maken met wat precies hun ideeën inhielden.

Margje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.