Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hoe kun je nou in nederland blijven wonen?

1,5 miljoen kiest voor een geblindeerde idioot.

Hoe kun je nou in vredesnaam in Nederland blijven wonen?
Tjonge, mijn familie woont minstens 12 generaties in dezelfde regio. Maar ik voel me niet thuis waar zoveel mensen ZO stom kunnen zijn!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

All animals are equal

Except some animals are more equal than others
"George Orwell, animal farm"

Gelukkig is in Nederland iedere stem evenveel waard, hoewel ik uit deze discussie het gevoel krijg dat sommigen zichzelf 'more equal than others' voelen.

Patriotisme

Margje:"Dat de sentimenten waaraan PVV appelleert inderdaad bestaan in de samenleving, dát is een gegeven, en het heeft geen enkele zin dat te ontkennen. Dat de PVV daar alleen geen vooruitgang in gaat brengen is net zo goed een droevige realiteit die niet doordringt tot al die mensen die op hem gestemd hebben. "
Daar gaat niets aan veranderen en het is maar de vraag of dat het doel is. Er bestaat gewoon een groep opportunistische patriotisten die voorheen niet of alleen bedekt vertegenwoordigd werden. Nu is er een partij die bij die identiteit past. Mensen kiezen daar net zo ongefundeerd voor als SGP stemmers, wat zeg ik, als de grote meerderheid van stemmers dat doet.
Groet,
Miriam Lavell

krin

krin

10-06-2010 om 12:14

Manda (fortuyn)

Overgenomen van een pro-Fortuyn site (http://www.lelijkding.nl/2008/05/06/pim-fortuyn-6-mei-2002-een-zwarte-dag-in-de-pikzwarte-politiek/)
Wat zijn volgens jou de verschillen?

In augustus 2001 citeerde het Rotterdams Dagblad hem onder andere als volgt: “Ik ben ook voor een ‘koude oorlog’ met de islam. De islam zie ik als een buitengewone bedreiging, als een ons vijandige samenleving.”
Op 1 september werd uit zijn mond opgetekend: “Je moet de moskeeën zien als mantelorganisaties..in de moskeeën worden martelaars gefokt” en in een kersttoespraak sprak hij uit: “Ik wens iedereen die denkt dat het wel zal meevallen met de agressie van de Islam veel sterkte. Zalig zij de onnozelen van geest.”
Op 3 februari 2002 zei hij nog: “Christelijke inwoners in Nederland, zoals op de Veluwe, hebben moreel meer rechten dan islamitische nieuwkomers”
Op 9 februari 2002 zei hij in een interview in de Volkskrant over de islam onder andere: “Ik haat de islam niet. Ik vind het een achterlijke cultuur”, “Overal waar de islam de baas is, is het gewoon verschrikkelijk” en: “Als ik het juridisch rond zou kunnen krijgen, dan zou ik gewoon zeggen: er komt geen islamiet meer binnen”.
Ook zei hij dat hij af wilde van “dat rare Grondwetsartikel: gij zult niet discrimineren”, “als dat [artikel] betekent dat mensen geen discriminerende opmerkingen meer mogen maken”.

Nederland voor het nederlandse

Emma:"Mijn ervaring is dat PVV-stemmers het he-le-maal niet slecht hebben, geen enkele ervaring met vervelende grote stadsproblemen anders dan vanuit hun auto als ze er langs rijden, het heel goed hebben, maar toch klagen. "
Dat is ook overwegend zo. Edam Volendam is PVV. Hollandser kan het niet. Het is nationalisme. Nederland voor het Nederlandse. En de overeenkomst met het CDA: VOC mentaliteit!
Groet,
Miriam Lavell

Kaaskopje

Kaaskopje

10-06-2010 om 12:21

Even heel direct?

Wat is er beter aan een land als Indonesië?
Ik baal er ook van, maar de PVV biedt niet meer en niet minder plaats aan mensen die óók onvrede voelen met hoe het in Nederland gaat. Die mensen zijn niet nieuw, daar wonen we al geruime tijd tussen. Je kunt er alles over zeggen, maar waarschijnlijk niet dat ze Nederland willen ontvluchten als het even tegenzit.
Je hoeft trouwens niet gelijk uit Nederland weg, je kunt ook gewoon 'emigreren' naar de rest van Nederland

Linkse stemmer

Je ziet toch hopelijk zelf ook wel dat jij door je reply precies voldoet aan het profiel dat Mark van links schetst?

