Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hoe kun je nou in nederland blijven wonen?

1,5 miljoen kiest voor een geblindeerde idioot.

Hoe kun je nou in vredesnaam in Nederland blijven wonen?
Tjonge, mijn familie woont minstens 12 generaties in dezelfde regio. Maar ik voel me niet thuis waar zoveel mensen ZO stom kunnen zijn!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

10-06-2010 om 17:14

De druiven zijn zuur

voor velen hier. Gezien de, zacht uitgedrukt, nogal ongenuanceerde en onvriendelijke opmerkingen aan PVV stemmers kan ik daar niet erg rouwig om zijn. Ik moet zeggen, ik kan enig leedvermaak niet onderdrukken. Een slechte eigenschap, maar ik ben tenslotte ook maar een mens, slechte verliezers en mensen die weinig op blijken te hebben met de democratie heb ik niet zo hoog zitten.

Maar goed, misschien maakt dit jullie dag weer goed

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/06/winkel_in_amsterdam_weigert_pv.html

Ellen

Ellen

10-06-2010 om 17:19

Mark!

Amen!

Ben geen PVV-stemmer maar ben het wel helemaal met je eens wat betreft de hypocrisie hier. Wie discrimineert er hier nou eigenlijk...

Groet

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

10-06-2010 om 17:27

@ellen

Tja, ik denk idd. dat wat die winkel doet daadwerkelijk strafbaar is. Duidelijk gevalletje van een overtreding van Artikel 137c.

Maar goed, misschien wil de desbetreffende winkeleigenaar nog wel wat verder gaan, een speciale Wilders patch die op de arm van de PVV stemmer gedragen moet worden. Volgens velen hier zijn de PVV stemmers toch al erg geconcentreerd in bepaalde wijken, steden en dorpen, dus waarom verhuizen we ze niet allemaal verplicht daarheen? Hek eromheen huppa. Ach ja, Godwinnetjes zijn erg irritant, maar deze was ook wel zo duidelijk dat ik 't niet kon laten...

ijsvogeltje

ijsvogeltje

10-06-2010 om 17:30

Hoe heeft het zover kunnen komen?

Dat vraag ik mij echt af. Hoe heeft het zover kunnen komen dat er zoveel mensen zó ontevreden zijn? Want dat is de conclusie die je uit deze uitslag mag trekken. We kunnen hier wel schoppen tegen de Wilders-stemmers, maar daarmee doe je hetzelfde als wat zij doen: schoppen tegen - ja, tegen wat eigenlijk? Dat is niet altijd even duidelijk.
Maar het is een signaal, een enorm duidelijk signaal. Er gaan dingen niet goed in onze sxamenleving. En laten we wel zijn: dat is niet de schuld van de Wilders-aanhang. Het feit dat Wilders zoveel aanhang heeft is het GEVOLG ervan, niet de aanleiding.
Ik begrijp dus wel dat mensen op hem stemmen. Wilders heeft een heel helder en eenvoudig verhaal. Een verhaal dat mensen begrijpen. Goed versus kwaad, zwart versus wit. Helder, duidelijk, eenvoudig, recht voor zijn raap. Mensen herkennen zich in zijn verhaal en dat geeft vertrouwen.
Overigens geen Wilders voor mij hoor, ik stem meestal Groen Links. Ik geloof niet in het repressieve beleid dat sommige andere partijen voorstaan. Ik geloof namelijk niet dat mensen 'betere mensen' worden door ze harder te straffen dan nu gebeurt. Ik geloof ook niet dat mensen beter 'integreren' (wat het ook moge zijn) als je ze hun geloof of hoofddoek afneemt. En zo kan ik nog heel wat opsommen.
Als je de samenleving eens vergelijkt met een schoolklas... Welke klas functioneert dan het beste? Dat is die waar een lieve, begripvolle en respectvolle leerkracht voor de klas staat. Die het gesprek aangaat met de leerlingen. Die problemen probeert op te lossen of te voorkomen. In een klas bij een rigide juf die zware straffen uitdeelt, leerlingen verbiedt zichzelf te zijn etc., zal de sfeer nooit prettiger worden.

