Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bijtje82

Bijtje82

13-06-2022 om 21:47

Iedere dag iets positiefs


Temet schreef op 22-06-2022 om 15:41:

Het past niet bij het soort momenten dat hier wordt gedeeld, maar gisteren werd ik erg blij van de aankondiging dat er allerlei akelige elementen uit de bijstandswet (pardon, Participatiewet) worden verbeterd (kan helaas zo snel geen link meer vinden) en vandaag word ik verblijd met de aankondiging dat flitsbezorger Zapp de handdoek in de ring gooit https://www.nrc.nl/nieuws/2022/06/22/flitsbezorger-zapp-wil-stoppen-in-nederland-a4134266
One down, three to go zoals Amerikanen dan zeggen. Ik vind die flitsbezorgdiensten om allerlei redenen volstrekt verwerpelijk dus het doet me plezier dat het verval nu serieus lijkt in te zetten (ik woon ook in Amsterdam; ik kan me indenken dat dit voor veel forumdeelnemers die niet in een wat grotere stad wonen een enorme ver-van-mijn-bedshow is).

Ik woon in een klein dorp met nog geen 1000 inwoners dus die onzin hebben we hier niet maar dat neemt niet weg dat ik er principiële bezwaren tegen heb.

Het is een oplossing voor een niet bestaand probleem. Namelijk het faciliteren van ontiegelijke luiheid van mensen die te veel geld hebben ten koste van publieke ruimte en leefbaarheid. Een stad vol met winkels waar je niet naartoe kunt is niet wat we willen, hebben we de afgelopen twee jaar wel geleerd. Het voegt niks toe aan en doet zelfs afbreuk aan de binnenstadsbeleving. 

Vorige week mijn dochter de eerste stapjes zien maken

☺️

Bijtje82

Bijtje82

28-06-2022 om 15:12

rutger0318 schreef op 28-06-2022 om 14:49:

Vorige week mijn dochter de eerste stapjes zien maken

☺️

Mooiste wat er is je kinderen zien groeien ❤️

Temet schreef op 22-06-2022 om 15:41:

Het past niet bij het soort momenten dat hier wordt gedeeld, maar gisteren werd ik erg blij van de aankondiging dat er allerlei akelige elementen uit de bijstandswet (pardon, Participatiewet) worden verbeterd (kan helaas zo snel geen link meer vinden) en vandaag word ik verblijd met de aankondiging dat flitsbezorger Zapp de handdoek in de ring gooit https://www.nrc.nl/nieuws/2022/06/22/flitsbezorger-zapp-wil-stoppen-in-nederland-a4134266
One down, three to go zoals Amerikanen dan zeggen. Ik vind die flitsbezorgdiensten om allerlei redenen volstrekt verwerpelijk dus het doet me plezier dat het verval nu serieus lijkt in te zetten (ik woon ook in Amsterdam; ik kan me indenken dat dit voor veel forumdeelnemers die niet in een wat grotere stad wonen een enorme ver-van-mijn-bedshow is).

En nu al die andere gewone bezorgers. Waarom hebben we tegenwoordig onze spullen binnen 24 uur nodig? Waarom geen keuze tussen: goedkoop en binnen een week ergens bezorgen en duur en dan de volgende dag? En dan ook zorgen dat de bezorgers een hoger loon krijgen zodat ze niet met stukloon onder het minimumloon terecht komen. Niet dat de hogere inkomsten bij het bedrijf blijft hangen. 

Dat ik na hele drukke weken, en vaak (veel) te laat naar bed en te weinig slaap, nu al heerlijk 15 minuten in bed zit. Heerlijk!

Suusje. schreef op 28-06-2022 om 21:16:

[..]

En nu al die andere gewone bezorgers. Waarom hebben we tegenwoordig onze spullen binnen 24 uur nodig? Waarom geen keuze tussen: goedkoop en binnen een week ergens bezorgen en duur en dan de volgende dag? En dan ook zorgen dat de bezorgers een hoger loon krijgen zodat ze niet met stukloon onder het minimumloon terecht komen. Niet dat de hogere inkomsten bij het bedrijf blijft hangen.