Kaaskopje

Kaaskopje

10-06-2010 om 12:37

Laaggeschoolde

Ik loop de nodige berichtjes achter. Ik zag het woord 'laaggeschoolde' bij Polly. Laaggeschoold wil niet 'niet succesvol' zeggen. Er is een redelijk groot aantal stemmers die wel geld hebben, maar blijkbaar geen hoge opleiding. Slimheid zit niet altijd in scholing. Slim genoeg om zichzelf ook te verdedigen voor hun keus, daar begin ik niet aan, omdat ik het niet begrijp. Ik denk dat we inderdaad maar gewoon blij moeten zijn dat we in een democratie leven waarin je mag denken wat je wilt, hoe afwijkend dat ook is.
Ik baal als een stekker dat de PvdA het heeft moeten afleggen tegen de VVD. Ik geloof dat ik dat erger vind dan dat de PVV zoveel stemmen heeft gekregen.
Waar ik ook van baal is dat de PVV denk ik ook veel stemmen heeft gekregen van mensen die tegen de PVV zijn en de PVV willen dwingen te laten zien wat ze van hun woorden waar gaan maken. In de hoop dat dat mislukt uiteraard met nieuwe verkiezingen tot gevolg. Ik ken zulke mensen en ik vind het zó'n foute reden om op een partij... oh nee het is geen partij, te stemmen.

Starry Night

Starry Night

10-06-2010 om 12:47

Mark

"In mijn wereld is er nooit, maar dan ook nooit een rechtvaardiging voor het vermoorden van iemand vanwege zijn overtuiging, maakt niet uit hoe ver die van je afstaat of hoe abject je die ook vindt!!!`
Hen in de knieën schieten is echter prima.

"de verschillen tussen de partijen zijn klein"

Iemand schreef dat de verschillen tussen VVD en PVV en CDA klein zijn. Nou, als ik het nog niet eens heb over het CDA maar alleen over VVD en PVV dan vinden ze elkaar wel op een paar punten (defensie, ontwikkelingshulp, meer wegen), maar ze zijn het ook op érg veel gebieden totáál niet met elkaaar eens, kijk even mee:
AOW *** VVD – verhogen naar 67 *** PVV – laten staan op 65
Makkelijker mensen kunnen ontslaan *** VVD – eens *** PVV – oneens
Sluiting van alle islamitische scholen *** VVD – oneens *** PVV – eens
Studiebeurs omzetten naar lening *** VVD – eens *** PVV – oneens
Marktwerking in de zorg *** VVD – eens *** PVV – oneens
Mensen in overheidsfuncties mogen geen hoofddoek dragen *** VVD – oneens *** PVV – eens
Politie inzet bij sportevenementen zelf laten betalen *** VVD – eens *** PVV – oneens
Verbod op megastallen *** VVD – oneens *** PVV – eens
Dus zo klein zijn de verschillen echt niet!

Tinus_p

Tinus_p

10-06-2010 om 13:10

Emma, simplisme

Emma:
"Mijn ervaring is dat PVV-stemmers het he-le-maal niet slecht hebben, geen enkele ervaring met vervelende grote stadsproblemen anders dan vanuit hun auto als ze er langs rijden, het heel goed hebben, maar toch klagen."
Goh. Ken jij dan zoveel PVV-stemmers? En heb je wel eens met ze gepraat, over de vraag waarom?

Emma:
"http://twitpic.com/1vi0hu/full zo kan je zien dat daar waar bijna geen niet-westerse allochtonen wonen, men blijkbaar het meeste last van moslims heeft. Heel bijzonder."
Wat een heerlijk simplistische redenering. Vooral omdat de verborgen vooronderselling is, dat de aanwezigheid van moslims, leidt tot het stemmen op de PVV.
Mgoed, ik zal er wat nuance inbrengen. Ten eerste is indeling op provincieniveau veel te grof, en is het belangrijk om te kijken naar lokale cijfers; ten tweede is het maar de vraag of %niet-wetserseallochtonen wel de relevante factor is, en of het niet veel belangrijker is om te kijken naar criminaliteitscijfers. Ten derde, nogmaals, de PVV trekt ook stemmers om andere redenen dan hun moslimstandpunt (zoals, zie schrijfsels van mark, onvrede over de overheid) -ik denk dat het grote aantal PVV-stemmers in Limburg vooral te maken heeft drugsoverlast en het falen van het CDA.

Ik zie de populariteit van de PVV in bv Edam-Volendam dan ook vooral als het afwijzen van het CDA, waarbij blijkbaar PvdA geen en VVD niet altijd een alternatief is voor de kiezers daar. In die zin heeft Miriam een interessant punt.

