Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hoe lang bestaat het ool-forum eigenlijk al?

Ik las ergens dat iemand haar forumjubileum gaat vieren en bedacht me: hoe lang is het forum er eigenlijk?
En was je er vanaf het begin bij? Weg geweest voor een tijdje en terug gekomen? Of net om een hoekje komen kijken? Alleen meelezend, of je ziel en zaligheid hier neergooiend?
Zo maar benieuwd naar wat het forum ons heeft gebracht.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hoe kom je erachter

Hoe kom je erachter wat en wanneer je eerste bericht hier was?

Gewoon in het archeif op je naam zoeke gaat niet werken, ik wil gewoon mijn eerste bericht zien

Mij ook niet gelukt

Volgens mij was ik al eerder actief, maar met mijn toenmalige nick kan ik als vroegste berichtje een bericht uit mei 2001 vinden... over.... krijg ik extra punten als ik zeg waarover??

Sancy

Sancy

30-06-2011 om 10:45

Gevonden

Maart 2000 onder een andere nick. Oeps, jubileum gemist

Sascha2

Sascha2

30-06-2011 om 10:48

Ach

Mijn eerste keer op ool was ergens in mei 2005, na mijn eerste miskraam. Sindsdien onder dezelfde nick geschreven en gebleven. Dus: ik schuif aan bij het chinese buffet van Cobi
En Rodebeuk, het zal vast en zeker over borstvoeding zijn gegaan????

Rafelkap

Rafelkap

30-06-2011 om 10:48

Nostalgisch

Ging nav dit draadje eens zoeken en zag m'n eerste berichtje onder m'n oude nick: dec 2003. Dit forum ook gevonden door google nav miskraam.
Hoef niks te winnen, was zo al leuk!

Sascha2

Sascha2

30-06-2011 om 10:50

En berber

Met jouw leeftijd ben je sowieso een van de jonkies (scheelt toch maar net een paar maanden met de mijne en ik ben ook nog zo jong). Grappig dat we ongeveer tegelijkertijd op het forum zijn beland.

krin

krin

30-06-2011 om 10:58

Yeah!

Ik mag ook mee naar de Chinees. Precies weet ik het niet, maar het was net voor, of net na zoons komst, dus ongeveer tegelijkertijd met Berber en Sascha.
Nooit weggeweest, of nooit lang, in elk geval. Wel de eerste tijd (een jaar, denk ik), alleen maar meegelezen. In al die tijd heb ik welgeteld 2 keer een draadje geopend. Blijkbaar heb ik weinig vragen, en als ik eens iets heb, is er altijd wel een draadje open of in het archief waar ik mijn behoefte mee kan bevredigen. Een forum op maat, dus.
Mijn ziel en zaligheid gooi ik hier niet neer, denk ik. Al ben ik vast herkenbaar voor oplettende (mee)lezertjes.
Wat het forum me heeft gebracht... Veel gedachtenvoer, veel humor en relativeringsvermogen, veel kennis over school, cb's, jgz (en homeopathie enz., te veel besef van voorheen onvermoede viezigheden, veel afleiding van nog belangrijker zaken als werk en slaap.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

30-06-2011 om 11:09

Sinds 2005

Mijn oudste berichten zijn van begin 2005 (dat is tenminste wat ik via het archief terug kan vinden). Geen idee hoe ik hier ooit ben terecht gekomen. Mag ik nu ook mee naar de Chinees?

NaShA

NaShA

30-06-2011 om 11:26

Volgens mij

al in 1998, toen ik zwanger van oudste was...

Ayanna

Ayanna

30-06-2011 om 11:31

November 2006

Volgens mij kom ik dus niet verder dan een loempia....
Eerste posting heel naief onder mijn eigen naam. Ons zoontje van toen 10 weken was heel onrustig en sliep naar mijn idee te weinig en via google hier terecht gekomen. Ik wist dat we iets niet goed deden, maar wat.... Met hulp van hier kwam ik erachter dat we zijn signalen verkeerd lazen. Daar waar wij dachten: hij is zo actief, schreeuwde hij eigenlijk met zijn hele lichaampje: ik ben zo moe.... We hebben toen rust en regelmaat erin gegooid en goed opletten op moeheids-tekenen en binnen korte tijd ging het de goede kant op. En ik was zo blij met dit forum dat ik ben blijven hangen. Heb heel veel geleerd en zeker ook om de dingen van een andere kant te bekijken. En ook heel veel huishoudtips opgedaan!
Heb toen een tijd lang onder mijn initialen geschreven (MLN) en een paar jaar geleden gewijzigd naar deze nick.
Ik schrijf mee en lees mee en ben er afgelopen jaar een klein jaartje tussenuit geweest. Ik was op een gegeven moment meer bezig met achter de computer te zitten om te OOL-en, dan me met mijn kind of het huishouden bezig te houden. Ben sinds een paar weekjes weer voorzichtig terug en heb meteen mijn eerste aflevering van het feuilleton meegschreven! Stoer hoor! Mag ik nu ook een soepje???