reina

reina

10-06-2010 om 17:35

Massi

Ik kan me je gevoelens zo voorstellen! Je bent er zo direct bij betrokken, het gaat o.a. over jouw kind! Ik heb vanmorgen lang gesproken met kinderen (12/14) die vol waren van de verkiezingsuitslag, kinderen die niet snappen waarom zoveel mensen hen niet moeten, puur vanwege het feit dat ze moslim zijn, die niet snappen dat sommige mensen op hen neerkijken vanwege het pure feit dat zij marokkaans zijn. Voor hen is dit doodeng. Vorige week nog zei een jonge collega, marokkaans, zeer goed geintegreerd, dat hij er niks van snapt, dat hij niet weet hoe hij moet reageren op alle vooroordelen over hem. Hén zie ik voor me als Wilders zijn anti-islam uitspraken doet en dat doet mij persoonlijk pijn, dus ik kan me voorstellen hoe dat voor jou moet zijn. Sterkte!

Starry Night

Starry Night

10-06-2010 om 17:36

Mark en ellen

De denkfout die hier gemaakt wordt, is dat van PVV-stemmers een ras gemaakt wordt. Wie de winkelier echter niet binnen wil hebben, is mensen die moslims het land uit willen sturen, mensen met een ander geloof als minderwaardig wegzetten en het okay vinden mensen in hun knieën te schieten als dat zo uitkomt. In die zin zou er dus ook 'Fascisten niet welkom' kunnen staan. Even voor alle duidelijkheid: niet omdat PVV-stemmers fascisten zijn in mijn ogen. Maar omdat het verbod niet een groep mensen betreft met een bepaalde huidskleur of geloofsovertuiging, maar om een groep mensen die een nogal nare en gevaarlijke mening hebben over andere mensen. Die mag je best niet in je winkel willen hebben, volgens mij.

Sancy

Sancy

10-06-2010 om 17:37

Grijns mark

"Tja, ik denk idd. dat wat die winkel doet daadwerkelijk strafbaar is. Duidelijk gevalletje van een overtreding van Artikel 137c"
Gut, je bedoelt dat PVV-stemmers een psychische handicap hebben?
Sorry, dat was een flauw inkoppertje. Maar er zijn minstens 3 redenen waarom een veroordeling op basis van art. 147c Sr niet zal lukken.

reina

reina

10-06-2010 om 17:39

Mark

Hoeveel marokkaanse mensen ken jij persoonlijk? Hoeveel moslims ken jij persoonlijk? Hoe voelt dit voor hen? Denk je daar wel eens aan? Of interesseert dat je niet? Van mij moet ieder zijn eigen mening mogen hebben, maar dat zoveel mensen stemmen op een man (want aangezien de PVV geen democratische partij is stem je voor mij op de man zelf) die mensen wegzet op zo'n mensonterende manier als Wilders doet snáp ik gewoonweg niet. Is dat puur aan jezelf denken, is dat.... ? Ik weet het niet.

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

10-06-2010 om 17:51

@reina

Ik heb een moslim collega, aardige gozer, vindt dat Marrokanen te veel in de watten gelegd worden hier en dat je de criminelen uit zou moeten zetten. Af en toe is-ie een beetje vreemd, hecht wel wat waarde aan rare complottheorieen over 11/9, kwestie van liever geen kwaad willen zien wat dicht bij 'm staat. Verder doodgoeie gozer, doet niet mee aan 't offerfeest omdat ie 't niet over z'n hart kan verkrijgen een beest te slachten. Ik heb helaas ook andere ervaringen, minder positief, zacht gezegd.