Tinus_p

Tinus_p

10-06-2010 om 13:28

Je begrijpt het niet

Emma:
"Ik vind jou eigenlijk aandoenlijk naief, dat je zo graag met iets de diepere motieven van de PVV-stemmer wil doen en dat je echt gelooft dat er mensen zijn die op de PVV stemmen omdat de standpunten zo goed zijn."
Nee. Door te schrijven 'dat de standpunten zo goed zijn' begrijp je ab-so-luut niet waar het om gaat.

Emma:
"Die standpunten zijn ook te vinden bij de SP namelijk. Blijft over het moslim-argument. En daar gáát het echt over."
Dat is wel de juiste vraag: Waarom stemmen de meeste PVV-aanhangers geen SP? Ook daar zie ik diverse redenen voor, die samenhangen met 'SP is te links (geldt zeker voor ex-CDA-stemmers)', slecht campagnevoeren bij de SP, en voor deze kiezers te zachte opstelling over 'law and order'.
Is het je wel eens opgevallen dat de PVV populair is in gebieden met veel (drugs)overlastproblemen? Zoals Terneuzen en Z-limburg?

Maylise

Maylise

10-06-2010 om 13:38

Geen bezwaar tegen rechts

Ik stem zelf weliswaar links maar ik kijk echt niet neer op mensen die rechts stemmen. Ik ken genoeg VVD/CDA stemmers, sterker nog ze zitten zelfs in mijn familie, en ik begrijp uitstekend hun redenen om VVD/CDA te stemmen. Ik schrik er dan ook niet van dat veel mensen VVD hebben gestemd ondanks dat ik liever heb dat mensen links zouden stemmen Dat is nou eenmaal democratie.

Waar ik wel van schrik is als zoveel mensen PVV stemmen. Ik zou de PVV ook niet eens als traditioneel rechts willen omschrijven. Het is namelijk heel liberaal om juist voor immigratie te zijn. Ik vind het gewoon heel eng/erg dat zoveel mensen stemmen voor een partij die stelselmatig wil discrimineren tegen één deel van de bevolking. Daar heb ik inderdaad geen begrip voor en kan ik ook geen enkele rechtvaardigheid voor vinden.

Maylise

Tinus_p

Tinus_p

10-06-2010 om 13:43

Emma gaat nadenken

Emma:
"En nu ga ik echt iets anders doen."
Nadenken, hoop ik. Want met jouw opstelling wordt de PVV vanzelf groter. Of als de PVV klapt (grote kans natuurlijk) dan komt er een nieuw soort PVV. Net zoals de PVV zelf de opvolger is van TON, LPF daarvoor LN -met elke stap een verdere ruk naar rechts.

Sancy

Sancy

10-06-2010 om 13:45

Tinus (van rossem, schnabel)

Tinus: "Mijn probleem is, dat MvR hiermee in de valkuil trapt die de PvdA zoveel zetels heeft gekost. Of iig die valkuil nadert.
In feite legt hij de schuld bij de ontevreden kiezer, en niet bij de bstuurders. De bestuurder heeft gelijk, de kiezer moet niet zeuren, bot samengevat gezegd -en het is juist die houding die mensen heeft weggejaagd van de PvdA richting SP en PVV."
Let op mijn bron, dit is de conclusie die Binnenlands Bestuur in haar recensie geeft, dat is niet per se gelijk aan de conclusie van Maarten van Rossem.
Verder denk ik -nogmaals, zonder het gelezen te hebben!- dat "de bestuurder heeft gelijk, de kiezer moet niet zeuren" niet de precieze teneur zal zijn van Maarten van Rossem. Ik vermoed dat zijn conclusie eerder in de lijn ligt dat de bestuurders de kiezers te veel, te vaak en te lang de mogelijkheden hebben voorgespiegeld van een parlementaire democratie, en te weinig hebben erkend dat er ook grote beperkingen kleven aan het systeem. Nu eisen die kiezers de ruimte die de bestuurders hen hebben voorgehouden. Zoiets.
Maar om MvR's conclusie echt te kunnen geven, moet eerst dat boekje gelezen worden. En ik heb pas halverwege juli daarvoor de tijd.

Tinus_p

Tinus_p

10-06-2010 om 13:47

Vraagje

Heeft iemand ontdekt waar de PVV _laag_ heeft gescoord? Ik zie bv Schiermonnikoog (slechts 5.7%, maar met een opkomst van 123.2% een atypische uitslag).

