Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

vlierbes

vlierbes

29-08-2012 om 14:12

Hond pakt kat tijdens uitlaten


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-09-2012 om 14:04

Ooh echt?

Het lijkt wel een soap daar bij jullie.

Ik denk niet dat mevrouw zich hier iets van gaat aantrekken. Ze vindt sowieso dat jij begonnen bent met je kinderwagen en je bent niet de eerste. Als ze het echt belangrijk zou vinden zou ze wel onder ogen zien dat haar kat ook geen schatje is en andere maatregelen nemen.

vlierbes

vlierbes

03-09-2012 om 17:34

Nou ginny

Dat denk ik ook van niet. Ik hou me er nu verder verre van….ik zal wel horen hoe het daar afgelopen is want er lopen nu heel wat mensen daar langs die ook met hun hond over dat pad moeten….

Ziek?

Vlierbes, jouw verhaal doet me denken aan een kat van familie die op het laatste hun (kleine) kinderen zonder reden aanviel. Met pijn in hun hart hebben ze het dier af laten maken. De dierenarts vermoedde een hersenziekte of tumor of zoiets. Want het is echt niet normaal dat een kat uit het niets aanvalt.
Je schiet er weinig mee op, maar misschien is zoiets ook aan de hand bij de "valse kat". Het verhaal dat je over de peuter in de zandbak vertelde is echt extreem. En als de eigenaresse dan niet wil inzien dat er iets mis is met haar kat zit er volgens mij maar één ding op: zoveel mogelijk vermijden. Nu is je hond gewond geraakt, straks je kind...
n@nny

vlierbes

vlierbes

04-09-2012 om 12:32

N@nny

Nu ik dit ook weet (van wat anderen mij vertellen over de kat) vermijd ik die hele plek daar. Dan maar flink omlopen (wat gelukkig bijna voorbij is).

Jade

Jade

04-09-2012 om 19:46

Hola krin,

oeps.......sorry.....

Mea Proefrok

Mea Proefrok

04-09-2012 om 20:43

Lol

Jongens, laat gerust je poes buitenlopen. Ik ben dan wel theoretisch voor een huisdierpoepvrije omgeving dmv het verbannen van honden en katten naar het platteland, maar ik weet ook wel dat ik daarmee het levensgeluk van heel veel oprechte dierenliefhebbers aan zou tasten. Ik zie al die eenzame bejaarden al die zonder hun Vlekkie helemaal geen reden meer hebben om ooit nog de straat op te gaan en niets meer kunnen aaien, o help, de tranen staan al half in mijn ogen. Nee, ik leg me erbij neer dat er hier in de omgeving geen enkele plaats is waar mijn kinderen buiten kunnen lopen (laat staan spelen) zonder dat er overal poep ligt. Het zij zo. Maar als de lopende poepverspreiders elkaar belagen, moet ik alleen een beetje giechelen.

Jee waar woon jij??!

Jee Mea, wat een ellende daar bij jou in de buurt!
"Nee, ik leg me erbij neer dat er hier in de omgeving geen enkele plaats is waar mijn kinderen buiten kunnen lopen (laat staan spelen) zonder dat er overal poep ligt."
Het is niet zo dat er bij mij voor de deur nooit eens een drol ligt (sterker nog, vanochtend zag ik nogal verdekt opgesteld net naast mij heg waar je zo intrapt als je er niet op verdacht bent) maar dat je niet meer normaal kunt lopen..... neen.

Gr. Poezie.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

05-09-2012 om 20:19

Poezie

Ik woon in het epicentrum van het plaatselijke hondenuitlaatgebied. Onze flat grenst voor en achter aan een groot grasveld (vol drollen) en links aan een vaart met jaagpad erlangs (jaagpad is alleen voor voetgangers en wordt dagelijks door heel veel baasjes gebruikt om de hond uit te laten, waardoor ik mijn dreumes er niet kan laten lopen - grote loslopende honden en overal hopen) en nog een grasveld (je raadt het al). Veel honden halen de grasvelden niet en doen het gewoon gezellig op de stoep. Dus ja, je moet hier altijd naar je voeten kijken. Iedereen die hier woont, weet dat.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

05-09-2012 om 20:23

O ja

Needless to say woon ik in een Vogelaar-prachtwijk waar de paar hondendrollen-vuilnisbakken (of hoe heten die dingen) vooral dienstdoen als spinnenwebvehikel. Heb in vier jaar tijd nog nooit (letterlijk nooit) iemand een drol op zien rapen.
Ik begrijp eigenlijk pas sinds ik hier woon waarom hondenpoep op nummer 1 staat van nationale ergernissen. En nogmaals, mijn ergernis betreft met name de beperking in bewegingsvrijheid van mijn kinderen.