Brunette alias Beatrijs S.M. Ulders/B.A.

Brunette alias Beatrijs S.M. Ulders/B.A.

30-06-2011 om 11:48

Sinds 2002

En nog een aantal gelegenheidsnicks natuurlijk, creatieve varianten op "Anoniempje" en "Even zo".

TOen ik eind 2002 zwanger werd ging ik op zoek naar informatie, en ben blijven hangen.

Bibi72

Bibi72

30-06-2011 om 12:08

Mei 2003

En onder mijn volledeige (en nogal aparte, dus zéér herkenbare) naam zag ik net! Ik heb geloof ik 3 nickwissels gehad.

Tihama

Tihama

30-06-2011 om 12:18

Nick

Mijn eerste posting was in juli 1997. Ik was zwanger en ik had een vraag over, jawel, borstvoeding. Nicknames deden we toen niet aan. Die posting is terug te vinden in het oude niet geautomatiseerde archief. Toen Henk en Justine elke dag alle berichten screenden en plaatsen....

Ik wist dat het forum bestond omdat mijn schoonzus naar een feest geweest was omdat OO gewonnen had van het blad Ouders van Nu die de domeinnaam wilde roven.

Tihama

Belle Époque

Belle Époque

30-06-2011 om 12:37

Sinds 1997

Ik hoef het niet op te zoeken want ik was toen zwanger en had een vraag. Hoe ik de site heb gevonden? Geen idee!

Sinds 2008

Ik heb eens in het archief zitten snuffelen en kwam volgens mij mijn eerste berichtje tegen, dit was in mei 2008. Net na de geboorte van mijn jongste. Maar echt een jonkie dus

rosa

rosa

30-06-2011 om 12:52

1997

Sinds 1997 kan ik mezelf terugvinden op het forum. Ik dacht dat de site toen net was opgericht, en dat ik daar een persbericht of zo over gelezen heb.
Even gegoogled, ool is opgericht in 1996, dus dan lees ik inderdaad vanaf het begin mee.

Sascha2

Sascha2

30-06-2011 om 12:55

Ha sanneke

Wat grappig! Ik dacht dat jij al veel langer op ool zat. Ik weet nog dat ik in een draadje aan jou schreef. Ik feliciteerde je met de geboorte van dochter en vooral met haar naam . Goh, pas zo kort bij ool?

1996?

Toen ik pas bevallen was van mijn oudste dochter en ze maar bleef huilen, ging mijn man eens op onze fonkelnieuwe computer mét internet googlen (oh hee, Alta Vista'en) op de zoekterm darmkrampjes. En daar kwam iets van Ouders Online uit.

Wanneer ik ben gaan forummen weet ik niet. Ik heb eerst voornamelijk meegelezen. Heb maandenlang een draadje in zwanger worden gevolgd van iemand waarvan ik dacht: blij dat dat mijn buurvrouw/collega/schoonzus niet is. Zij wilde een kind, haar vriend nog niet, eerst moest de tuin van het nieuwbouwhuis klaar zijn, daarna wilde hij wachten met de conceptie tot het nieuwe bed geleverd was. Die vrouw was alvast temperatuurlijsten bij aan het houden (hoewel nog steeds niet actief met de conceptie bezig), voor het geval het straks niet zo snel zou lukken, de dokter zou voorstellen de temperatuur maar eens een tijdje bij te houden en dat zij hem dan zo uit haar handtasje zou kunnen toveren. Erg vermakelijk. Ik hoop niet dat dat één van jullie was...

Vanaf eind 2002 heb ik heel lang meegeschreven in een nu niet meer bestaande rubriek. Eerst onder mijn hele naam, later onder een afkorting en sinds kort onder deze nick.

skik

Irene

Irene

30-06-2011 om 12:59

Sinds 2001

Vanaf 2001, het jaar waarin mijn oudste zoon is geboren. Tjonge, wat lang al... Ik lees vooral, reageer af en toe en start nog af en toe-er een draadje. Een hoop mensen die hier al lang komen "ken" ik wel, maar ik heb eigenlijk altijd het idee dat niemand mij kent

Voorjaar 2001

Ik weet niet eens meer onder welke naam, ik zal eens zoeken. Ik ben begonnen in gezellig mee te schijven in het "december 2001" draadje. Ik lees veel mee, reageer soms, en stel wel eens een vraag. Het blijft een super leuk forum, al lees ik nu wel andere rubrieken dan toen

Groetjes, Pinkelot

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

30-06-2011 om 13:26

April 2000

April 2000 is het oudste wat ik kon vinden. Eerst onder mijn volledige echte naam, toen alleen voornaam, daarna een jaar of 8 een nick en sinds kort (een jaar ofzo) deze nick. Al ben ik deze al weer aardig zat. Hmm, zijn er mensen die me kennen?