Beperkingen van het systeem

Sancy:"Ik vermoed dat zijn conclusie eerder in de lijn ligt dat de bestuurders de kiezers te veel, te vaak en te lang de mogelijkheden hebben voorgespiegeld van een parlementaire democratie, en te weinig hebben erkend dat er ook grote beperkingen kleven aan het systeem."
Los van de vraag of dat de teneur van MvR is: dat vind ik ook. Maar tegelijkertijd is het aanwijzen van de beperkingen van de democratie niet eenvoudig.
Voorbeeld: Nederland voor het Nederlandse is niet waar te maken. De belangrijkste belemmering is economisch. Nederland is afhankelijk van de bereidheid van andere landen om zaken te doen en te gunnen. Vandaar Europa ook. En vandaar ook het wat likkerige spel van het CDA naar Amerika en de VVD naar het internationale bedrijfsleven.
Maar je hoort het Jan Marijnissen al zeggen: we gaan de burgers toch niet opofferen aan de economie!?
Dat is een argument dat kan passen en uitvoerbaar kan zijn als het om uitgaven aan de zorg gaat (binnenlandse keuzes), maar in internationaal perspectief is het toch weer een stuk minder houdbaar.
We zijn nu eenmaal afhankelijk van de wereldeconomie en handelsrelaties. We zijn te klein om te doen of het aan onze reet zal roesten en onze principes, of onze driekleur, belangrijker is. Zelfs te klein om nota beide benen een Groen Links wethouder het mandaat te geven een gifschip als de Proba koala aan de ketting te leggen.
Nee, Nederland voor het Nederlandse van Wilders zal het ook niet halen. We waaien met alle economische winden mee en beginnen zelfs een oorlog in dat belang.
Het blijft lastig een onderscheid te maken tussen die situaties waarin te makkelijk wordt meegewaaid of wanneer het echt niet anders kan.
Groet,
Miriam Lavell

Kaaskopje

Kaaskopje

10-06-2010 om 14:29

Izar

Voor de verkiezingen was al bekend dat Wilders geen breekpunt van de AOW zou maken. En toch.....

Pluk53

Pluk53

10-06-2010 om 14:34

Cda

ik mag hopen dat het CDA het zal laten om in welke regering dan ook te gaan zitten. Als ze het wagen om met de PVV te gaan regeren zijn ze mijn stem voor eens en altijd kwijt. Een partij die gehalveerd is past maar een positie: de oppositie. en vanaf die plek heel hard werken aan contact met de maatschappij, en bezinning op de christelijk sociale waarden. En een frisse kop om die kar te gaan trekken wil ook wel helpen voor de toekomstige kiezersgunst; we leven tenslotte in polulistische tijden.
Ik ben er trouwens van overtuigd, dat als Balkenende ook was opgestapt na de val van het kabinet, dat het verlies voor het CDA dan beperkt zou zijn gebleven.

Grinnik

Inderdaad, de breekpunten zijn 10 uur na de overwinning alweer afgekalfd. "breek"betekent kennelijk 'we vinden het best wel belangrijk, maar willen het ook wel inruilen'

Nou is Wilders iha best goochem, maar hier geeft hij zijn vele tegenstanders toch een geweldig wapen in handen om hem bij een volgende gelegenheid als een draaikont weg te zetten.

Pluk, ik ben het wel met je eens, maar stel nou dat er een coalitie PvdA-CDA-VVD mogelijk zou zijn - een soort 'regering van nationale eenheid'. Hoewel ik normaliter kotsneigingen krijg van politici die 'in het landsbelang' aan de macht willen komen zou ik het voor het CDA in dat specifieke geval wel te verdedigen vinden als ze aan zo'n coalitie mee zouden doen. Die coalitie heeft mijn voorkeur niet trouwens, maar dat terzijde.
Maar als het gaat om VVD-CDA-PVV ben ik het helemaal met je eens: dan gaan ze maar gewoon in de oppositiebankjes zitten. Lijkt me handiger ook, laat Mark het gelazer maar binnen de perken zien te houden; het CDA zal toch niet in het vijfde kabinet op rij willen zitten dat voortijdig sneuvelt - dat staat ook slecht op je cv

Groeten,

Temet

Pluk53

Pluk53

10-06-2010 om 15:25

Temet, regering van nationale eenheid

mee eens; het land moet tenslotte geregeerd worden. Een nadeel is, dat de PVV daar voorlopig garen bij kan spinnen.