Bah zeg

dat is ook heel erg smerig Mea ! De geur van hondenstront bij een temperatuurtje boven de 20 graden is indd vreselijk weet ik uit ervaring (ooit buren gehad met 3 honden die nonstop in de tuin kakten, ja hun eigen tuin maar mijn tuin lag daar dus direct naast...).

Nee gewoon boetes uitdelen, veel strenger worden tegen deze baasjes.

Vic

Vic

05-09-2012 om 22:15

Brrrr (o.t.)

Ik heb het een paar maanden geleden ook meegemaakt. Mijn dorp is al het hele jaar opgebroken (nieuwe waterleidingen, riolering en herinrichting straten - fijn), en de vuilniswagens hebben een maand niet de straat in gekund. Op ongeveer 15 meter van mijn huis, en vlak naast een school, staat zo'n hondenpoepbak. Die was dus na een maand wel vol, met als gevolg dat al die hondenbazen hun zakjes maar gewoon op de grond donderden. Moet ik eerlijk zeggen dat er binnen twee uur nadat ik belde een gemeentemannetje langskwam om de bak te legen en de straat weer begaanbaar te maken.

nathalie

nathalie

06-09-2012 om 08:04

Maar

Herkenning hier, onze weg van huis naar school ging door een parkje. Toen het een keer heel ijzelig was probeerden we naast het asfaltpaadje door het gras te lopen. Slecht plan...
Maar, wat ik dan eigelijk weer niet snap, die baasjes zelf moeten daar ook lopen toch, komen die dan niet constant met poep aan hun schoen thuis? Of laten ze de honden vanaf een afstandje los?

Ja dat snap ik ook niet

in onze vorige buurt lagen er allemaal zakjes met poep erin, dus dan had iemand wel de moeite genomen om die drol erin te stoppen maar vervolgens liet hij/zij het zakje op straat liggen. En telkens weer, dus die liep dezelfde route, dat zie je dan op een gegeven moment toch zelf ook !! Zo van "goh daar ligt het zakje van waffie nog, oh en daar ook nog een van eergisteren"...

mix

mix

06-09-2012 om 09:45

Er zijn meer katten dan honden

en het plant zich maar voort met alle slechte genen van dien. Wat ik dan, als katteneigenaar van binnenkatten (het kán, als je maar van het begin start) en voorheen ook hondeneigenaar mij afvraag: de mensen die zich ergeren aan hondenpoep en wel loslopende katten hebben...laten die hun kat op de bak zitten?
Ik snap niet zo goed dat de ergernis niet gelijk is eigenlijk.
Ik vind namelijk zelf dat buiten niemand last hoeft te hebben van mijn kinderen, honden, mijn katten, mijn auto, mijn kinderen en van mijzelf.
Daarom heb ik mijn katten binnen op de bak, liet ik mijn honden uit in toegestaan gebied, voedde ik mijn kinderen op, zette ik mijn auto bv niet daar waar het niet mag en houd ik mij (zoveel mogelijk) aan de regels.
Gillende kinderen/mensen, asociale kinderen/mensen, loslopende overal poepende katten, overal poepende honden, het geeft allemaal overlast. Maar hier wijzen de mensen toch sneller naar de hond die vies is.(kat van de achterburen ving een rat..hoe smerig is dat dier brrr) Ik begrijp de grotere afkeer naar de hond niet zo erg eigenlijk, daar ik zelf veel vaker last heb van andere dingen.

Mix

Ik trap eigenlijk nooit in kattenpoep. Misschien omdat katten hun ontlasting begraven of in ieder geval niet door hun baasje worden gedwongen op de straat of langs de weg te poepen?

Chris

mix

mix

06-09-2012 om 10:11

Chris

dat kan zeker, maar heb hier 2 katten achter me wonen die mijn tuin tot territorium hebben gepoeperdeerd van op het gras tot op mn terras en voortuin en dat wordt niet begraven. Ik vind als je je katten los laat lopen buiten dat je dan niet over hondenpoep moet piepen, je doet met je katten in feite hetzelfde(maar dan met name in andermans tuin) en ik denk dat menige kattenpoep voor kleine hondenpoep wordt aangezien, omdat niet elke kat de poep begraaft (heb hier ook een exemplaar dat op de kattenbak niks begraaft) Alle poep op straat is vies en brr in het park kwam ik zo vaak mensenpoep tegen.

