Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bijtje82

Bijtje82

13-06-2022 om 21:47

Iedere dag iets positiefs


Bijtje82

Bijtje82

15-06-2022 om 10:39

Ik zit zojuist in de auto, op de parkeerplaats van het winkelcentrum. Bedacht me dat ik eens even moest googlen wanneer dit jaar de Nieuwe Haring weer verkocht wordt, is altijd een dingetje waar ik naar uit kijk. 

Blijkt dat gewoon vandaag te zijn. Mijn dag is nu al perfect 😁 ik ga een haring scoren! 

Toch nog een volle spaarkaart voor messen 😃. Vandaag moet ik het van iets kleins hebben ☹️.

Ook de kleine dingetjes tellen: Mijn auto is weer door de keuring, ik kan over een paar weken op vakantie!

Mijn man is vandaag jarig. Vanmiddag met dochter naar de bakker geweest en zijn lievelingsgebak gehaald. Alles klaargezet als verrassing voor als hij thuis kwam en dan dat snoetje van dochter die daar echt van geniet om zoiets te doen voor papa.

Puppy knuffelen..... 😁. 

Een vrolijk appje van mijn dochter die voor haar werk in het buitenland zit.
Dat ik op mijn werk diverse dingen voor elkaar heb gekregen.
Een leuke lunchwandeling.
Cavia's die hun longetjes uit hun lijf piepen als ik binnenkom en heel blij zijn met gras dat ik ze geef - dat mijn grasveld er mooi groen uitziet 
Dat mijn man lekker gekookt heeft.

... Je mag ook meer dan 1 positief ding, toch?

Bijtje82

Bijtje82

15-06-2022 om 20:33

Auwereel schreef op 15-06-2022 om 20:02:

Een vrolijk appje van mijn dochter die voor haar werk in het buitenland zit.
Dat ik op mijn werk diverse dingen voor elkaar heb gekregen.
Een leuke lunchwandeling.
Cavia's die hun longetjes uit hun lijf piepen als ik binnenkom en heel blij zijn met gras dat ik ze geef - dat mijn grasveld er mooi groen uitziet
Dat mijn man lekker gekookt heeft.

... Je mag ook meer dan 1 positief ding, toch?

Tuurlijk! Zolang het maar positief is 😁

Bijtje82

Bijtje82

15-06-2022 om 21:09

Motor heeft bijna 3/4 jaar stil gestaan en bij het verhuizen moest er een nieuwe accu in omdat hij niet meer wilde bij laden. Daarna had ie wat start problemen. 
Maar ja nu wil ik toch eigenlijk morgen op de motor naar het werk met dit weer..
Dus maar even getest of hij wilde starten, maar dat deed hij direct zonder tegensputteren. Kan ik nu m'n biertje opdrinken en op de bank ploffen. 🌞

Het geluid van vogels, in het bos vlak bij mijn huis.
Het nest van een fuut spotten in het riet
Prachtige wolkenluchten bij een ondergaande zon
De frisse morgenlucht en de zon die de bomen kleurt

Om de drie maanden knip ik het haar van mijn 90 jaar oude en demente moeder. Dat gefruttel door haar haar als ik het knip, doet mij goed. Ze heeft zulk mooi en dik haar.
Ik ben iedere keer bewust van het feit dat er mogelijk geen volgende keer meer is; dankbaar  dat ze in die drie maanden ons niet ontglipt is. Vandaag is het weer knipdag; ik kijk er naar uit.

Dochter werkt sinds kort in een therapiecentrum. De groep die ze behandelt, gaf haar compliment dat ze duidelijk en rustig uitlegde wat zij moesten doen. Ook fijn voor mij, als onbekenden aangeven haar zo te waarderen.

MamaE schreef op 15-06-2022 om 17:50:

Mijn man is vandaag jarig. Vanmiddag met dochter naar de bakker geweest en zijn lievelingsgebak gehaald. Alles klaargezet als verrassing voor als hij thuis kwam en dan dat snoetje van dochter die daar echt van geniet om zoiets te doen voor papa.

Dat is dan toch wel heel bijzonder, een paar uur later zat ze in het ziekenhuis met een blindedarmontsteking las ik elders? Sorry mag ik er niet bij halen maar wat sneu. 

Jonge mussen in de voortuin en babymerels in de achtertuin. Mooi om het grut te zien rondscharrelen. 

Het past niet bij het soort momenten dat hier wordt gedeeld, maar gisteren werd ik erg blij van de aankondiging dat er allerlei akelige elementen uit de bijstandswet (pardon, Participatiewet) worden verbeterd (kan helaas zo snel geen link meer vinden) en vandaag word ik verblijd met de aankondiging dat flitsbezorger Zapp de handdoek in de ring gooit https://www.nrc.nl/nieuws/2022/06/22/flitsbezorger-zapp-wil-stoppen-in-nederland-a4134266
One down, three to go zoals Amerikanen dan zeggen. Ik vind die flitsbezorgdiensten om allerlei redenen volstrekt verwerpelijk dus het doet me plezier dat het verval nu serieus lijkt in te zetten (ik woon ook in Amsterdam; ik kan me indenken dat dit voor veel forumdeelnemers die niet in een wat grotere stad wonen een enorme ver-van-mijn-bedshow is). 

Bijtje82

Bijtje82

22-06-2022 om 16:12

Temet schreef op 22-06-2022 om 15:41:

Het past niet bij het soort momenten dat hier wordt gedeeld, maar gisteren werd ik erg blij van de aankondiging dat er allerlei akelige elementen uit de bijstandswet (pardon, Participatiewet) worden verbeterd (kan helaas zo snel geen link meer vinden) en vandaag word ik verblijd met de aankondiging dat flitsbezorger Zapp de handdoek in de ring gooit https://www.nrc.nl/nieuws/2022/06/22/flitsbezorger-zapp-wil-stoppen-in-nederland-a4134266
One down, three to go zoals Amerikanen dan zeggen. Ik vind die flitsbezorgdiensten om allerlei redenen volstrekt verwerpelijk dus het doet me plezier dat het verval nu serieus lijkt in te zetten (ik woon ook in Amsterdam; ik kan me indenken dat dit voor veel forumdeelnemers die niet in een wat grotere stad wonen een enorme ver-van-mijn-bedshow is).

Nee hoor het is ook de grootste onzin. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.