Landsbelang

Temet:"Maar als het gaat om VVD-CDA-PVV ben ik het helemaal met je eens: dan gaan ze maar gewoon in de oppositiebankjes zitten."
Ik vrees dat het CDA dat nu nog over is meer moeite heeft met de Pvda dan met de PVV. Zeker nu Wilders draait over de AOW, er sowieso al een sociaal accoord is over dat onderwerp, staat het CDA niet zoveel meer in de weg om met Wilders te regeren.
Dus als het dan vanuit CDA perspectief over landsbelang moet gaan.... Bovendien: "als je geroepen wordt..." Het is een roeping, nietwaar?
De Pvda zou veel te veel in moeten leveren voor een combi met VVD en CDA (bezuinigingsmodel, hra).
Ik zie ze dat niet nog eens doen.
Groet,
Miriam Lavell

Pluk53

Pluk53

10-06-2010 om 15:51

Overzicht van de "stemming" in nederland

handig overzicht: http://www.nrc.nl/binnenland/verkiezingen2010/article2552508.ece Heel het land kleurde VVD-paars ;(.

Het verschil tussen fortyun en wilders

is de sociale uitgangspunten van Fortuyn, had het ook over de arme wijken in Rotterdam ed, Wilders is extreem liberaal en zet zich af tegen links. Fortyun voerde ook enigzins een discussie (al dan niet totaal vanuit zjin persoonlijke gevoel gevoerd) Wilders doet dat totaal niet, die discussieerd niet en komt niet met echte analyses.

Wilders heeft het ook over hoofddoekentax, heeft het over koppen en vodden, iets wat Fortyun niet deed, Fortyun was ook een Marokkaantjesgeiler zoals hij zelf zei "ik neuk er zelfs mee".

Fraz

Fraz

10-06-2010 om 16:28

Denk dat het stemmen op de pvv

vooral om angst draait. En dan niet voor waar men nu mee te maken heeft maar de angst dat men verliest wat men nu heeft. Tenminste voor de PVV stemmers die wonen in gebieden waar niet veel allochtonen wonen en niet veel criminaliteit is en die wonen in "normale"wijken en niet achterstandswijken. Zij zien en horen continue de problemen van achterstandswijken en de problemen met criminele allochtonen en zijn denk ik bang dat dit ook in hun wijk gaat gebeuren.

Massi Nissa

Massi Nissa

10-06-2010 om 16:32

Pijn

Ik wist dat de PVV groter zou worden dan in de peilingen door de gordijnstemmers. En toch doet het fysiek zeer dat het ook echt zo is. Ik heb de hele dag al hoofdpijn. Mijn man grapte gisteravond dat we maar moesten verhuizen naar Boxmeer, dat is nog lekker ouderwets links (hij stemt SP). Maar echt grappig is het niet.
Ik merk ook dat ik verdrietig en agressief word van sommige postings hier. Ik zou mensen door het beeldscherm heen willen trekken en voor mijn dochter zetten en vragen of ze begrijpen dat ook zij een dubbel paspoort heeft, en of het doorgedrongen is dat Geert Wilders vindt dat moslima's als haar tantes en haar oma een 'kop' hebben in plaats van een hoofd - wat hen regelrecht naar het dierenrijk verwijst. Woorden zijn niet onschuldig. Let op je woorden, ook hier op het forum.
Groetjes
Massi

Fraz

Fraz

10-06-2010 om 16:36

Ga maar verhuizen

naar het noorden (friesland/groningen). Daar tenminste nog heel veel PVDA/Groen links etc. Ga in ieder geval zeker niet naar Limburg. Gelukkig zit ik nu nog net in een rood gebiedje tussen allemaal blauw/paars geweld (Noord-Holland)

Iets te snel gedrukt

vreselijk ook in Haarlem is de Pvv de 3e partij. Pvda is het grootst 25,6, gevolgd door VVD 19, Pvv 12,1.
Sp en Cda zijn de grote verliezers hier.

Fraz

Fraz

10-06-2010 om 16:42

Precies emma

en dat terwijl er zo'n groot verschil is tussen de verschillende landen. En ook in één land is het verschil erg groot. Dat zie je al in Nederland (limburg PVV, Groningen/Friesland PVDA, Noord/zuid Holland en Utrecht VVD en Overijssel CDA) dus kun je nagaan het verschil in een land zo groot als Turkije.

Massi

Polly zei het bovenaan in dit draadje al, een grote meerderheid van miljoenen mensen heeft níet op de PVV gestemd. Misschien biedt dat een klein beetje troost.

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.