Ik stem naar mijn overtuiging, dat andere mensen daar verdrietig van worden is hun probleem. Ik snap niet dat mensen GroenLinks stemmen, zou ik mezelf ook heel verdrietig over kunnen maken. Dat zoveel mensen die vaak hoogopgeleid zijn, zo'n naief wereldbeeld hebben. Doe ik echter niet, zij hun keuze, ik de mijne.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

10-06-2010 om 18:10

Naief wereldbeeld

"Dat zoveel mensen die vaak hoogopgeleid zijn, zo'n naief wereldbeeld hebben."
Mark... nu onderschat je menigeen toch echt hoor! Naïef kan ik mij bepaald niet noemen. Wat ik wel kan aangeven, is dat ik mij verdiept hebt in allerlei zaken. In integratie, in gedrag van mensen, in de maatschappij. Heb gelezen over wetenschappelijk onderzoek, ondermeer gedaan door sociologen en psychologen. Ik weet het een en ander over de geschiedenis. Want integratie, onder/boven-lagen, godsdienst etc. zijn natuurlijk geen 'nieuwe' thema's. Die spelen feitelijk al eeuwen.
En dan kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat de repressie (zoals momenteel door een aantal partijen wordt gepredikt) niet wenselijk is. Repressie maakt mensen niet vriendelijk, aardiger, behulpzamer of beter geïntegreerd. Repressie zet de verhoudingen op scherp, maakt zondebokken, zorgt voor een tweedeling in de maatschappij. En ik wil dat niet. En ik kan mij niet voorstellen dat andere mensen dat wel willen. Dus veronderstel ik (en dat is begrijpelijk) dat veel mensen afgaan op de one-liners van bijvoorbeeld Geert Wilders. Dat veel mensen inderdaad geloven dat wereld zwart-wit is, en het regeren van een land kinderspel. Helaas is dat niet het geval.

Starry Night

Starry Night

10-06-2010 om 18:15

Mark

"...dat je de criminelen uit zou moeten zetten."
En waar moeten die dan heen? De maan? Het zijn Nederlanders. Jammer dat er geen pas ontdekt leeg continent meer bestaat met een paar kangoeroes...

Starry Night

Starry Night

10-06-2010 om 18:19

Verdrietig

"Ik snap niet dat mensen GroenLinks stemmen, zou ik mezelf ook heel verdrietig over kunnen maken."
Van welk programmapunt van GroenLinks word je trouwens verdrietig?

Precies

zo typerend PVV, weglopen van de verantwoordelijkheden die ze zelf met simplistisch intimidatie gedrag naar zich toe getrokken hebben en dan totaal niet realistische oplossingen roepen en lekker a-productief verder eikelen. Gefeliciteerd met jullie 24 zetels, wat een enorme reeks aan genante vertoningen staat op ons te wachten en wat vreselijk bedrogen zullen de pvv stemmers weer uitkomen.

Ja ik walg van de PVV en voor alles wat het uitkraamt en veroorzaakt. Voor mij aanleiding om meer te doen voor de werkelijke leefbaarheid van de maatschappij.

reina

reina

10-06-2010 om 18:34

Mark

"Ik snap niet dat mensen GroenLinks stemmen" waarom niet? Milieu is bijv geen issue voor jou? Denk je alleen aan het hier en nu?
"Ik snap niet dat mensen GroenLinks stemmen, zou ik mezelf ook heel verdrietig over kunnen maken." Zie je nou echt het verschil niet of wil je het niet zien? Of denk je alleen aan jezelf?
Ik denk niet dat ik naief ben, ik vind het gevaarlijk bevolkingsgroepen tegenover elkaar te zetten. Is het juist niet naief te denken dat je dat straffeloos kunt doen?
"Ik heb helaas ook andere ervaringen, minder positief, zacht gezegd." Ik ook, maar die heb ik ook met zeer Hollandse Nederlanders, jammer dat we die dan niet uit kunnen zetten...

Starry Night

Starry Night

10-06-2010 om 18:35

Manda

Ik vrees dat dat leedvermaak dat Mark nu overvalt over een jaar of zo ons zal treffen, als de PVV-politici zonder ook maar iets voor het land betekend te hebben over elkaar heen buitelen in een goedkope LPF-imitatie en zich dan opblazen. Kunnen we weer naar de stembus, zucht...