Lizelot

Lizelot

06-09-2012 om 12:58

Wat ik niet snap

dat mensen inderdaad zo luchtig doen over kattenpoep.Google eens op toxoplamose en zwangrschap.Ik had geen antistoffen en moest tijdens mijn zwangerschappen maandelijks gecontroleerd worden omdat ikzelf een kat heb.Nu is hondenpoep ook niet gezond,daar zullen ook maar genoeg slechte bacterien inzitten.Maar kattenpoep geeft dan niets omdat het begraven wordt???Ik mocht de kattenbak niet meer verschonen,maar oo kniet meer in de tuin werken.Toen ik van de tweede zwanger was niet met oudste in een zandbak spelen enz.
Ik deenk er net zo over als mix,kat op de bak,hondenpoep opruimen,mijn kinderen mogen bv ook geen rondjes open in een restaurant,niet rennen in supermarkt en mijn auto parkeer ik netjes in een parkeervak.
Hier ook een uitlaatstrook waar volle poepzakjes in de heg ernaast gegooid worden,terwijl op het eind een speciale vuilbak staat,snap ik niks van.Dat is volgens mij bewust a-sociaal doen.

Rafelkap

Rafelkap

06-09-2012 om 18:42

Terug naar de kat van vlierbes

Het is maar hoe je ze opvoedt ja, en de kat van vlierbes komt uit een 'asociaal gezin', zo te lezen. Katten vallen normaal niet aan, het lijkt me zinvol om -als het aansturen op de dierenarts geen zin heeft- wellicht de wijkagent in te schakelen. Het is toch een soort dierenmishandeling omdat die kat dringend medische hulp dan wel therapie nodig heeft (jaja er bestaan kattentherapeuten).

vlierbes

vlierbes

06-09-2012 om 18:57

Grappig

hoe mijn draadje van een ninja tokkie kat met psychische stoornis in een honden/katten poepdraadje verandert….

mix

mix

07-09-2012 om 10:37

Ja ja ot

ik denk zelfs dat met een beetje passen en meten "we" wel op borstvoeding, kleuterverlengen, het milieu en pakjeskoken kunnen uitkomen

Fiorucci

Fiorucci

07-09-2012 om 12:58

Mix ot

Dan ook nog graag het thuisblijfmoeder element erin..)

krin

krin

07-09-2012 om 13:01

En iets

over frisse lichaamsbeharing, niet te vergeten.

Nou...

Al die beharing bij katten en honden, is dat wel zo fris dan? Ik vind het zooo 2011 om je dier niet lekker kaal te scheren!

Fiorucci

Fiorucci

07-09-2012 om 16:36

Jippox

Speciaal voor jou is de Sphynx uitgevonden.

Ely

Ely

07-09-2012 om 16:46

Okselsbeharing van honden en katten

Trimmen ze dat nou of hoe zit dat? )

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

krin

krin

07-09-2012 om 16:56

Brr

Die Sphynx-kat sterkt mij in mijn overtuiging dat behaard beter is. Bijna alles wat een kat een kat maakt, ontbreekt bij dat dier. Smaken verschillen, laten we het vooral daarop houden.
Trouwens: flesvoeding bij kittens, wat vindt men daarvan? Alleen in geval van levensgevaar, neem ik aan?

Rafelkap

Rafelkap

07-09-2012 om 17:24

Off topic gaan

Dat is ook apart, in de rubriek Off-Topic off topic gaan. Dat hoef je er niet bij te zetten, dat is juist de bedoeling! (als het maar niet te gezellig wordt, want dan wordt het draadje verplaatst)
Bij zo'n onderwerp als dit herken je ook de twee kampen: de hondenliefhebbers en de kattenliefhebbers, dan zie je hoe de berichtjes gekleurd worden. Zelf ben ik een kattenliefhebber, maar dat hadden jullie vast al gemerkt

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

07-09-2012 om 20:36

Vraag ik me opeens af...

Mag je wel Crocs dragen als je de hond uitlaat...?

Mea Proefrok

Mea Proefrok

07-09-2012 om 21:20

Rode vulpeninkt

Ja, dat mag, als je plechtig belooft dat je onderweg niet de lokale supermarkt inschiet om a) iets uit een pakje of b) aluminiumfolie te kopen. En geen okselhaar, maar dat spreekt volkomen vanzelf.

marinade

marinade

07-09-2012 om 21:36

Wat dit land mist

.... Is een politieke partij die al deze issues soepel in zijn program opneemt

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.