Dat wil ik ook, een langzame bestelling! Bij veel dingen die ik online bestel zit ik vaak een poosje te wikken en te wegen, heb ik het ècht nodig, zo ja, moet het dan deze zijn, en dan kan een paar dagen wachten op de levering er gemakkelijk bij, maar daar kan ik niet voor kiezen. En als je serieus haast hebt, dat je dat kan aanvinken, leveren met spoed.

Ik heb wel eens gehad dat ik mijn bezorgmoment kon kiezen en dacht, doe maar woensdag want dan ben ik thuis. Werd het toch al een dag na bestelling bezorgd. Was gelukkig wel thuis maar had niet gehoeven. Ik bestel overigens bijna nooit iets op internet. Dan moet het ofwel niet in de juiste kleur of maat in de winkel aanwezig zijn ofwel te groot/onhandig
om mee te nemen in de auto.

Bijtje82

Bijtje82

29-06-2022 om 10:49

Vandaag eerste dag sinds 6 weken dat ik echt kan ontspannen. Heb de afgelopen weken bijna full time En Meer gewerkt omdat collega afwezig was en thuis door gewerkt tot laat in de avond. 
Vandaag eindelijk echt even helemaal vrij. Kinderen op school, was gedaan en nu even helemaal zen genieten van de zon. 

Gisteren mogen smullen van de eerste zelfgekweekte aardbei van een plant uit een tuincentrum. Goh, de aardbei was zo heerlijk vol van smaak, door en door vruchtvlees  en zo donkerrood van kleur en een fris zoetzure smaak.  Nog geen grote oogst, dus extra genieten van de rijpe aardbeien.

Tegelijk bloeien deze week meerdere Queen Elisabeth rozenstruiken. Zo’n genot voor het oog. Daar word ik zo blij van.

Bijtje82

Bijtje82

29-06-2022 om 11:10

Flanagan schreef op 29-06-2022 om 11:06:

Gisteren mogen smullen van de eerste zelfgekweekte aardbei van een plant uit een tuincentrum. Goh, de aardbei was zo heerlijk vol van smaak, door en door vruchtvlees en zo donkerrood van kleur en een fris zoetzure smaak. Nog geen grote oogst, dus extra genieten van de rijpe aardbeien.

Tegelijk bloeien deze week meerdere Queen Elisabeth rozenstruiken. Zo’n genot voor het oog. Daar word ik zo blij van.

Heerlijk is dat he.

Heb in mijn nieuwe tuintje ook een hele border vrij gemaakt voor eetbare planten. De kruisbessen zijn allemaal al geroofd door de kinderen 😊 

De aardbeien deden het niet zo geweldig. Had ze in een hanging basket, maar die droog te snel uit. Niet geschikt voor aardbeien dus. 

Blij dat het me gelukt is om mooie foto's te maken: van een hommel in de vlucht en van een nectar drinkende vlinder. En dat gewoon met de simpele camera van mijn mobiel.

Blij dat mijn crocosmia 'Lucifer' na jaren kwakkelen nu eindelijk volop en spectaculair in bloei staat

Vandaag de eerste framboos van het jaar geoogst. Er zijn er heel veel in mijn tuin dit jaar, hmm!

Bijtje82 schreef op 29-06-2022 om 11:10:

[..]

Heerlijk is dat he.

Heb in mijn nieuwe tuintje ook een hele border vrij gemaakt voor eetbare planten. De kruisbessen zijn allemaal al geroofd door de kinderen 😊

De aardbeien deden het niet zo geweldig. Had ze in een hanging basket, maar die droog te snel uit. Niet geschikt voor aardbeien dus.

(Ot) Ik heb een kweekkast op poten met deksel omgeturnd in een aardbeienhofje met gaasdoek over metalen plantenondersteuners zodat de vogels  de aardbeien niet pikken en de aardbeien over de bak kunnen hangen.

Kweekkast is verplaatsbaar, ik kan hem draaien zodat de aardbeien meer zonlicht vangen.

IMI-x2 schreef op 29-06-2022 om 21:22:

Vandaag de eerste framboos van het jaar geoogst. Er zijn er heel veel in mijn tuin dit jaar, hmm!

Heerlijk, zelfgemaakte frambozenjam zodat je ook in de herfst nog kan smullen van je oogst uit eigen tuin.


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.