Fiorucci

Fiorucci

30-06-2011 om 13:38

Geen idee

Het oudste wat ik vinden kan is van 2005...maar volgens mij kom ik hier al langer!

Massi Nissa

Massi Nissa

30-06-2011 om 13:48

Ik mag niet mee chinezen (dec.2006)

Ik ben hier nog geen vijf jaar, want dochter was net geboren en die is 4,5. En ik ben tussendoor van nick gewisseld. Het is toch treurig. Zijn er nog bonuspunten te verdienen met bevallen in een boekendraadje?
Groetjes
Massi

Ayanna

Ayanna

30-06-2011 om 14:00

Massi

Jij komt net als ik in aanmerking voor de loempia!

Gruwel, silone

Ik had zulke mooie plannen voor vandaag. een hele waslijst aan acties. En dankzij jouw vraag zit ik nu al minstens 1 1/2 uur obscure oude postngs van mezelf door te leze....whaaaaah!!

Anyway, ik kom tot ergens in 2002. maar de oudste kan ik niet echt vinden.

Overigens niets veranderlijker dan een mens...citaat van mezelf uit 2005:

'En laat ik nou een absolute vaatdoek-uitstraling krijgen als ik iets grijs aantrek. Brrrbrrr. Ik verf mijn haar dus ook. De ene keer wat uitbundiger dan de andere keer, dus een oplettend toeschouwer zal wel door hebben dat het allemaal nep is. Maakt mij niet uit. Ik wil geen vaatdoek-look. Misschien dat ik het over 20 jaar nog eens probeer, maar voorlopig niet'

Ahum. Sprak IngridT, al een paar jaar lang overtuigd niet-cverver & grijs-fan.

Ingrid

Roosje Katoen

Roosje Katoen

30-06-2011 om 14:10

Sinds 2005

Ik kwam hier voor het eerst rijdens de zwangerschap van mijn oudste. Toen heb ik nog een tijd het zwangschapsdraadje in Gezellig gelezen van de dames die tegelijk uitgerekend waren, en daarna ben ik wat actiever geworden. Eerst onder een andere nick, deze heb ik nu een jaar of twee denk ik.

Grappig he sascha

Jij zit hier gewoon al veel langer dan ik! En inderdaad, die namen, grappig he? Maar nu ik terugdenk.... ik ben begonnen met de zwangerrubriek toen wij op gingen voor nummer 2. Hmmmm... toch nog eens verder neuzen. Wordt vervolgt!

Polly Shearman

Polly Shearman

30-06-2011 om 14:27

Euh 2005

in 2005 kan ik de eerste postings terug vinden onder mijn oude nick, maar ik weet zeker dat ik daar voor een tijdje een andere nick heb gebruikt, waarschijnlijk toen mijn eigen naam, maar die komt zo veel voor dat het niet meer terug te vinden is,
Maar ik heb nog even wat terug gelezen en ik kwam een posting tegen van mezelf over zoonlief die toen hij 8 was ons kwam vertellen dat hij ADHD had. Op school dachten ze toen van niet, dus hebben we er niks mee gedaan.... hadden we maar eerder denk je dan... zucht...
vanaf 2005 kan ik bijna mijn hele leven terug lezen hier op oo, wat ontzettend leuk, hopelijk gaat het nooit verloren want ik zou het zo vaak nog willen terug lezen, kan het zelf natuurlijk niet opslaan

Ha sascha

Ik loop hier langer mee dan gedacht, ik vind net een berichtje van mezelf uit 2006! Grappig!
Groetjes, Sanneke*

Rieke

Rieke

30-06-2011 om 14:37

Fiorucci en irene

Ja, Fiorucci, jij komt hier al langer, ik in jan 2003 na geboorte van zoon en een vraag over.......bv. Toen schreef jij onder je eigen naam. En jij was vaak in discussie met die recalcitrante limburgse, ik ben haar naam kwijt. En waar zijn portretje en kareltje eigenlijk? Ik zou wel van meer mensen willen weten hoe het met ze is, maar ik ben die namen zo snel kwijt...
En Irene, ik ken jou wel hoor, als jij tenminste de Irene bent die eerst als alleenstaande een zoon kreeg en later met de vader van je kinderen bent gaan samenwonen.
Ik ben niet zo'n aktieve poster, lees liever. Maar af en toe laat ik wel wat horen. Ik geloof niet dat ik zoveel indruk achterlaat. Wil ik ook niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.