Pvv kan nog veel groter

Net werd op eenvandaag bevestigd wat ik al veel langer denk. 57% van de VVD kiezers wil regeren met PVV en CDA. VVD stemmen is voor een (flink?) aantal kiezers een verkapte stem op de PVV geweest. Lukt deze combinatie niet, dan is de VVD bij volgende verkiezingen de aanwas weer kwijt. Aan de PVV.
En over hoe je zo stom kunt zijn om PVV te stemmen: tja... hoe kun je zo stom zijn om SGP te stemmen.
PVV vertegenwoordigd wel degelijk een ideologie. Iets waar heilig in geloofd wordt. Niet te beredeneren, niet mee te discussieren. Net als de SGP.
Oh ja, en PVV-ers hebben een hekel aan 'links'. Op precies dezelfde irrationele gronden. Gewoon, vinden ze niet lekker. Dieper dan dat gaat het niet.
Groet,
Miriam Lavell

Bastet

Bastet

10-06-2010 om 19:04

Het begint nu al

Wilders komt al terug van zijn breekpunt,de aow.Nog voor er onderhandelingen begonnen zijn,komt hij al terug op een verkiezingsbelofte.Het zou mij niks verbazen als we weer sneller in het stemhokje staan dan iedereen denkt....
Bastet

sp

sp

10-06-2010 om 19:43

Ja bastet

dat is nu de geur van het pluche...Datgene wat hij andere partijen verwijt of verweten heeft doet hij nu zelf. zo leert men hem gelijk goed kennen en inderdaad, nu maar zien dat hij de 4 jaar gaat volmaken.Ben erg teleurgesteld in Nederland.

Massi Nissa

Massi Nissa

10-06-2010 om 20:10

Reina en anderen (beetje ot)

Bedankt voor het begrip. Inmiddels ben ik alweer wat bijgekomen door me een paar uur op andere dingen te concentreren. Dit is voor ons ook niet de eerste keer dat zoiets gebeurt, het is alleen elke keer weer moeilijk omdat het zo dichtbij komt. Dat is ook wat Mark niet begrijpt - hoop ik, anders zou zijn triomfantelijke toon wel een bijzonder akelige bijsmaak krijgen. Ik neem aan dat hij niet kan invoelen dat zo'n uitslag sommigen oprecht verdriet bezorgt - en nee Mark, dat heeft niets met GroenLinks te maken.
Ik vind trouwens (om even op dirksmama's originele posting te reageren) dat we voor aap staan in het buitenland, temeer daar dat buitenland, en zeker Europa, veel belangrijker zijn voor onze economie en toekomst dan in de campagne naar voren kwam. Er stond vandaag ook zoiets in het nrc, helemaal mee eens.
En verder is het gewoon diep ademhalen en vooruit met de geit. Ergens deel ik Margjes mening ook wel: het wordt voorlopig niet saai in de politiek.
Groetjes
Massi

Vic

Vic

10-06-2010 om 20:10

Vvd en pvv

Dat gaat toch helemaal niets worden. Het economisch beleid van de PVV is nog linkser dan dat van de SP. Nou wil Wilders wel het een en ander laten schieten, als hij maar mag meeregeren.

Limburg

Frappant, de grootste aanhang in Limburg. Vandaag sprak een allochtone man mij aan: ik denk dat 25% van de Nederlanders racistisch is. Tsja, wat moet ik daarmee? Volgens mij is het probleem dat veel meer Limburgers chauvinistisch zijn.

Het niet-democratische van de PVV vind ik een groot probleem. Maar het maakt ook de kans groot dat het snel als een zeepbel uit elkaar spat. Of juist dictatoriaal kortgehouden wordt. Teveel mensen dromen van een grote leider. snap ik niet als ze zelf tegelijkertijd die droom via een democratisch bestel tot uitdrukking kunnen brengen.
Op de andere punten zal de PVV wetten tegengekomen en praktische bezwaren. Je kunt niet stellen dat brave moslims onder de grondwet vallen en dat er voor de niet-braven andere wetten gelden dan de wetten in het land. Je kunt ook niet staan voor betere zorg als je daar een grote groep jonge (en goed geïntegreerde) mensen uit wil halen.

Zo snel mogelijk formeren, zo snel mogelijk de schandaaltjes en de vechters op straat en daarna weer zo snel mogelijk verkiezingen.

Tsjor (stemde deze keer eens niet Groen Links, omdat het daar nu alleen maar om werk gaat en reële problemen zoals de hoge werkloosheid onder 5o-plussers onbeantwoord bleven.).

Mag dat ook hier?

Klagen over de kwaliteit van de verkiezingscampagnes en de debatten, over het gebrek aan enige reflectie op de aard van de economische crisis en de te nemen maatregelen (allen het woord 'bezuinigen' valt, maar dat valt altijd). Rutte kan zonder enige tegenspraak zeggen, dat hij staat voor huurders die geen huursubsidie krijgen, maar woningen kunnen kopen. Alsof de geest van George Bush zelf de oceaan overgevlogen is. Zou hij nu pas die boekjes lezen en ondertussen niet gezien hebben hoe dat dan gaat met die kleine kopers zonder enige bescherming tegen inkomensachteruitgang en banken die het niet uitmaakt wat voor wanproducten ze op de markt krijgen, als ze het maar weer kunnen verkopen.
En mag ik dan ook klagen over Ferry Mingelen? Vanaf gisteren boycot ik elk programma waarin hij te zien zal zijn. De kwaliteit van de politiek kan op dit moment niet verder reiken dan de kwaliteit van de journalistiek en dat is diep treurig. Gelukkig, geen slotdebatten meer, einde van het poppenspel. Tijd om weer echte kwaliteit op te bouwen.

Tsjor

Welnee

Vic:"Het economisch beleid van de PVV is nog linkser dan dat van de SP. "
Welnee. Dat idee is de wereld in geholpen door Rutte die daarmee stemmen terug probeerde te pikken. Maar het is onzin. Op de belangrijkste punten zijn PVV en VVD het eens. Op de enkele punten waar dat niet zo lijkt te zijn, is PVV bereid te draaien. De overige punten gaan helemaal nergens over ('stop de bobo's in de zorg'... en dat betekent?)
Groet,
Miriam Lavell

Ja laat het ze maar doen

gewoon hup pvv in de coalitie met vvd en cda, en dan wachten.

ja en ondertussen alle andere landen in de wereld (ja ha want we zijn met zijn allen compleet afhankelijk van de goede internationale betrekkingen voor onze export, maar dat zal Wilders binnenkort wel leren...) om de dag uitbundig onze excuses aanbieden en zeggen dat het tijdelijk is.

ja please, laat ze het lekker doen, extreem rechts en eng vvd en kapot cda.

Dan kunnen we over een x aantal maanden weer stemmen en dan wordt het wel links.

Ik wacht met een nuchtere maag alles af en zodra de boel valt trek ik mijn Italiaanse bubbels open.

sp

sp

10-06-2010 om 21:00

Cda, hoe geloofwaardig

ben je dan als je zoveel klop krijgt en dan toch weer in een kabinet duikt?

Niet per ongeluk

Manda, de uitslag van gisteren is geen ongeluk. Het zate er mijlenver aan te komen. De vvd en het cda hebben heel doelbewust gegokt op een coalitie over zo rechts mogelijk. Ze hebben de pvv steeds ingesloten. Zij en de kiezers hebben het zo gewild.
"Dan kunnen we over een x aantal maanden weer stemmen en dan wordt het wel links. "
Ik denk het niet. Als iets de boventoon zal voeren in het rechtse kabinet, dan is dat discipline. Achter gesloten deuren of een muur van bewakers. Helemaal zoals Balkenende het eigenlijk voor zichzelf gewild had en wat niet lukte met de pvda: een stem, een geluid.
Wilders wil dat ook zo. Hij doet het zo. En Rutte draait mee. Hij kan niet anders. Hij kan helemaal niet meer terug.
sp:"hoe geloofwaardig ben je dan als je zoveel klop krijgt en dan toch weer in een kabinet duikt?"
Voor sp stemmers ongetwijfeld niet zo. Maar conservatief rechts zal het prachtig vinden.
Groet,
Miriam Lavell

Massi Nissa

Massi Nissa

10-06-2010 om 21:26

Roemer

... zei het al bij een debat, iets van 'Goh, zijn jullie in ondertrouw?' - niet zelf gezien, van man gehoord. Dat geflirt liep soms de spuigaten uit. Ik denk ook dat het een langere zit wordt dan drie maanden.
Groetjes
Massi

Ook ff zuchten hier.... pfffffffffffffffffffffffffffffffff

Net de hele avond nabeschouwingen zitten kijken, (had ik ook niet moeten doen natuurlijk) daar wordt je ook niet vrolijker van.
Ik begrijp het best dat er onvrede is (voor veel mensen alle reden toe), maar dat het zo groot, dat er zo kortzichtig gedacht wordt en dat er zooooo veel mensen in ons land op de vvd en pvv stemmen... ik wordt er echt erg verdrietig van. Nu leef ik in t noorden van het land, en kan ik mezelf nog voor de gek houden dat het in mijn omgeving wel mee valt. Maar ja, .... hmmm, geloof dat ik gewoon een beetje sprakeloos ben.

K heb op groenlinks gestemd (zoals bijna altijd) maar vraag me nu toch wel af of ik (en meerderen met mij) toch niet beter een tactische stem hadden kunnen uitbrengen op de pvda... Oh ja, en dat zo veel stemmen van het cda naar de pvv zijn gegaan, er was toch iets met naastenliefde enzo, waar God het over had?
groetjes,
Lunamaya die zoals velen hier, tot mijn opluchting, nog van de schrik aan het bijkomen is.

Jujube

Jujube

10-06-2010 om 22:33

Yep

Ik ben hier ook aan 't bijkomen....wat een uitslag zeg! Ik begrijp gewoon niet dat zoveel mensen PVV/Wilders hebben gestemd. Ik vind het echt borrelpraat van ome Jan op de verjaardag van tante Bep, die uitspraken van Wilders.
En hij heeft z'n breekpunt nu al aan de wilgen gehangen....Dat schept alvast veel vertrouwen
Maar goed, z'n partijprogramma is alleen maar om z'n moslimhaat heen verzonnen, dus het was te verwachten.
Of ben ik nu ook respectloos?
En Mark van A.: Ik hoef deze uitslag helemaal niet te respecteren hoor, ik moet 'm helaas wel accepteren.
Ben overigens blij dat de joodse gemeenschap massaal niet op de PVV heeft gestemd.
Groet,
Jujube

Vic

Vic

10-06-2010 om 22:43

Gemiddeld nederland

Ik vind de uitslag nog opmerkelijker als je bedenkt dat nagenoeg alle media in Nederland links georiënteerd is, en je op die manier behoorlijk wordt gehersenspoeld. De enige 'rechtse' krant is De Telegraaf, maar die heeft dan blijkbaar in bepaalde kringen heel veel invloed. Hebben jullie wel eens de reacties gelezen op telegraaf.nl? Dat schept volgens mij een aardig beeld van 'gemiddeld Nederland'. Ik heb het idee dat 'links' dat niet wil zien, in ieder geval niet de linkse elite die zichzelf zoveel meer fatsoen toedicht dan het domme asociale volk dat rechts stemt. Het blijft toch vreemd. Hier in de buurt hing het vol met PvdA- en CDA-posters, terwijl de VVD veel meer stemmen heeft gekregen. Durven mensen geen VVD voor hun raam te hangen omdat het eigenlijk not done is? Of moet je bij de VVD betalen voor je posters?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.